promoteamlijst

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
snarfjuh
forum-gebruiker
Berichten: 599
Lid geworden op: 10 mar 2004 13:18
Locatie: Maasbracht

Bericht door snarfjuh »

HE had jij toestemming om die foto te plaatsen :evil:

:lol: :lol: :wink:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

pluggie schreef: Nu me banden kaal beginnen te worden lig ik echt cm of 6 zonder extra lip van de grond. We hebben ooit op oude forum eens gemeten, dus van wielnaaf tot kastrand, toen waren Marcel en ik laagste, ik lag voor nog halve cm lager dan Marcel en Marcel lag achter nog halve cm lager. 1 cm hoger is wel fijner hoor. Bv zoals Marcel toen die 17inch eronder ging leggen had meteen ha da's handig die extra cm. Charles ligt ook bokkelaag.
Ik denk dat ik voor ook aardig in de buurt kom. Cm of 8. Achter heb ik ze net in de wielkasten liggen als ik geen passagiers/belading heb.

Met mijn huidige verlaging past 17'' er aan de voorkant volgens mij niet onder omdat ik dan bij de eerste de beste hobbel mijn wielkuipen aan stront heb...
Laatst gewijzigd door RedBill op 10 nov 2005 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Maare even wat anders, na verlagen veranderd de hoek van KPI.
Nu was het met m'n Corsa zo dat de veerpoot kunt veranderen kwa stand van het fusee, het camber.
Waardoor je dus superlaag kunt, maar met recht afslijtende banden.

Hoe zit dat bij de Astra, aangezien fusee en dempervoet 1 geheel zijn.
Kun je met de draagarmen je camber verstellen?
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Kunt camber niet stellen bij Astra.
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Nee best verrot is dat, nu zijn binnen 10.000 km je banden glad aan de binnenkant. Wel even optijd omwiselen van links naar rechts en van voor naar achter :wink:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Lekker is dat, dus hoe lager de auto, hoe meer de banden afslijten. :?

Je zou maar 215 rondom erop hebben liggen, worden dan dure krengen.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo'n last van heb. Achter zit er al 3 jaar op, en voor moet ik ze toch per half jaar/jaar vervangen.
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Voorkant gaat echt hard, achterkant heb je alleen last dat ze gaan cuppen als je beetje brede wielen hebt, als je smallere velgen/banden hebt heb je er niet zoveel last van
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
$tefan
forum-gebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 18 jun 2004 18:26

Bericht door $tefan »

Achterkant gaat bij mij aardig hard, binnenkant v/d band is vrijwel kaal. Staan echt schuin naar binnen. Voorkant valt wel mee. Voor de winter toch maar even kijken voor een setje nieuwe achter en dan de nieuwe voor erop gooien en de oude naar achter.

Aanlopen doet ie niet. Achter past het perfect en aan de voorkant issie zo stug dat ie niet aan loopt door inveren.
Grtz, $tefan
Gebruikersavatar
PaRa
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 304
Lid geworden op: 25 mar 2003 15:03
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Bericht door PaRa »

GSi Twente schreef:Lekker is dat, dus hoe lager de auto, hoe meer de banden afslijten. :?

Je zou maar 215 rondom erop hebben liggen, worden dan dure krengen.

215/40/16 JA, is geen goedkope grap. met verlaging nee ( 2,5 cm )
preparation is the key not to fail, fail is to forget the preparation
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

PaRa schreef:
GSi Twente schreef:Lekker is dat, dus hoe lager de auto, hoe meer de banden afslijten. :?

Je zou maar 215 rondom erop hebben liggen, worden dan dure krengen.

215/40/16 JA, is geen goedkope grap. met verlaging nee ( 2,5 cm )
Juist, ik kan er over meepraten, ik heb die dingen, en ik heb mijn voorkant zo ver verlaagd... :?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie