Pagina 20 van 22

Geplaatst: 12 jun 2006 18:13
door Laagvlieger
Cali heeft geen viscose. Gewoon permanent 4WD.

Geplaatst: 12 jun 2006 18:29
door Sounddragon
Wat gaat er dan aan kapot, als ie geen visco heeft :?:

Geplaatst: 12 jun 2006 19:48
door pluggie
Tis wel een viscosekoppeling.

The 4x4 system, developed by Vauxhall (in partnership with Steyer-Puch-Daimler), is quite a sophisticated piece of kit. It uses a variable viscous coupling and a clutch system that can dynamically vary the amount of power transmitted to the rear wheels (normally around 75% front 25% rear) up to almost 100%. The rear transmission can also be automatically disengaged under certain conditions both for stability under braking and to protect the transfer box from fatigue. A common modification is to add a switch that allows the driver to manually select 2WD when 4WD is not really required (long motorway journeys), theoretically prolonging the life of the system. This brings me onto the supposed 'Achilles Heel' of the Calibra 4x4 - the transfer box. Treat it with respect and maintain it properly and it will provide you with well in excess of 100,000 miles of trouble free operation. However, neglect it and sooner or later it will jump up and bite you in the arse - a painful bite too, in the four figure region. A new transfer box from Vauxhall will set you back around £3000 fitted and even a reconditioned one will cost nearly a grand. There are a lot of horror stories about this problem but nearly all incidents could have been easily avoided with proper preventative maintenance. The popular opinion is that the TX box is made of fine bone china and that it will spontaneously combust at the earliest opportunity. This quite simply is a myth, perpetuated by the ignorant and the misinformed. I have been running mine with 284bhp for over 2 years now and it shows no signs of failure at all.

Verder vind je eigenlijk amper problemen met die 4x4 als je gaat zoeken.

Schijnt dat fout gaat met camber verandering (c) rallynerd. Gaan lammellen wringen. Vectra's en Calibra's kunnen iets camber terugstellen maar niet genoeg, verlagen/wielen scheef in kast = stukmaken.

Maar tis nvt: Cali/Vectra onderstel past niet onder een Astra, laat staan dattie 500 pk aankan.
Glaasje Fanta derbij :lol:

Afbeelding

Geplaatst: 12 jun 2006 21:10
door Rallyastra
Robbie rij je nog op je orginele draagarmen ? ( is niet te hopen) ik zou echt voor een groep a subframe gaan met draagarmen en veerpoten anders gaat het echt een keer sneuvelen om dan nog maar te zwijgen over de verdere gevolgen :shutup:

Geplaatst: 12 jun 2006 23:03
door Laagvlieger
pluggie schreef:Tis wel een viscosekoppeling.

[/img]
oeps. dan werkte de koppeling niet goed in die auto waarmee ik gereden heb.

Geplaatst: 13 jun 2006 23:46
door RedBill
Zal wel Steyr - Daimler - Puch AG zijn, want zoals je in het verhaaltje kunt lezen hebben zij ook de aandrijving medeontwikkeld...

Geplaatst: 14 jun 2006 06:59
door opelforum
en diegene die die dingen maakt onder lincentie van opl en steyer
is walter hurlimann uit zwitzerland

http://www.dorfbrunnen-garage.ch/

Geplaatst: 14 jun 2006 11:03
door RedBill
Steyr & Hürlimann zijn allebei Zwitserse Trekkerfabrikanten.

Steyr is onderdeel van de Case New Holland (CNH) Groep, waarvan Fiat Geotech de eigenaar is.

Hürlimann is weer onderdeel van de Deutz-SLH groep (Same, Lamborghini, Hürlimann)

Geplaatst: 14 jun 2006 13:13
door GSi Twente
Zoals Robbie eerder al zei... als de Astra het niet kan hebben, dan wordt het RWD, in een Opel volgens mij.

Een mooie oplossing die toch in stijl is, een C-Kadett Coupé.
Dus in plaats van zo'n heel duur setje 4x4 onder een Astra te bouwen kun je beter voor dat geld een goeie C-Kadett bouwen met een achteras en sper zoals Robbie het zou willen.

Plus dat de massa van zo'n C-kadett veel lager is als een Astra, waar dan nog eens een massa 4x4 onderstel onder komt.
Kilo's wint het toch van pk's, hoe je het ook went of keert.

Geplaatst: 14 jun 2006 19:31
door GSi Twente
Zijn o.a. versterkt assen voor de achteras verkrijgbaar.
Die dus inwendig gemonteerd zitten, en zat pk's kunnen hebben.
100% sper is zwaarder als 400pk.

Geplaatst: 16 jun 2006 20:13
door chucky66
welke site is dat?

Geplaatst: 20 sep 2006 20:36
door sandro
is rustig in dit topic??????

hoe staat het met het project robbie???

Geplaatst: 14 okt 2006 12:27
door RobbieS
maar weer eens iets gedaan aan mn eigenste Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kastje in het verwarmingsrooster is het lambdacontrol display van KMS
Afbeelding

Geplaatst: 14 okt 2006 13:22
door Sounddragon
Eejjjj, da's lang geleden 8)

Ga je nu tóch met je Astra rijden ???? :D :D

Geplaatst: 24 jan 2007 22:08
door daafje
leuk project tot nu toe, alleen afgelopen tijd weinig te melden. Zijn er al vorderingen??

Geplaatst: 26 jan 2007 17:54
door adriaan
ja nog iets gebeurt???? :?:

Geplaatst: 01 mar 2007 19:54
door chucky66
hoe zou het met deze goos en zijn motortje zijn??????

Geplaatst: 01 mar 2007 23:08
door adriaan
zal wel verhuisd zijn ofzo, hoor der niets meer van :lol: :lol:

Geplaatst: 01 mar 2007 23:15
door Sounddragon
Volgens mij heeft ie een tijdje geleden een RWD oldtimer op de kop getikt, maar hij zou het LET blok volgens mij eerst in de Astra hangen, (daar zit ie al in zelfs) maar hij is nog niet afgebouwd... :wink:

Geplaatst: 18 nov 2007 15:47
door tornado gsi
robbye gives us news of your project

Afbeelding

Afbeelding