Project Oranje B308E 3l v6 Turbo
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Project Oranje B308E 3l v6 Turbo
Update:
Wat delen van de motor overgezet, en versnelingsbak even kleurtje gegeven weer,
Auto staat weer op de brug dus volgende week motorruim verder aanpakken!
Wat delen van de motor overgezet, en versnelingsbak even kleurtje gegeven weer,
Auto staat weer op de brug dus volgende week motorruim verder aanpakken!
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Project Oranje B308E 3l v6 Turbo
goed bezig daar, .
danny gsi 666
danny gsi 666
- AlexAstra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
- Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
- Locatie: Rotterdam
Re: Project Oranje B308E 3l v6 Turbo
Mooi bezig daar!!
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Project Oranje B308E 3l v6 Turbo
Vandaag even verder gegaan aan de astra, motordelen allemaal overgezet, en motor om te passen ingebouwd!
De motorkap wil net wel net niet dicht, dus of de aanzuigbuis inkorten, kan max 2cm anders rust hij op de krulslang
Of de motorkap aanpassen, en dan wel een verstevigsdeel wegsluipen/indeuken
Ga voor de eerste optie eerst..
Maar eerst even zien of ik zo wel weg kom met mn intercoolerbuizen.. aangezien mn inlaatkant nu ook links zit heb ik daar zowel de aanzuigbuis als de intercoolerbuis straks.. word wel druk aangezien er langs de distributie niks naar beneden kan..
Zat te denken om de inlaat van de saab zo te maken dan mn gasklep van de opel erop past, dan krijg ik mn inlaat aan de rechterkant van de motor..
Iemand nog verdere ideeën?
-
De motorkap wil net wel net niet dicht, dus of de aanzuigbuis inkorten, kan max 2cm anders rust hij op de krulslang
Of de motorkap aanpassen, en dan wel een verstevigsdeel wegsluipen/indeuken
Ga voor de eerste optie eerst..
Maar eerst even zien of ik zo wel weg kom met mn intercoolerbuizen.. aangezien mn inlaatkant nu ook links zit heb ik daar zowel de aanzuigbuis als de intercoolerbuis straks.. word wel druk aangezien er langs de distributie niks naar beneden kan..
Zat te denken om de inlaat van de saab zo te maken dan mn gasklep van de opel erop past, dan krijg ik mn inlaat aan de rechterkant van de motor..
Iemand nog verdere ideeën?
-
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Project Oranje B308E 3l v6 Turbo
probleem met de motorklep sluiting voor de rest vet.
danny gsi 666
danny gsi 666
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: Project Oranje B308E 3l v6 Turbo
Mooi om te zien weer!
Je zegt dat je langs de distributie geen buizen naar beneden kwijt kan. Kan je niet dat gat gebruiken achter je koplamp? Daar gaat mijn luchtinlaatbuis ook naar beneden. (Luchtfilter hangt bij mij achter de voorbumper)
Dan zou je door dat gat misschien een intercoolerbuis kunnen leggen.
Je zegt dat je langs de distributie geen buizen naar beneden kwijt kan. Kan je niet dat gat gebruiken achter je koplamp? Daar gaat mijn luchtinlaatbuis ook naar beneden. (Luchtfilter hangt bij mij achter de voorbumper)
Dan zou je door dat gat misschien een intercoolerbuis kunnen leggen.
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Project Oranje B308E 3l v6 Turbo
Klopt alleen zoals je ziet ligt daar mn aanzuigbuis nu, en die kan niet korter ivm luchtmassameter,Ray schreef:Mooi om te zien weer!
Je zegt dat je langs de distributie geen buizen naar beneden kwijt kan. Kan je niet dat gat gebruiken achter je koplamp? Daar gaat mijn luchtinlaatbuis ook naar beneden. (Luchtfilter hangt bij mij achter de voorbumper)
Dan zou je door dat gat misschien een intercoolerbuis kunnen leggen.
Wat jij zegt was eerst wel mn bedoeling alleen ik kan niet heel veel veranderen aan de aanzuigbuis die naar turbo gaat..
-
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Project Oranje B308E 3l v6 Turbo
Hoe zit de inlaatbocht precies verbonden aan de turbo? Dmv een flensaansluiting?
Je zou wellicht aardig wat ruimte kunnen winnen met een op maat gemaakt deel met een korte radius bocht zodat het geheel minder hoog wordt.
Dit geeft helaas wel weer het nodige meerwerk maar het zou inderdaad erg mooi zijn als je motorkap intact kan blijven.
Respect voor de klus verder! Het ziet er al goed uit
Je zou wellicht aardig wat ruimte kunnen winnen met een op maat gemaakt deel met een korte radius bocht zodat het geheel minder hoog wordt.
Dit geeft helaas wel weer het nodige meerwerk maar het zou inderdaad erg mooi zijn als je motorkap intact kan blijven.
Respect voor de klus verder! Het ziet er al goed uit
Re: Project Oranje B308E 3l v6 Turbo
met een vrij programeerbare ecu kan je meestal je luchtmassameter laten vervallen
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Project Oranje B308E 3l v6 Turbo
Zit met een v band vast! Daar is eventueel wel een pilaar voor te maken,
Vrij programmeerbaaris geen optie, wil de kosten laag houden ivm meer projecten, wellicht in de toekomst
Ik denk dat ik de saab inlaat ga aanpassen zodat de gasklep van opel past.. das al een klusje.. daarna wellicht kijken of de inlaatbuis ingekort kan worden zodat de kap dicht wil..
-
Vrij programmeerbaaris geen optie, wil de kosten laag houden ivm meer projecten, wellicht in de toekomst
Ik denk dat ik de saab inlaat ga aanpassen zodat de gasklep van opel past.. das al een klusje.. daarna wellicht kijken of de inlaatbuis ingekort kan worden zodat de kap dicht wil..
-
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Project Oranje B308E 3l v6 Turbo
hoeveel cm ga je inkorten,ik zou inkorten tot hij in het gat past van de luchtfilterbak zit.Erwin_dude schreef:Zit met een v band vast! Daar is eventueel wel een pilaar voor te maken,
Vrij programmeerbaaris geen optie, wil de kosten laag houden ivm meer projecten, wellicht in de toekomst
Ik denk dat ik de saab inlaat ga aanpassen zodat de gasklep van opel past.. das al een klusje.. daarna wellicht kijken of de inlaatbuis ingekort kan worden zodat de kap dicht wil..
-
danny gsi 666
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Project Oranje B308E 3l v6 Turbo
<br /><br />Zo heb de pijp ingekort,
volgende week even laten lassen bij een specialist , aangezien het giet alluminium is
De kap wil in elk geval weer dicht!
Ook de radiateur geplaats van een saab aangezien de aansluiting naar de motor iets meer scheef zit waardoor ik de krulslang niet meer nodig ben
-
volgende week even laten lassen bij een specialist , aangezien het giet alluminium is
De kap wil in elk geval weer dicht!
Ook de radiateur geplaats van een saab aangezien de aansluiting naar de motor iets meer scheef zit waardoor ik de krulslang niet meer nodig ben
-
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Project Oranje B308E 3l v6 Turbo
zeer mooi gedaan erwin,blijf dit project volgen.
danny gsi 666
danny gsi 666
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Project Oranje B308E 3l v6 Turbo
Danku
-
-
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Project Oranje B308E 3l v6 Turbo
Vandaag gebeld met dutch power welding on hoogeveen, ze gaan volgende week mijn inlaatsnorkel en inlaatspruitstuk lassen,
inlaatspruitstuk word aangepast aan de gasklep van opel,
Even 2 vragen:
is de traction control klep nog nodig?.. deze kan ik toch gewoon weg laten aangezien deze toch niet werkt..?
En er zat een soort bypass ventiel op de saab, is deze weg te laten of word deze gewoon vervangen door het blow off ventiel?
-
inlaatspruitstuk word aangepast aan de gasklep van opel,
Even 2 vragen:
is de traction control klep nog nodig?.. deze kan ik toch gewoon weg laten aangezien deze toch niet werkt..?
En er zat een soort bypass ventiel op de saab, is deze weg te laten of word deze gewoon vervangen door het blow off ventiel?
-
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Project Oranje B308E 3l v6 Turbo
tc kan gewoon weg laten heb je toch niks aan,ik zou er een blow off valve op zetten.
danny gsi 666
danny gsi 666
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Project Oranje B308E 3l v6 Turbo
Nouja omdat de stekker altijd vast gezeten heeft.. neem aan dat ik er geen storing van krijg als ik hem los laat..
-
-
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Project Oranje B308E 3l v6 Turbo
onder de motorkap het relay eruit halen,brand het lampje op het dashboord ook niet meer.Erwin_dude schreef:Nouja omdat de stekker altijd vast gezeten heeft.. neem aan dat ik er geen storing van krijg als ik hem los laat..
-
danny gsi 666
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Project Oranje B308E 3l v6 Turbo
Motor vandaag weer uitgebouwd, en even een klein stukje rotterij gelast
Hier even fotos van hoe de gasklep straks komt, deze ligt nu bij een lasser samen met de inlaatpijp
-
Hier even fotos van hoe de gasklep straks komt, deze ligt nu bij een lasser samen met de inlaatpijp
-
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Project Oranje B308E 3l v6 Turbo
Even verder gegaan met de motorruimte schoonmaken/ontroesten
Lasser belde vanmiddag dat ik morgen de spullen kan ophalen,
Alles is nu spuitklaar.. zit nu nog in twijfel.. of oranje of zwart...
-
Lasser belde vanmiddag dat ik morgen de spullen kan ophalen,
Alles is nu spuitklaar.. zit nu nog in twijfel.. of oranje of zwart...
-
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Project Oranje B308E 3l v6 Turbo
Ik persoonlijk zou voor het oranje gaan.
Het is een mooi apart kleurtje en persoonlijk vind ik het altijd netter staan als een auto onder de kap dezelfde kleur heeft als de rest van de auto.
Dan krijg je wat minder snel het idee dat mensen voor de makkelijke manier van spuiten gingen en puur de zichtdelen laat spuiten.
Keep up the good work
Het is een mooi apart kleurtje en persoonlijk vind ik het altijd netter staan als een auto onder de kap dezelfde kleur heeft als de rest van de auto.
Dan krijg je wat minder snel het idee dat mensen voor de makkelijke manier van spuiten gingen en puur de zichtdelen laat spuiten.
Keep up the good work
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Project Oranje B308E 3l v6 Turbo
helemaal mee eens,sommige denken dat als zwart spuiten je het gemakkelijkAstrid_fahrer schreef:Ik persoonlijk zou voor het oranje gaan.
Het is een mooi apart kleurtje en persoonlijk vind ik het altijd netter staan als een auto onder de kap dezelfde kleur heeft als de rest van de auto.
Dan krijg je wat minder snel het idee dat mensen voor de makkelijke manier van spuiten gingen en puur de zichtdelen laat spuiten.
Keep up the good work
vanaf heb gemaakt of met zwart leer bekleden voor de show en kleppen deksels
oranje spuiten met wat andere motor delen.
danny gsi 666
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Project Oranje B308E 3l v6 Turbo
Ben het met jullie eens, ben eruit en alles komt gewoon terug in kleur..
Ook omdat motor dan meer afsteekt dan als je alles zwart doet!
Intercooler vandaag pas gemaakt, en de rest in de epoxy gezet!
Heb genoeg ruimte aan de voorzijde om de ventilatoren te plaatsen ! Dus weer meer ruimte in motorruimte!
Ook het inlaatspuitstuk en snorkel zijn terug van de lasser!! Echt vakwerk afgeleverd door deze man!!!
Nu even wachten totdat ik een spuiter gevonden heb, zodat alles in kleur komt en ik verder kan met inbouwen van alles!
-
Ook omdat motor dan meer afsteekt dan als je alles zwart doet!
Intercooler vandaag pas gemaakt, en de rest in de epoxy gezet!
Heb genoeg ruimte aan de voorzijde om de ventilatoren te plaatsen ! Dus weer meer ruimte in motorruimte!
Ook het inlaatspuitstuk en snorkel zijn terug van de lasser!! Echt vakwerk afgeleverd door deze man!!!
Nu even wachten totdat ik een spuiter gevonden heb, zodat alles in kleur komt en ik verder kan met inbouwen van alles!
-
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Project Oranje B308E 3l v6 Turbo
-
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam