Ik ben Bas

Voorstel en welkomst forum. (Hi, my name is..)
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Afbeelding

Afbeelding

Dat uitlaatje is trouwens ook nog steeds te koop voor zover ik weet...
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

RedBill schreef:
Bassion schreef:elektrische spiegels met verwarming zitten er helaas niet in. want ik heb de kabelboom er bij gehad waarbij er geen aansluiting zitten voor elektrische ramen. dus nu ben ik lekker alles aan het ontleden en aanpassen.
De kabelboom van je auto is toch al wel voorbereidt? Dat is bij alle GSi's standaard het geval. Je hoeft alleen maar andere kabelbomen in je deur te hangen, maar vaak zitten die er gewoon bij als je een setje originele GM Astra F mechanismes 2e hands koopt. Kijk anders even in het technisch archief en mijn restauratie topic.
he roodkont :lol: er zijn ook astra,s die niet de voorbereidt zijn voor
die extras ik heb ook zo,n geval daar mist ook een heel stuk in de kabelboom in de auto :evil:
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

@ sounddragon: dat hebben ze mooi gemaakt zo. is idd ook een goede optie. zal het nog eens bekijken.

vandaag op pat geweest voor andere lampen. op internet kosten fk lampen (angel eyes) 160/170 euro. rij ik langs de lokale autoshop. die verkopen alleen de autostilo lampen voor 259 euro. en hij kon nix doen emt de prijs zij hij. maar dat kwam door het kwaliteitsverschil.

zoveer ik weet zijn de fk lampen toch ook 1vd betere icm xenon? of heb ik me verkeerd ingelezen?

voor tijdelijk maar even ori imi rommel gekocht. en komende week even nieuwe spullen regelen om alles te lassen. want het is helemaal zo rot als wat.
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9309
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

raymond schreef:he roodkont :lol: er zijn ook astra,s die niet de voorbereidt zijn voor
die extras ik heb ook zo,n geval daar mist ook een heel stuk in de kabelboom in de auto :evil:
Dan heb je mooi pech dat je nèt één van die uitzonderingen te pakken hebt...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

RedBill schreef:
raymond schreef:he roodkont :lol: er zijn ook astra,s die niet de voorbereidt zijn voor
die extras ik heb ook zo,n geval daar mist ook een heel stuk in de kabelboom in de auto :evil:
Dan heb je mooi pech dat je nèt één van die uitzonderingen te pakken hebt...
is niet erg zijn alleen maar extra kilo draad die je mee moet slepen
dus mijn auto is lichter dan die van jou hahaha

dus meer snelheid :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

F*cking hel. wat is deze auto van een prutser geweest. er lag een hele zelfbouw uitlaat onder. ze hebben van een rechte zelf een S bocht gemaakt om hem over de as te lijden. in elke bocht was de pijp dus gewoon plat. en helemaal doorgerot. dus ze hebben een gok gewaagd om hem zo door de apk te gooien. ding is zo lek als een mandje. en vorige week gekeurd :evil:

de onderkant is ook nogal flink geraakt hier een daar. 1x hebben ze er geluk mee gehad. de houder van 1 vd leidingen voor de remmen onder de auto hebben ze helemaal kort gereden net niet door de leiding heen.
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9309
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

raymond schreef:...dus meer snelheid :lol: :lol: :lol:
Voorlopig is iedereen nog sneller dan ik... :roll:

@Bas: Dat is helaas inderdaad wel het risico van het kopen van een tweedehands auto. Eigenlijk moet je die nooit kopen zonder hem even op een brug te hebben gehad. Aan de onderkant worden zaken duidelijk die je van de bovenkant nooit zult zien. Vaak kun je bijvoorbeeld aan het front goed zien of de wagen ooit in elkaar heeft gezeten etc.

Maar er is weinig wat niet te repareren is!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9309
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

RedBill schreef:Ik zal morgen even een foto maken van de zekeringkast.
Vandaag niet bij de Astra geweest, dus even geen foto kunnen maken.
Heb wel de positie van het relais voor je. Als je in je zekeringkast kijkt, boven je zekeringen, zitten daar nog 2 rijen met relais.
De positie meest links, bovenste rij, daar hoort het relais van de spiegelverwarming te zitten. Heb even een schema gescand, maar die kan ik nu nog even niet uploaden. Komt later nog.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

danku dan zal ik morgen eens even gaan kijken.

maar heeft iemand nog wat duidelijks over merk angel eyes? want ik ahd zelf gelezen op fora dat fk met xenon een van de beter was?
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Harm
forum-gebruiker
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 sep 2006 10:49
Locatie: Tholen, Zeeland

Bericht door Harm »

Bassion schreef:F*cking hel. wat is deze auto van een prutser geweest. er lag een hele zelfbouw uitlaat onder. ze hebben van een rechte zelf een S bocht gemaakt om hem over de as te lijden. in elke bocht was de pijp dus gewoon plat. en helemaal doorgerot. dus ze hebben een gok gewaagd om hem zo door de apk te gooien. ding is zo lek als een mandje. en vorige week gekeurd :evil:

de onderkant is ook nogal flink geraakt hier een daar. 1x hebben ze er geluk mee gehad. de houder van 1 vd leidingen voor de remmen onder de auto hebben ze helemaal kort gereden net niet door de leiding heen.
is geen s-bocht van gemaakt, zat nog middendemper onder en een keer op de snelweg een flinke zonk en kabam, middendemper op de grond en pijp geknikt! jij moest hem met keuring hebbe, dus gate dicht gesmeerd en door de keuring, want er kwam tog n andere pijp onder zei je!!! dat raken aan de onderkant komt door de brug op te rijden, dat gaat net, alleen raak je de onderkant net!!
intusse al de owner of a Opel Astra-huifkar!!
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

nja zo door de keuring was een risico want met steekproef was dat niet goedgekomen schat ik. maar daar hebben we het nog wel eens over dan kun je het nog eens bekijken.

en ik zij dat er een andere utlaat onder kwam ja. mja ik zij ook dat ik er andere stoelen inwilde, ander stuur, ander blok etc. dat betekent natuurlijk niet dat het er na 5 dagen al onder uit moet pleuren of er mee moet stoppen als je begrijpt wat ik bedoel. :wink:

mja daar hebben we het nog wel eens over als ik de spullen kom halen.
let alvast dat batterijtje de sleutels etc maar klaar. kan ik die gelijk mee nemen met de andere spulletjes. ik mail je die anders spullen nog even
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

Ik heb eens wat spullen aangeschaft voor me uitlaat.

2 dtm dempers (dubbele pijpjes omhoog) nu nog even wat buis bestellen en bochten. nu zou ik het liefst vanaf het spruitstuk een uitlaat maken. en dan 63mm pijp pakken alleen mijn dempers hebben een 60mm aansluiting (das opzich geen probleem) alleen wat voor kat kan ik dan het beste pakken? nu zit er een ori kat onder maar die pijp is maar 50 dacht ik?

Afbeelding

dan moet ik vanaf srpuitstuk een adaptertje maken voor de pijp naar achter. ik wil de delen pijp etc bij DHZ gaan bestellen dan weet ikzeker dat ik de goede rvs heb en die kan mij denk ik ook wel vertellen wat ik precies nodig heb wil ik dit maken.

mijn dempers die ik heb aangescahft zijn 2 goedkope dingen. kan wel een berg met geld uitgeven voor remus of lexmaul. maar dat maakt volgens mij weinig verschil. hoe sneller de gassen weg kunnen hoe beter :wink:
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

Ik heb nog maar eens met rellie contact opgenomen voor de spullen. ikkan ze het beste bij hem halen hij heeft er het meeste verstand van.

volgende project word het onderstel met de remmen. remmen ed. ga ik ook met rellie regelen.

alleen wou ik kwa onderstel ook maar wat anders doen. en kwa verlaging. ik ben er eigenlijk nog niet uit of ik 17 of 16'' ga nemen. er licht nu 16'' onder. als ik ver stuur zit ik al in mijn wielkasten. en van achter zitten er tussen de veren (irmscher) als stops anders kom ik ook in de wielkasten.

nu wil ik iig niet lager gaan als hij al is. (ik weet niet hoe hij verlaagd is) want er komen ooit ook nog eens wat lipjes ed. onder en natuurlijk een turbo blok. de verlagen komt dan wel goed. Alleen wat zouden jullie aanraden kwa merk om er onder te hangen? ik zit zelf met koni en bilstein in mijn hoofd. heb al eens bij een b16 set staan kijken. wel prijzig. mja dan heb je ook wat. comfortabel rijden is niet egt super belangrijk. ik zit alleen wel met drempels dus daar zou ik wel graag nog een beetje normaal overheen kunnen rijden als hij verlaagt is. Dus ik zou graag tips horen :wink:
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Koni Schokbrekers is een aanrader. Bevalt mij (ten opzichte van andere merken) zeer goed. Je velgen maat is OOK afhankelijk wat je met je remmerij wilt gaan doen. Mocht je i.s.m een eventueel turbo blok met Girling remmen gaan rijden dan is het beter om nu 17 Inch te nemen dan straks andere velgen te moeten gaan halen omdat ze niet meer over je remmen heen passen.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

ja precies. daarmee zat ik dus al. en er gaan toch 300mm remmen onder komen. dus zal het dan 17'' worden. maar mijn plan is om dan eerst alle te verzamelen voor de remmen en dan later te monteren.

ik kan alleen geen velgen die in mijn ogen mooi genoeg zijn vinden. ik zou graag van die echte duitse wielen willen hebben. van achter heel diep hart en van voor wat minder diep. en minimaal 215 breed. het liefst achter nog wat breder als voor ook. en dan aarschijnlijk een 60/40 verlaging. ofzo.
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

bij deze wat foto's van de schade :cry:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

schade lijkt mee te vallen. maar zijscherm is vreemd geraakt en zit ook nog een deuk op zij. koplamp. grill is aan deze kant afgebroken. koplamp+pinker, en de bumper is aan deze kant ook kort. maar eerst de koplampen vervangen de rest komt wel met het overspuiten :wink:

Ik vraag me nog steeds af hoe ze het gedaan hebben.

Fototje van de veraging. naar mijn id is hij voor en achter evenveel verlaagd
Afbeelding

Fototje van de ori schijven en klauw, hier zie je dat de ruimte niet zo veel is tussen de klauw en wiel
Afbeelding
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Mwoaa die ruimte is groot hoor!!!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

niet groot genoeg voor 300 incl klauw? nja 298 is het meestal.

tenminste, ik denk dat dat niet uitkomt
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

velgen ben ik ongeveer uit. het worden iig schmidt's

en dan de space-line of de VN-line.

voor 17'' 8.5J et 25 215 bandje
achter 17'' 9.5J et 30 235 bandje

achter moet de wielkast rond gemaakt worden. en achter wil ik de wielkasten dan toch verbreden en misschien een spacer tussen de wielen. achter lekker breed agressief :twisted:
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Dat zijn beste maten 8)

Jij gaat veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel geld uitgeven aan je Astra, al is het alleen maar om die velgen eronder te krijgen :lol:

Ben benieuwd of dat allemaal gaat lukken :D
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

die velgen er onder krijgen is het probleem niet. maar om dan nog normaal te kunnen rijden en sturen :wink:

want nu als ik bijna helemaal instuur raak ik met deze wielen al me binnen schermen :wink: dus word nog wel leuk om te doen.

alleen zijn de vn'lines alleen in 18'' te krijgen :roll: dus waarschijnlijk gaan die dan afvallen. Mja alles rustig bij elkaar zoeken en dan in 1x het onderstel aan pakken (remmen, veren/dempers, wielen)

mja zoals je zegt we zullen zien wat het word. als ze mijn motor nou snel kopen dan ben ik weer een paar 1000 pleuro's rijker en dan kan er toch weer flink wat gebeuren :wink:

1 voordeel is dan al wel. ik hoef dan niet 5 gats om te bouwen. dus dan kan ik gewoon naar 300 schijven zoeken die er zo op passen.
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Ghi.. jij denkt er wel erg makkelijk over :lol:

Ik denk dat je meer probs gaat krijgen als je denkt :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Is trouwens APK afkeur he!!!

Als de wielen tijdens het sturen de auto raken!!!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

dat ik probs tegen ga komen weet ik wel zeker. maar iig al minder als met 5 gats ombouw. :wink: hoe minder hoe beter natuurlijk. En dit is niet mijn eerste project. dus weet wel eea van problemen af :evil: om gek van te worden.

en dat dat apk afkeur was wist ik niet. nou is het wel bijna aan het einde van de stuuruitslag dus daar komen je bijna niet mja. ik zal het onthouden
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Bijna het einde maakt niet uit. Gaat om de complete stuuruitslag L&R.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gesloten