Tim's Ringracer

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Haaye
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2709
Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Locatie: Wâlterswâld

Re: Tim's Ringracer

Bericht door Haaye »

Hee kerel. Is idd een lastige keuze.. zijn alleen de onderkant van je dorpel verrot? Had ik ook. En dan vallen de kosten best mee hoor.. vooral als je zelf kunt lassen. Ben je gauw voor 100 euro klaar!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: Tim's Ringracer

Bericht door GSI Racer »

Gelukkig, je leeft nog :D

wat een stontbak zeg :mrgreen:

ik heb nog wel zo'n lager met abs en alles liggen dacht ik!

suc6 met je plannen en komende jaar weer Ringen he!! :wink:


p.s

stiekem je kentekenplaten verwisseld? :shutup:
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Tim's Ringracer

Bericht door pascal1109 »

GSI Racer schreef:stiekem je kentekenplaten verwisseld? :shutup:
Nee, iedereen ziet toch dat het een clio is :mrgreen:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1337
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Re: Tim's Ringracer

Bericht door Astrid_fahrer »

De GSI stond er lekker bij zo onder die laag troep zeg :shock: Mooie clio! een Williams toevallig? hij ziet dr zo sportief uit

Ik ben van een GSI C20XE naar een Astra OPC gegaan (1e type) en ik zou zeggen hou de GSI als je pure circuitfun wil
want daar is een OPC gewoon net wat te sloom voor :lol:
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Tim's Ringracer

Bericht door Bart(astra) »

Daar is nog best iets van te maken
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: Tim's Ringracer

Bericht door Tim82 »

Hehe ja kentekenplaten zijn van een Clio Williams. Astra is nog geschorst, niet verzekerd, geen APK. Moest een heel klein stukje over de weg dus heb de gok maar genomen. Staat nu weer veilig binnen.

Deze Astra is vooralsnog even van de ondergang gered, want er komen nieuwe dorpels in :) Ook op andere plaatsen worden roestige delen vervangen door nieuwe, maar allereerst maar de dorpels en APK-klaar maken.

Druk jaar gehad, nieuwe baan, veel aan m'n huis gedaan, vriendin bij me ingetrokken, verre reis gemaakt en een fijne daily driver van de zaak gekregen (Volvo C30) dus weinig aandacht gehad voor de Astra. De bedoeling is dat de Astra uiterlijk begin April weer fris is, maar het ziet er naar uit dat dat al veel eerder wordt. Paar weekendjes werk en de patiënt is er weer boven op!

Maikel, ik heb dit jaar aardig veel rondjes op de Ring gedaan, maar allemaal met de Volvo. Ondanks de 115 pk die het dieseltje genereert toch 9:32 BTG 8)
Komend jaar weer lekker met de Astra, gaat toch wel een stukje harder. Kun je checken of het lager dat je hebt liggen spelingsvrij is?
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Tim's Ringracer

Bericht door pascal1109 »

Beter man, dat je hem weer rustig gaat opknappen :D
Kan je straks weer lekker genieten terwijl je over de ring blaast 8)
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Peter_89
forum-gebruiker
Berichten: 1577
Lid geworden op: 17 dec 2006 01:11
Locatie: Twente

Re: Tim's Ringracer

Bericht door Peter_89 »

Als je hem toch alleen maar voor de Ring gebruikt waarom haal je het ABS er dan niet af? Weet wel is een bult werk.. Maar toch
Zwei Liter Kraft ja
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: Tim's Ringracer

Bericht door Tim82 »

Je leest inderdaad wel eens van mensen die echt compleet hardcore gaan en alles verwijderen. Airco, zonnedak, deurpanelen, ABS, rem/stuurbekrachtiging.. Al die zaken kosten mij veel teveel moeite en bovendien win je er niks mee, op wat gewichtsbesparing na. ABS heeft me al een aantal keer gered óp de ring, en bovendien rij ik er ook nog wel mee op de openbare weg. Zit zelfs gewoon een radio in :)

Op het circuit blijf ik trouwens normaal gesproken ruim uit het ABS-bereik hoor, zeker op de ring in droge omstandigheden. De DS3000 blokken bijten wel hard in de 284 mm schijven maar de extra grip van de semi-slicks tov straatbanden zorgt er voor dat de wielen niet snel blokkeren. Racen met ABS is trouwens niet gek hoor, ook bijv. Porsche supercup auto's hebben gewoon nog ABS. Enige puntje van aandacht van racen op de ring mét ABS is de momenten dat je los komt van de grond. Ik heb de ETC er overigens wél uitgegooid, maar dat is zelfs op straat al waardeloos ;)

Vanavond de oude dorpels (wat er van over is) wegslijpen nieuwe dorpels proef-passen..
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Tim's Ringracer

Bericht door Laagvlieger »

Vergeet geen foto's te maken!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Rellie opt werk
forum-gebruiker
Berichten: 1713
Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
Locatie: In mn eigen toko

Re: Tim's Ringracer

Bericht door Rellie opt werk »

ABS verwijderen heeft voornamelijk zin als je met grotere remmen gaat rijden(lees anders dan origineel), ik heb het er toen wel afgehaald omdat ik problemen met de abs kreeg en een remdrukregelaar er tussen wou hebben.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.

http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603

Openings tijden

Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: Tim's Ringracer

Bericht door Tim82 »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
KevTech
forum-gebruiker
Berichten: 432
Lid geworden op: 21 okt 2008 20:41
Auto('s): Astra GSi (C20XE M2.8)
Locatie: Middelburg

Re: Tim's Ringracer

Bericht door KevTech »

Goed bezig!
Toch blijven die MR2'tjes ook gaaf 8)
Waarom had jij eigenlijk je AW11 weg gedaan?
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: Tim's Ringracer

Bericht door Tim82 »

Die MR2's blijven leuke auto's maar onderdelen worden erg, heel erg schaars en duur. Ze rotten onder je kont weg en er zit niet echt die rauwe snelheid in van een Astra C20XE. Heel ander soort fun; met de Astra is het meer een beetje raggen. Uiteindelijk is de MR2 wel de 'stuurmansauto' van de 2 maar dat wil niet zeggen dat de funfactor van de Astra minder is. En nu kan ik tenminste binnen een dag een super betaalbaar plaatwerk en andere onderdelen komen, en sleutelen aan een Opel is ook nog eens stukken eenvoudiger voor deze DIY'er dan de toch wel complexe MR2 :)
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
KevTech
forum-gebruiker
Berichten: 432
Lid geworden op: 21 okt 2008 20:41
Auto('s): Astra GSi (C20XE M2.8)
Locatie: Middelburg

Re: Tim's Ringracer

Bericht door KevTech »

Goed punt ja.
Ja die hier in de garage staat is ook beetje kroepoek :P
En de GSi is inderdaad sneller...

Toch ondanks alles zou ik nog wel een SW20 willen hoor :)
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: Tim's Ringracer

Bericht door GSI Racer »

wow die was rot zeg :shock:

maar dat komt weer helemaal goed zo te zien!
toppie :worship:
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Tim's Ringracer

Bericht door pascal1109 »

Leuke beunschuur hoor.
En gaat goedkomen met de GSi zo te zien :D
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: Tim's Ringracer

Bericht door pluggie »

Mooi dattie gemaakt wordt weer Tim !

En die mevrouw met die 'Vagina' aan de muur, dat zou mij maar afleiden.

Zo'n MR2 jaren gelee wel eens meegereden over de 'DE' rotonde hier. PFfff, dat ging hard, met ideale lijn.

Dat model ervoor dat 1.6 blokkie, Toyota motorsport, wel eens gereden in een Corolla met vierkante gaten. Dat is echt vergif dat laatste Toyota Motorsport blokkie.

Erg gaaf dat je hem weer maakt !
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: Tim's Ringracer: dorpel geplaats, sideskirt probleem

Bericht door Tim82 »

Even op vakantie geweest, kerst en oud&nieuw gehad en wat tijd besteed aan een ander project, maar nu toch ook weer verder met de Astra. De dorpel links zit er in. Is inmiddels al afgelast, maar helaas past de skirt nu niet meer. De dorpel is van het type 'overzet' (dus overmaat) wat volgens mij normaal is. Dat betekent dat de ruimte tussen de onderkant van de deur en de dorpel kleiner wordt. Bij normale Astra's geen probleem, echter bij de GSI zit er nog een sideskirt tussen. Als ik die monteer kan de deur bijna niet meer dicht. Iemand tips?

Afbeelding
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: Tim's Ringracer: sideskirt probleempje pagina 3

Bericht door GSI Racer »

oei oei, das niet best :shock:

weet zo 1 2 3 even geen oplossing :roll:
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Tim's Ringracer: sideskirt probleempje pagina 3

Bericht door RedBill »

Ja, geen overzetdorpel pakken, maar een gewone inlasdorpel. Maat overzet is namelijk zeker niet normaal. Mijn dorpel heeft gewoon de originele maat.

Maar goed, nu die er al in zit: Je kunt een stukje van de binnenzijde van de skirt af zagen/vijlen. Er gaat een randje net over de dorpel heen. Als je die aan de onderzijde dunner maakt zou het goed moeten gaan, zonder dat het lelijk wordt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: Tim's Ringracer: sideskirt probleempje pagina 3

Bericht door Tim82 »

Dankje voor de respons. Inderdaad, ik zie ook geen andere optie dan de binnenkant van de skirt een beetje te modificeren. Gelukkig zijn we nog niet begonnen met het inlassen van de rechter dorpel. Zal er even op letten dat ik het problematische deel daar origineel laat.

On the bright side, het project begint wel weer vorm te krijgen :) Ondanks dat het een "circuit-auto-met-kenteken" is, streef ik er naar om 'm helemaal netjes neer te zetten.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: Tim's Ringracer: sideskirt probleempje pagina 3

Bericht door Tim82 »

Probleem opgelost! Dorpel over de hele lengte een klein beetje aangepast met een hamer. Twee milimeter was voldoende.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Tim's Ringracer: sideskirt probleempje pagina 3

Bericht door The Undertaker »

Soms is de oplossing makkelijk!
Gebruikersavatar
TurboTim
Moderator
Moderator
Berichten: 1528
Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
Auto('s): ASTRA GS16V c20let
Locatie: Zeeland

Re: Tim's Ringracer: sideskirt probleempje pagina 3

Bericht door TurboTim »

altijd weer leuk die kleine overwinningen in een project :D
* Never drive your :gsi: faster than your guardian angel can fly ! *


* ASTRA GSi16V c20let

Irmscher promoteam

Digidash promoteam
Plaats reactie