zoals sommige zullen weten had ik 1,5-2 mndn terug mijn koppakking lek.
ik had gezegd een paar foto`s effe te laten zien, dus vandaar
ik was vergeten meteen vanaf het begin foto`s te maken, dus ik heb de eerste foto vanaf dat de kop eraf was.
Hier zijn alle aanbouwdelen en de kop eraf:
bovenkant netjes geschuurd, de linker cilinder was het ie lekte.
de oude kop met koppakking, het lek zit hier bij de 1e cilinder koel kanaal rechtsboven.
op de bokjes
hier de losse rotzooi allemaal
Ik heb er bewust voor gekozen om niet mijn oue kop erop te zetten.
ik heb ooit een blok van erwin gekocht voor weinig en had die nog staan. Gezien erwins c18xe wel redelijk liep, en de mijne toch steeds kuren heeft, besloot ik erwins kop erop te zetten.
Dus de kop ging naar de revisie toko. Ik heb ook gevraagd om meteen de afgebroken tapeinden te laten verwijderen en meteen allemaal nieuwe te laten plaatsen. daarbij ook meteen alle klepseals te vervangen, als het tòch open ligt..
totaal plaatje:
kopbouten: 19 euro
pakkingset: 59 euro
pltsn klpseals: 20 euro
tapeindjes total: 25 euro
vlakken zelf: 45 euro
en nog iets, maar weet niet meer wat, kwam uit op 185 euro..
hier kreeg ik de kop terug:
Hier begn ik weer mee, ik hd netjes bovenkant blok ingespoten met wd40 tegen roest.
het losse spulletje wat ik intussen gezandstraalt had
hier weer de kop compleet gemaakt en klaar voor montage
toen zat ie er ook binnen no-time weer op:
weer compleet
En net toen ik dacht bijna klaar te zijn, viel er een bougie uit m`n vingers. je raad het al.. direct in de voorpijp. toen mocht ik nog effe onder de wagen om de voorpijp los te maken.
maargoed, einde verhaal eind goed al goed!
ding liep weer, ik was in ieder geval bere trots! ik had nooit in een werkplaats een koppakking gedaan.
laat staan op m`n eigen oprit.
Ik was vanmorgen ook nog effe op de sloop en zag voor mn neus een vectra Diamond Edition staan. hier zit weinig aparts in, mar het stuur trok al direct mijn aandacht, het was een nagenoeg schadeloos leren stuur!
gezien ik geen airbag heb (nog niet) was dit natuurlijk een winnend lot voor mij
misschien vinden andere het niet mooi, maar ik ben er wel blij mee
straks als ik thuis kom dan moet ik hem maar effe schoon maken en invetten.
Ook ben ik nu nog bezig met m`n digidash projectje.
Deze is al een heel eind, ik ga nu straks nog effe schuren en dan is ie bijna klaar
ik hoop er wel uit te komen met de bedrading, anders rij ik "effe" noar die digi-gek uut zwolle
Mijn 17 ins waren kats krom door die kuilen in de winter. Via het opel forum kon ik voor heel erg weinig geld aan een leuk setje waaiers komen. Deze zijn voorzien van 4 stuks Falken bandjes.
hier totaal plaatje van zoals ie er nu bij staat:
Ook kwam ik een tijdje terug nog een lekkere plepse sticker tegen op de sloop. een maatje van me met VR6 die had er ook al eentje, maar ik wou er persè ook een. Wat het mooie is van deze sticker, is dat het in feite niet echt een sticker is, maar zo`n rubber plaatje zoals kinderen vaak hebben om diertjes tegen de ramen te plakken.
vind hem wel stoer eerlijk gezegd
Ten einde aan deze update, de mindere kant..
Ik woon sinds kort in de binnenstad van Arnhem. Ik heb sinds korte tijd dus ook veel krasjes en dutjes erbij op de auto. zelfs als ik hem vrij parkeer lopen mensen er helaas tegenaan met tassen e.d.
Ik had er heel erg el moeite mee, en ook al flink veel ruzie gehad met buren die NIETS om hun wagen geven en hem spiegel tegen spiegel parkeren met die van mij. Daarma dus deur tegen die van mij aan drukkend.
dank u voor de deuk..
Ik heb me er gelukkig overheen kunnen zetten. Als ik een keer weg ga uit de binnenstad of naar een buitenwijk verhuis, dan knap ik de wagen exterieur volledig op. Dit is dweilen met de kraan open.
ik schaam me helaas wel als ik op een meeting o.i.d. verschijn, maar kan er weinig aan doen op deze manier.
bespaar me de oplossingen
gr frank