Re: DarkDaedelus's GSi C18XE - van slecht naar erger
Geplaatst: 17 mar 2013 18:29
Helaas gaat mijn auto van slecht naar erger (volgens mij vind die me niet aardig )
Wat heb ik gedaan:
Helaas was ik verkeerd geinformeerd over de "stationairsensor", daar waar naar gewezen werd was dus de NokkenasSensor.
(Die met de vork, boven in het blok). Deze er een keer uitgehad verder in orde, kabels waren in orde, weerstanden klopte.
Een beetje verder gelezen op het forum, gevonden dat het ook aan de krukassensor kon liggen. Een brug werd geadviseerd.
Auto omhooggekrikt en op bokjes gezet. (Misschien belangrijk: De auto heeft een nachtje op 2 bokjes gestaan met zijn neus omhoog).
Foto erbij gepakt, met omschrijving "boven spruitstuk achter het blok". Helaas bleek dit fout te zijn en had ik de Klopsensor in mijn handen..
Fijn.. Goed die er weer netjes opgeschroeft en goed vast gezet.
Toch maar weer eens goed gekeken waar die dan echt moest zitten, bleek dat deze aan de voorkant moest zitten. Goed, deze er een keer uitgehaald
(Zat overigens moervast, ondanks de schroef eruit was.) Kabel eens nagekeken, leek verder in orde. Gewacht op een berichtje of ik een krukassensor
kon lenen, bleek hij niet te kunnen.. Helaas, maar de auto moest toch aan de kant want kon niet nog een nacht in de car port blijven staan. Krukassensor netjes aangesloten, weet nu waar die dus wel zit en kom er toch goed bij. Auto omlaag gelaten, ik ga in de auto zitten en wil m starten...
Start niet, je hoort m ronddraaien maar slaat niet aan.. Proberen over te starten aangezien de accu nu wel helemaal leeg was, gaat niet aan..
Het was dus niet de accu. (heb wel eens vaker last gehad van niet willen starten + slechte accu vandaar het lange proberen.)
Na veel gedoe met een tweede auto (die vol gas moest geven) en wat remmenreiniger in de inlaat toch aan het lopen gekregen. Zat deze nu echt in noodloop. In ieder geval de auto aan de kant kunnen zetten. Nu wel een foutcode:
Paperclip methode toegepast, code 19: "19 - Incorrect Revs per Minute (RPM) signal (crankshaft sensor) - Incorrect signal, check sensor". Krukassensor dus.
Vandaag de auto weer opgekrikt, krukassensor weer losgehaald en opnieuw vast gezet, kabel netter laten lopen en weer uitgelezen. Code 19 verdwenen.
Overigens wel code 52 terug gekregen. "Engine Check Light - High Voltage"..
Weer geprobeerd de auto te starten na alle kabels nog eens te proberen, gaat absoluut niet aan. Nokkenassensor losgehaald en paperclip methode gaf
geen foutmelding, alleen 52. Krukassensor weer es losgehaald gaf foutcode 19 weer terug. Goed auto nu weer proberen te starten hoor ik m ronddraaien en ook echt een keer aanslaan, maar doorstarten was bijna onmogelijk.
Enige informatie die ik nu verder heb is code 52 (19 is weg moment dat ik de krukassensor weer insteek). en dat die echt niet wilt starten..
Heeft iemand misschien een idee wat ik het beste (of als eerste) kan vervangen? En heeft verder iemand ervaringen bij ATP?
Aangezien ik dan voor 2 sensoren maar 30 euro kwijt ben.
Of heeft iemand misschien een krukassensor en / of nokkenassensor liggen die ik zou kunnen proberen (en woont het liefst in de buurt, Midden Limburg)?
Wat heb ik gedaan:
Helaas was ik verkeerd geinformeerd over de "stationairsensor", daar waar naar gewezen werd was dus de NokkenasSensor.
(Die met de vork, boven in het blok). Deze er een keer uitgehad verder in orde, kabels waren in orde, weerstanden klopte.
Een beetje verder gelezen op het forum, gevonden dat het ook aan de krukassensor kon liggen. Een brug werd geadviseerd.
Auto omhooggekrikt en op bokjes gezet. (Misschien belangrijk: De auto heeft een nachtje op 2 bokjes gestaan met zijn neus omhoog).
Foto erbij gepakt, met omschrijving "boven spruitstuk achter het blok". Helaas bleek dit fout te zijn en had ik de Klopsensor in mijn handen..
Fijn.. Goed die er weer netjes opgeschroeft en goed vast gezet.
Toch maar weer eens goed gekeken waar die dan echt moest zitten, bleek dat deze aan de voorkant moest zitten. Goed, deze er een keer uitgehaald
(Zat overigens moervast, ondanks de schroef eruit was.) Kabel eens nagekeken, leek verder in orde. Gewacht op een berichtje of ik een krukassensor
kon lenen, bleek hij niet te kunnen.. Helaas, maar de auto moest toch aan de kant want kon niet nog een nacht in de car port blijven staan. Krukassensor netjes aangesloten, weet nu waar die dus wel zit en kom er toch goed bij. Auto omlaag gelaten, ik ga in de auto zitten en wil m starten...
Start niet, je hoort m ronddraaien maar slaat niet aan.. Proberen over te starten aangezien de accu nu wel helemaal leeg was, gaat niet aan..
Het was dus niet de accu. (heb wel eens vaker last gehad van niet willen starten + slechte accu vandaar het lange proberen.)
Na veel gedoe met een tweede auto (die vol gas moest geven) en wat remmenreiniger in de inlaat toch aan het lopen gekregen. Zat deze nu echt in noodloop. In ieder geval de auto aan de kant kunnen zetten. Nu wel een foutcode:
Paperclip methode toegepast, code 19: "19 - Incorrect Revs per Minute (RPM) signal (crankshaft sensor) - Incorrect signal, check sensor". Krukassensor dus.
Vandaag de auto weer opgekrikt, krukassensor weer losgehaald en opnieuw vast gezet, kabel netter laten lopen en weer uitgelezen. Code 19 verdwenen.
Overigens wel code 52 terug gekregen. "Engine Check Light - High Voltage"..
Weer geprobeerd de auto te starten na alle kabels nog eens te proberen, gaat absoluut niet aan. Nokkenassensor losgehaald en paperclip methode gaf
geen foutmelding, alleen 52. Krukassensor weer es losgehaald gaf foutcode 19 weer terug. Goed auto nu weer proberen te starten hoor ik m ronddraaien en ook echt een keer aanslaan, maar doorstarten was bijna onmogelijk.
Enige informatie die ik nu verder heb is code 52 (19 is weg moment dat ik de krukassensor weer insteek). en dat die echt niet wilt starten..
Heeft iemand misschien een idee wat ik het beste (of als eerste) kan vervangen? En heeft verder iemand ervaringen bij ATP?
Aangezien ik dan voor 2 sensoren maar 30 euro kwijt ben.
Of heeft iemand misschien een krukassensor en / of nokkenassensor liggen die ik zou kunnen proberen (en woont het liefst in de buurt, Midden Limburg)?