Mn nieuwe turbo project
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Wat gaat er dan aan kapot, als ie geen visco heeft
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Tis wel een viscosekoppeling.
The 4x4 system, developed by Vauxhall (in partnership with Steyer-Puch-Daimler), is quite a sophisticated piece of kit. It uses a variable viscous coupling and a clutch system that can dynamically vary the amount of power transmitted to the rear wheels (normally around 75% front 25% rear) up to almost 100%. The rear transmission can also be automatically disengaged under certain conditions both for stability under braking and to protect the transfer box from fatigue. A common modification is to add a switch that allows the driver to manually select 2WD when 4WD is not really required (long motorway journeys), theoretically prolonging the life of the system. This brings me onto the supposed 'Achilles Heel' of the Calibra 4x4 - the transfer box. Treat it with respect and maintain it properly and it will provide you with well in excess of 100,000 miles of trouble free operation. However, neglect it and sooner or later it will jump up and bite you in the arse - a painful bite too, in the four figure region. A new transfer box from Vauxhall will set you back around £3000 fitted and even a reconditioned one will cost nearly a grand. There are a lot of horror stories about this problem but nearly all incidents could have been easily avoided with proper preventative maintenance. The popular opinion is that the TX box is made of fine bone china and that it will spontaneously combust at the earliest opportunity. This quite simply is a myth, perpetuated by the ignorant and the misinformed. I have been running mine with 284bhp for over 2 years now and it shows no signs of failure at all.
Verder vind je eigenlijk amper problemen met die 4x4 als je gaat zoeken.
Schijnt dat fout gaat met camber verandering (c) rallynerd. Gaan lammellen wringen. Vectra's en Calibra's kunnen iets camber terugstellen maar niet genoeg, verlagen/wielen scheef in kast = stukmaken.
Maar tis nvt: Cali/Vectra onderstel past niet onder een Astra, laat staan dattie 500 pk aankan.
Glaasje Fanta derbij
The 4x4 system, developed by Vauxhall (in partnership with Steyer-Puch-Daimler), is quite a sophisticated piece of kit. It uses a variable viscous coupling and a clutch system that can dynamically vary the amount of power transmitted to the rear wheels (normally around 75% front 25% rear) up to almost 100%. The rear transmission can also be automatically disengaged under certain conditions both for stability under braking and to protect the transfer box from fatigue. A common modification is to add a switch that allows the driver to manually select 2WD when 4WD is not really required (long motorway journeys), theoretically prolonging the life of the system. This brings me onto the supposed 'Achilles Heel' of the Calibra 4x4 - the transfer box. Treat it with respect and maintain it properly and it will provide you with well in excess of 100,000 miles of trouble free operation. However, neglect it and sooner or later it will jump up and bite you in the arse - a painful bite too, in the four figure region. A new transfer box from Vauxhall will set you back around £3000 fitted and even a reconditioned one will cost nearly a grand. There are a lot of horror stories about this problem but nearly all incidents could have been easily avoided with proper preventative maintenance. The popular opinion is that the TX box is made of fine bone china and that it will spontaneously combust at the earliest opportunity. This quite simply is a myth, perpetuated by the ignorant and the misinformed. I have been running mine with 284bhp for over 2 years now and it shows no signs of failure at all.
Verder vind je eigenlijk amper problemen met die 4x4 als je gaat zoeken.
Schijnt dat fout gaat met camber verandering (c) rallynerd. Gaan lammellen wringen. Vectra's en Calibra's kunnen iets camber terugstellen maar niet genoeg, verlagen/wielen scheef in kast = stukmaken.
Maar tis nvt: Cali/Vectra onderstel past niet onder een Astra, laat staan dattie 500 pk aankan.
Glaasje Fanta derbij
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 03 feb 2004 19:26
- Locatie: ridderkerk
- Contacteer:
en diegene die die dingen maakt onder lincentie van opl en steyer
is walter hurlimann uit zwitzerland
http://www.dorfbrunnen-garage.ch/
is walter hurlimann uit zwitzerland
http://www.dorfbrunnen-garage.ch/
volle tank voor 19 euro hahahahaha
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Steyr & Hürlimann zijn allebei Zwitserse Trekkerfabrikanten.
Steyr is onderdeel van de Case New Holland (CNH) Groep, waarvan Fiat Geotech de eigenaar is.
Hürlimann is weer onderdeel van de Deutz-SLH groep (Same, Lamborghini, Hürlimann)
Steyr is onderdeel van de Case New Holland (CNH) Groep, waarvan Fiat Geotech de eigenaar is.
Hürlimann is weer onderdeel van de Deutz-SLH groep (Same, Lamborghini, Hürlimann)
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Zoals Robbie eerder al zei... als de Astra het niet kan hebben, dan wordt het RWD, in een Opel volgens mij.
Een mooie oplossing die toch in stijl is, een C-Kadett Coupé.
Dus in plaats van zo'n heel duur setje 4x4 onder een Astra te bouwen kun je beter voor dat geld een goeie C-Kadett bouwen met een achteras en sper zoals Robbie het zou willen.
Plus dat de massa van zo'n C-kadett veel lager is als een Astra, waar dan nog eens een massa 4x4 onderstel onder komt.
Kilo's wint het toch van pk's, hoe je het ook went of keert.
Een mooie oplossing die toch in stijl is, een C-Kadett Coupé.
Dus in plaats van zo'n heel duur setje 4x4 onder een Astra te bouwen kun je beter voor dat geld een goeie C-Kadett bouwen met een achteras en sper zoals Robbie het zou willen.
Plus dat de massa van zo'n C-kadett veel lager is als een Astra, waar dan nog eens een massa 4x4 onderstel onder komt.
Kilo's wint het toch van pk's, hoe je het ook went of keert.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
welke site is dat?
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Eejjjj, da's lang geleden
Ga je nu tóch met je Astra rijden ????
Ga je nu tóch met je Astra rijden ????
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
hoe zou het met deze goos en zijn motortje zijn??????
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Volgens mij heeft ie een tijdje geleden een RWD oldtimer op de kop getikt, maar hij zou het LET blok volgens mij eerst in de Astra hangen, (daar zit ie al in zelfs) maar hij is nog niet afgebouwd...
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 25 okt 2006 12:32