Re: Irritatie op de weg
Geplaatst: 05 jan 2009 23:01
Dat zie je idd zoveeeeelBart(astra) schreef:ik weet er nog 1;
Mensen die dachten dat ze dat lampje zelf wel konden vervangen, en nu iedereen lekker verblinden !
Forum voor bezitters van en geïnteresseerden in de Opel Astra F GSi
http://astragsi.nl/forum/
Dat zie je idd zoveeeeelBart(astra) schreef:ik weet er nog 1;
Mensen die dachten dat ze dat lampje zelf wel konden vervangen, en nu iedereen lekker verblinden !
Kansloze jochies die vinden dat ze zelf wel xenon in hun auto kunnen bouwen, maar ook niets van afstelling en (verplichte!) automatische hoogteverstelling afweten.Peter_89 schreef:Dat zie je idd zoveeeeelBart(astra) schreef:ik weet er nog 1;
Mensen die dachten dat ze dat lampje zelf wel konden vervangen, en nu iedereen lekker verblinden !
Winterbanden zijn inderdaad in Nederland ook erg belangrijk! Ik heb er nu drie winterseizoenen winterbanden onder gehad, en elk seizoen zijn ze geregeld nodig geweest.GSi Twente schreef:Tijd voor winterbanden, dat vergeten er wel zoveel.
Wereld van verschil, gister en vandaag!
Rij nu zelf met 4 nieuwe Vredestein Snowtracs, prima sneeuwbandje!
Automatische hoogteregeling bij aftermarket xenon is NIET verplicht voor auto's tot bouwjaar 2007!!!!RedBill schreef:Kansloze jochies die vinden dat ze zelf wel xenon in hun auto kunnen bouwen, maar ook niets van afstelling en (verplichte!) automatische hoogteverstelling afweten.Peter_89 schreef:Dat zie je idd zoveeeeelBart(astra) schreef:ik weet er nog 1;
Mensen die dachten dat ze dat lampje zelf wel konden vervangen, en nu iedereen lekker verblinden !
Winterbanden zijn inderdaad in Nederland ook erg belangrijk! Ik heb er nu drie winterseizoenen winterbanden onder gehad, en elk seizoen zijn ze geregeld nodig geweest.GSi Twente schreef:Tijd voor winterbanden, dat vergeten er wel zoveel.
Wereld van verschil, gister en vandaag!
Rij nu zelf met 4 nieuwe Vredestein Snowtracs, prima sneeuwbandje!
Damn, ik blijf dit verhaal maar aan het uitleggen.....Theo Gsi schreef:vanaf 2006 toch?
Wetgeving omtrent Xenon verlichting
Auto's die af fabriek met Xenon verlichting geleverd worden dienen te zijn uitgerust met automatische niveau regeling en een wis/was installatie op de koplampen. Echter voor de Xenon conversiesets voor de aftermarket geldt dit niet. De Rijksdienst voor het Wegverkeer heeft te kennen gegeven dat bij de APK keuring alleen gelet wordt op het lichtbeeld. Dit lichtbeeld veranderd na de Xenonconversie niet omdat het brandpunt van de Xenonlamp in de bestaande reflector hetzelfde blijft. Hierdoor is het tevens mogelijk geworden om ook nieuwe auto's met Xenon conversie sets uit te rusten.
Voertuigen na 31 december 2006
Voor personenauto's en bedrijfsauto's die in gebruik zijn genomen na 31 december 2006 en die zijn voorzien van dimlichten met gasontladingslicht-bronnen geldt dat deze dimlichten :
* Voorzien moeten zijn van een koplampreinigings installatie waarmee het gehele of een deel van het lichtdoorlatende gedeelte van de koplamp wordt gereinigd
* Ingeschakeld moeten blijven wanneer het groot-licht brandt
* Voorzien moeten zijn van een niveauregeling die de verticale helling van de lichtbundel automatisch aanpast aan de belading van het voertuig. Dit is niet van toepassing op voertuigen waarbij de verticale afstelling van de lichtbundel op andere wijze wordt aangepast aan de beladingstoestand van het voertuig.
Voor auto's die in gebruik zijn genomen voor 1 januari 2007 en die voorzien zijn van xenon-verlichting gelden deze eisen dus niet.
APK Keuring Voor de APK hebben deze nieuwe regels geen gevolgen, omdat daar bij de APK niet op getoetst wordt. Voor de APK geldt dat het juiste lichtbeeld van de verplichte verlichting vooralsnog bepalend is.
Precies!ijsbeer schreef:
Als jullie zelf vrachtwagen chauffeur waren dan had je wel begrepen waarom we elkaar inhalen.
Ik zie niks 2x het zelfde linkje van het achter uit rijden.Remon schreef:
en kent iemand hier toevallig nog mensen die transport bedrijf VOS in deventer werken deze kwam ik tegen tussen de
gekke poolse chauffeurs mooi staaltje parkeer werk
http://www.youtube.com/watch?v=QNxQqdC4Ouw&NR=1
ow ik dacht juist dat ze niet achteruit gingSyl-Astra schreef:Ik zie niks 2x het zelfde linkje van het achter uit rijden.
heb met moeite het filmpje nog weer gevonden maar hierbij de goede linkSyl-Astra schreef:Ik zie niks 2x het zelfde linkje van het achter uit rijden.Remon schreef:
en kent iemand hier toevallig nog mensen die transport bedrijf VOS in deventer werken deze kwam ik tegen tussen de
gekke poolse chauffeurs mooi staaltje parkeer werk
http://www.youtube.com/watch?v=QNxQqdC4Ouw&NR=1
dat was een duitse chauffeur die zijn navi volgde naar een adresRemon schreef:heb met moeite het filmpje nog weer gevonden maar hierbij de goede linkSyl-Astra schreef:Ik zie niks 2x het zelfde linkje van het achter uit rijden.Remon schreef:
en kent iemand hier toevallig nog mensen die transport bedrijf VOS in deventer werken deze kwam ik tegen tussen de
gekke poolse chauffeurs mooi staaltje parkeer werk
http://www.youtube.com/watch?v=QNxQqdC4Ouw&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=aAvMYnbb ... re=related
Niet alleen de mensen die net hun rijbewijs hebben hoor, ook de oudere die al langer hun rijbewijs hebben.opelforum schreef:Weet je wat irri is
van die gasten die denken dwars door je vrachtwaggel heen te kunnen rijden
ze moeten al die gasten die hun b rijbewijs net hebben is een daagje laten lessen in een bakwagen ,dan weten ze ook is hoe dat is
mensen die geen rekening houden met je uitzwaai aan de achterkant
laat staan de remweg die je hebt met tig ton achter je reet, als ze er op het laatste moment tussen willen om uit te voegen