Pagina 3 van 3
Re: Angel Eyes
Geplaatst: 12 jan 2010 22:04
door gurdi
het is ongeveer 3 parkeerplaatsen breedt en dat hekje zit tussen mijn knie en heup.
dus ik dnek dat het mee valt oja en de garage is 15-20 cm hoger dan de grond
Re: Angel Eyes
Geplaatst: 12 jan 2010 22:17
door Roy 2.0 16v
dan blijkbaar prima, verklaar al een hoop als je garage hoger ligt
maar je merkt het zelf wel als je rondrijd, teveel licht in de lucht ipv op de weg
of soms een seinende tegenligger
probeer er eens electrische verstelbaarheid in te fixen
= makkelijk en leuke optie
je hebt alleen 2 motortjes nodig en een stelknop. stelknop heb ik wel voor je
2 motortjes of stelen van sloop of kopen voor ? minimaal 50,- ?
Re: Angel Eyes
Geplaatst: 12 jan 2010 22:19
door gurdi
heb nog wel koplampen liggen.
wat moet ik dan doen.
gewoon zo een motortje op de plek van wat je nu met je hand draait ofzo?
zal het morgen eens bekijken.
bedrading ligt er sowieso ergens weg-ge-tirewrapt in de buurt
Re: Angel Eyes
Geplaatst: 12 jan 2010 22:20
door pascal1109
Roy 2.0 16v schreef:
je hebt alleen 2 motortjes nodig en een stelknop. stelknop heb ik wel voor je
2 motortjes of stelen van sloop of kopen voor ? minimaal 50,- ?
50 euro voor 2 koplampstelmotortjes? Dan wordt je wel een beetje opgelicht
Re: Angel Eyes
Geplaatst: 12 jan 2010 22:25
door Roy 2.0 16v
nou.. ik let er eigelijk nooit op, heb ze zelf al jaren
Maar op de sloop betaal je zo rond de 20 per stuk
( gelukkig zijn ze klein en passen ze goed in je sok of een binnenzak)
en anders nog wat verzendkosten
ach, leuke optie voor leuke prijs
Re: Angel Eyes
Geplaatst: 13 jan 2010 07:33
door Bart(astra)
Daling van het lichtbeeld moet 5-40 mm per meter zijn !
Re: Angel Eyes
Geplaatst: 13 jan 2010 15:00
door gurdi
bedankt voor de info.
zal het eens opmeten
Re: Angel Eyes
Geplaatst: 18 jan 2010 13:32
door Erwin_dude
afstellen zonder apparaat kun je grofweg doen door de auto voor een muur of garage deur te zetten en dan beetje afstellen rechtkoplamp moet hoger staan dan de linker
Re: Angel Eyes
Geplaatst: 18 jan 2010 13:37
door gurdi
volgens mij moeten ze glijk staan hoor. lichtbeeld loopt wel rechts omhoog.
Re: Angel Eyes
Geplaatst: 18 jan 2010 14:02
door Erwin_dude
niet gelijk anders zou je iemand verblinden of bijna geen lichtopbrengst hebben , maar rij gewoon even bij een garage langs , 10 min werk en weet je zeker dat het goed is ,
dat doe ik straks ook met mijn angels
Re: Angel Eyes
Geplaatst: 18 jan 2010 15:15
door gurdi
lees je soms niet vrijdag heb ik apk dan wordt het sowieso goed gedaan.
wilde alleen van te voren al in de buurt zitten en tuurlijk verblind je iemand dan niet als ze gelijk staan. lichtbeeld van elke lamp individueel is links laag naar rechst hoog.
dus links heb je sowieso lager. daarbij valt bij mijn angels het lichtbeeld precies in elkaar links en rechtse koplamp kijk maar naar de foto's
Re: Angel Eyes
Geplaatst: 18 jan 2010 18:00
door GSI Racer
De lijnen voor de koplamen moeten gewoon op gelijke hoogte staan, dus niet de rechter hoger dan de linker.
De lijnen die schuin naar rechts omhoog lopen zijn bermverlichting, hierdoor kun je voetgangers en fietsers enz. goed zien.
Bij de apk zetten ze het wel goed
Re: Angel Eyes
Geplaatst: 18 jan 2010 19:13
door Peter_89
GSI Racer schreef:Bij de apk zetten ze het wel goed
En tot die tijd iedereen verblinde of niet?
Re: Angel Eyes
Geplaatst: 18 jan 2010 22:19
door gurdi
tot die stijd staat hij geschorst in de garage ja
Re: Angel Eyes
Geplaatst: 19 jan 2010 14:35
door GSI Racer
Peter_89 schreef:GSI Racer schreef:Bij de apk zetten ze het wel goed
En tot die tijd iedereen verblinde of niet?
Hij had ze toch al op het oog afgesteld
Re: Angel Eyes
Geplaatst: 19 jan 2010 14:36
door GSI Racer
en hoeveel auto's rijden er trouwens niet rond waarvan de koplampen als een 'ouw kut' staan.
Re: Angel Eyes
Geplaatst: 19 jan 2010 18:21
door Bart(astra)
Daar mag en gaat de politie strenger op controleren (bekeuren)
Re: Angel Eyes
Geplaatst: 28 jan 2010 19:51
door Erwin_dude
gurdi schreef:lees je soms niet vrijdag heb ik apk dan wordt het sowieso goed gedaan.
wilde alleen van te voren al in de buurt zitten en tuurlijk verblind je iemand dan niet als ze gelijk staan. lichtbeeld van elke lamp individueel is links laag naar rechst hoog.
dus links heb je sowieso lager. daarbij valt bij mijn angels het lichtbeeld precies in elkaar links en rechtse koplamp kijk maar naar de foto's
oh soory hoor dan doe je het toch gelijk , betweter doooeg
Re: Angel Eyes
Geplaatst: 28 jan 2010 19:57
door gurdi
haha weer echt zo een reactie die je weer lekker verkeerd kan opvatten.
Ze stonden dus trouwens wel te hoog,
ik had hem uit de garage gekeken en heb ze toen wat lager gedraaid toen waren ze iig goedgekeurd.
Re: Angel Eyes
Geplaatst: 29 jan 2010 10:47
door Laagvlieger
Hoogteafstelling van de koplampen moet Links en Rechts gelijk zijn idd.
Beide een daling van 1,2% wordt geadviseerd.
Beter kun je ze op 1% zetten omdat het licht van de GSi niet al te best is en zo zit je nog ruim binnen de toegestane norm.
De koplampen verblinden niet omdat het asymmetrisch licht is. Precies in het midden van het brandpunt zeg maar loopt het lichtbeeld schuin omhoog weg.
Re: Angel Eyes
Geplaatst: 29 jan 2010 10:54
door gurdi
Je hebt wel gelijk dat er niet echt mega licht uitkomt. gister nacht gereden , maar alles awt reflecteerd is zeer duidelijk maar wat niet reflecteerd valt toch tegen. kun je niet goed zien.
met grootlicht erbij dan weer wel. en heb nog een setje h1 xenon liggen die in mijn groot licht komen. heb ze al getest en daar komt een bal met licht vanaf. nietnormaal.
weet iemand wat xenon in de mistlampen voor resultaat heeft in de mist. want de lichten zijn dan wel laag waardoor je licht beter te pas komt. maar ben bang dat met xenon jezelf verblind?