Pagina 3 van 4

Serieuze mensen hierzo..... NIET

Geplaatst: 20 nov 2010 17:22
door sens
Ik heb al maandenlang een probleem... en niemand die mij er bij helpt... heel vaag...
Alleen pascal heeft mij een keer uitgenodigd om te kijken wat er mis was....

Is dit net als ******* ofzo? onregelmatig stationair? is het zo moeilijk om erachter te komen wat het probleem is of waar het aan ligt...

ach ja...

ik ben voor de rest stil... rij mn bak tot hij niet meer gaat

Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET

Geplaatst: 20 nov 2010 17:49
door The Undertaker
Heb je hem eigenlijk al een keer laten uitlezen bij de dealer? (is toch wel gouden tip nummer 1 :roll: )

Verder had je deze post beter in je probleem topic kunnen zetten zodat wij weten over welk topic dit gaat.

Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET

Geplaatst: 20 nov 2010 18:23
door oenatje
en op zo'n manier???

dan maak je vrienden hier,


rijd er mee naar een garage ofzo

Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET

Geplaatst: 20 nov 2010 18:37
door sens
ja laten uitlezen
foutcode 16
klopsensor
maar goed
dat lichtje brand heel heel heel af en toe 4- 7 seconden lang ofzo... daarna gaatie weer weg
cO2 te hoog.. trekt niet goed, verbruikt veel bezine...
ik weet het niet, nieuwe bougies
nieuwe einddemper...

Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET

Geplaatst: 20 nov 2010 18:45
door chris1508
inderdaad doe even normaal jo.
iedereen doet zn best om je te helpen.

kijk eens welke waarde je lambda sonde aangeeft bij stationair draaien.

deze moet konstant heen en weer pendelen. doet deze dat niet. lambda kapot.

lucht massa meter door meten.
en als klop sensor een fout aangeeft varvang je die toch eerst!!!

chris

Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET

Geplaatst: 20 nov 2010 18:47
door Bart(astra)
Dus even naar de dealer, en een data-check laten doen !

Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET

Geplaatst: 20 nov 2010 23:37
door sens
chris1508 schreef:inderdaad doe even normaal jo.
iedereen doet zn best om je te helpen.

kijk eens welke waarde je lambda sonde aangeeft bij stationair draaien.

deze moet konstant heen en weer pendelen. doet deze dat niet. lambda kapot.

lucht massa meter door meten.
en als klop sensor een fout aangeeft varvang je die toch eerst!!!

chris
hoe kan ik zien hoe mijn lambda functioneerd
heen en weer pendelen?

Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET

Geplaatst: 20 nov 2010 23:44
door The Undertaker
sens schreef:ja laten uitlezen
foutcode 16
klopsensor
maar goed
dat lichtje brand heel heel heel af en toe 4- 7 seconden lang ofzo... daarna gaatie weer weg
cO2 te hoog.. trekt niet goed, verbruikt veel bezine...
ik weet het niet, nieuwe bougies
nieuwe einddemper...
Met de paperclip of bij de dealer? paperclip gebeuren is leuk maat ik denk dat je echt de data-check van de dealer nodig heb.
Foutcode 16 - klopsensor, spreekt voor zich, vervangen, hoe en wat stond al in je topic.

Wat het pendelen van de lamda sonde betreft, daar ben ik ook nieuwsgierig naar :roll:
Doormeten van componenten, daar heb ik ook geen verstand van, als ik een probleem zou hebben dan is uitlezen bij de dealer mijn eerste stap, daarna de zaken aangegeven vervangen.

Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET

Geplaatst: 20 nov 2010 23:56
door Laagvlieger
Nou er is genoeg gereageerd in dat topic hoor.
Wachten was tot jij weer een stap verder was.
Dus deze toon is nergens voor nodig.

Heb jij al de punten gedaan die ik genoemd heb? Ik gok van niet!?!

Jij bent aan zet.

Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET

Geplaatst: 21 nov 2010 00:23
door sens
ja ik heb zelf met paperclip uitgelezen
maar dan moet ik weer wachten tot het lampje brand om het weer te laten uitlezen bij de dealer...
heb zelf al laten uitlezen..
maar ik ga een aantal dingen eerst veranderen...
valse lucht zeggen ze, komt vaak door de standaard sfi box

Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET

Geplaatst: 21 nov 2010 10:11
door gurdi
voor zover ik weet zit er bij de originele sfi juist een goede pakking,

sensor vervangen.

Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET

Geplaatst: 21 nov 2010 10:14
door pascal1109
Heb je nou nog steeds last van hetzelfde?
In het topic staat inderdaad nog wel wat bruikbaars.
En Matt en ik hebben je toen toch ook nog wat tips gegeven?

Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET

Geplaatst: 21 nov 2010 10:49
door Laagvlieger
Daarom. Helemaal geen reden om zo te reageren!

Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET

Geplaatst: 21 nov 2010 11:19
door sens
pascal1109 schreef:Heb je nou nog steeds last van hetzelfde?
In het topic staat inderdaad nog wel wat bruikbaars.
En Matt en ik hebben je toen toch ook nog wat tips gegeven?
ik heb standaard filter weer erop gezet, dat stukje lucht slang vervangen, nieuwe bougiekabels
binnenkort sfi vervanger
nieuwe eindpot. wil binnenkort ook kat vervangen ?

Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET

Geplaatst: 21 nov 2010 12:31
door gurdi
je luistert ook niet naar het advies, nu ga je allerlei dingen vervangen, laat hem erst goed lopen anders heb je dadelijk nog meer dingen verkeerd en is het allemaal niet meer te onderscheiden.

Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET

Geplaatst: 21 nov 2010 13:39
door chris1508
het pendelen van de lambda kun je meten met een multi meter.
bij een twee draads lambda is het makkelijktst maar de astra heeft een drie duss...

wat ik altijd doe. je haalt iets van de mantel af van alle drie de draden.

laat de motor stationair draaien. druk de rode en de zwarte pin van de multi meter op een van de drie draden. even kijken welke je moet hebben.

en dan geeft de lambda nooit een waarde aan bijvoorbeel 1.0 V
doet deze dat wel is die kapot.

een lambda meet namelijk zuurstof en aangezien je nooit een perfecte ontbranding hebt in de praktijk schommelt deze altijd heen en weer.

0.9 v = loopt rijk aan brandstof,weinig zuurstof
1.0 v = perfecte afstelling
1.3 v = loopt arm weinig brandstof, veel zuurstof

heb je toch 1.0 V en alles is goed moet je je motor er uithalen en hem verkopen aan zn eco green gast voor een paar miljoen :mrgreen:

kwa lucht massa meter.
moet je even de ohm(weerstand) op meten. weet de waarde zo niet zou je even moeten opzoeken.

denk wel goed na wat je hier zegt. iedereen probeert je te helpen maar iets repareren aan de andere kant van het scherm kan niemand. er zitten hier mensen met sireus veel verstand van opels en dan vooral de gsi motoren. als jij je probleem niet fatsoenlijk kan uitleggen is dat jou probleem.

laat anders zoals bart zei een data check uitvoeren zodat ze de waarde's van alle sensoren na meten. kost wat maar dan weet je teminste of je elektronisch of mechanish moet zoeken !!!!!

Re: Stappenmotor schoon - motor hapert nog steeds

Geplaatst: 21 nov 2010 14:06
door RedBill
Beste Sens,

Ik heb even wat relevante onderwerpen van je samengevoegd, en als ik het zo lees heb jij heel wat tips gehad van diverse forumleden hier. Het is aan jou om wat te doen met de tips die je hier leest. Vergeet niet dat met de beschrijving van een probleem op een forum nooit een echte diagnose gesteld kan worden, en kan alleen worden aangegeven waar het aan zou kúnnen liggen.

Als je een echte diagnose wilt hebben moet je de wagen fysiek bij een specialist hebben die waardes kan meten en het gedrag van de motor kan horen en zien.

Ik verwacht dus niet van je dat je hier zo'n mond opzet tegen goedwillende en behulpzame forumleden. Mensen die niet reageren weten waarschijnlijk het antwoord op je probleem niet, dus daar zou je niets aan hebben. Mensen die wel reageren hebben so far aardig wat tips gegeven die je vast nog niet allemaal hebt opgevolgd.

Anyway, succes met je zoektocht en hou het een beetje gezellig hier.

Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET

Geplaatst: 21 nov 2010 14:56
door Laagvlieger
chris1508 schreef:het pendelen van de lambda kun je meten met een multi meter.
bij een twee draads lambda is het makkelijktst maar de astra heeft een drie duss...

wat ik altijd doe. je haalt iets van de mantel af van alle drie de draden.

laat de motor stationair draaien. druk de rode en de zwarte pin van de multi meter op een van de drie draden. even kijken welke je moet hebben.

en dan geeft de lambda nooit een waarde aan bijvoorbeel 1.0 V
doet deze dat wel is die kapot.

een lambda meet namelijk zuurstof en aangezien je nooit een perfecte ontbranding hebt in de praktijk schommelt deze altijd heen en weer.

0.9 v = loopt rijk aan brandstof,weinig zuurstof
1.0 v = perfecte afstelling
1.3 v = loopt arm weinig brandstof, veel zuurstof

heb je toch 1.0 V en alles is goed moet je je motor er uithalen en hem verkopen aan zn eco green gast voor een paar miljoen :mrgreen:

kwa lucht massa meter.
moet je even de ohm(weerstand) op meten. weet de waarde zo niet zou je even moeten opzoeken.

denk wel goed na wat je hier zegt. iedereen probeert je te helpen maar iets repareren aan de andere kant van het scherm kan niemand. er zitten hier mensen met sireus veel verstand van opels en dan vooral de gsi motoren. als jij je probleem niet fatsoenlijk kan uitleggen is dat jou probleem.

laat anders zoals bart zei een data check uitvoeren zodat ze de waarde's van alle sensoren na meten. kost wat maar dan weet je teminste of je elektronisch of mechanish moet zoeken !!!!!
Euh Chris....ik snap een paar dingen niet:

2 Draads lamda's? Nog NOOIT gezien!
Alleen 1, 3, 4 en 5 draads.
1 draads simpele. Massa via uitlaat.
3 en meer draads -> met verwarmingselement voor snellere opwarming van de lambda.

En de waardes die jij opgeeft lijken meer lambda waardes dan spanningswaardes.
Aangezien een lambda nooit boven de 1 volt kan komen (uitgezonderd SIMTEC lambda's, die gaan door tot 5 volt). Meestal is de max iets van 950 mV.
Hierbij is dan rond de 450 mV de grens arm/rijk.

Re: Motorproblemen van Sens: topics samengevoegd.

Geplaatst: 21 nov 2010 16:32
door sens
hey bedankt, ga van de week langs bij de opel dealer

groeten

Re: Motorproblemen van Sens: topics samengevoegd.

Geplaatst: 21 nov 2010 16:49
door pascal1109
sens schreef:hey bedankt, ga van de week langs bij de opel dealer

groeten
Ok en daar een uitgebreide datacheck laten doen dan. Niet alleen even op foutcodes controleren.

Re: Stappenmotor schoon - motor hapert nog steeds

Geplaatst: 21 nov 2010 18:41
door sens
Roy 2.0 16v schreef:dat lijkt me iets overdreven, want hoorn rotterdam is 1,5 uur rijden
en ik heb een c20xe dus ik kan al niks uitwisselen.

hooguit kan ik dan je lambda en stappenmotor losmaken en wat standaard dingen nakijken.
maargoed, dat kun je ook makkelijk zelf.

je moet gewoon even een gsi forumknaap met zelfde motor ernaast zetten en uurtje sleutelen om dingen uit te sluiten.
en geen haast hebben, haast is killing want dan geef je veel te snel geld uit aan onnodige dingen

ik zit al te brainstormen wat het allemaal KAN zijn met je motor. kan echt vanalles zijn
valse lucht, draadbreuk, sensor, zelfs benzinefilter, bougiekabels, beetje water in bezine etc etc

lastig!
ik heb ook een c20xe :roll: :worship:

Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET

Geplaatst: 23 nov 2010 19:32
door keie
sens schreef:ja ik heb zelf met paperclip uitgelezen
maar dan moet ik weer wachten tot het lampje brand om het weer te laten uitlezen bij de dealer...
heb zelf al laten uitlezen..
maar ik ga een aantal dingen eerst veranderen...
valse lucht zeggen ze, komt vaak door de standaard sfi box
goeindag

ik zat even mee te lezen in het topic maar je bent nu dingen aan het vervangen volgens mij zonder dat je weet waar je eigenlijk mee bezig bent..
valse lucht trekken tussen je sfi bak en gasklephuis is onmogelijk...
je praat pas over valse lucht wanneer er een lekkage zit ergens bij het spruitstuk dus : TUSSEN je gasklep en je inlaatkleppen.
daar zit je motorvacuum en niet boven je gasklep in de slang na je luchtfilter.
maar las al dat je bij de dealer langs wilt gaan om hem uit te lezen. zeer verstandig maar wanneer er op dat moment geen storing in zit kan een dealer er ook niet wat mee..
en als je zelf niet zo handig bent met dat soort dingen is het misschien een idee om hem gewoon bij een garage neer te gaan zetten en het te laten doen dan kost het waarschijnlijk minder dan waar je nu mee bezig bent van alles vervangen.

gegroet :worship:

Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET

Geplaatst: 23 nov 2010 19:44
door pascal1109
keie schreef: valse lucht trekken tussen je sfi bak en gasklephuis is onmogelijk...
je praat pas over valse lucht wanneer er een lekkage zit ergens bij het spruitstuk dus : TUSSEN je gasklep en je inlaatkleppen.
daar zit je motorvacuum en niet boven je gasklep in de slang na je luchtfilter.
Alles TUSSEN de lmm en lambda waar lucht naar binnen komt waar het niet hoort, is valse lucht. Dus kan prima om je SFI-bak zitten.
Leek mij alleen niet toen ik ernaar keek.

Re: Motorproblemen van Sens: topics samengevoegd.

Geplaatst: 23 nov 2010 19:57
door KevTech
Als hij daar valse lucht zou pakken, kan je ook nog een beetje remmenreiniger spuiten op die componenten.
Gaat je motor in 1x raar lopen als je gespoten hebt, dan zit daar een lek.

Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET

Geplaatst: 24 nov 2010 17:14
door keie
pascal1109 schreef:
keie schreef: valse lucht trekken tussen je sfi bak en gasklephuis is onmogelijk...
je praat pas over valse lucht wanneer er een lekkage zit ergens bij het spruitstuk dus : TUSSEN je gasklep en je inlaatkleppen.
daar zit je motorvacuum en niet boven je gasklep in de slang na je luchtfilter.
Alles TUSSEN de lmm en lambda waar lucht naar binnen komt waar het niet hoort, is valse lucht. Dus kan prima om je SFI-bak zitten.
Leek mij alleen niet toen ik ernaar keek.
zo wordt het wel genoemd maar daar gaat je motor alleen raar van lopen als de hele slang er zo n beetje af zou liggen of als er een grote scheur in zit maar. als er tussen de gasklep en lmm een klein gaatje zit waar hij iets lucht kan pakken gaat de motor daar echt niet raar van lopen...