Restauratie Blazer
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Restauratie Blazer
Mooie verbetering, nu de rest nog
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Restauratie Blazer
Heb je links en rechts een sidepipe?
Mag je niet alleen aan de linkerkant een sidepipe hebben ivm fietsers en zo die je langs je rechterzijde passeert?
Wel een stoere vette bak
Mag je niet alleen aan de linkerkant een sidepipe hebben ivm fietsers en zo die je langs je rechterzijde passeert?
Wel een stoere vette bak
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Restauratie Blazer
Beide kanten zit een side pipe ja.
Klinkt wel leuk...en best hard
Het mag gewoon MITS de uitlaatopening naar beneden gericht staan.
Klinkt wel leuk...en best hard
Het mag gewoon MITS de uitlaatopening naar beneden gericht staan.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Restauratie Blazer
Update na een vrij lange periode!!
Ik ben een beetje druk geweest, verders vooral veel gereden met de Blazer.
De nodige miles er weer bij opgezet.
Wat is er kapot gegaan de laatste maanden:
- Dynamo (Was garantie, want hij zat er net een half jaar in),
- Kruiskoppeling achter op het differentieel (askruisje),
Dus valt eigenlijk wel mee!
Nu heb ik de originele stalen wielen laten stralen en poedercoaten.
Ze waren erg lelijk en roestig dus dat mocht wel een keer en voor dat geld kun je het niet eens zelf spuiten met de knikkerbus.
En poedercoat is gewoon mooier en sterker.
De foto's:
Ik zal nog even nieuwe centercaps bestellen en dan binnekort de bandjes even overslaan om deze velgen
Ow ja! En de GSi is er ook nog steeds natuurlijk
Die wacht tot ie weer even buiten mag spelen.
Ik ben een beetje druk geweest, verders vooral veel gereden met de Blazer.
De nodige miles er weer bij opgezet.
Wat is er kapot gegaan de laatste maanden:
- Dynamo (Was garantie, want hij zat er net een half jaar in),
- Kruiskoppeling achter op het differentieel (askruisje),
Dus valt eigenlijk wel mee!
Nu heb ik de originele stalen wielen laten stralen en poedercoaten.
Ze waren erg lelijk en roestig dus dat mocht wel een keer en voor dat geld kun je het niet eens zelf spuiten met de knikkerbus.
En poedercoat is gewoon mooier en sterker.
De foto's:
Ik zal nog even nieuwe centercaps bestellen en dan binnekort de bandjes even overslaan om deze velgen
Ow ja! En de GSi is er ook nog steeds natuurlijk
Die wacht tot ie weer even buiten mag spelen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Restauratie Blazer
Wielen zien er weer netjes strak uit !
Astra is ook lekker bling, man !
Uitlaat hangt een beetje laag (of gezichtsbedrog)
Astra is ook lekker bling, man !
Uitlaat hangt een beetje laag (of gezichtsbedrog)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Restauratie Blazer
Gezichtsbedrog. Komt door de witte vloer denk ik.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: Restauratie Blazer
Moddervet die wielen
En patsbak die astra.
En patsbak die astra.
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Restauratie Blazer
Lijkt wel of je je GSi iedere week in de was zet.
Super man!
Super man!
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Restauratie Blazer
Mooi, echt heel mooi. Dat is ook de toekomst voor mijn GSi, als het geen daily meer is...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: Restauratie Blazer
Ik vind het juist ook wel stoer dat jou auto gewoon nog daily is!RedBill schreef:Mooi, echt heel mooi. Dat is ook de toekomst voor mijn GSi, als het geen daily meer is...
Dat blijft de mijne ook! Auto is gemaakt om mee te rijden!
Maarja, die van Marcel blijft wel wat langer mooi zo!!
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Re: Restauratie Blazer
heel netjes zo'n blazer
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Restauratie Blazer
Weer een hoop updates!
Een paar weekjes terug vol goede moed begonnen aan iets wat een klein klusje had moeten worden......Ontsteking.
Maar kwam zoveel ellende tegen.
Laatste tijd had ik last van slecht starten en beetje inhouden bij volgas.
Nu had ik gezien dat de verdeelkap en rotor aardig ingebrand waren en de bougiekabels ook van een dubieuze kwaliteit waren. Tijd voor nieuw dus!
Bij B&L USA car parts wat spul besteld.
Nieuwe bougiekabels, Nieuwe verdeelkap met bobine en rotortje.
Ik wou dit spul dan aan gaan sluiten op mijn MSD unit en de losse bobine die heel irritant pal met de hoogspanningsuitgang bij me automaat peilstok hing vervangen en op die plaats de MSD unit zetten.
Het spul:
De Multispark module na een schoonmaakbeurtje:
Oude Accel verdeelkap eraf. iemand heeft het ooit ook een typische kleur gegeven. maargoed.
Nieuwe HEI kap met bobine erop:
De Multispark op zijn plaats:
En Alle kabels vielen me uit elkaar doordat iemand kabelschoentjes had gebruikt en die niet goed vastgeknepen enzo.
Kabels die bestonden uit allemaal korte stukjes. Bah!!! wat een werk!
Ook zat me de Airco gruwelijk in de weg. Weg ermee. Sloop die A/C bende eruit. Bewaar het wel mocht ik ooit besluiten toch de Airco werkend te willen hebben.
Bougiekabels op lengte gemaakt. MSD unit aangesloten.
LPG aangesloten op de TACHO aansluiting van de MSD en het Werkt!!!
Als het wat mooier weer is ga ik verder met de kabel en dradenbende opruimen bij het schutbord.
Dat is zo'n ellende. Maar voor een volgende keer. Was het nu even zat
Nog een lange weg te gaan.
Hij loopt weer!
Een paar weekjes terug vol goede moed begonnen aan iets wat een klein klusje had moeten worden......Ontsteking.
Maar kwam zoveel ellende tegen.
Laatste tijd had ik last van slecht starten en beetje inhouden bij volgas.
Nu had ik gezien dat de verdeelkap en rotor aardig ingebrand waren en de bougiekabels ook van een dubieuze kwaliteit waren. Tijd voor nieuw dus!
Bij B&L USA car parts wat spul besteld.
Nieuwe bougiekabels, Nieuwe verdeelkap met bobine en rotortje.
Ik wou dit spul dan aan gaan sluiten op mijn MSD unit en de losse bobine die heel irritant pal met de hoogspanningsuitgang bij me automaat peilstok hing vervangen en op die plaats de MSD unit zetten.
Het spul:
De Multispark module na een schoonmaakbeurtje:
Oude Accel verdeelkap eraf. iemand heeft het ooit ook een typische kleur gegeven. maargoed.
Nieuwe HEI kap met bobine erop:
De Multispark op zijn plaats:
En Alle kabels vielen me uit elkaar doordat iemand kabelschoentjes had gebruikt en die niet goed vastgeknepen enzo.
Kabels die bestonden uit allemaal korte stukjes. Bah!!! wat een werk!
Ook zat me de Airco gruwelijk in de weg. Weg ermee. Sloop die A/C bende eruit. Bewaar het wel mocht ik ooit besluiten toch de Airco werkend te willen hebben.
Bougiekabels op lengte gemaakt. MSD unit aangesloten.
LPG aangesloten op de TACHO aansluiting van de MSD en het Werkt!!!
Als het wat mooier weer is ga ik verder met de kabel en dradenbende opruimen bij het schutbord.
Dat is zo'n ellende. Maar voor een volgende keer. Was het nu even zat
Nog een lange weg te gaan.
Hij loopt weer!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Restauratie Blazer
En nu het onderhoud aan de automaat!
Historie onbekend, lekt als een dwaas, en als je redelijk wat gas geeft voel je hem overduidelijk schakelen.
Geef je vol gas dan klapt hij hem echt in de versnellingen.
Dus maar even beginnen met het normale onderhoud.
Automaatolie en het filtertje vervangen!
De set van de bakmakker:
De vieze natte lek bende:
Aftappen! gelukkig een pan met aftapplug
Het oude filter:
De pan, best wat vieze aanslag enzo overal:
Filter verwijderd en het inwendige schoongespoten:
En het nieuwe filter erop geschroefd:
Uiteindelijk moest ik er dik 3 liter inmikken.
Hij staat nu bijna op max maar is erg slecht te zien met de verse olie.
Het schakelen is niet echt beter geworden helaas. Volgende stap die ik t.z.t. ga doen is het bekijken van de modulator en de vacuumslangen en leidingen die erop zitten.
Zo fris zag dat er allemaal niet meer uit namelijk.
Historie onbekend, lekt als een dwaas, en als je redelijk wat gas geeft voel je hem overduidelijk schakelen.
Geef je vol gas dan klapt hij hem echt in de versnellingen.
Dus maar even beginnen met het normale onderhoud.
Automaatolie en het filtertje vervangen!
De set van de bakmakker:
De vieze natte lek bende:
Aftappen! gelukkig een pan met aftapplug
Het oude filter:
De pan, best wat vieze aanslag enzo overal:
Filter verwijderd en het inwendige schoongespoten:
En het nieuwe filter erop geschroefd:
Uiteindelijk moest ik er dik 3 liter inmikken.
Hij staat nu bijna op max maar is erg slecht te zien met de verse olie.
Het schakelen is niet echt beter geworden helaas. Volgende stap die ik t.z.t. ga doen is het bekijken van de modulator en de vacuumslangen en leidingen die erop zitten.
Zo fris zag dat er allemaal niet meer uit namelijk.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Re: Restauratie Blazer
Weer lekker bezig geweest Mars!
Hopelijk is het 10 april goed weer dan zie ik de Blazer weer is
Hopelijk is het 10 april goed weer dan zie ik de Blazer weer is
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Restauratie Blazer
Vandaag de Blazer maar weer eens van stal gehaald en hem een sverwend met een was en poetsbeurtje.
Had hij lang niet meer gehad!
Het resultaat:
Klaar voor de mooi weer ritjes!
Had hij lang niet meer gehad!
Het resultaat:
Klaar voor de mooi weer ritjes!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Restauratie Blazer
Ja je blijft druk met die oude bende he! Whahaha.Matt schreef:Weer lekker bezig geweest Mars!
Hopelijk is het 10 april goed weer dan zie ik de Blazer weer is
Maar we zien elkaar de 10e!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Restauratie Blazer
Blijft een stoere bak, ondanks de erg foute bekleding
Maar is origineel en dat maakt het weer
Maar is origineel en dat maakt het weer
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Restauratie Blazer
Nouw...Burbury komt weer terug he!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Restauratie Blazer
Klopt maar maakt het niet minder foutLaagvlieger schreef:Nouw...Burbury komt weer terug he!
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: Restauratie Blazer
Mooi werk Marcel!
Ik vind dat interieur juist wel grappig!
Ik vind dat interieur juist wel grappig!
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Re: Restauratie Blazer
toch is de astra gsi mooier als de blazer
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Restauratie Blazer
Weer lekker bezig geweest !
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Restauratie Blazer
Mooier zeker!!! Maar soms is iets mooi in zijn lelijkheid!gsipiloot schreef:toch is de astra gsi mooier als de blazer
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: Restauratie Blazer
ik heb net alles '' even'' gelezen, man man man die klusjes, allemaal van die monnikenwerk pokkeklusjes!
het moet wel gedaan worden ja. blijkbaar was de vorige eigenaar niet zo vriendelijk voor de wagen
1 voordeel, alles is groot en ruim dus geen gepiel en nergens bij kunnen! hiervoor hulde
Dit gaat een hele nette & technisch tiptop bak worden!
succes
het moet wel gedaan worden ja. blijkbaar was de vorige eigenaar niet zo vriendelijk voor de wagen
1 voordeel, alles is groot en ruim dus geen gepiel en nergens bij kunnen! hiervoor hulde
Dit gaat een hele nette & technisch tiptop bak worden!
succes
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi