Astra Turbo (garrett) kleine update

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
RobbieS
forum-gebruiker
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
Locatie: Reserve Belg
Contacteer:

Bericht door RobbieS »

sandro schreef:erg mooi geworden robbie

moest jij ook de halve bumper aan de achterkant aanpassen om de intercooler er achter te krijgen????

en wel vreemd bij mij hangt de intercooler overdreven naar links en bij jou meer naar rechts...

sandro
Wat voor intercooler heb jij dan Sandro?
Mn bumper heb ik van binnen weinig aangepast, enkel helemaal onderste kunststof plaat die een beetje onder je wagen loopt heb ik erafgehaald.
Ik heb mn IC plat tegen het front hangen, heb daarvoor helemaal onder een randje platgemept, anders stond de ic wat schuin en dat werkt tegen in de bumper.
Kheb m zo weten uit te meten, dat ie precies onder de binnenbalk van de bumper komt. En de aansluitingen ook nog goed naar binnen lopen. Heb ook nog een beetje lopen spelen met de positie van de radiateur, en de metalen leidingen van de stuurbekrachtiging.

Kvind hem zo wel netjes hangen, centrale luchtgat netjes opgevuld. Heb de oliekoeler (tikkie grotere van Mocal) ook maar niet voor naar de grill gedaan. leidingen maar lekker kort gehouden en ongeveer op dezelfde hoogte als origineel. En bovendien hebben alle koelend objecten voldoende koeloppervlak. Grilletje bevalt me ook goed, orginele ic weg en koele lucht kan goed in de motorruimte komen. En een radiateur krijgt ook weer wat meer frisse lucht. Vind goede koeling belangrijk.
Moet enkel nog wat zwart gaas achter de luchtgaten hangen.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Jammer dat ie niet vooraan op de stand stond man!
Dit is wel even een goeie publiekstrekker......

Ziet er goed uit hoor!
Enne, volgende keer even motorruimte zondags poetsen! :wink: :lol: :oops:

Verder TOP!
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

Dat was een tactische opstelling ... als je vooraan zet loopt iedereen langs kijkt en loopt door .. nu moest men de hele stand over lopen om zijn auto te bewonderen! :wink:


:lol:
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gebruikersavatar
RobbieS
forum-gebruiker
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
Locatie: Reserve Belg
Contacteer:

Bericht door RobbieS »

GSi Twente schreef:
Ziet er goed uit hoor!
Enne, volgende keer even motorruimte zondags poetsen! :wink: :lol: :oops:

Verder TOP!
Thanx, hahaha ja ik ben niet zo'n poetsfetisj. Had er geen tijd meer voor gehad, ben tot zaterdagavond bezig geweest m klaar te krijgen voor zondag, grootste deel is gelukt. Heb m om 5 uur snachts nog staan wassen :lol:

Zal het chroom de volgende keer netjes voor je poetsen, kun je weer wat mooie plaatjes schieten :thumbsup:
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
Gebruikersavatar
RobbieS
forum-gebruiker
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
Locatie: Reserve Belg
Contacteer:

Bericht door RobbieS »

David schreef:Dat was een tactische opstelling ... als je vooraan zet loopt iedereen langs kijkt en loopt door .. nu moest men de hele stand over lopen om zijn auto te bewonderen! :wink:
:lol:
Ja ok, maar het gaat niet alleen om mijn auto he, er staan nog meer andere mooie astra's op de stand :thumbsup:
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
Gebruikersavatar
DayWaLk3R
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 507
Lid geworden op: 14 mei 2003 11:45
Auto('s): Tesla Model 3 LR
Locatie: Rotterdam

Bericht door DayWaLk3R »

En mijn Wagen niet te vergeten 8)
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

RobbieS schreef:
David schreef:Dat was een tactische opstelling ... als je vooraan zet loopt iedereen langs kijkt en loopt door .. nu moest men de hele stand over lopen om zijn auto te bewonderen! :wink:
:lol:
Ja ok, maar het gaat niet alleen om mijn auto he, er staan nog meer andere mooie astra's op de stand :thumbsup:
ELKE GSI IS MOOI!! :wink:

@Clit: :shutup: :opel:
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gast

Bericht door Gast »

Toch leuk als het allemaal toch nog goed komt.

Prima werk Robbie, maar dat wist je al...

Neal
Gebruikersavatar
RobbieS
forum-gebruiker
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
Locatie: Reserve Belg
Contacteer:

Bericht door RobbieS »

Thx Neal,
we gaan m zowieso samen nog specialer maken ;)

Even een update, beschik weer over een nieuw leuk speeltje
Afbeelding

Kon mn eigen turbo voor een heel mooi bedrag kwijt en daarbij nog een oude K16 als inruil. Dus heb nu weer voor een drol een gloednieuwe turbo en een redelijke K16 :D

De Garrett GT28R, een van de nieuwste modellen van Garrett. Niet veel groter als de K16, maar wel veel betere eigenschappen.
Dubbel kogelgelagerd, veel betere spoolcapaciteiten dus komt veel beter op gang en kan meer toeren aan. Voldoet dus verder perfect aan mn eisen. Effectief tot ca 350pk maargoed zover wilde ik zowieso niet gaan. En hij zou de rijeigenschappen van de motor aanzienlijk moeten verbeteren.
Dennis de Vos heeft toevallig dezelfde aangeschaft en wil hiermee ook services gaan doen.

Ik ga alvast beginnen want heb mn astra nodig voor mn vervoer. Ben erg benieuwd wat het beestje gaat doen. Zal wel weer foto's maken zodra ik het nodige aansluitmateriaal binnenheb ;)
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

SOOOOOOW HEY ... dat ziet er geil uit :P

Lekker bezig iig :thumbsup:
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gebruikersavatar
jeffrey c20let
forum-gebruiker
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 dec 2003 02:58
Locatie: waddinxveen

Bericht door jeffrey c20let »

mooooooooooooooooooooi man :wink:

hoe komt het uit kwa uitlaatspruitstuk en downpijp :?:

ik ben wel benieuwd naar de uitslag op papier (meetbank)

heb jij van jou blok toevallig een test rapport

jeffrey
Gang is alles
Gebruikersavatar
RobbieS
forum-gebruiker
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
Locatie: Reserve Belg
Contacteer:

Bericht door RobbieS »

Nope ben er nooit mee de testbank opgegaan. Hij is eigenlijk altijd standaard geweest.

Spruitstuk moet ik even kijken, er zijn meerdere bedrijven welke ze kunnen leveren passend voor de C20let. DdV liet er speciaal een gieten ofzo, wellicht dat ik er dan daar een haal.

Als ik het uitlaatspruitstuk heb, dan hang ik m even aan het blok om te zien hoe de huidige downpipe daarbij uitkomt. Dan haal ik de downpipe compleet af en laat ik deze waarschijnlijk in een grotere diameter namaken, met hierop eenpassende flens voor op deze turbo.

Olie en koelaansluitingen zijn niet het grootste probleem.
Heb al wat rondgemaild voor benodigde onderdelen maar krijg niet echt snel gehoor :(
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Misschien een idee om voor en na even op de(zelfde) bank te gaan ???

Wel grappig om achteraf te weten hoeveel winst je hebt behaald :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Bling bling zegt Robbie dan.... :wink:

Goed bezig!
Zal wel de nodige pk's leveren.... :wink: :wink:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
RobbieS
forum-gebruiker
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
Locatie: Reserve Belg
Contacteer:

Bericht door RobbieS »

Nouja of het in eerste instantie echt pk's gaat opleveren weet ik niet.
Ging er meer om dat deze turbo betere eigenschappen heeft, in hoeverre dat misschien meer pk's oplevert weet ik niet.
Het is in ieder geval een zeer bruikbare upgrade als je meer pk's wilt.

Het blijft voor mij ook nog een experiment. Maarja als Dennis de Vos serieus dingen wil gaan doen binnen zijn service met deze turboladers ipv de K24/k26, lijken ze me wel geschikt, niet dat hij heilig is ofzo maargoed.
Zover ik zelf informatie heb kunnen achterhalen sprak deze turbo me zeker aan. Maar wat ie uiteindelijk doet, sja even afwachten :)
Dat ie algemeen gezien stukken beter is als de K16 is een feit.

Mijn uiteindelijke doel is ook niet zoveel mogelijk pk's te krijgen, maar een enigszins betrouwbare snelle motor, welke goed rijdbaar is. Met een mooie vermogens/koppelkromme. Niet zo'n piek ding.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

Bericht door Sin »

hebben die dingen eigenlijk goede levensduur
want die komen echt met pallets tegelijk binnen
allemaal kaduuk
W201 fan boy o_0
Gebruikersavatar
RobbieS
forum-gebruiker
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
Locatie: Reserve Belg
Contacteer:

Bericht door RobbieS »

Welke bedoel je, die K26's, K24
dat klopt daar lees ik niks anders van dat ze gaar lopen.

Die GT28R heb ik nog niks slechts over kunnen vinden, ken nl ook niet veel wagens waar ze ophangen.

Denk dat het bij turbo's zo is, bij verkeerd gebruik dat ze dan kapot lopen
Relatief gezien te lichte turbo met teveel vermogen belasten. Bij normale waarden en normaal gebruik lijkt het mij dat de meeste turbo's gewoon heel blijven.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

Bericht door Sin »

al die garett zooi die in die volvo's hangen
weet nie wat die gasten doen maar damnz

laats één in me klauwen aanzuig heb je toch soort turbine bladen schoepenwiel whatever nou alsof iemand metale zooi derin hald talen van op hoge rpm al die dingen afgekarteld
W201 fan boy o_0
Gebruikersavatar
RobbieS
forum-gebruiker
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
Locatie: Reserve Belg
Contacteer:

Bericht door RobbieS »

Erg vreemd ja,

denk dat het bij die turbo's ook vooral verkeerd gebruik is. Heb zelf ooit bij de Saab stage gelopen, daar liepen ook geregeld turbo's in de soep. Volgens mij zijn dat weer KKK's.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
Gebruikersavatar
Bossa'
forum-gebruiker
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 jan 2004 12:18
Locatie: No-Ho
Contacteer:

Bericht door Bossa' »

Kweet dat bij de diesels vaak smering het probleem is... Het komt bij ons niet heel vaak voor,maar als ze kaduuk zijn is het een tekort aan oliesmering..(ahum,leaserijders :roll: )

Het merk kan ik even niet opkomen,k denk Garrett,maar kzal morgen even kijken.Ben namelijk met een 2.0 16v diesel (Y20DTH) koppie bezig :D
AstraG::1.8 TURBO©Turbocharged by Dbilas Dynamic® => Sold!


New daily => -=[Corsa 1.8 GSi '04]=-
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

Bericht door Sin »

ja saab maakt meen ik ook gebruik net zoals volvo van mitubishi inmiddels
W201 fan boy o_0
Gebruikersavatar
RobbieS
forum-gebruiker
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
Locatie: Reserve Belg
Contacteer:

Bericht door RobbieS »

En die turbootjes op die "standaard" wagentjes zijn volgens mij ook niet zo heel spannend, niet bijzonder. Op die Saab's ook kom je veel van die LPT'tjes tegen, dat doet niet veel.

Denk dat de turbo's op de wat meer sportwagens van een degelijkere kwaliteit zijn als het om het aankunnen van meer vermogen gaat.
De GTi-R Supra's, RS-modellen van Audi en dergelijken.

Turbo die ik nu heb is ook meer een upgradeturbo als een stockturbo. Dus meer gericht op het verwerken verzorgen van meervermogen.
Zo'n K16 zit tegen de 300pk al ver tegen zn limiet, en dan krijgt ie er al van langs. De k26's zijn eigenlijk ook gewoon k16's met een ander compressorhuis, lichte upgrade. Schijnbaar ook vaak niet helemaal netjes uitgebalanceerd met de gevolgen vandien.
Daarnaast zijn het ook tere dingen, om het asje loopt enkel een oliefilmpje that's it, geen lagering. Dus als die al wegvalt of niet optimaal is begint het gezeik al.

Bovendien worden deze iets zwaardere/grotere turbo's ook gewoon gebruikt in de rally en racerij, dus ik neem aan geen rommel.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
Gebruikersavatar
sandro
forum-gebruiker
Berichten: 314
Lid geworden op: 01 dec 2003 18:33
Locatie: haarlem

Bericht door sandro »

ik heb nadat ik mijn blok terug heb gehad ook eerst wat navraag gedaan over een eventueele nieuwe turbo ..

toen kreeg ik ook alleen maar goede dingen te horen over garett..

maar omdat het hele verhaal met uitlaatspruitstuk toen nog erg vaag was voor mij heb ik toen besloten om de k16 te laten reviseren..

sandro

ps ziet er wel erg goed uit hoor heb je die turbo van het opel forum afgehaald???

want daar was ook iemand die 2 van die dingen te koop had
toen de mens er achter kwam dat melk van uit een koe kwam, waar was hij toen in hemelsnaam mee bezig????????
Gebruikersavatar
RobbieS
forum-gebruiker
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
Locatie: Reserve Belg
Contacteer:

Bericht door RobbieS »

sandro schreef: ps ziet er wel erg goed uit hoor heb je die turbo van het opel forum afgehaald???

want daar was ook iemand die 2 van die dingen te koop had
Ja klopt hij had ze daar ook te koop staan. Dennis de Vos heeft die andere overgenomen.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
Gebruikersavatar
Bossa'
forum-gebruiker
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 jan 2004 12:18
Locatie: No-Ho
Contacteer:

Bericht door Bossa' »

Heb even gekeken op die diesel op mn werk en er staat alleen T15 (Garrett) op als code.

Deze lopen ook op een oliefilmpje.

Was vergeten de olieleiding aan te sluiten met als gevolg 3L olie op de grond...whoops! :shock: :D
AstraG::1.8 TURBO©Turbocharged by Dbilas Dynamic® => Sold!


New daily => -=[Corsa 1.8 GSi '04]=-
Plaats reactie