Pagina 3 van 22
Geplaatst: 10 apr 2008 13:24
door RedBill
Rellie opt werk schreef:Nou dat denk ik niet, denk eerder dat ze hem onder de kap niet mee gespoten hebben...
Precies, zat ik ook te denken... Originele kleur zal wel E266 geweest zijn.
Geplaatst: 10 apr 2008 13:29
door gurdi
mooi man
de achterlichten moet je doen wat jij het mooiste vind.
welk gsi heeft ondertussen geen schade gehad:P
Geplaatst: 10 apr 2008 15:32
door gsipiloot
RedBill schreef:Rellie opt werk schreef:Nou dat denk ik niet, denk eerder dat ze hem onder de kap niet mee gespoten hebben...
Precies, zat ik ook te denken... Originele kleur zal wel E266 geweest zijn.
e266 is antraciet grijs
en die 'balk' is zwart en niet e266
en of die nou schade heeft gehad of nie als die netjes is gemaakt maakt da niks uit!
Geplaatst: 10 apr 2008 15:38
door pluggie
Als je alleen maar naar foto kijkt kun je dat niet zien hoor.
Is maar net 3 graden of een cameraatje met beetje auto-contrast verschil hoe 'zwart' E266 is.
Geplaatst: 10 apr 2008 15:40
door Rellie opt werk
Nou ik denk dat het een origineel front is, type plaatjes zitten er nog op. Rechter plaatje is origineel altijd mee gespoten en zit met popnagels vast. Als die schade gehad heeft en als de balk nog zwart zou zijn, zou het type plaatje dus van kleur moeten verschillen. Bovendien zie ik geen nieuwe popnagels in het plaatje zitten.... En bij de veerschotels heeft hij ook dezelfde kleur, alleen tis geen E266 iig.
Geplaatst: 10 apr 2008 23:02
door xrd
Auto heeft een ongelukje gehad ja, daarna gerestaureerd
Kleur is E266, en er zit een nieuwe slotplaat in.
Vandaag de angel eyes eruit gehaald...
Ze gingen niet naar behoren :-/ De ringen werken niet, en als standlichten branden de pinkers
Gewone lichten en grote lichten werken wel, alsook de kleine leds onderaan en een klein miniscuul lampje bovenaan...
Morgen foto's van het zootje!
Iemand die mij kan uitleggen hoe die lampen normaalgezien werken, origineel :p
Het zijn angel eyes van SONAR in één stuk.
Geplaatst: 11 apr 2008 10:13
door gsipiloot
toch e266
foto's zeggen idd nie alles..........
Geplaatst: 12 apr 2008 16:51
door xrd
Blijkbaar is de moterruimte gwn herspoten in een matzwart bij de revisie
Vandaag de angel eyes eruit gehaald...
Ze waren echt totaal verkeerd aangesloten
Waarom weet ik niet, maar nu werken ze terug en zijn alle overbodige kabels weg.
Het sportstuur gaat er binnenkort ook uit, ik zie liever een kadett stuur.
Weet iemand of de stuurnaaf van een astra F dezelfste is als een Tigra A? Omdat een vriend van me met de tigra het stuurtje wel zou willen kopen :p
Verder nog het interieur wat onderzocht.
-de elek spiegels werken niet
-handschoenkastje zit los
-handschoenbakje onder zit vast met een vijs en een houten plankje
-radiokabels zijn een grote warboel
-elek ruiten gaan enorm traag dicht
-Drukmetertje is er ook al uit, en het kapotte rooster van de verluchting.
-ander noodknipperlichtje geplaatst, was vuil.
-Omega A dakhemelverlichting komt er nog in
-Boordcomputer eruit gehaald en opgekuist
Blijkbaar liggen de kabels voor elek verwarmde zetels er ook al^^
Ik ben op zoek naar calibra leder dus dit komt goed uit.
Auto staat nu in de garage om de schroefkit er van onder te halen omdat ik geen attesten heb voor de keuring. En ook omdat ik nu niet op mijn oprit kan, de wagen hangt te laag :p En omdat de wegen hier totaal niet voorzien zijn voor zo'n lage wagen (woon in een boeredorpje 15km van de beschaving
)
Ook om de katalysator terug te plaatsen, want nu maakt de wagen téveel geluid.
Middenpot zit er nogthans nog onder, sportuitlaat achteraan.
Veel kleine makementjes aan de wagen maarja :p
Geplaatst: 12 apr 2008 18:32
door RedBill
Oftewel een typisch gevalletje: veel optisch "onderhoud" weinig technisch onderhoud...
Geplaatst: 14 apr 2008 18:02
door xrd
RedBill schreef:Oftewel een typisch gevalletje: veel optisch "onderhoud" weinig technisch onderhoud...
Vandaag het dash leeg gehaald
Overbodige kabels en rommel weggesmeten, alle losse onderdelen die vuil en versleten waren zitten nu in de vaatwas
Alles wat niet werkt, beschadigd is herstellen enzz
Nog wat witte leds bijmaken ook vnvnd :p Er komt een originele 16v tellerbak in ook. Tjoening stuur heeft plaatsgemaakt voor een kadettstuur enzz
De achterplaat is er ook af, donderdag ga ik deze opschuren en in grondlaag zetten
Morgen wat pics :p
Geplaatst: 14 apr 2008 18:10
door Roy 2.0 16v
allemaal dingetjes die nog wel leuk zijn als je de auto net hebt.
gelukkig allemaal goed te doen!
Geplaatst: 14 apr 2008 18:24
door xrd
Roy 2.0 16v schreef:allemaal dingetjes die nog wel leuk zijn als je de auto net hebt.
gelukkig allemaal goed te doen!
kwa interieur en exterieur kan ik de wagen volledig monteren bijna
Veel geoefend met de 1.4 ^^
Enkel mechanisch en technisch ken ik niet veel van wagens
Vraag me niets van de motor
Geplaatst: 15 apr 2008 21:55
door xrd
De wagen nog wat verder onder de loep genomen...
De schroefkit was geen reet meer waard :unsure: M'n garagist zei dat het een gevaar was op de baan zo! De cardanzakken waren al gescheurd blijkbaar door de verlaging, originele ophanging die ik erbij heb gekregen trok ook al op niets. Veren afgescheven, schroefdraad weg, abs sensor foetsie enzz
Vooraan zitten er dus nieuwe originele GSI dempers, met de originele veerpoten enzz. In het verleden al genoeg problemen gehad met verlaging dat ik de GSI nu nog liever wat standaard laat
Ik heb achteraan ook 2 verschillende banden liggen, nog een bijkomend probleem voor de keuring, namelijk de snelheidsindex moet dezelfste zijn.
En de volledige uitlaatlijn is kutzooi om het in het hollands te zeggen :p
Collector, flexibel, rechte buis, lege middenpot, buis, einddemper. Ieder stuk buis heeft een andere diameter
Morgen op de sloop een katalysator en originele middenpot halen.
Mijn centrale vergrendeling in de koffer ontbreekt ook, ik mis een kabeltje maar morgen ga ik daar ook om. En aan de passagiers kant kan ik de deur sluiten met de sleutel maar niet openen ^^
Ruitewissproeiertje ook niet aangesloten.
Versnellingspook afgesteld
Pedalen afgesteld
handrem afgesteld
nieuwe boiteolie
Ik reken op een kost van een kleine 500€ voor hij uiteindelijk de baan op kan!
De garagist kon mij gelukkig melden dat de motor draait als een klok
Geplaatst: 15 apr 2008 21:59
door RedBill
Zow, dat is nogal wat! Gelukkig loopt de motor goed en istie roestvrij...
Geplaatst: 15 apr 2008 22:09
door xrd
Veerpoot en cardanas
uitlaatlijn
Geplaatst: 15 apr 2008 22:15
door RedBill
Complimenten over hoe je hem aan het aanpakken bent! Hier hou ik wel van!
Geplaatst: 15 apr 2008 22:24
door pascal1109
Goed bezig idd man! Ga zo door
Gelukkig ook dat je blok zelf goed is / draait en de roest ver te zoeken is
Geplaatst: 15 apr 2008 23:40
door Roy 2.0 16v
pff echt gevalletje van mooi plaatwerk, rest is beetje vervallen
ik heb nog een middendemper voor je
is wel erg ver rijden voor een belg
beter koop je een nieuwe voor 90,-
En, inderdaad goed om meteen alles aan te pakken en het geld er nog voor hebben., veel kopen een auto en zijn dan maanden blut en ook nog eens geen zin of de kunde om zelf dingen te repareren.
Geplaatst: 16 apr 2008 21:49
door xrd
Een volledige occasie uitlaatlijn gaan halen vandaag
Collector, katvervanger van supersprint, middenpot.
De ovalen uitlaat achteraan blijft.
Morgen alles plaatsen en nog wat verder prullen aan het interieur. Vrijdag keuring en dan cruisen
katvervanger en middendemper tussen de rommmel
Dash krijgt terug vorm :p
Geplaatst: 16 apr 2008 22:49
door GSi Twente
Goed bezig, das weer iemand die z'n geld goed besteed.
Jammer dat er zoveel rommel aan zit.
Misschien handig om alle 4 ashoezen te laten vervangen.
Want het is een klote werk om de fusee's en kogels los te halen.
Geplaatst: 17 apr 2008 08:09
door pascal1109
waar is het gsi interieur naartoe? Dit is toch van de >95 modellen...
Geplaatst: 17 apr 2008 08:18
door RedBill
Het is ook een GSi van na '95, ziet bijvoorbeeld ook de passagiersairbag.
Geplaatst: 17 apr 2008 08:31
door pascal1109
die was mij idd ook opgevallen
Ik ging er eigenlijk vanuit dat dat een optie was in ons model
Geplaatst: 17 apr 2008 12:52
door xrd
RedBill schreef:Het is ook een GSi van na '95, ziet bijvoorbeeld ook de passagiersairbag.
Het is een GSI 8v van 1992
maar met:
Een dash van een astra cabrio
Zetels van een >95
16v van een calibra
collector, katvervanger, middenpot
spatbord binnen
wielrand
wielrand binnen
bovenblok code?
koffer leeggehaald, zat nog veel rommel in en een houten wooferkist
oldskool logo voor op de koffer!
Geplaatst: 17 apr 2008 12:58
door oenatje
RedBill schreef:Het is ook een GSi van na '95, ziet bijvoorbeeld ook de passagiersairbag.
de passagiers airbag was eerder verplicht als bij ons. standaart op modellen na 1995 in belgie. bij ons optie