Pagina 3 van 5
Geplaatst: 14 jan 2007 00:46
door GSi Twente
Hij loopt idd nog niet.
Net met Niels en Peter nog die andere Astra aan het afbouwen geweest, ding starten, loopt de olie uit het kanaal waar het buisje is ingezet.
Afdichting dus totaal kut, ik en Niels over de zeik... kan dat ding maandag naar Zomer heen, garantie.
Geplaatst: 14 jan 2007 00:51
door opelforum
hoe krijg je dat dan voor elkaar ?????
Geplaatst: 14 jan 2007 10:20
door RedBill
Kortom, was een lekker frustrerend dagje gisteren... Wat een gekloot.
Mijn wagen zit intussen al drie keer zoveel tijd in dan gepland, en die wagen waar Rally mee bezig is wordt dus ook twee keer zoveel tijd...
Geplaatst: 14 jan 2007 10:35
door Maartje
Jammer, had echt gehoopt voor je dat ie het zou doen. Even leek het er wel op
, echt jammer
Geplaatst: 14 jan 2007 14:23
door GSi Twente
opelforum schreef:hoe krijg je dat dan voor elkaar ?????
Ligt puur aan de afdichtings stopjes, klein iets maar gelukkig.
Daar hoeft de kop er niet voor af.
Ging meer om het feit dat je hele dag druk bent, en dan dat als laatste weer om de oren krijgt...
Maar dat komt wel goed, ben ik niet bang voor.
Geplaatst: 14 jan 2007 16:11
door GSi Twente
Maar nog even over Redbill z'n motor.
Die platte stekker onder de bobine, wat heeft deze als functie voor het inspuitgebeuren?
Want deze loopt terug naar de motorkabelboom...
Dikke zwart.
Dikke bruin.
Dikke zwart met rode streep.
Geplaatst: 14 jan 2007 17:48
door Laagvlieger
Dat is de eindtrap van de bobine.
Motorstuurapparaat zet op die zwart rode het EST signaal (vonksignaal).
Zwart en bruin weet je, das +15 en massa.
Die eindtrap doet in feite nix anders dan dat EST signaal te schakelen voor een grote bobinestroom.
Geplaatst: 14 jan 2007 18:06
door GSi Twente
Maar stel, dat de benzinedruk goed is... met een andere pomp.
Stel dat deze bobine en stekker niet goed is... dus te minimale vonk ter verbranding, dan zou deze toch ook niet aanslaan?
Of is dat gister ter orde gekomen met de tech (waar ik niet bij was).
Geplaatst: 14 jan 2007 18:44
door Rallyastra
Zow ik ben ook weer thuis, daarom maar even wat ontspanning gezocht vanacht en daarna nog even mn tank half leeg gerallyed op het industrieterrein hiero
Als ik dat van te voren geweten had was ik om 6 uur al gestopt en had ik hem niet kosten wat het kost op de zaterdagavond klaar willen maken
Geplaatst: 14 jan 2007 18:51
door Laagvlieger
GSi Twente schreef:Maar stel, dat de benzinedruk goed is... met een andere pomp.
Stel dat deze bobine en stekker niet goed is... dus te minimale vonk ter verbranding, dan zou deze toch ook niet aanslaan?
Of is dat gister ter orde gekomen met de tech (waar ik niet bij was).
Ik had EST signaal bekeken met de scoop, zag er goed uit. Vonk rechtsteeks uit de bobine was op het oog goed. Had geen testbougie mee helaas. Maar met schroevedraaier in de dop en vlak bij een boutje houden sprong er wel een mooie vonk over.
Geplaatst: 15 jan 2007 13:31
door Rallyastra
Echt he als de auto binnenkort nog niet loopt dan ga ik het nog veel mooier versieren, ruk zo het blok er uit en bouw hem in een andere astra waar al een 16v in zit. Loop hij dan nog niet dan is het iets mechanisch.
Geplaatst: 15 jan 2007 13:40
door Sounddragon
Wel een beetje veel werk om iets uit te vinden, maar het ís een oplossing
(zou het kunnen zijn)
Ik neem trouwens aan dat de riem en nokkenastandwielen e.d. al 5 keer gecheckt zijn op op tijd staan enzo ???
Geplaatst: 15 jan 2007 16:44
door opelforum
meet is of er spanning op de pomp komt te staan als je start ??
zo nee kan je terutg gaan meten naar de ecu en daarvandaan !!
Geplaatst: 15 jan 2007 17:01
door Rallyastra
Liever meer werk dan dat je er nooit achter komt
- Pomp heeft spanning
- Injectoren gaan open
- Heeft brandstof druk
- Heeft vonk
- Heeft compressie
- ECU krijgt genoeg spanning ook tijdens het starten
Riem ligt wel goed, als die niet goed lag starte hij nog wel auto loopt prima met 1 tandje verkeerd (tikkert alleen beetje hard
), auto pakt zelfs nog aan al zou hij 3 tandjes verkeerd staan.
Geplaatst: 15 jan 2007 18:55
door Laagvlieger
Trouwens ik heb ook nog een idee.l
Met die astra computer die eraan hing toen ik wegging daar.
Probeer hem nog maals eens te slepen.
Jullie hebben hem de eerst ekee raangesleept met ene brug over het brandstofpoprelais ofnie?
Geplaatst: 15 jan 2007 19:39
door opelforum
benzine slang goed aangesloten ???
wil ook wel is fout gaan zonder dat je het merkt !!
als de pomp spanning heeft moet die ook benzine druk geven !!!
(weet niet of je dat al hebt ?)
Geplaatst: 15 jan 2007 19:49
door GSi Twente
Spanning op de pomp.
Nippel van rail eraf, indrukken en de straal komt je om de oren.
Injectoren met + en - bekrachtigd, liep ook zo bij de opengaande kleppen van b.v. toen cilinder 3 er zo in... enz, enz.
Benzineslangen zitten goed... brandstoffilter vernieuwd, andere brandstofpomp van niels z'n auto geprobeerd.
Geplaatst: 15 jan 2007 19:56
door opelforum
aardig gek
hoe zit het met de aarde op het blok ???
Geplaatst: 15 jan 2007 20:13
door GSi Twente
Is een nieuwe massakabel aan de bak en carrosserie met kale plek en kale bout.
Injectorrail heeft ook goeie massa.
Marcel heeft zaterdag met de tech allerlei metingen gedaan, en weliswaar scheelt er volgens zeggen het daar niet aan.
Ik wil nog een benzinedrukmeter regelen via Zomer, doen weten we ook of de druk goed is.
Eerder ga ik niet aanslepen.
@Marcel, zal het controleren wat je in het berichtje had gezet.
Geplaatst: 15 jan 2007 20:23
door RedBill
OK, alles even op een rijtje:
Blok zelf:
- Massa is prima
- Distributie staat goed op tijd
- Compressie is OK (8 Bar Gemeten)
- Bougies vonken alle 4
Elektronica
- ECU heeft stroom 10 nog wat volt op de computer tijdens het starten
- Injectoren hebben stroom
- Met de Tech 1 alle circuits doorgemeten
- Er is een toerentalsignaal
- LMM geeft juiste waardes
- Overige sensoren geven juiste waardes
- Origineel opel alarm is ontkoppeld
- Spanning op startmotor en overige componenten na uitschakelen Texalarm in orde
- Met tech 31 inspuitbeeld van de injectoren bekeken
- EST signaal bekeken met de scoop, zag er goed uit
- Vonk rechtsteeks uit de bobine was op het oog goed
Brandstofcircuit
- Brandstofpomp loopt gewoon als de motor gestart wordt, circuit bouwt druk op
- Aan- en afvoerleidingen brandstofrail goed aangesloten
- Injectoren worden correct aangestuurd
- Injectoren spuiten in
- Filter is vervangen
- Andere pomp geprobeerd
Geplaatst: 15 jan 2007 20:27
door Sounddragon
Oftewel, elke andere auto zou de sterren van de hemel rijden, maar deze niet
Te idioot om te vertellen dit
Geplaatst: 15 jan 2007 20:41
door Maartje
Is idd. heel vaag. Even leek er leven in te komen afgelopen zaterdag en zo in 1 keer was het weg
. Hier kan je dus echt radeloos van worden
Geplaatst: 15 jan 2007 22:10
door Laagvlieger
ja tis heel vaag!
Geplaatst: 15 jan 2007 22:47
door adriaan
ja echt heeeeeel appart he
Geplaatst: 16 jan 2007 00:46
door Rallyastra
Zaterdag de creme de la van het forum maar even weer verder. Als we de brandstof druk hebben gemeten en die blijkt ook goed te zijn, aanslepen. Doet hij dan nog niks ga ik er gewoon andere motor in hangen, dat is gewoon het enige waar het nog aan kan liggen. Andere motor hang ik er in een dagje in, we lopen nu al weken te zoeken. Auto moet klaar dus harde maatregelen nemen.