Pagina 3 van 3

Re: v6

Geplaatst: 08 apr 2010 21:47
door Bart(astra)
Brede stekker moet aan dit kastje (behorend tot de ontsteking)
Moet op massa vastgeschroeft worden ergens achter de accu
Afbeelding

Vandaar geen vonk !

Re: v6

Geplaatst: 08 apr 2010 22:31
door Trompie
Bart(astra) schreef:Brede stekker moet aan dit kastje (behorend tot de ontsteking)
Moet op massa vastgeschroeft worden ergens achter de accu
Afbeelding

Vandaar geen vonk !
ik zie geen plaatje!

Re: v6

Geplaatst: 08 apr 2010 22:41
door chris1508
alles aangesloten en het is een feit de stekker bij de onstekingsmodule moet aan de plus :mrgreen:

voor de rest beetje wroem wroem :mrgreen:

Re: v6

Geplaatst: 10 apr 2010 13:47
door Erwin_dude
das geschakelde plus toch :mrgreen:

Re: v6

Geplaatst: 10 apr 2010 18:10
door chris1508
even twee vraagjes:

1.
weet iemand wat je aan een f25 bak moet veranderen als deze achter een v6 hangt.

ik heb nu de 1e en 2e versnelling onder mijn "achter uit vergrendeling" zitten.

de pook met 180 graden draaien. zodat de achteruit rechts onderzit. de zit bij de f25 onder de 5

2.
als ik de auto op contact zet begint gelijk de fan te draaien op top speed.
iemand een idee??

chris

Re: v6

Geplaatst: 10 apr 2010 18:39
door RedBill
2. Niet goed aangesloten of temperatuurschakelaar kapot.

Re: v6

Geplaatst: 11 apr 2010 13:04
door Raymond-oud
als de vin bij de c18xe wel goed deed heb je wat verkeerd aangesloten
maar ik weet niet of je de radiateur van een airco type hebt over gezet met tempschakelaars van het airco type??

zo ja dan moet je de schakelaar in de radiateur even wisselen met die uit je andere radiateur
airco type schakelaars zijn anders geschakeld
heb een maand terug net een nieuwe er in gezet. en dat was ook een probleem
was naar de lokale onderdelen boer
keer er 1 mee en die deed het zelfde..gelijk vol op draaien
naar 3 keer een andere sensor had ik eindelijk de goede te pakken
koste iets van 30 euro ofzo
kan wel even nummer op zoeken voor je als je dat moet hebben

Re: v6

Geplaatst: 11 apr 2010 13:06
door Erwin_dude
of even apart kabelboompje maken, ben je van alle gezeur af en draait de vin ook door als auto uit is en van contact is.

Re: v6

Geplaatst: 11 apr 2010 13:15
door Raymond-oud
Erwin_dude schreef:of even apart kabelboompje maken, ben je van alle gezeur af en draait de vin ook door als auto uit is en van contact is.
ja maar jij hebt een arco uitvoering
daar loopt de koeling anders van
daar zitten normaal ook 2 koelers op

ja en wil je het zo maken dat hij ook draait buiten contact moet je bij een normale uitvoering even de spanning buiten contact weg halen
maar dat is niet echt nodig
wat je beter wel kunt aansluiten in de extra koelwater pomp op een v6
maar die moet je wel even zo aansluiten dat hij alleen gaat draaien als je hem van contact af hebt staan
maar dat is zo gemaakt met een relais

Re: v6

Geplaatst: 11 apr 2010 13:25
door Erwin_dude
dat moet ik dus ook nog een keer hebben en dynamokoeling.

Re: v6

Geplaatst: 11 apr 2010 13:30
door Raymond-oud
Erwin_dude schreef:dat moet ik dus ook nog een keer hebben en dynamokoeling.
ja dynamo koeling heb ik ook niet hoor
vraag anders trompie even of hij nog wat van die waterpompen heeft liggen :mrgreen:

Re: v6

Geplaatst: 11 apr 2010 23:56
door chris1508
oke ik zal het even nakijken. k heb de oude radiateur nog liggen dus die zet ik over.
die extra waterkoeler komt wel eerst even alles voor de keuring gereed maken nu.

moet je voor de keuring ook andere veren hebben?
hij is nu verlaagt 30/30 :?:

chris

Re: v6

Geplaatst: 12 apr 2010 00:27
door Erwin_dude
nee, ding gewoon inbouwen , uitlaat even gasdicht

en voor de rest tjah.. zorge dat alles beetje netjes uitziet onder de kap..

en naar almelo gaan

Re: v6

Geplaatst: 12 apr 2010 00:38
door prs
moet je er nu ook een katalysator onder hebben hangen voor het rdw?

Re: v6

Geplaatst: 12 apr 2010 10:15
door The Undertaker
prs schreef:moet je er nu ook een katalysator onder hebben hangen voor het rdw?
Van de RDW voor de APK:
Aanwezigheid katalysator en lambdasonde
De eisen voor de aanwezigheid van een katalysator en een lambdasonde bij benzinemotoren, zijn veranderd. Personenauto’s met een datum eerste toelating van na 31 december 1995 moeten een katalysator en een lambdasonde hebben. Bedrijfsauto´s lichter dan 3500 kg en een datum eerste toelating van na 31 december 1997 moeten ook een katalysator en een lambdasonde hebben. Deze eisen gelden niet als op het kentekenbewijs bij bijzonderheden staat dat de betreffende auto hiervan is vrijgesteld. Bij personenauto’s toegelaten na 31 december 1992 en bedrijfsauto’s toegelaten na 31 december 1994 moet een viergasmeting worden uitgevoerd als er een katalysator en een lambdasonde is gemonteerd.

Dus bij de RDW zelf zal dat ook moeten met deze voorwaarden