Re: 400 meter met de Astra
Geplaatst: 15 dec 2008 18:17
Ik kon toen de 8 sec halen...
Forum voor bezitters van en geïnteresseerden in de Opel Astra F GSi
http://astragsi.nl/forum/
Toverbank noemen ze zoiets...Tim82 schreef:Hmm ja zou kunnen! Volgens mij was de turbo nog stock en de internals van de motor ook. Chippie, IC, uitlaat, en een aanpassing in de benzinetoevoer, iets in die geest. En dan idd 276 pk en 511 nm. Niet heel verkeerd, al is die powerband niet echt supernetjes.
Laat ik nu maar netjes voorop stellen dat het erg enthousiaste cijfers zijn, komende vanaf een dynojet bank.Het verschil tussen een meting op een dynojet-vermogensbank en onze MaHa is dat het krukasvermogen bij ons niet wordt berekend, maar juist gemeten. De reden hiervan is dat het vermogensverlies tussen de wielen en de krukas bij elke auto verschillend is en dus moet worden gemeten. Tijdens de vermogensmeting kan ook bijvoorbeeld de CO-waarde en de turbodruk gemeten worden. Ook is apparatuur aanwezig om de ontsteking te kunnen monitoren.
Forget it.c18xe schreef:ik geloof het wel ik heb met mijn c18xe een x geklot met mijn vorige en met die kwam ik op de 7,9 sec aan de 100 dus ik geloof wel dat het haalbaar is met een GOEDE c20xe
En mijne haalt dus "maar" 230 op de teller, zal misschien nieteens 220 echte km's zijn.. Jouw manier van wegrijden zou prima werken in m'n ouwe MR2 maar als ik in de Astra teveel gas geef in 1, kom ik helemaal niet meer vooruit. Ik trek 'm niet helemaal maximaal door voor ik overschakel. Klein beetje wielspin is inderdaad goed maar het doseren van het gaspedaal is de grootste kunst. Ik laat de motor misschien tot 2000 tpm klimmen voor ik de koppeling loslaat en gas geef. Als het al een héél klein beetje glad is spinnen de voorwielen vervolgens ook in de 2e versnelling. En niet een klein lullig beetje. Hij hangt dan meteen in de begrenzer. En ik heb geen Barum of Linglong banden ofzopluggie schreef:Forget it.c18xe schreef:ik geloof het wel ik heb met mijn c18xe een x geklot met mijn vorige en met die kwam ik op de 7,9 sec aan de 100 dus ik geloof wel dat het haalbaar is met een GOEDE c20xe
Ja en toen zat je naar je teller te kijken, maar je klokte niet op 112 ipv 100, je was zelfs optimistisch.
Ik geloof niet eens dat je echt 8 kan halen op echte 100 km met C20XE, echt niet. Hoe lomp je ook doet.
Ze hebben dat optimaal 600x gedaan, dat geloof ik wel af fabriek met schumacher die de bak sloopte en vol derop ging.
kWeet nog goed bij straatracen jaren gelee, ik verloor meteen, beetje les gehad.
Koester deze foto, dit is 2002 ofzo, bij ECHT straatracen, jong broekkie:
plaatje
Kwamen echt mensen uit Frankrijk snachts op af, en rallyrijders uit Den Haag.
Later vlamden alle toeschouwers op betonnen wallen enzo, twas snel over. Verloor dik altijd van bv 'garage' XSi's.
En Renaults op 1.9 turbodruk was helemaal, eeeeeh.
Wel leuk met publiek Je wist niemand zijn naam, werd je gebelt om 22:00 za avond:
'teknoslet ?' jaha '22:20 bij waals potje' Tuuttuut: 30 bakken op homoplek, en dan naar Weert.
Lijnen spuiten met spuitbussen, en gaan. Alles afgezet, was bizar goedgeorganiseerd.
Les:
4000 weg, vol spinnend, ETC uit, weg uit 1, wam toeren, 2 vol derop en vol derop, en vol vol vol door.
En als je niet spinnend weggaat, met 4000/5000 meteen, dan mag je het meteen vergeten.
Geen hond met zijn ferrari 430 haalt 3.7 hoor, echt niet.
En geloof ook niet eens dat veel andere getallen van veel auto's kloppen.
Enige wat ik geloof is dat je een goede C20XE gewoon keihard standaard over de 220 krijgt.
Exact! Daarom rijd ik op die lichte 15" BBS. Plus een smallere en lagere band dan standaard. En het verschil in onafgeveerd gewicht tussen een Astra met stock remmen en calibra remmerij is ook al heel erg groot. Niet alleen onafgeveerd (want dat maakt voor de acceleratie niet echt heel veel uit), maar ook roterende massa! (en "massa is traag").GSi Twente schreef:Ik zou me eerst eens beter focussen op de onafgeveerde massa die je elke keer meesleept in alles... dat bepaald dat algehele beeld van reëele snelheden e.d.
Pk's, NM's sneller of niet, Gtech ofniet, elke apparaat is anders.
Maar het mooiste is de minste verliezen uit je aandrijflijn en afgeveerde massa weg te halen/optimaliseren.
Een uitgebalanceerd standaard exemplaar kan meer als een zogenaamd aangepakt petjes mobiel welke ergens op een tover bank blabla pk's op papier gepresenteerd krijgt...
Heb ik alBart(astra) schreef:Gooi je antenne eraf en plaats zo'n mini ding dan heb je minder luchtweerstand
idd en dan kom jij er achter dat 6.7sec of zelfs 7sec compleet onmogelijk is met je orginele c20xe al sloop je t complete interieur eruit!Tim82 schreef: Anyway, meten is weten dus op een gegeven moment komen we er wel uit
Ik ben heus niet gek hoorPeter_89 schreef:Hij blijft het vol houden. Haha. Trouwens waar blijven me foto`s??