Geplaatst: 10 aug 2007 13:15
Ik geloof niet dat ik dat nog moet uitleggen toch?
Forum voor bezitters van en geïnteresseerden in de Opel Astra F GSi
http://astragsi.nl/forum/
welkom IVONNEivonne schreef:Ok even eens en voor altijd:
De cilinderinhoud kan 2.8 of 2.9 liter zijn, telkens met 2 kleppen per cilinder.
De 2.8-liter uitvoering levert standaard 174 pk, en is ook gebruikt in de Volkswagen Passat, de Volkswagen Vento en de longvolume Sharan/Galaxy/Alhambra. Ook heeft Mercedes Benz dit blok toegepast in de VITO. en niet te vergeten de transporter! (is 2.8 daarin trouwens)
De 2.9 liter versie heeft 190 pk en werd zowel in de Corrado (voormalige Coupé van Volkswagen), als in de latere Volkswagen Golf type III gebruikt. In deze laatste werd het blok gekoppeld aan een Syncro-aandrijving (4x4) met viscosekoppeling. De Golf Syncro is geïntroduceerd in 1994. ( zei ik toch )
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf_VR6
Een VR-motor is een combinatie tussen een V-motor en een lijnmotor met een kleinere blokhoek dan de gebruikelijke V-motoren, die tussen de 60° en 90° ligt.
De 2.8 liter metende VR6 had 2 kleppen per cilinder wat het totaal aantal kleppen op 12 brengt. Doordat de motor één cilinderkop heeft en er dus geen ruimte tussen de cilinders zit op lucht aan te voeren zoals bij een V-motor, moest de luchtinlaat van één kant van de motor komen, wat resulteerde in een asymmetrische motor, net als een lijnmotor. De luchtuitlaat komt dus ook van één kant. De motor werd in 1991 geïntroduceerd in de Golf III. de V staat voor een "V-motor" en de R komt van het Duitse "Reihenmotor" wat betekend "lijnmotor"
enne jij kent je theorie! petje af hoor
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen ... e_VR-motor
ivonne schreef:Voor de liefhebbers:
This is me:
Jaja, ouwe geilbak, jij wilt natuurlijk gewoon iedere topicpagina die foto quoten.Paintballer schreef:ivonne schreef:Voor de liefhebbers:
This is me:
Heeee die fles "Muscle"op de achtergrond gebruik ik ook altijd,top spul!!!!!
Die fles viel me als eerste op hoor echhhhh waarrrrr!!!!GSi Twente schreef: Jaja, ouwe geilbak, jij wilt natuurlijk gewoon iedere topicpagina die foto quoten.
Je weet toch dat dolfijnen niet over grote heuvels kunne springen JeffSounddragon schreef:Zit al 2 dagen aan die foto te kloten om te kijken waar dat dolfijntje nou overheen springt
heb jij ooit vissen tegen de stroom berg opwaarts zien zwemmen(uitgezondert de zalm)?Sounddragon schreef:Zit al 2 dagen aan die foto te kloten om te kijken waar dat dolfijntje nou overheen springt
ivonne schreef:Voor de liefhebbers:
This is me:
Dit was mijn VR6:
En dit mijn 0000
okee het is geen astra maar een kadett gsi 16vMaartje schreef:Tja, wat zal ik zeggen. De VR6 doet onderin helemaal niks, maar als ie boven de 4000 RPM komt, hou je em echt niet meer bij met een GSiMatt schreef:Welkom terug!!
Ook effe offtopic:
Volgens autoweek bij Golf VR6 met een handbak
acceleratie 0-100 km/h 7,8 s
Maartje kan je hier alles over vertellen gok ik
Ik denk wel ietsje meer kadett 16v weegt 960-980 kg, mijn golf vr6 woog al 1130 als ik het goed heb.Theo Gsi schreef:corrado is ook 100kg zwaarder dan de kadett