Motorproblemen van Sens: topics samengevoegd.
Serieuze mensen hierzo..... NIET
Ik heb al maandenlang een probleem... en niemand die mij er bij helpt... heel vaag...
Alleen pascal heeft mij een keer uitgenodigd om te kijken wat er mis was....
Is dit net als ******* ofzo? onregelmatig stationair? is het zo moeilijk om erachter te komen wat het probleem is of waar het aan ligt...
ach ja...
ik ben voor de rest stil... rij mn bak tot hij niet meer gaat
Alleen pascal heeft mij een keer uitgenodigd om te kijken wat er mis was....
Is dit net als ******* ofzo? onregelmatig stationair? is het zo moeilijk om erachter te komen wat het probleem is of waar het aan ligt...
ach ja...
ik ben voor de rest stil... rij mn bak tot hij niet meer gaat
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET
Heb je hem eigenlijk al een keer laten uitlezen bij de dealer? (is toch wel gouden tip nummer 1 )
Verder had je deze post beter in je probleem topic kunnen zetten zodat wij weten over welk topic dit gaat.
Verder had je deze post beter in je probleem topic kunnen zetten zodat wij weten over welk topic dit gaat.
Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET
en op zo'n manier???
dan maak je vrienden hier,
rijd er mee naar een garage ofzo
dan maak je vrienden hier,
rijd er mee naar een garage ofzo
Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET
ja laten uitlezen
foutcode 16
klopsensor
maar goed
dat lichtje brand heel heel heel af en toe 4- 7 seconden lang ofzo... daarna gaatie weer weg
cO2 te hoog.. trekt niet goed, verbruikt veel bezine...
ik weet het niet, nieuwe bougies
nieuwe einddemper...
foutcode 16
klopsensor
maar goed
dat lichtje brand heel heel heel af en toe 4- 7 seconden lang ofzo... daarna gaatie weer weg
cO2 te hoog.. trekt niet goed, verbruikt veel bezine...
ik weet het niet, nieuwe bougies
nieuwe einddemper...
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET
inderdaad doe even normaal jo.
iedereen doet zn best om je te helpen.
kijk eens welke waarde je lambda sonde aangeeft bij stationair draaien.
deze moet konstant heen en weer pendelen. doet deze dat niet. lambda kapot.
lucht massa meter door meten.
en als klop sensor een fout aangeeft varvang je die toch eerst!!!
chris
iedereen doet zn best om je te helpen.
kijk eens welke waarde je lambda sonde aangeeft bij stationair draaien.
deze moet konstant heen en weer pendelen. doet deze dat niet. lambda kapot.
lucht massa meter door meten.
en als klop sensor een fout aangeeft varvang je die toch eerst!!!
chris
GSI 2.5 24v
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET
Dus even naar de dealer, en een data-check laten doen !
Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET
hoe kan ik zien hoe mijn lambda functioneerdchris1508 schreef:inderdaad doe even normaal jo.
iedereen doet zn best om je te helpen.
kijk eens welke waarde je lambda sonde aangeeft bij stationair draaien.
deze moet konstant heen en weer pendelen. doet deze dat niet. lambda kapot.
lucht massa meter door meten.
en als klop sensor een fout aangeeft varvang je die toch eerst!!!
chris
heen en weer pendelen?
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET
Met de paperclip of bij de dealer? paperclip gebeuren is leuk maat ik denk dat je echt de data-check van de dealer nodig heb.sens schreef:ja laten uitlezen
foutcode 16
klopsensor
maar goed
dat lichtje brand heel heel heel af en toe 4- 7 seconden lang ofzo... daarna gaatie weer weg
cO2 te hoog.. trekt niet goed, verbruikt veel bezine...
ik weet het niet, nieuwe bougies
nieuwe einddemper...
Foutcode 16 - klopsensor, spreekt voor zich, vervangen, hoe en wat stond al in je topic.
Wat het pendelen van de lamda sonde betreft, daar ben ik ook nieuwsgierig naar
Doormeten van componenten, daar heb ik ook geen verstand van, als ik een probleem zou hebben dan is uitlezen bij de dealer mijn eerste stap, daarna de zaken aangegeven vervangen.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET
Nou er is genoeg gereageerd in dat topic hoor.
Wachten was tot jij weer een stap verder was.
Dus deze toon is nergens voor nodig.
Heb jij al de punten gedaan die ik genoemd heb? Ik gok van niet!?!
Jij bent aan zet.
Wachten was tot jij weer een stap verder was.
Dus deze toon is nergens voor nodig.
Heb jij al de punten gedaan die ik genoemd heb? Ik gok van niet!?!
Jij bent aan zet.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET
ja ik heb zelf met paperclip uitgelezen
maar dan moet ik weer wachten tot het lampje brand om het weer te laten uitlezen bij de dealer...
heb zelf al laten uitlezen..
maar ik ga een aantal dingen eerst veranderen...
valse lucht zeggen ze, komt vaak door de standaard sfi box
maar dan moet ik weer wachten tot het lampje brand om het weer te laten uitlezen bij de dealer...
heb zelf al laten uitlezen..
maar ik ga een aantal dingen eerst veranderen...
valse lucht zeggen ze, komt vaak door de standaard sfi box
Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET
voor zover ik weet zit er bij de originele sfi juist een goede pakking,
sensor vervangen.
sensor vervangen.
astra heeft te lang geduurt
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET
Heb je nou nog steeds last van hetzelfde?
In het topic staat inderdaad nog wel wat bruikbaars.
En Matt en ik hebben je toen toch ook nog wat tips gegeven?
In het topic staat inderdaad nog wel wat bruikbaars.
En Matt en ik hebben je toen toch ook nog wat tips gegeven?
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET
Daarom. Helemaal geen reden om zo te reageren!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET
ik heb standaard filter weer erop gezet, dat stukje lucht slang vervangen, nieuwe bougiekabelspascal1109 schreef:Heb je nou nog steeds last van hetzelfde?
In het topic staat inderdaad nog wel wat bruikbaars.
En Matt en ik hebben je toen toch ook nog wat tips gegeven?
binnenkort sfi vervanger
nieuwe eindpot. wil binnenkort ook kat vervangen ?
Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET
je luistert ook niet naar het advies, nu ga je allerlei dingen vervangen, laat hem erst goed lopen anders heb je dadelijk nog meer dingen verkeerd en is het allemaal niet meer te onderscheiden.
astra heeft te lang geduurt
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET
het pendelen van de lambda kun je meten met een multi meter.
bij een twee draads lambda is het makkelijktst maar de astra heeft een drie duss...
wat ik altijd doe. je haalt iets van de mantel af van alle drie de draden.
laat de motor stationair draaien. druk de rode en de zwarte pin van de multi meter op een van de drie draden. even kijken welke je moet hebben.
en dan geeft de lambda nooit een waarde aan bijvoorbeel 1.0 V
doet deze dat wel is die kapot.
een lambda meet namelijk zuurstof en aangezien je nooit een perfecte ontbranding hebt in de praktijk schommelt deze altijd heen en weer.
0.9 v = loopt rijk aan brandstof,weinig zuurstof
1.0 v = perfecte afstelling
1.3 v = loopt arm weinig brandstof, veel zuurstof
heb je toch 1.0 V en alles is goed moet je je motor er uithalen en hem verkopen aan zn eco green gast voor een paar miljoen
kwa lucht massa meter.
moet je even de ohm(weerstand) op meten. weet de waarde zo niet zou je even moeten opzoeken.
denk wel goed na wat je hier zegt. iedereen probeert je te helpen maar iets repareren aan de andere kant van het scherm kan niemand. er zitten hier mensen met sireus veel verstand van opels en dan vooral de gsi motoren. als jij je probleem niet fatsoenlijk kan uitleggen is dat jou probleem.
laat anders zoals bart zei een data check uitvoeren zodat ze de waarde's van alle sensoren na meten. kost wat maar dan weet je teminste of je elektronisch of mechanish moet zoeken !!!!!
bij een twee draads lambda is het makkelijktst maar de astra heeft een drie duss...
wat ik altijd doe. je haalt iets van de mantel af van alle drie de draden.
laat de motor stationair draaien. druk de rode en de zwarte pin van de multi meter op een van de drie draden. even kijken welke je moet hebben.
en dan geeft de lambda nooit een waarde aan bijvoorbeel 1.0 V
doet deze dat wel is die kapot.
een lambda meet namelijk zuurstof en aangezien je nooit een perfecte ontbranding hebt in de praktijk schommelt deze altijd heen en weer.
0.9 v = loopt rijk aan brandstof,weinig zuurstof
1.0 v = perfecte afstelling
1.3 v = loopt arm weinig brandstof, veel zuurstof
heb je toch 1.0 V en alles is goed moet je je motor er uithalen en hem verkopen aan zn eco green gast voor een paar miljoen
kwa lucht massa meter.
moet je even de ohm(weerstand) op meten. weet de waarde zo niet zou je even moeten opzoeken.
denk wel goed na wat je hier zegt. iedereen probeert je te helpen maar iets repareren aan de andere kant van het scherm kan niemand. er zitten hier mensen met sireus veel verstand van opels en dan vooral de gsi motoren. als jij je probleem niet fatsoenlijk kan uitleggen is dat jou probleem.
laat anders zoals bart zei een data check uitvoeren zodat ze de waarde's van alle sensoren na meten. kost wat maar dan weet je teminste of je elektronisch of mechanish moet zoeken !!!!!
GSI 2.5 24v
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Stappenmotor schoon - motor hapert nog steeds
Beste Sens,
Ik heb even wat relevante onderwerpen van je samengevoegd, en als ik het zo lees heb jij heel wat tips gehad van diverse forumleden hier. Het is aan jou om wat te doen met de tips die je hier leest. Vergeet niet dat met de beschrijving van een probleem op een forum nooit een echte diagnose gesteld kan worden, en kan alleen worden aangegeven waar het aan zou kúnnen liggen.
Als je een echte diagnose wilt hebben moet je de wagen fysiek bij een specialist hebben die waardes kan meten en het gedrag van de motor kan horen en zien.
Ik verwacht dus niet van je dat je hier zo'n mond opzet tegen goedwillende en behulpzame forumleden. Mensen die niet reageren weten waarschijnlijk het antwoord op je probleem niet, dus daar zou je niets aan hebben. Mensen die wel reageren hebben so far aardig wat tips gegeven die je vast nog niet allemaal hebt opgevolgd.
Anyway, succes met je zoektocht en hou het een beetje gezellig hier.
Ik heb even wat relevante onderwerpen van je samengevoegd, en als ik het zo lees heb jij heel wat tips gehad van diverse forumleden hier. Het is aan jou om wat te doen met de tips die je hier leest. Vergeet niet dat met de beschrijving van een probleem op een forum nooit een echte diagnose gesteld kan worden, en kan alleen worden aangegeven waar het aan zou kúnnen liggen.
Als je een echte diagnose wilt hebben moet je de wagen fysiek bij een specialist hebben die waardes kan meten en het gedrag van de motor kan horen en zien.
Ik verwacht dus niet van je dat je hier zo'n mond opzet tegen goedwillende en behulpzame forumleden. Mensen die niet reageren weten waarschijnlijk het antwoord op je probleem niet, dus daar zou je niets aan hebben. Mensen die wel reageren hebben so far aardig wat tips gegeven die je vast nog niet allemaal hebt opgevolgd.
Anyway, succes met je zoektocht en hou het een beetje gezellig hier.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET
Euh Chris....ik snap een paar dingen niet:chris1508 schreef:het pendelen van de lambda kun je meten met een multi meter.
bij een twee draads lambda is het makkelijktst maar de astra heeft een drie duss...
wat ik altijd doe. je haalt iets van de mantel af van alle drie de draden.
laat de motor stationair draaien. druk de rode en de zwarte pin van de multi meter op een van de drie draden. even kijken welke je moet hebben.
en dan geeft de lambda nooit een waarde aan bijvoorbeel 1.0 V
doet deze dat wel is die kapot.
een lambda meet namelijk zuurstof en aangezien je nooit een perfecte ontbranding hebt in de praktijk schommelt deze altijd heen en weer.
0.9 v = loopt rijk aan brandstof,weinig zuurstof
1.0 v = perfecte afstelling
1.3 v = loopt arm weinig brandstof, veel zuurstof
heb je toch 1.0 V en alles is goed moet je je motor er uithalen en hem verkopen aan zn eco green gast voor een paar miljoen
kwa lucht massa meter.
moet je even de ohm(weerstand) op meten. weet de waarde zo niet zou je even moeten opzoeken.
denk wel goed na wat je hier zegt. iedereen probeert je te helpen maar iets repareren aan de andere kant van het scherm kan niemand. er zitten hier mensen met sireus veel verstand van opels en dan vooral de gsi motoren. als jij je probleem niet fatsoenlijk kan uitleggen is dat jou probleem.
laat anders zoals bart zei een data check uitvoeren zodat ze de waarde's van alle sensoren na meten. kost wat maar dan weet je teminste of je elektronisch of mechanish moet zoeken !!!!!
2 Draads lamda's? Nog NOOIT gezien!
Alleen 1, 3, 4 en 5 draads.
1 draads simpele. Massa via uitlaat.
3 en meer draads -> met verwarmingselement voor snellere opwarming van de lambda.
En de waardes die jij opgeeft lijken meer lambda waardes dan spanningswaardes.
Aangezien een lambda nooit boven de 1 volt kan komen (uitgezonderd SIMTEC lambda's, die gaan door tot 5 volt). Meestal is de max iets van 950 mV.
Hierbij is dan rond de 450 mV de grens arm/rijk.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: Motorproblemen van Sens: topics samengevoegd.
hey bedankt, ga van de week langs bij de opel dealer
groeten
groeten
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Motorproblemen van Sens: topics samengevoegd.
Ok en daar een uitgebreide datacheck laten doen dan. Niet alleen even op foutcodes controleren.sens schreef:hey bedankt, ga van de week langs bij de opel dealer
groeten
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Re: Stappenmotor schoon - motor hapert nog steeds
ik heb ook een c20xeRoy 2.0 16v schreef:dat lijkt me iets overdreven, want hoorn rotterdam is 1,5 uur rijden
en ik heb een c20xe dus ik kan al niks uitwisselen.
hooguit kan ik dan je lambda en stappenmotor losmaken en wat standaard dingen nakijken.
maargoed, dat kun je ook makkelijk zelf.
je moet gewoon even een gsi forumknaap met zelfde motor ernaast zetten en uurtje sleutelen om dingen uit te sluiten.
en geen haast hebben, haast is killing want dan geef je veel te snel geld uit aan onnodige dingen
ik zit al te brainstormen wat het allemaal KAN zijn met je motor. kan echt vanalles zijn
valse lucht, draadbreuk, sensor, zelfs benzinefilter, bougiekabels, beetje water in bezine etc etc
lastig!
Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET
goeindagsens schreef:ja ik heb zelf met paperclip uitgelezen
maar dan moet ik weer wachten tot het lampje brand om het weer te laten uitlezen bij de dealer...
heb zelf al laten uitlezen..
maar ik ga een aantal dingen eerst veranderen...
valse lucht zeggen ze, komt vaak door de standaard sfi box
ik zat even mee te lezen in het topic maar je bent nu dingen aan het vervangen volgens mij zonder dat je weet waar je eigenlijk mee bezig bent..
valse lucht trekken tussen je sfi bak en gasklephuis is onmogelijk...
je praat pas over valse lucht wanneer er een lekkage zit ergens bij het spruitstuk dus : TUSSEN je gasklep en je inlaatkleppen.
daar zit je motorvacuum en niet boven je gasklep in de slang na je luchtfilter.
maar las al dat je bij de dealer langs wilt gaan om hem uit te lezen. zeer verstandig maar wanneer er op dat moment geen storing in zit kan een dealer er ook niet wat mee..
en als je zelf niet zo handig bent met dat soort dingen is het misschien een idee om hem gewoon bij een garage neer te gaan zetten en het te laten doen dan kost het waarschijnlijk minder dan waar je nu mee bezig bent van alles vervangen.
gegroet
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET
Alles TUSSEN de lmm en lambda waar lucht naar binnen komt waar het niet hoort, is valse lucht. Dus kan prima om je SFI-bak zitten.keie schreef: valse lucht trekken tussen je sfi bak en gasklephuis is onmogelijk...
je praat pas over valse lucht wanneer er een lekkage zit ergens bij het spruitstuk dus : TUSSEN je gasklep en je inlaatkleppen.
daar zit je motorvacuum en niet boven je gasklep in de slang na je luchtfilter.
Leek mij alleen niet toen ik ernaar keek.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- KevTech
- forum-gebruiker
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 21 okt 2008 20:41
- Auto('s): Astra GSi (C20XE M2.8)
- Locatie: Middelburg
Re: Motorproblemen van Sens: topics samengevoegd.
Als hij daar valse lucht zou pakken, kan je ook nog een beetje remmenreiniger spuiten op die componenten.
Gaat je motor in 1x raar lopen als je gespoten hebt, dan zit daar een lek.
Gaat je motor in 1x raar lopen als je gespoten hebt, dan zit daar een lek.
Re: Serieuze mensen hierzo..... NIET
zo wordt het wel genoemd maar daar gaat je motor alleen raar van lopen als de hele slang er zo n beetje af zou liggen of als er een grote scheur in zit maar. als er tussen de gasklep en lmm een klein gaatje zit waar hij iets lucht kan pakken gaat de motor daar echt niet raar van lopen...pascal1109 schreef:Alles TUSSEN de lmm en lambda waar lucht naar binnen komt waar het niet hoort, is valse lucht. Dus kan prima om je SFI-bak zitten.keie schreef: valse lucht trekken tussen je sfi bak en gasklephuis is onmogelijk...
je praat pas over valse lucht wanneer er een lekkage zit ergens bij het spruitstuk dus : TUSSEN je gasklep en je inlaatkleppen.
daar zit je motorvacuum en niet boven je gasklep in de slang na je luchtfilter.
Leek mij alleen niet toen ik ernaar keek.