v6
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: v6
Brede stekker moet aan dit kastje (behorend tot de ontsteking)
Moet op massa vastgeschroeft worden ergens achter de accu
Vandaar geen vonk !
Moet op massa vastgeschroeft worden ergens achter de accu
Vandaar geen vonk !
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: v6
ik zie geen plaatje!Bart(astra) schreef:Brede stekker moet aan dit kastje (behorend tot de ontsteking)
Moet op massa vastgeschroeft worden ergens achter de accu
Vandaar geen vonk !
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: v6
das geschakelde plus toch
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: v6
even twee vraagjes:
1.
weet iemand wat je aan een f25 bak moet veranderen als deze achter een v6 hangt.
ik heb nu de 1e en 2e versnelling onder mijn "achter uit vergrendeling" zitten.
de pook met 180 graden draaien. zodat de achteruit rechts onderzit. de zit bij de f25 onder de 5
2.
als ik de auto op contact zet begint gelijk de fan te draaien op top speed.
iemand een idee??
chris
1.
weet iemand wat je aan een f25 bak moet veranderen als deze achter een v6 hangt.
ik heb nu de 1e en 2e versnelling onder mijn "achter uit vergrendeling" zitten.
de pook met 180 graden draaien. zodat de achteruit rechts onderzit. de zit bij de f25 onder de 5
2.
als ik de auto op contact zet begint gelijk de fan te draaien op top speed.
iemand een idee??
chris
Laatst gewijzigd door chris1508 op 11 apr 2010 01:42, 1 keer totaal gewijzigd.
GSI 2.5 24v
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9316
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: v6
2. Niet goed aangesloten of temperatuurschakelaar kapot.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: v6
als de vin bij de c18xe wel goed deed heb je wat verkeerd aangesloten
maar ik weet niet of je de radiateur van een airco type hebt over gezet met tempschakelaars van het airco type??
zo ja dan moet je de schakelaar in de radiateur even wisselen met die uit je andere radiateur
airco type schakelaars zijn anders geschakeld
heb een maand terug net een nieuwe er in gezet. en dat was ook een probleem
was naar de lokale onderdelen boer
keer er 1 mee en die deed het zelfde..gelijk vol op draaien
naar 3 keer een andere sensor had ik eindelijk de goede te pakken
koste iets van 30 euro ofzo
kan wel even nummer op zoeken voor je als je dat moet hebben
maar ik weet niet of je de radiateur van een airco type hebt over gezet met tempschakelaars van het airco type??
zo ja dan moet je de schakelaar in de radiateur even wisselen met die uit je andere radiateur
airco type schakelaars zijn anders geschakeld
heb een maand terug net een nieuwe er in gezet. en dat was ook een probleem
was naar de lokale onderdelen boer
keer er 1 mee en die deed het zelfde..gelijk vol op draaien
naar 3 keer een andere sensor had ik eindelijk de goede te pakken
koste iets van 30 euro ofzo
kan wel even nummer op zoeken voor je als je dat moet hebben
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: v6
of even apart kabelboompje maken, ben je van alle gezeur af en draait de vin ook door als auto uit is en van contact is.
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: v6
ja maar jij hebt een arco uitvoeringErwin_dude schreef:of even apart kabelboompje maken, ben je van alle gezeur af en draait de vin ook door als auto uit is en van contact is.
daar loopt de koeling anders van
daar zitten normaal ook 2 koelers op
ja en wil je het zo maken dat hij ook draait buiten contact moet je bij een normale uitvoering even de spanning buiten contact weg halen
maar dat is niet echt nodig
wat je beter wel kunt aansluiten in de extra koelwater pomp op een v6
maar die moet je wel even zo aansluiten dat hij alleen gaat draaien als je hem van contact af hebt staan
maar dat is zo gemaakt met een relais
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: v6
dat moet ik dus ook nog een keer hebben en dynamokoeling.
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: v6
ja dynamo koeling heb ik ook niet hoorErwin_dude schreef:dat moet ik dus ook nog een keer hebben en dynamokoeling.
vraag anders trompie even of hij nog wat van die waterpompen heeft liggen
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: v6
oke ik zal het even nakijken. k heb de oude radiateur nog liggen dus die zet ik over.
die extra waterkoeler komt wel eerst even alles voor de keuring gereed maken nu.
moet je voor de keuring ook andere veren hebben?
hij is nu verlaagt 30/30
chris
die extra waterkoeler komt wel eerst even alles voor de keuring gereed maken nu.
moet je voor de keuring ook andere veren hebben?
hij is nu verlaagt 30/30
chris
GSI 2.5 24v
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: v6
nee, ding gewoon inbouwen , uitlaat even gasdicht
en voor de rest tjah.. zorge dat alles beetje netjes uitziet onder de kap..
en naar almelo gaan
en voor de rest tjah.. zorge dat alles beetje netjes uitziet onder de kap..
en naar almelo gaan
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: v6
Van de RDW voor de APK:prs schreef:moet je er nu ook een katalysator onder hebben hangen voor het rdw?
Aanwezigheid katalysator en lambdasonde
De eisen voor de aanwezigheid van een katalysator en een lambdasonde bij benzinemotoren, zijn veranderd. Personenauto’s met een datum eerste toelating van na 31 december 1995 moeten een katalysator en een lambdasonde hebben. Bedrijfsauto´s lichter dan 3500 kg en een datum eerste toelating van na 31 december 1997 moeten ook een katalysator en een lambdasonde hebben. Deze eisen gelden niet als op het kentekenbewijs bij bijzonderheden staat dat de betreffende auto hiervan is vrijgesteld. Bij personenauto’s toegelaten na 31 december 1992 en bedrijfsauto’s toegelaten na 31 december 1994 moet een viergasmeting worden uitgevoerd als er een katalysator en een lambdasonde is gemonteerd.
Dus bij de RDW zelf zal dat ook moeten met deze voorwaarden