Hallo ik ben Roy (Roy GSI)

Voorstel en welkomst forum. (Hi, my name is..)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Hallo ik ben Roy (Roy GSI)

Bericht door Laagvlieger »

chris1508 schreef: @laagvlieger: apperaat houd er druk op en bij het zaken van een bepaalde waarde geeft het apperaat dit aan. er kan vloeistof dan bij de leidingen in gespoten worden waardoor de vloeistof naar buiten toe komt rood of blauw kleurt. hier door kun je wel een lek opsporen :wink:

chris
haha ja dat weet ik.
Ben zelf monteur he.
Maar dat kan bv roy gsi niet zien!
Of er moet een krater zo onbenullig groot in de condensor zitten :mrgreen:

Probleem wat ik vaak merk is dat mensen "te makkelijk" over aircoproblemen denken.
Zijn bijv. airco onderhoud/controle advertentie. Dan denken ze dat de hele airco wordt gerepareerd.
Terwijl dat echt niet verder gaat dan het reinigen van de verdamper, meten van d temperatuur en bij sommigen als ze er heel veel werk maken even het spulletje leegtrekken en weer vullen.

Als de Airco het niet doet bij een auto van onze generaties kan dat maar 2 oorzaken hebben eigenlijk.
1) Het systeem wordt niet vrijgegeven doordat er te weinig koelmiddel inzit ( Systeem is dus lek, vullen mag niet. eerst repareren)
2) Elektrische storing in de sturing van de magneetkoppeling van de compressor. Dus draadbreuk, magneetkoppeling zelf kapot, relais defect enz.

Meer problemen zul je eigenlijk niet hebben met Astra F airco's.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Roy GSI
forum-gebruiker
Berichten: 434
Lid geworden op: 31 dec 2009 15:40
Locatie: IJmuiden

Re: Hallo ik ben Roy (Roy GSI)

Bericht door Roy GSI »

Michel82 schreef:weet je al wat voor soort velgen je eronder wilt hebben.

5 spaaks, multispaak, enz

michel
Ik heb er 1 tje die er wel uitspringt voor mij maar die is ook meteen een hele dure

Namelijk de O.Z Superturismo WRC
Afbeelding

Ik hoop dat deze een keer tweedehands op marktplaats komen ofzo.

Verder zat ik nog te kijken voor Borbet CB
Afbeelding

Die zijn een stukje goedkoper maar zijn ook wel minder als de eerste.

Verder ben ik nog niks noemenswaardig tegengekomen.
Astra GSI C20XE
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9316
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Hallo ik ben Roy (Roy GSI)

Bericht door RedBill »

How about the Borbet LS?

Afbeelding

Is een mooie middenweg tussen de twee. Lijkt op de bovenste en kost net zoveel als de onderste.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Haaye
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2699
Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Locatie: Wâlterswâld

Re: Hallo ik ben Roy (Roy GSI)

Bericht door Haaye »

Allebei staan ze erg mooi onder de astra!

Wel 17inch en 205 40 17 banden.. :wink:
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Gebruikersavatar
Roy GSI
forum-gebruiker
Berichten: 434
Lid geworden op: 31 dec 2009 15:40
Locatie: IJmuiden

Re: Hallo ik ben Roy (Roy GSI)

Bericht door Roy GSI »

@ Laagvlieger: Ik heb totaal geen verstand van airco's dus ik weet ook niet waar het probleem zit. Maarja met dit weer heeft het in ieder geval geen haast het te maken.

@ Redbill: Ja dat zijn ze net niet :? Er is niet echt een compromis voor die WRC's. Ver is Borbet wel een merk dat best mooie design's heeft en ze zeker niet de hoofdprijs kosten.
Het is gewoon jammer dat er bijna geen O.Z op internet staan (er staan er een paar maar die zijn 15 inch)
Edit: Al staan ze bij jou wel erg strak (had nog niet gezien dat jij ze had) Misschien eens tweedehands kijken en daarna kijken of ze wit kunnen worden gespoten.

@ Haaye: Ja zeker weten 17'' vult de kast veel mooier. En dan passen daar idd het beste 205/40 bij. alles boven 205 gaat me ook weer een beetje boven het budget. Heb nu al 205/50/R15 erop en dat ziet er mooi vol uit qua breedte. 195 is dan toch een beetje te dun.
Laatst gewijzigd door Roy GSI op 13 jan 2010 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Astra GSI C20XE
Haaye
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2699
Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Locatie: Wâlterswâld

Re: Hallo ik ben Roy (Roy GSI)

Bericht door Haaye »

Idd en met 205 zit je iig niet tegen je wielkasten aan achter.. Wat later weer voor een hoop ellende zorgt.. (kroepoek) :evil:
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Plaats reactie