Pagina 3 van 4

Geplaatst: 10 aug 2007 13:15
door ivonne
Ik geloof niet dat ik dat nog moet uitleggen toch?

Geplaatst: 10 aug 2007 13:37
door Astrid_fahrer
Audi A3! :wink:

Hoe dan ook welkom...

Het VR6 deel ga ik me niet in mengen... alleen deze ZF-FX-57 daar ging ik toch behoorlijk gelijk mee op en hij ging tot in de toerenbegrenzer in de 2 en 3 dus... verder heb ik dr gewoon respect voor en t geluid van de dingen is super!

Geplaatst: 10 aug 2007 16:08
door chucky66
ik zij toch eff bommetje leggen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 11 aug 2007 15:20
door gsipiloot
ivonne schreef:Ok even eens en voor altijd:

De cilinderinhoud kan 2.8 of 2.9 liter zijn, telkens met 2 kleppen per cilinder.

De 2.8-liter uitvoering levert standaard 174 pk, en is ook gebruikt in de Volkswagen Passat, de Volkswagen Vento en de longvolume Sharan/Galaxy/Alhambra. Ook heeft Mercedes Benz dit blok toegepast in de VITO. en niet te vergeten de transporter! (is 2.8 daarin trouwens)

De 2.9 liter versie heeft 190 pk en werd zowel in de Corrado (voormalige Coupé van Volkswagen), als in de latere Volkswagen Golf type III gebruikt. In deze laatste werd het blok gekoppeld aan een Syncro-aandrijving (4x4) met viscosekoppeling. De Golf Syncro is geïntroduceerd in 1994. ( zei ik toch :wink: )

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf_VR6

Een VR-motor is een combinatie tussen een V-motor en een lijnmotor met een kleinere blokhoek dan de gebruikelijke V-motoren, die tussen de 60° en 90° ligt.
De 2.8 liter metende VR6 had 2 kleppen per cilinder wat het totaal aantal kleppen op 12 brengt. Doordat de motor één cilinderkop heeft en er dus geen ruimte tussen de cilinders zit op lucht aan te voeren zoals bij een V-motor, moest de luchtinlaat van één kant van de motor komen, wat resulteerde in een asymmetrische motor, net als een lijnmotor. De luchtuitlaat komt dus ook van één kant. De motor werd in 1991 geïntroduceerd in de Golf III. de V staat voor een "V-motor" en de R komt van het Duitse "Reihenmotor" wat betekend "lijnmotor"

enne jij kent je theorie! petje af hoor :D

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen ... e_VR-motor
welkom IVONNE :D :roll:

Geplaatst: 11 aug 2007 15:23
door Paintballer
ivonne schreef:Voor de liefhebbers:

This is me:
Afbeelding

Heeee die fles "Muscle"op de achtergrond gebruik ik ook altijd,top spul!!!!!

:lol: :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 11 aug 2007 18:46
door GSi Twente
Paintballer schreef:
ivonne schreef:Voor de liefhebbers:

This is me:
Afbeelding

Heeee die fles "Muscle"op de achtergrond gebruik ik ook altijd,top spul!!!!!

:lol: :lol: :lol: :lol:
Jaja, ouwe geilbak, jij wilt natuurlijk gewoon iedere topicpagina die foto quoten. :lol:

Geplaatst: 11 aug 2007 18:57
door Sounddragon
Zit al 2 dagen aan die foto te kloten om te kijken waar dat dolfijntje nou overheen springt :oops:


:lol:

Geplaatst: 11 aug 2007 19:59
door chucky66
ja over die rechter tepel natuurlijk blinde :lol: :lol:

Geplaatst: 11 aug 2007 20:01
door Paintballer
GSi Twente schreef: Jaja, ouwe geilbak, jij wilt natuurlijk gewoon iedere topicpagina die foto quoten. :lol:
Die fles viel me als eerste op hoor echhhhh waarrrrr!!!! :wink:

:lol: :lol:

Geplaatst: 11 aug 2007 20:02
door Paintballer
Sounddragon schreef:Zit al 2 dagen aan die foto te kloten om te kijken waar dat dolfijntje nou overheen springt :oops:


:lol:
Je weet toch dat dolfijnen niet over grote heuvels kunne springen Jeff

:lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 14 aug 2007 19:12
door ivonne
:roll:
-zucht-

Geplaatst: 14 aug 2007 20:45
door gsipiloot
mannen blijven mannen 8)

Geplaatst: 15 aug 2007 22:33
door ASTRA POWER
Van deze kant ook welkom 8)
Ik ken je ook niet maar wat ik allemaal lees ben je geen groentje in de auto wereld.

Geplaatst: 15 aug 2007 23:50
door Mad Driver
:lol: die dolfijntje heeft tog ook een naam???
even voorstellen Ivonne :roll:
haha grapkse

Geplaatst: 15 aug 2007 23:57
door Theo Gsi
Sounddragon schreef:Zit al 2 dagen aan die foto te kloten om te kijken waar dat dolfijntje nou overheen springt :oops:


:lol:
heb jij ooit vissen tegen de stroom berg opwaarts zien zwemmen(uitgezondert de zalm)?

nou denk daar maar is goed over na :lol: :wink:

Geplaatst: 15 sep 2007 11:30
door edwinn
ivonne schreef:Voor de liefhebbers:

This is me:
Afbeelding

Dit was mijn VR6:
Afbeelding

En dit mijn 0000
Afbeelding

zonder van de vr6 dat je hem weg heb gedaan,ik heb er ook nog spijt van dat ik hem weg heb gedaan het was zekker een 92 dat je last had van je koppaking.

Geplaatst: 07 nov 2007 16:45
door ivonne
Ik had geen last van me koppakking bij mijn VR6 hoor, dat was bij de Astra :)

Geplaatst: 08 nov 2007 18:21
door Laagvlieger
Of het was de kop zelf :wink:

Geplaatst: 10 nov 2007 02:16
door Astra 1.6 16v
[quote="ivonne"]Voor de liefhebbers:

This is me:
Zooooooo vind de bovenste foto toch het mooist :oops: :wink: quote]

Geplaatst: 10 nov 2007 09:42
door Mad Driver
8) gelijk hebje maatie....vind de golf vetter in dit geval!

Geplaatst: 23 jan 2008 22:07
door Pinda-Gsifreak
Maartje schreef:
Matt schreef:Welkom terug!!

Ook effe offtopic:

Volgens autoweek bij Golf VR6 met een handbak
acceleratie 0-100 km/h 7,8 s

Maartje kan je hier alles over vertellen gok ik :lol:
Tja, wat zal ik zeggen. De VR6 doet onderin helemaal niks, maar als ie boven de 4000 RPM komt, hou je em echt niet meer bij met een GSi :shock:
okee het is geen astra maar een kadett gsi 16v

Me broer heeft er 1 gehad, een zwarte
En we stonden xtje bij de stoplicht toen er een Corrado VR6 naast ons kwam staan,
nou vanaf stilstand tot 200Km/h (moesten daarna remmen voor een bocht(op de snelweg))
maar corrado was niet sneller.

later toen we terug reden naar de mcdonald, kwam hij naar ons toe rijden, en gaf toe dat hij wel verloren had.
hij was wel verbaasd dat hij verloren had.
terwijl hij normaal die 16v'tjes achter zich laat.

Geplaatst: 23 jan 2008 22:28
door gsipiloot
kadett gekieteld...........?

Geplaatst: 23 jan 2008 22:53
door Pinda-Gsifreak
Nee de motor was origineel op katvv na,
er zaten 15 inch astra gsi velgen onder.

de motor was gewoon goed, trok zoals hij moest trekken.

maar kijk het is niet dat we hem auto's voor bleven, maar hij kwam niet dichterbij of voorbij rijden.

Geplaatst: 23 jan 2008 23:35
door Theo Gsi
corrado is ook 100kg zwaarder dan de kadett ;)

Geplaatst: 24 jan 2008 12:55
door Blitzkrieg
Hallo welkom terug, was jou vr6 een uitvoering met verdeelkap of dis?
Theo Gsi schreef:corrado is ook 100kg zwaarder dan de kadett ;)
Ik denk wel ietsje meer kadett 16v weegt 960-980 kg, mijn golf vr6 woog al 1130 als ik het goed heb.

En mijn ervaring met vr6 is, heb dezelfde vr6 gereden als maartje (was volgens de vorige eigenaar gechipt) op de snelweg is het leuk en loopt makkelijk 240 + op de teller maar is geen stop/verkeers-licht sprinter een C20xe loopt veel aggresiever naar mijn mening