Astra F cabrio (Vincent_R)
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Het pakketjes is natuurlijk al lang binnen gekomen, maar het monteren is nog niet geslaagd. Dus vandaar nog geen foto's.
Intussen al wel weer een keer The Autosport Company geweest voor nieuwe RVS gevlochten slangen en een handje vol AN koppelingen e.d. en zelf een nieuw beugeltje ervoor gemaakt. Dus ben druk in de weer om het te monteren (hoop dit vanavond af te kunnen ronden).
Omdat dit niet mee wilde zitten, ben ik gister avond even met wat anders bezig geweest. Ik had nog bladgoud liggen om wat mee te experimenteren.
Na 5 lagen bladgoud is dit het resultaat (beetje slechte kwaliteit foto's, telefoon ):
Intussen al wel weer een keer The Autosport Company geweest voor nieuwe RVS gevlochten slangen en een handje vol AN koppelingen e.d. en zelf een nieuw beugeltje ervoor gemaakt. Dus ben druk in de weer om het te monteren (hoop dit vanavond af te kunnen ronden).
Omdat dit niet mee wilde zitten, ben ik gister avond even met wat anders bezig geweest. Ik had nog bladgoud liggen om wat mee te experimenteren.
Na 5 lagen bladgoud is dit het resultaat (beetje slechte kwaliteit foto's, telefoon ):
- .:johan:.
- forum-gebruiker
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 15 mar 2011 22:38
- Auto('s): Astra-F Sedan C20Let, Corsa-C C12xe
- Locatie: Hedel
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Ik vind het er wel geslaagd uitzien vincent!, blijft klote met bladgoud maar ziet er dik uit
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Nou, eindelijk zit het op zijn plek.
Afgelopen week was het pakketje al binnen gekomen. Mijn oude BDR lekte ergens op een aansluiting de laatste keer dat ik hem wilde starten en dit moet opgelost worden natuurlijk. Gelijk gekozen voor de beste oplossing; Aeromotive BDR:
Donderdag, mijn vrije dag, al gelijk aan de slag gegaan met het opmeten en maken van een nieuw beugeltje en het verwijderen van de oude BDR + slangen.
Na het maken van het beugeltje de BDR opgehangen om te bepalen hoe lang de nieuwe slagen moeten worden en welke AN-koppelingen ik nodig heb.
Zaterdag ochtend gelijk naar The Autosport Company gereden om de benodigde spullen op te halen (gesmede 90 graden D06 koppeling, rechte D06 koppeling, 6 D06 AN slangklemmen, een meter slang, D06 alu sleutel, en nog wat spullen).
Zaterdag middag bezig geweest om alles te monteren, maar bij het starten lekte een koppeling.....
Dus dat er weer af gehaald en toen bleek dat de slang aan de binnenzijde beschadigd was. Dus dat stuk van de slang gehaald en de AN koppeling er zondag avond opnieuw op gestoken en na het avond eten het spul weer gemonteerd.
Toen was alles lekvrij, dus 'problem solved'!
Dit is het uiteindelijke resultaat:
Afgelopen week was het pakketje al binnen gekomen. Mijn oude BDR lekte ergens op een aansluiting de laatste keer dat ik hem wilde starten en dit moet opgelost worden natuurlijk. Gelijk gekozen voor de beste oplossing; Aeromotive BDR:
Donderdag, mijn vrije dag, al gelijk aan de slag gegaan met het opmeten en maken van een nieuw beugeltje en het verwijderen van de oude BDR + slangen.
Na het maken van het beugeltje de BDR opgehangen om te bepalen hoe lang de nieuwe slagen moeten worden en welke AN-koppelingen ik nodig heb.
Zaterdag ochtend gelijk naar The Autosport Company gereden om de benodigde spullen op te halen (gesmede 90 graden D06 koppeling, rechte D06 koppeling, 6 D06 AN slangklemmen, een meter slang, D06 alu sleutel, en nog wat spullen).
Zaterdag middag bezig geweest om alles te monteren, maar bij het starten lekte een koppeling.....
Dus dat er weer af gehaald en toen bleek dat de slang aan de binnenzijde beschadigd was. Dus dat stuk van de slang gehaald en de AN koppeling er zondag avond opnieuw op gestoken en na het avond eten het spul weer gemonteerd.
Toen was alles lekvrij, dus 'problem solved'!
Dit is het uiteindelijke resultaat:
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
netjes kerel,
netjes onder de kap! echt top
netjes onder de kap! echt top
- AlexAstra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
- Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
- Locatie: Rotterdam
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Ziet er gaaf uit zeg onder de kap!
Mooi spul zo bij elkaar
Mooi spul zo bij elkaar
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
vet vincent,ziet er erg gaaf uit.
danny gsi 666
danny gsi 666
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Heel erg gaaf zeg! Eén van de mooiere C20NE motorruimtes die ik ooit heb gezien.
Hoe werkt dat nou, met het aanbrengen van dat bladgoud?
Hoe werkt dat nou, met het aanbrengen van dat bladgoud?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Dank voor het compliment!
Het aanbrengen van bladgoud is veel proberen geweest. Of in ieder geval de juiste werkmethode zien te vinden.
Dit bleek de volgende 'methode' te zijn:
- juiste lijm (industriele lijm met zo min mogelijk oplosmiddelen en die te gebruiken is voor poreuze oppervlaktes + snel drogend/seconde lijm)
- bladgoud (in mijn geval 24K blaadjes
- zeer dunne stoffe handschoenen voor 1 hand
- wattenstaafjes
1. Oppervlakte schuren zodat de lijm goed kan hechten
2. Druppeltje lijm aanbrengen op een wattenstaafje (voor het precies aan kunnen brengen ervan)
3. Heel dun de lijm aanbrengen op het onderdeel
4. Lijm ongeveer 5 seconde. laten dampen (zodat de oplosmiddelen verdampen)
5. Bladgoud op het blaadje op het onderdeel drukken
6. Snel aandrukken met de stoffe handschoen
7. Gelijk het blaadje weer van de lijm halen (anders trekt de lijm door het goud en kleeft het blaadje vast)
8. Bladgoud even laten drogen en voorzichtig aandrukken met stoffe handschoen *voorzichtig*
9. Dit proces (heb ik) 4a5 keer herhaald vanaf stap 2.
Dit hoe ik het gedaan heb. Er zullen waarschijnlijk meerdere manieren zijn, maar ik weet alleen dat het erg snel mislukt (omdat het bladgoud ONTZETTEND dun is).
Het aanbrengen van bladgoud is veel proberen geweest. Of in ieder geval de juiste werkmethode zien te vinden.
Dit bleek de volgende 'methode' te zijn:
- juiste lijm (industriele lijm met zo min mogelijk oplosmiddelen en die te gebruiken is voor poreuze oppervlaktes + snel drogend/seconde lijm)
- bladgoud (in mijn geval 24K blaadjes
- zeer dunne stoffe handschoenen voor 1 hand
- wattenstaafjes
1. Oppervlakte schuren zodat de lijm goed kan hechten
2. Druppeltje lijm aanbrengen op een wattenstaafje (voor het precies aan kunnen brengen ervan)
3. Heel dun de lijm aanbrengen op het onderdeel
4. Lijm ongeveer 5 seconde. laten dampen (zodat de oplosmiddelen verdampen)
5. Bladgoud op het blaadje op het onderdeel drukken
6. Snel aandrukken met de stoffe handschoen
7. Gelijk het blaadje weer van de lijm halen (anders trekt de lijm door het goud en kleeft het blaadje vast)
8. Bladgoud even laten drogen en voorzichtig aandrukken met stoffe handschoen *voorzichtig*
9. Dit proces (heb ik) 4a5 keer herhaald vanaf stap 2.
Dit hoe ik het gedaan heb. Er zullen waarschijnlijk meerdere manieren zijn, maar ik weet alleen dat het erg snel mislukt (omdat het bladgoud ONTZETTEND dun is).
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Stil zitten is ook zoiets, dus ook deze week weer aan de slag geweest...
Iets wat makkelijk kan, waarom dat 'moeilijk'maken? Dat vind ik nu bij het wisselen van een wiel dat je die gaten altijd zo uit moet lijnen om de bouten er goed in te kunnen draaien. Bij vele andere merken zitten er gewoon tapeindes in waar je het wiel overheen schuift en vervolgens vast zet met moeren.
Dat is dus de oplossing. Dus weer een ritje naar The Autosport Company, natuurlijk voor de lekkere koffie daar, maar ook om tapeindes te gaan halen (M12x1.5x8.0).
Via internet een setje lug nuts besteld, ook M12x1,5 natuurlijk.
En dit is dan het proces + resultaat:
bouten eruit
zoals het origineel is
Na de gaten schoongemaakt te hebben, de tapeindes voorzien van wat Bison draad borging
Tapeindes erin draaien
en dit is dan het resultaat
Iets wat makkelijk kan, waarom dat 'moeilijk'maken? Dat vind ik nu bij het wisselen van een wiel dat je die gaten altijd zo uit moet lijnen om de bouten er goed in te kunnen draaien. Bij vele andere merken zitten er gewoon tapeindes in waar je het wiel overheen schuift en vervolgens vast zet met moeren.
Dat is dus de oplossing. Dus weer een ritje naar The Autosport Company, natuurlijk voor de lekkere koffie daar, maar ook om tapeindes te gaan halen (M12x1.5x8.0).
Via internet een setje lug nuts besteld, ook M12x1,5 natuurlijk.
En dit is dan het proces + resultaat:
bouten eruit
zoals het origineel is
Na de gaten schoongemaakt te hebben, de tapeindes voorzien van wat Bison draad borging
Tapeindes erin draaien
en dit is dan het resultaat
- .:johan:.
- forum-gebruiker
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 15 mar 2011 22:38
- Auto('s): Astra-F Sedan C20Let, Corsa-C C12xe
- Locatie: Hedel
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Wat een prachtige oplossing vincent!, zeker bij het wisselen zit je altijd te kloten om je velg netjes vast te zetten. Nu dus niet meer
- mikejuhhh
- forum-gebruiker
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
- Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
- Locatie: reusel
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Als jou naafgat gewoon klopt met het naafgat van de velg is er toch geen probleem? dan ist gewoon in een gat een bout er in en de velg er op en die zit goed, maar zo ist ook wel sjiek haha.
Komen hier van die gekleurde bouten op net als bij die jappen allemaal.
Komen hier van die gekleurde bouten op net als bij die jappen allemaal.
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Daar heb je gelijk in, maar dan zit je altijd te kijken of de gaten wel goed uitgeleind zitten om de bout er in te kunnen draaien. Vriend van mij heeft een Impreza en als we aan het hobbyen zijn dan vind ik het altijd makkelijker met van die 'studs'. Maar dat is ook maar net wat je zelf prettig vind
De moeren die je op de foto ziet komen er voorlopig op te zitten. Wilde als eerste setje geen dichte hebben omdat ik zeker wilde weten dan ik hem goed aan kan draaien. Maar heb al wat mooia gezien voor in de toekomst.
Zwarte 'lug nuts' met daarop vergulde punten die uitsteken. Maar dat moet uit Amerika komen (is eigenlijk voor vrachtwagens).
De moeren die je op de foto ziet komen er voorlopig op te zitten. Wilde als eerste setje geen dichte hebben omdat ik zeker wilde weten dan ik hem goed aan kan draaien. Maar heb al wat mooia gezien voor in de toekomst.
Zwarte 'lug nuts' met daarop vergulde punten die uitsteken. Maar dat moet uit Amerika komen (is eigenlijk voor vrachtwagens).
- mikejuhhh
- forum-gebruiker
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
- Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
- Locatie: reusel
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Haha dat is wel gaaf ja, klopt de draad dan ook wel als die uit Amerika komt, daar hebben ze toch andere winding of iets op die bouten of niet?
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Haha, een luie mensen oplossing...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Heb al mail contact met het bedrijf gehad en zij kunnen ze met de juiste maat draad leveren
Haha, inderdaad een luie mensen oplossing, maar je moet het jezelf zo gemakkelijk mogelijk maken he
Haha, inderdaad een luie mensen oplossing, maar je moet het jezelf zo gemakkelijk mogelijk maken he
- AlexAstra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
- Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
- Locatie: Rotterdam
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
mooie oplossing!
kan zo makkelijk zijn, zo zie je maar haha!
kan zo makkelijk zijn, zo zie je maar haha!
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Vorige week het dashboard uit de Astra G cabrio gehaald omdat deze niet netjes meer was. De bedoeling is om deze weer strak te maken en dan in Star Silver te spuiten. Dit is de zelfde kleur als Irmscher heeft gebruikt voor de middenconsole die hun verkopen.
Verder in de afgelopen twee weken wat spullen besteld waarvan het meeste al binnen is. Zit nog op een pakketje te wachten uit Amerika, maar dat komt als het goed is morgen binnen.
Momenteel zitten de bougiekabels vast met de originele plastic klemmetjes, maar dit moet mooier (mijn smaak) kunnen dacht ik:
Deze komen op de originele plaats vast te zitten aan de kleppendeksel. Zwart geanodiseerd aluminium met echt carbon inleg.
Mijn velgen voor staan verder naar buiten als dat de velgen aan de achterzijde staan, dus dat is niet zo mooi. Na wat passen en meten met revetten (om de dikte te bepalen) een setje zwart geanodiseerde spacers besteld en gister gemonteerd:
van:
naar:
Aangezien de remklauwen pas van een nieuwe kleur voorzien waren wilde ik gelijk de puntjes op de spreekwoordelijk 'I' zetten. Setjes stickers besteld die tegen de hitte kunnen. Uiteindelijk gekozen voor de kleine variant. Deze passen netjes en vallen genoeg op voor een detail:
Het pakketje waar ik nog op aan het wachten ben zijn mijn nieuwe wielmoeren...:
24K verguld
Verder in de afgelopen twee weken wat spullen besteld waarvan het meeste al binnen is. Zit nog op een pakketje te wachten uit Amerika, maar dat komt als het goed is morgen binnen.
Momenteel zitten de bougiekabels vast met de originele plastic klemmetjes, maar dit moet mooier (mijn smaak) kunnen dacht ik:
Deze komen op de originele plaats vast te zitten aan de kleppendeksel. Zwart geanodiseerd aluminium met echt carbon inleg.
Mijn velgen voor staan verder naar buiten als dat de velgen aan de achterzijde staan, dus dat is niet zo mooi. Na wat passen en meten met revetten (om de dikte te bepalen) een setje zwart geanodiseerde spacers besteld en gister gemonteerd:
van:
naar:
Aangezien de remklauwen pas van een nieuwe kleur voorzien waren wilde ik gelijk de puntjes op de spreekwoordelijk 'I' zetten. Setjes stickers besteld die tegen de hitte kunnen. Uiteindelijk gekozen voor de kleine variant. Deze passen netjes en vallen genoeg op voor een detail:
Het pakketje waar ik nog op aan het wachten ben zijn mijn nieuwe wielmoeren...:
24K verguld
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Haha goed bezig Vincent, je bent heel creatief leuk om te zien
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Leuk om te horen dat andere (jij) het leuk vind om te zien
- .:johan:.
- forum-gebruiker
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 15 mar 2011 22:38
- Auto('s): Astra-F Sedan C20Let, Corsa-C C12xe
- Locatie: Hedel
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
gaaf gedaan vincent!, zeker met die stikertjes op de klauwen, geen idee hoelang ze blijven zitten maar het ziet er goed uit!
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Mooie details Vincent!
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Vorige week heb ik mijn spoiler weg gebracht om het gat waar normaal het logo in komt, weg te laten werken.
Deze heb ik gister weer opgehaald en is nu mooi strak (vergeten een foto van te maken....)
Verder waren afgelopen dinsdag de nieuwe wielmoeren binnen gekomen, dus die moesten gister gemonteerd worden
De wielmoer zonder de punt erop:
En vervolgens de punt er op gedraaid:
Ook had ik, voor het monteren van de bougiekabel geleiders, langere imbus boutjes gehaald en een moertje. Dit om ze te bevestigen op de originele plaats:
Deze heb ik gister weer opgehaald en is nu mooi strak (vergeten een foto van te maken....)
Verder waren afgelopen dinsdag de nieuwe wielmoeren binnen gekomen, dus die moesten gister gemonteerd worden
De wielmoer zonder de punt erop:
En vervolgens de punt er op gedraaid:
Ook had ik, voor het monteren van de bougiekabel geleiders, langere imbus boutjes gehaald en een moertje. Dit om ze te bevestigen op de originele plaats:
- mikejuhhh
- forum-gebruiker
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
- Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
- Locatie: reusel
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
die moeren zijn echt gaaf man.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Tja, die punten op die moeren, das een kwestie van smaak.
Weet je trouwens of dit geen APK afkeur is? Zou bij mij vallen onder scherpe uitstekende delen.
Verder wel erg gaaf hoe je het aanpakt!
Weet je trouwens of dit geen APK afkeur is? Zou bij mij vallen onder scherpe uitstekende delen.
Verder wel erg gaaf hoe je het aanpakt!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
mooie updat,s vincent , .
danny gsi 666
danny gsi 666