Pagina 3 van 5

Geplaatst: 10 mei 2007 23:41
door Sounddragon
luchtfilter al gecheckt ??

Geplaatst: 10 mei 2007 23:42
door Theo Gsi
jups, die is schoon.

Geplaatst: 11 mei 2007 00:05
door Sounddragon
Eerst zaterdag die andere dingen maar even doen, daarna evt weer verder zoeken... kat kan je simpel checken door er even een tik op te geven MET JE HAND of vuist whatever, maar NIET MET EEN HAMER ofzo.. als ie rammelt zit het materiaal wat erin zit idd los, en dat kan de doorstroming verklooien.. hij doet dan ook niet meer goed zijn werk, volgende APK ben je dan zowieso het haasje. :wink:

Mijn Astra is vorige week afgekeurd op de kat, die rammelde ook, begon uiteraard 3 dagen voor de keuring :roll: toch maar gewoon laten keuren, weet je ook meteen de rest van het feest, afgekeurd op de Co uiteraard, en nog 3 kleine dingetjes die ik daar ter plekke binnen 10 minuten kon oplossen..

Als ie kapot is, ben je niet blij... tip.. als je de dealer belt voor de prijs, zorg dan even dat je ZIT :? :(

Van Bosal en andere alternatieven kan je evt ook nemen, kost de helft van die bij de dealer, maar dan nog is het even slikken... als je een beetje duits kent, kan je hem via Ebay met wat mazzel voor rond de 150€ (nieuw) fiksen.. je weet dan alleen niet wat je koopt...

Maar eerst maar de andere dingen proberen... :wink:

Geplaatst: 11 mei 2007 09:54
door Roy 2.0 16v
als je al het denkbare hebt vervangen / gecheckt moet je even aan injectorenreiniging denken.

als je die zelf van je blok haalt en los aanlevert bij een zaak bij jou in de buurt die een ultrasoonreiniger en testapparaat heeft, heb je ze voor minder als 100,- als nieuw terug.

wacht eerst je lmm / bougies af
je hebt de ontsteking vervangen maar ook de bougiekabels ? ? ?

Geplaatst: 11 mei 2007 16:37
door Theo Gsi
als je ze weg brengt by the way ben je een dief van je eigen portomonee, want dat ultrasoon reinigen kun je zelf ook, ben je wel goedkoper uit.

Uhm nou alle kabels getjeckt met een monteur die er toevallig bij stond.

Geplaatst: 11 mei 2007 19:21
door Laagvlieger
Niet waar.

Heb jij een apparaat dan om de straal te bekijken en opbrengst te meten?

is niet ALLEEN het reinigen.
Injectoren reinigen bestaat uit:

1) ultrasoon reinigen (dat zou je evt zelf kunnen ja als je een US reinigingfsbad hebt)
2) Zeefjes vervangen in de injectoren,
3) Opbrengst meten,
4) Spuitpatroon controleren.

Geplaatst: 11 mei 2007 22:15
door Theo Gsi
okee, dan kun je eigk beter nieuw setje aanschaffen?

Geplaatst: 11 mei 2007 22:50
door Bart(astra)
Theo Gsi schreef:okee, dan kun je eigk beter nieuw setje aanschaffen?
Niet als je weet wat die kosten ! :wink:

Geplaatst: 11 mei 2007 22:53
door Theo Gsi
net zo gek als die bougie kabels? hahahaha

Geplaatst: 11 mei 2007 22:56
door Bart(astra)
Theo Gsi schreef:net zo gek als die bougie kabels? hahahaha

Die waren nog goedkoop (kijk maar eens voor een setje voor een c20xe)

Geplaatst: 11 mei 2007 22:58
door Theo Gsi
haha ja, maar wat is er verschil tusse dealer en automateriale zaak?

Geplaatst: 11 mei 2007 22:59
door Bart(astra)
Theo Gsi schreef:haha ja, maar wat is er verschil tusse dealer en automateriale zaak?
KWALITEIT

Geplaatst: 11 mei 2007 23:01
door Theo Gsi
scheeld het zoveel? kijk bosch is bosch toch of what ever

Geplaatst: 11 mei 2007 23:02
door Bart(astra)
Ik heb het over de bougiekabels.

En dat zijn naar mijn mening geen onderdelen waar je op moet bezuinigen

Geplaatst: 11 mei 2007 23:03
door Theo Gsi
tja, ik ga morgen maar eerst is de bougie's vervangen, en dan kijk ik wel wat hij dan doet. Dan moet ik ook nog even de lmm omwisselen

Geplaatst: 17 mei 2007 18:56
door Theo Gsi
Nou de bougie's zijn vervangen alleen nog niet alles, Nu komt er bij dat ik dus via laagvlieger(dankje) erachter kwam dat ik een pakking tussen me inlaat en gasklephuisje mis.

Verder als ik me auto in de achteruit versnelling zet zie ik dat me lampen niet meer branden, nu denk ik dat deze sensor kapot is.

Afbeelding

Morgen even inspraye met contact spray en als dat niet lukt nou dan kopen we een nieuwe, had zelf al de bijde lampen gecheckt maar die waren nog heel.

En dan nog iets, laatst stond de auto op de bruk en toen kwam ik er achter dat een een kat van een saab uit 95 onder zit...
Wat daar mee te doen?

Geplaatst: 17 mei 2007 19:03
door Sounddragon
schakelaar zal idd wel dood zijn.

En die kat kan je gewoon laten zitten, als tie werkt maakt het geen ruk uit... kat is kat.. die dingen werken allemaal ongeveer hetzelfde :wink:

Geplaatst: 17 mei 2007 19:04
door Theo Gsi
die van mijn miauwt iig niet meer :(

Geplaatst: 17 mei 2007 19:06
door Sounddragon
Beter, want je wordt strontziek van dat gemiauw in de file :evil:

Geplaatst: 17 mei 2007 19:08
door Theo Gsi
ja maar dat f1 geluid doet het um!

Geplaatst: 17 mei 2007 19:11
door Sounddragon
Dan moet je even op zoek naar een levende :wink:

Geplaatst: 17 mei 2007 19:12
door Theo Gsi
ja dat zal niet lang duren dat die ook bij de kasplantjes gevoegt kan worden

Geplaatst: 17 mei 2007 22:08
door Laagvlieger
schakelaar van de achteruit hoef je niet in te sprayen.
Die is gegarandeerd dood EN hij is dichtgeklonken, dus kun je niets mee.
even nieuwe halen gelijk met die pakking bij de dealert.

Geplaatst: 18 mei 2007 11:34
door Theo Gsi
iajai kaptin!

Geplaatst: 18 mei 2007 17:23
door Theo Gsi
sensor zit er een nieuwe in en het werkt weer, pakking is besteld dus dat wacht nog even. Maar goed alles komt goed!