Mn nieuwe turbo project

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11175
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Cali heeft geen viscose. Gewoon permanent 4WD.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Wat gaat er dan aan kapot, als ie geen visco heeft :?:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Tis wel een viscosekoppeling.

The 4x4 system, developed by Vauxhall (in partnership with Steyer-Puch-Daimler), is quite a sophisticated piece of kit. It uses a variable viscous coupling and a clutch system that can dynamically vary the amount of power transmitted to the rear wheels (normally around 75% front 25% rear) up to almost 100%. The rear transmission can also be automatically disengaged under certain conditions both for stability under braking and to protect the transfer box from fatigue. A common modification is to add a switch that allows the driver to manually select 2WD when 4WD is not really required (long motorway journeys), theoretically prolonging the life of the system. This brings me onto the supposed 'Achilles Heel' of the Calibra 4x4 - the transfer box. Treat it with respect and maintain it properly and it will provide you with well in excess of 100,000 miles of trouble free operation. However, neglect it and sooner or later it will jump up and bite you in the arse - a painful bite too, in the four figure region. A new transfer box from Vauxhall will set you back around £3000 fitted and even a reconditioned one will cost nearly a grand. There are a lot of horror stories about this problem but nearly all incidents could have been easily avoided with proper preventative maintenance. The popular opinion is that the TX box is made of fine bone china and that it will spontaneously combust at the earliest opportunity. This quite simply is a myth, perpetuated by the ignorant and the misinformed. I have been running mine with 284bhp for over 2 years now and it shows no signs of failure at all.

Verder vind je eigenlijk amper problemen met die 4x4 als je gaat zoeken.

Schijnt dat fout gaat met camber verandering (c) rallynerd. Gaan lammellen wringen. Vectra's en Calibra's kunnen iets camber terugstellen maar niet genoeg, verlagen/wielen scheef in kast = stukmaken.

Maar tis nvt: Cali/Vectra onderstel past niet onder een Astra, laat staan dattie 500 pk aankan.
Glaasje Fanta derbij :lol:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Robbie rij je nog op je orginele draagarmen ? ( is niet te hopen) ik zou echt voor een groep a subframe gaan met draagarmen en veerpoten anders gaat het echt een keer sneuvelen om dan nog maar te zwijgen over de verdere gevolgen :shutup:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11175
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

pluggie schreef:Tis wel een viscosekoppeling.

[/img]
oeps. dan werkte de koppeling niet goed in die auto waarmee ik gereden heb.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9318
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Zal wel Steyr - Daimler - Puch AG zijn, want zoals je in het verhaaltje kunt lezen hebben zij ook de aandrijving medeontwikkeld...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
opelforum
forum-gebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 feb 2004 19:26
Locatie: ridderkerk
Contacteer:

Bericht door opelforum »

en diegene die die dingen maakt onder lincentie van opl en steyer
is walter hurlimann uit zwitzerland

http://www.dorfbrunnen-garage.ch/
volle tank voor 19 euro hahahahaha
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9318
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Steyr & Hürlimann zijn allebei Zwitserse Trekkerfabrikanten.

Steyr is onderdeel van de Case New Holland (CNH) Groep, waarvan Fiat Geotech de eigenaar is.

Hürlimann is weer onderdeel van de Deutz-SLH groep (Same, Lamborghini, Hürlimann)
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Zoals Robbie eerder al zei... als de Astra het niet kan hebben, dan wordt het RWD, in een Opel volgens mij.

Een mooie oplossing die toch in stijl is, een C-Kadett Coupé.
Dus in plaats van zo'n heel duur setje 4x4 onder een Astra te bouwen kun je beter voor dat geld een goeie C-Kadett bouwen met een achteras en sper zoals Robbie het zou willen.

Plus dat de massa van zo'n C-kadett veel lager is als een Astra, waar dan nog eens een massa 4x4 onderstel onder komt.
Kilo's wint het toch van pk's, hoe je het ook went of keert.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Zijn o.a. versterkt assen voor de achteras verkrijgbaar.
Die dus inwendig gemonteerd zitten, en zat pk's kunnen hebben.
100% sper is zwaarder als 400pk.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

welke site is dat?
Gebruikersavatar
sandro
forum-gebruiker
Berichten: 314
Lid geworden op: 01 dec 2003 18:33
Locatie: haarlem

Bericht door sandro »

is rustig in dit topic??????

hoe staat het met het project robbie???
toen de mens er achter kwam dat melk van uit een koe kwam, waar was hij toen in hemelsnaam mee bezig????????
Gebruikersavatar
RobbieS
forum-gebruiker
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
Locatie: Reserve Belg
Contacteer:

Bericht door RobbieS »

maar weer eens iets gedaan aan mn eigenste Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kastje in het verwarmingsrooster is het lambdacontrol display van KMS
Afbeelding
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Eejjjj, da's lang geleden 8)

Ga je nu tóch met je Astra rijden ???? :D :D
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
daafje
forum-gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 mar 2005 13:09

Bericht door daafje »

leuk project tot nu toe, alleen afgelopen tijd weinig te melden. Zijn er al vorderingen??
Gebruikersavatar
adriaan
forum-gebruiker
Berichten: 388
Lid geworden op: 05 nov 2005 15:47
Locatie: de westerhaar

Bericht door adriaan »

ja nog iets gebeurt???? :?:
de fiets is toch zo slecht niet.........
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

hoe zou het met deze goos en zijn motortje zijn??????
Gebruikersavatar
adriaan
forum-gebruiker
Berichten: 388
Lid geworden op: 05 nov 2005 15:47
Locatie: de westerhaar

Bericht door adriaan »

zal wel verhuisd zijn ofzo, hoor der niets meer van :lol: :lol:
de fiets is toch zo slecht niet.........
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Volgens mij heeft ie een tijdje geleden een RWD oldtimer op de kop getikt, maar hij zou het LET blok volgens mij eerst in de Astra hangen, (daar zit ie al in zelfs) maar hij is nog niet afgebouwd... :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
tornado gsi
forum-gebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 okt 2006 12:32

Bericht door tornado gsi »

robbye gives us news of your project

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie