Tim's Ringracer
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Tim's Ringracer
Hee kerel. Is idd een lastige keuze.. zijn alleen de onderkant van je dorpel verrot? Had ik ook. En dan vallen de kosten best mee hoor.. vooral als je zelf kunt lassen. Ben je gauw voor 100 euro klaar!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Tim's Ringracer
Gelukkig, je leeft nog
wat een stontbak zeg
ik heb nog wel zo'n lager met abs en alles liggen dacht ik!
suc6 met je plannen en komende jaar weer Ringen he!!
p.s
stiekem je kentekenplaten verwisseld?
wat een stontbak zeg
ik heb nog wel zo'n lager met abs en alles liggen dacht ik!
suc6 met je plannen en komende jaar weer Ringen he!!
p.s
stiekem je kentekenplaten verwisseld?
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Tim's Ringracer
Nee, iedereen ziet toch dat het een clio isGSI Racer schreef:stiekem je kentekenplaten verwisseld?
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Tim's Ringracer
De GSI stond er lekker bij zo onder die laag troep zeg Mooie clio! een Williams toevallig? hij ziet dr zo sportief uit
Ik ben van een GSI C20XE naar een Astra OPC gegaan (1e type) en ik zou zeggen hou de GSI als je pure circuitfun wil
want daar is een OPC gewoon net wat te sloom voor
Ik ben van een GSI C20XE naar een Astra OPC gegaan (1e type) en ik zou zeggen hou de GSI als je pure circuitfun wil
want daar is een OPC gewoon net wat te sloom voor
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Tim's Ringracer
Daar is nog best iets van te maken
Re: Tim's Ringracer
Hehe ja kentekenplaten zijn van een Clio Williams. Astra is nog geschorst, niet verzekerd, geen APK. Moest een heel klein stukje over de weg dus heb de gok maar genomen. Staat nu weer veilig binnen.
Deze Astra is vooralsnog even van de ondergang gered, want er komen nieuwe dorpels in Ook op andere plaatsen worden roestige delen vervangen door nieuwe, maar allereerst maar de dorpels en APK-klaar maken.
Druk jaar gehad, nieuwe baan, veel aan m'n huis gedaan, vriendin bij me ingetrokken, verre reis gemaakt en een fijne daily driver van de zaak gekregen (Volvo C30) dus weinig aandacht gehad voor de Astra. De bedoeling is dat de Astra uiterlijk begin April weer fris is, maar het ziet er naar uit dat dat al veel eerder wordt. Paar weekendjes werk en de patiënt is er weer boven op!
Maikel, ik heb dit jaar aardig veel rondjes op de Ring gedaan, maar allemaal met de Volvo. Ondanks de 115 pk die het dieseltje genereert toch 9:32 BTG
Komend jaar weer lekker met de Astra, gaat toch wel een stukje harder. Kun je checken of het lager dat je hebt liggen spelingsvrij is?
Deze Astra is vooralsnog even van de ondergang gered, want er komen nieuwe dorpels in Ook op andere plaatsen worden roestige delen vervangen door nieuwe, maar allereerst maar de dorpels en APK-klaar maken.
Druk jaar gehad, nieuwe baan, veel aan m'n huis gedaan, vriendin bij me ingetrokken, verre reis gemaakt en een fijne daily driver van de zaak gekregen (Volvo C30) dus weinig aandacht gehad voor de Astra. De bedoeling is dat de Astra uiterlijk begin April weer fris is, maar het ziet er naar uit dat dat al veel eerder wordt. Paar weekendjes werk en de patiënt is er weer boven op!
Maikel, ik heb dit jaar aardig veel rondjes op de Ring gedaan, maar allemaal met de Volvo. Ondanks de 115 pk die het dieseltje genereert toch 9:32 BTG
Komend jaar weer lekker met de Astra, gaat toch wel een stukje harder. Kun je checken of het lager dat je hebt liggen spelingsvrij is?
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Tim's Ringracer
Beter man, dat je hem weer rustig gaat opknappen
Kan je straks weer lekker genieten terwijl je over de ring blaast
Kan je straks weer lekker genieten terwijl je over de ring blaast
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Re: Tim's Ringracer
Als je hem toch alleen maar voor de Ring gebruikt waarom haal je het ABS er dan niet af? Weet wel is een bult werk.. Maar toch
Zwei Liter Kraft ja
Re: Tim's Ringracer
Je leest inderdaad wel eens van mensen die echt compleet hardcore gaan en alles verwijderen. Airco, zonnedak, deurpanelen, ABS, rem/stuurbekrachtiging.. Al die zaken kosten mij veel teveel moeite en bovendien win je er niks mee, op wat gewichtsbesparing na. ABS heeft me al een aantal keer gered óp de ring, en bovendien rij ik er ook nog wel mee op de openbare weg. Zit zelfs gewoon een radio in
Op het circuit blijf ik trouwens normaal gesproken ruim uit het ABS-bereik hoor, zeker op de ring in droge omstandigheden. De DS3000 blokken bijten wel hard in de 284 mm schijven maar de extra grip van de semi-slicks tov straatbanden zorgt er voor dat de wielen niet snel blokkeren. Racen met ABS is trouwens niet gek hoor, ook bijv. Porsche supercup auto's hebben gewoon nog ABS. Enige puntje van aandacht van racen op de ring mét ABS is de momenten dat je los komt van de grond. Ik heb de ETC er overigens wél uitgegooid, maar dat is zelfs op straat al waardeloos
Vanavond de oude dorpels (wat er van over is) wegslijpen nieuwe dorpels proef-passen..
Op het circuit blijf ik trouwens normaal gesproken ruim uit het ABS-bereik hoor, zeker op de ring in droge omstandigheden. De DS3000 blokken bijten wel hard in de 284 mm schijven maar de extra grip van de semi-slicks tov straatbanden zorgt er voor dat de wielen niet snel blokkeren. Racen met ABS is trouwens niet gek hoor, ook bijv. Porsche supercup auto's hebben gewoon nog ABS. Enige puntje van aandacht van racen op de ring mét ABS is de momenten dat je los komt van de grond. Ik heb de ETC er overigens wél uitgegooid, maar dat is zelfs op straat al waardeloos
Vanavond de oude dorpels (wat er van over is) wegslijpen nieuwe dorpels proef-passen..
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Tim's Ringracer
Vergeet geen foto's te maken!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Re: Tim's Ringracer
ABS verwijderen heeft voornamelijk zin als je met grotere remmen gaat rijden(lees anders dan origineel), ik heb het er toen wel afgehaald omdat ik problemen met de abs kreeg en een remdrukregelaar er tussen wou hebben.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
- KevTech
- forum-gebruiker
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 21 okt 2008 20:41
- Auto('s): Astra GSi (C20XE M2.8)
- Locatie: Middelburg
Re: Tim's Ringracer
Goed bezig!
Toch blijven die MR2'tjes ook gaaf
Waarom had jij eigenlijk je AW11 weg gedaan?
Toch blijven die MR2'tjes ook gaaf
Waarom had jij eigenlijk je AW11 weg gedaan?
Re: Tim's Ringracer
Die MR2's blijven leuke auto's maar onderdelen worden erg, heel erg schaars en duur. Ze rotten onder je kont weg en er zit niet echt die rauwe snelheid in van een Astra C20XE. Heel ander soort fun; met de Astra is het meer een beetje raggen. Uiteindelijk is de MR2 wel de 'stuurmansauto' van de 2 maar dat wil niet zeggen dat de funfactor van de Astra minder is. En nu kan ik tenminste binnen een dag een super betaalbaar plaatwerk en andere onderdelen komen, en sleutelen aan een Opel is ook nog eens stukken eenvoudiger voor deze DIY'er dan de toch wel complexe MR2
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- KevTech
- forum-gebruiker
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 21 okt 2008 20:41
- Auto('s): Astra GSi (C20XE M2.8)
- Locatie: Middelburg
Re: Tim's Ringracer
Goed punt ja.
Ja die hier in de garage staat is ook beetje kroepoek
En de GSi is inderdaad sneller...
Toch ondanks alles zou ik nog wel een SW20 willen hoor
Ja die hier in de garage staat is ook beetje kroepoek
En de GSi is inderdaad sneller...
Toch ondanks alles zou ik nog wel een SW20 willen hoor
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Tim's Ringracer
wow die was rot zeg
maar dat komt weer helemaal goed zo te zien!
toppie
maar dat komt weer helemaal goed zo te zien!
toppie
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Tim's Ringracer
Leuke beunschuur hoor.
En gaat goedkomen met de GSi zo te zien
En gaat goedkomen met de GSi zo te zien
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Re: Tim's Ringracer
Mooi dattie gemaakt wordt weer Tim !
En die mevrouw met die 'Vagina' aan de muur, dat zou mij maar afleiden.
Zo'n MR2 jaren gelee wel eens meegereden over de 'DE' rotonde hier. PFfff, dat ging hard, met ideale lijn.
Dat model ervoor dat 1.6 blokkie, Toyota motorsport, wel eens gereden in een Corolla met vierkante gaten. Dat is echt vergif dat laatste Toyota Motorsport blokkie.
Erg gaaf dat je hem weer maakt !
En die mevrouw met die 'Vagina' aan de muur, dat zou mij maar afleiden.
Zo'n MR2 jaren gelee wel eens meegereden over de 'DE' rotonde hier. PFfff, dat ging hard, met ideale lijn.
Dat model ervoor dat 1.6 blokkie, Toyota motorsport, wel eens gereden in een Corolla met vierkante gaten. Dat is echt vergif dat laatste Toyota Motorsport blokkie.
Erg gaaf dat je hem weer maakt !
Re: Tim's Ringracer: dorpel geplaats, sideskirt probleem
Even op vakantie geweest, kerst en oud&nieuw gehad en wat tijd besteed aan een ander project, maar nu toch ook weer verder met de Astra. De dorpel links zit er in. Is inmiddels al afgelast, maar helaas past de skirt nu niet meer. De dorpel is van het type 'overzet' (dus overmaat) wat volgens mij normaal is. Dat betekent dat de ruimte tussen de onderkant van de deur en de dorpel kleiner wordt. Bij normale Astra's geen probleem, echter bij de GSI zit er nog een sideskirt tussen. Als ik die monteer kan de deur bijna niet meer dicht. Iemand tips?
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Tim's Ringracer: sideskirt probleempje pagina 3
oei oei, das niet best
weet zo 1 2 3 even geen oplossing
weet zo 1 2 3 even geen oplossing
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Tim's Ringracer: sideskirt probleempje pagina 3
Ja, geen overzetdorpel pakken, maar een gewone inlasdorpel. Maat overzet is namelijk zeker niet normaal. Mijn dorpel heeft gewoon de originele maat.
Maar goed, nu die er al in zit: Je kunt een stukje van de binnenzijde van de skirt af zagen/vijlen. Er gaat een randje net over de dorpel heen. Als je die aan de onderzijde dunner maakt zou het goed moeten gaan, zonder dat het lelijk wordt.
Maar goed, nu die er al in zit: Je kunt een stukje van de binnenzijde van de skirt af zagen/vijlen. Er gaat een randje net over de dorpel heen. Als je die aan de onderzijde dunner maakt zou het goed moeten gaan, zonder dat het lelijk wordt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Tim's Ringracer: sideskirt probleempje pagina 3
Dankje voor de respons. Inderdaad, ik zie ook geen andere optie dan de binnenkant van de skirt een beetje te modificeren. Gelukkig zijn we nog niet begonnen met het inlassen van de rechter dorpel. Zal er even op letten dat ik het problematische deel daar origineel laat.
On the bright side, het project begint wel weer vorm te krijgen Ondanks dat het een "circuit-auto-met-kenteken" is, streef ik er naar om 'm helemaal netjes neer te zetten.
On the bright side, het project begint wel weer vorm te krijgen Ondanks dat het een "circuit-auto-met-kenteken" is, streef ik er naar om 'm helemaal netjes neer te zetten.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Re: Tim's Ringracer: sideskirt probleempje pagina 3
Probleem opgelost! Dorpel over de hele lengte een klein beetje aangepast met een hamer. Twee milimeter was voldoende.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Tim's Ringracer: sideskirt probleempje pagina 3
Soms is de oplossing makkelijk!
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Tim's Ringracer: sideskirt probleempje pagina 3
altijd weer leuk die kleine overwinningen in een project
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam