Ricco's Astra > En toen...
Re: Ricco's Astra > Photoshoot pag. 2
nette gsi
en ja.... donkere koplampen en knippers zou helemaal gaaf staan.
alleen jammer van de spiegels, die vind ik niet mooi bij de lijnen van de auto passen.
(maar als jij ze mooi vind is dat jou mening, dus niet boos worden hé . zijn er al zat die dat wel worden wegens zulke opmerkingen)
alleen jammer van de spiegels, die vind ik niet mooi bij de lijnen van de auto passen.
(maar als jij ze mooi vind is dat jou mening, dus niet boos worden hé . zijn er al zat die dat wel worden wegens zulke opmerkingen)
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
eddie gsi schreef:nette gsi
Och als dat het enige is!
Ik heb eigenlijk bewust voor de heldere angels gekozen, zodat het voorfront niet te donker zou worden. En deze heb ik van het vrouwtje gekregen dus jullie begrijpen die KUNNEN er niet uit!
mooie auto zeg!
mijn complimenten!
gr jeroen
mijn complimenten!
gr jeroen
Re: Ricco's Astra > Update
Vorige week onderhoud gehad aan de astra en wat preventieve zaken vervangen:
- Grote beurt
- Nieuwe dynamo
- Nieuwe v-snaren (weer lekker piepvrij nu )
- Nieuwe thermostaat (nu weet ik weer waarvoor de kachel dient...pfff)
En dan nog het condens probleem. Allereerst nog even dank aan Red Bills condens-special!
Ik heb hierdoor meerdere mogelijke oorzaken kunnen ontdekken:
- Gootje onder de paravan zat er niet goed in
- Interieurfilter zat er helemaal niet in (paste niet door de zelfbouw een-armige wisser )
- Paravan sloot slecht aan op het raam en de rubbers waren heel slecht
Oplossing:
- Bonrath systeem gemonteerd
- Interieurfilter in de daarvoor bestemde ruimte (past met bonrath wel )
- Nieuwe paravan van de dealert (+afdekdopjes )
- En uiteraard het gootje op zijn plaats
Zie hier het verschil:
Oude paravan
Nieuwe paravan
Bonrath wisser
En heb tot nu toe geen last meer gehad van condens!
- Grote beurt
- Nieuwe dynamo
- Nieuwe v-snaren (weer lekker piepvrij nu )
- Nieuwe thermostaat (nu weet ik weer waarvoor de kachel dient...pfff)
En dan nog het condens probleem. Allereerst nog even dank aan Red Bills condens-special!
Ik heb hierdoor meerdere mogelijke oorzaken kunnen ontdekken:
- Gootje onder de paravan zat er niet goed in
- Interieurfilter zat er helemaal niet in (paste niet door de zelfbouw een-armige wisser )
- Paravan sloot slecht aan op het raam en de rubbers waren heel slecht
Oplossing:
- Bonrath systeem gemonteerd
- Interieurfilter in de daarvoor bestemde ruimte (past met bonrath wel )
- Nieuwe paravan van de dealert (+afdekdopjes )
- En uiteraard het gootje op zijn plaats
Zie hier het verschil:
Oude paravan
Nieuwe paravan
Bonrath wisser
En heb tot nu toe geen last meer gehad van condens!
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Re: Ricco's Astra > Update
Heej, daar is een club als deze toch voor? Graag gedaan.Ricco schreef:En dan nog het condens probleem. Allereerst nog even dank aan Red Bills condens-special!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Moderator
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Re: Ricco's Astra > Update pag. 3
Kijk, goed bezig.
Heb jij de parafaan nieuw bij de dealer vandaan toevallig?
Heb jij de parafaan nieuw bij de dealer vandaan toevallig?
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
zo ja wat kostte die>?
kijk goeie zaak dat je de gsi goed onderhoud Ziet er weer netjes uit kerel.
Ben ook benieuwd wat ie kost
Ben ook benieuwd wat ie kost
-
- Moderator
Dat weet ik wel. De nieuwe bij de opel in de computer kost 87,60 ex btw (onderdeelnr. 1 06 049)oenatje schreef:zo ja wat kostte die>?
Ik wil het aantal plugjes weten die nodig zijn. Nieuwe parafaan in de computer bij Opel schrijft namelijk pluggen voor (onderdeelnr. 1 06 900 en kosten 0,27 per stuk), alleen staat er niet bij hoeveel. Handige jongens daar
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
- Trompie
- forum-gebruiker
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Contacteer:
Hoe heb jij dat afdakje gemaakt? Aangezien de ruimte een stuk kleiner is met een bonrath wisser.
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
-
- forum-gebruiker
dat ligt er weer aan welke je hebtpascal1109 schreef: Ik wil het aantal plugjes weten die nodig zijn.alleen staat er niet bij hoeveel. Handige jongens daar
je hebt met 3 schroef gaten en met 2 schroeven
dus als je er 3 dopjes bij besteld heb je altijd genoeg of 1 teveel
of voor reserve
Is inderdaad nieuwe paravan van de dealer (106049) en kostte exact 87,60 excl. BTW.
Daar heb ik drie paravandoppen bij besteld a 0,27 euro (106900).
Tevens zat er nog een dop bij om het gat van de vervallen wisser af te dichten.
Daar heb ik drie paravandoppen bij besteld a 0,27 euro (106900).
Tevens zat er nog een dop bij om het gat van de vervallen wisser af te dichten.
Bedoel je dan het 'pabo-afdakje' van Red Bill?Trompie schreef:Hoe heb jij dat afdakje gemaakt? Aangezien de ruimte een stuk kleiner is met een bonrath wisser.
Dat heb ik niet gemaakt, dat zal ook inderdaad niet passen.
Maar door de zelfbouw wisser paste het interieurfilter niet eens erin en dat pas met de bonrath nu wel.
-
- Moderator
Kijk, dat wilde ik weten. Zou lullig zijn als ik er 1 te weinig hadRicco schreef:Daar heb ik drie paravandoppen bij besteld a 0,27 euro (106900).
Die zit gewoon bij een compleet pakket van de Bonrath wisser als het goed is ja. Ligt hier ook al een tijdje in de kast te wachtenRicco schreef:Tevens zat er nog een dop bij om het gat van de vervallen wisser af te dichten.
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Door de nieuwe parafaan en het nieuwe raamrubber zou dat probleem van een nat luchtfilter ook opgelost moeten zijn.Ricco schreef:Bedoel je dan het 'pabo-afdakje' van RedBill?Trompie schreef:Hoe heb jij dat afdakje gemaakt? Aangezien de ruimte een stuk kleiner is met een bonrath wisser.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
- Trompie
- forum-gebruiker
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Contacteer:
Ik had even begrepen dat jij dat pabo-afdakje idd had gemaakt. Maar nu begrijp ik het! Dus ik zal ook ooit eens een nieuwe parafaan en nieuw raamrubber halen.RedBill schreef:Door de nieuwe parafaan en het nieuwe raamrubber zou dat probleem van een nat luchtfilter ook opgelost moeten zijn.Ricco schreef:Bedoel je dan het 'pabo-afdakje' van RedBill?Trompie schreef:Hoe heb jij dat afdakje gemaakt? Aangezien de ruimte een stuk kleiner is met een bonrath wisser.
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
kan je er weer even tegen !
Ik hoop het wel...
Afgelopen weekend nog even bij Timogsi langs geweest en het volgende opgehaald:
2 nieuwe achterschermen (L+R) en 2 nieuwe dorpels (L+R).
Mijn huidige schermen zijn eigenlijk nog redelijk goed.
Er is nu beginnende roest bij de tankdop en de schermrand en de aansluiting op het binnenscherm vertoont nu de eerste rooie plekkies.
Maar nog nergens echt rotte stukken (zelfs niet die delen waar de bumper overheen komt) met uitzondering van de dorpels.
Het is eigenlijk de bedoeling om hem deze zomer nog een keer door de keuring te duwen (desnoods door tijdelijk een plaatje in de dorpel te lassen)
En komende winter deze dan geheel te vervangen en dan de schermen maar meteen meenemen om het allemaal voor te zijn.
Aangezien Timo deze nog had liggen, maar meteen de spijker op zijn kop geslagen en de eerste stap al gezet...
Afgelopen weekend nog even bij Timogsi langs geweest en het volgende opgehaald:
2 nieuwe achterschermen (L+R) en 2 nieuwe dorpels (L+R).
Mijn huidige schermen zijn eigenlijk nog redelijk goed.
Er is nu beginnende roest bij de tankdop en de schermrand en de aansluiting op het binnenscherm vertoont nu de eerste rooie plekkies.
Maar nog nergens echt rotte stukken (zelfs niet die delen waar de bumper overheen komt) met uitzondering van de dorpels.
Het is eigenlijk de bedoeling om hem deze zomer nog een keer door de keuring te duwen (desnoods door tijdelijk een plaatje in de dorpel te lassen)
En komende winter deze dan geheel te vervangen en dan de schermen maar meteen meenemen om het allemaal voor te zijn.
Aangezien Timo deze nog had liggen, maar meteen de spijker op zijn kop geslagen en de eerste stap al gezet...
Re: Ricco's Astra > Ritje Zeeland gemaakt pag. 3
Beter man dat je het alvast heb liggen heb je wel het originele plaatwerk? het kost misschien meer geld maar is wel plug en play. wat je weer scheelt in de portemonnee
-
- Moderator
Nee, Timo had imitatie plaatwerk liggen. Ben benieuwd naar je project tegen die tijd Ricco
Je had wel even kunnen buurten man, je bent gewoon langs mijn huis gereden als je naar Timo moest
Je had wel even kunnen buurten man, je bent gewoon langs mijn huis gereden als je naar Timo moest
zegt ie iets van mij....pascal1109 schreef: Ligt hier ook al een tijdje in de kast te wachten
Ow dat wist ik niet dat jij daar ook in de buurt woondepascal1109 schreef:Nee, Timo had imitatie plaatwerk liggen. Ben benieuwd naar je project tegen die tijd Ricco
Mijn ouders hebben een vaste standplaats op de camping in vogelwaarde...dus van het weekend daar naartoe geweest en plaatwerk opgehaald bij Timo. Ben nog wel vaker in Terneuzen geweest vanuit de camping bij dat zwembad daar.
Plaatwerk is inderdaad imitatie. Ben nog altijd een beetje aan het twijfelen of ik misschien tegen die tijd toch nog origineel moet doen of niet. Restauratie wordt gedaan door mijn neef, goede plaatwerker die werkt op een van de betere schadebedrijven hier in het zuiden. Dus een uurtje meer of minder is niet zo'n probleem \
Op dit moment was dit een mooie koop dus dan is dat in ieder geval al binnen.
Weekje of 2 terug op keuring geweest met de astra en het noodlot heeft uiteindelijk toegeslagen...
De astra is afgekeurd...
De dorpels zijn echt volledig rot! Keurmeester klopte ertegen en het viel echt als 1 grote kroepoek uit elkaar.
Ik had gehoopt dat ze voor deze keuring nog goed genoeg zouden zijn, maar toen die de brug op ging schrok ik zelf toch even.
Helaas zal de geplande restauratie dit najaar dus niet doorgaan...
Maar het gaat nu deze zomer nog gebeuren!
Enigzins klote getimed zo met de vakantie voor de deur, maarja een geschikt moment is er toch nooit!
Inmiddels met de plaatwerker en spuiter alles besproken en 10 augustus gaat de astra er naartoe.
12 augustus verloopt dan officieel de APK, dus zal hem tijdelijk schorsen totdat hij klaar is.
Wat gaan we dus doen:
- nieuwe achterschermen (reeds in bezit)
- nieuwe dorpels (reeds in bezit)
- plaatwerk tankdeel vervangen (besteld)
- motorkap roestvrij maken, isolatie verwijderen en miss. onderzijde in kleur spuiten
- zijkanten en front spuiten (bumpers en achterkant zijn vorig jaar gedaan, dus dan is dalijk rondom alles weer netjes )
Ook zullen er meteen nog een hoop kleine zaken vervangen worden:
- remklauw en remslang LV
- deurvangers, scharnierpinnen en de bijbehorende dopjes aangezien de deuren er toch uitgaan (even gespiekt in RedBill's topic )
- evt. dan nog de rubbers, afhankelijk van verkrijgbaarheid en kosten (zie problemen topic)
- voor de rest zien we wel hoe het loopt en zal ik jullie uiteraard op de hoogte houden!
Dan nog de plaatjes bij de praatjes:
Zo staat ie er nu nog bij
Steenslag
Roest wielkastranden
Roest rondom tankdop
Aansluiting op binnenscherm wonderbaarlijk nog geen spatje roest...
En de dorpels (vanonder gefotografeerd)
De astra is afgekeurd...
De dorpels zijn echt volledig rot! Keurmeester klopte ertegen en het viel echt als 1 grote kroepoek uit elkaar.
Ik had gehoopt dat ze voor deze keuring nog goed genoeg zouden zijn, maar toen die de brug op ging schrok ik zelf toch even.
Helaas zal de geplande restauratie dit najaar dus niet doorgaan...
Maar het gaat nu deze zomer nog gebeuren!
Enigzins klote getimed zo met de vakantie voor de deur, maarja een geschikt moment is er toch nooit!
Inmiddels met de plaatwerker en spuiter alles besproken en 10 augustus gaat de astra er naartoe.
12 augustus verloopt dan officieel de APK, dus zal hem tijdelijk schorsen totdat hij klaar is.
Wat gaan we dus doen:
- nieuwe achterschermen (reeds in bezit)
- nieuwe dorpels (reeds in bezit)
- plaatwerk tankdeel vervangen (besteld)
- motorkap roestvrij maken, isolatie verwijderen en miss. onderzijde in kleur spuiten
- zijkanten en front spuiten (bumpers en achterkant zijn vorig jaar gedaan, dus dan is dalijk rondom alles weer netjes )
Ook zullen er meteen nog een hoop kleine zaken vervangen worden:
- remklauw en remslang LV
- deurvangers, scharnierpinnen en de bijbehorende dopjes aangezien de deuren er toch uitgaan (even gespiekt in RedBill's topic )
- evt. dan nog de rubbers, afhankelijk van verkrijgbaarheid en kosten (zie problemen topic)
- voor de rest zien we wel hoe het loopt en zal ik jullie uiteraard op de hoogte houden!
Dan nog de plaatjes bij de praatjes:
Zo staat ie er nu nog bij
Steenslag
Roest wielkastranden
Roest rondom tankdop
Aansluiting op binnenscherm wonderbaarlijk nog geen spatje roest...
En de dorpels (vanonder gefotografeerd)
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
Re: Ricco's Astra > En toen...
zo onder goed rot en schermen bijna intact nog .. raar maar waar..
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Re: Ricco's Astra > En toen...
..maar al wel inlasrandjes...
Beter dat je hem een goede opknapbeurt geeft ! Succes !!
Beter dat je hem een goede opknapbeurt geeft ! Succes !!