Pagina 19 van 20

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 28 dec 2011 18:43
door thommy
Hey wes

sorry voor de late reactie maar ik zal het adres effe sturen via pm

thnx voor het opzoeken

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 07 jun 2012 23:24
door thommy
Afbeelding

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 07 jun 2012 23:26
door thommy
thommy schreef:Afbeelding
ja ik mag hem wel eens wassen :mrgreen: :mrgreen:

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 07 jun 2012 23:28
door Dennis_dB
Er ligt af en toe wel eens wat slik in de zeeuwse polders zeker met zulk weer :)

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 07 jun 2012 23:30
door thommy
Dennis_dB schreef:Er ligt af en toe wel eens wat slik in de zeeuwse polders zeker met zulk weer :)

joh .....

hahahaha

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 08 jun 2012 08:29
door pascal1109
Zo, spuit elf leeft ook nog :mrgreen:
Hoe is het kerel?

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 08 jun 2012 09:23
door The Undertaker
Lang niet gezien op het forum! Zo te zien nieuwe velgen, die hem goed staan!

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 08 jun 2012 17:59
door AlexAstra
dikke Astra met de velgen eronder enz 8)

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 08 jun 2012 19:51
door thommy
@ pascal

gaat goed hier en met jou .?

@ robert

ik heb het egt mega druk gehad met werken etc...

de gsi heeft nu wat achterstallig onderhoud helaas .!! dus er is weer genoeg te doen . :mrgreen:

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 08 jun 2012 23:40
door GSI Racer
Thommy!
hoe loopt je LET nu?
je had toch problemen met inhouden e.d? of is dat opgelost.

de mijne is nu afgesteld bij Klasen Motors.
Wastegate actuator bleek gaar te zijn, wat het inhouden bij mij veroorzaakte.
gaat nu echt als een malle :worship:

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 09 jun 2012 13:29
door thommy
GSI Racer schreef:Thommy!
hoe loopt je LET nu?
je had toch problemen met inhouden e.d? of is dat opgelost.

de mijne is nu afgesteld bij Klasen Motors.
Wastegate actuator bleek gaar te zijn, wat het inhouden bij mij veroorzaakte.
gaat nu echt als een malle :worship:

hey.!

zoals ik al zij ik heb het afgelopen tijd egt geen tijd meer gehad hij heb bijna 3 maanden stilgestaan
heb er dus nix meer aan kunnen doen !
ik heb nu eindelijk na bijna een half jaar een lmm te pakken gekregen dat loopt ook iets beter maar inhouden doet hij nog steeds .!
hij wil wel maar kan op de een of andere manier niet ,

ik heb nu eindelijk meer tijd dus zal der ook weer wat meer mee bezig zijn !! :mrgreen:

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 09 jun 2012 16:14
door GSI Racer
denk dat je ook problemen hebt met je wastegate actuator.

even sparen en naar Klasen gaan is mijn advies :worship:
mij heeft het 450 euro gekocht.
afstellen incl nieuwe actuator :wink:

nu heb je al het gevoel dat hij lekker vooruit komt, na het afstellen denk je 'man, wat was die sloom van te voren' :mrgreen:

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 09 jun 2012 16:32
door TurboTim
Nieuwe actuator ga je zeker merken ja :mrgreen:

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 09 jun 2012 19:57
door thommy
GSI Racer schreef:denk dat je ook problemen hebt met je wastegate actuator.

even sparen en naar Klasen gaan is mijn advies :worship:
mij heeft het 450 euro gekocht.
afstellen incl nieuwe actuator :wink:

nu heb je al het gevoel dat hij lekker vooruit komt, na het afstellen denk je 'man, wat was die sloom van te voren' :mrgreen:

heb al genoeg kunnen sparen de afgelopen 3 maanden :mrgreen: :mrgreen:

ga maandag eens effe info inwinnen

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 09 jun 2012 19:59
door thommy
et valt me trouwens ook op dat mijn turbodruk niet boven de 0.7 0.8 komt
zou dat daar ook door kunnen komen ??

en ik hoor mijn turbo al bij 2000 toeren al fluiten

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 10 jun 2012 00:06
door GSI Racer
dat kan daar wel door komen ja.

Turbo motoren zijn zo gevoelig he!
ik zou hem z.s.m op een bank laten afstellen iig.
dan weet je gewoon wat je hebt

is niks vervelender dan een dikke turbo motor die niet vooruit wil! :megafun:

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 10 jun 2012 22:58
door prs
als hij zijn druk niet haalt, kan dat veel verschillende oorzaken hebben:

vacuum lek
boostpijp lek
wastegate slecht
amal valve slecht
enz..

als je al met een fase 2 of 3 chip met orginele kkk lader rijdt dan vind ik het weggegooit geld om de motor op een bank te laten afstellen. die problemen kan je zelf ook makkelijk opgelost krijgen :wink:

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 10 jun 2012 23:17
door GSI Racer
probleem met die standaard chips is dat het het gewoon net niet is.
niet elke motor is hetzelfde, op een bank afstellen is dus optimaal.

ik dacht ook dat het geweldig was met die phase 3 chip wat ik had, maar dat was achteraf gewoon weggegooit geld als ik vergelijk hoe hij nu loopt :wink:

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 10 jun 2012 23:18
door thommy
prs schreef:als hij zijn druk niet haalt, kan dat veel verschillende oorzaken hebben:

vacuum lek
boostpijp lek
wastegate slecht
amal valve slecht
enz..

als je al met een fase 2 of 3 chip met orginele kkk lader rijdt dan vind ik het weggegooit geld om de motor op een bank te laten afstellen. die problemen kan je zelf ook makkelijk opgelost krijgen :wink:
Daar ga ik eens naar kijken vandeweek !
en dan had ik nog een vraag aan jou !
ik heb hier 2 f28 bakken liggen waarvan 1 een tik inzit
en nog een voor de helft uit elkaar heb alle onderdelen ervan die zou 100% moeten wezen
nou weet ik dat jij behoorlijk thuis ben in die wereld :mrgreen:
weet jij iemand die die f28 voor mij in elkaar kan zetten??
ik durf me eigen daar niet aan te wagen :megafun:

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 10 jun 2012 23:19
door thommy
GSI Racer schreef:probleem met die standaard chips is dat het het gewoon net niet is.
niet elke motor is hetzelfde, op een bank afstellen is dus optimaal.

ik dacht ook dat het geweldig was met die phase 3 chip wat ik had, maar dat was achteraf gewoon weggegooit geld als ik vergelijk hoe hij nu loopt :wink:
rij jij nu ook met phase 2 dan ?

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 11 jun 2012 00:18
door prs
GSI Racer schreef:probleem met die standaard chips is dat het het gewoon net niet is.
niet elke motor is hetzelfde, op een bank afstellen is dus optimaal.

ik dacht ook dat het geweldig was met die phase 3 chip wat ik had, maar dat was achteraf gewoon weggegooit geld als ik vergelijk hoe hij nu loopt :wink:
joh, wat een vergelijking :clown: tuurlijk loopt hij nu beter met een goede wastegate erop, of ligt het compleet aan die(gekopieerde) eds chip? :wink: gevalletje appels vs peren..
die standaart maps voldoen prima. probleem is alleen dat je wel moet weten wat je doet, en niet chip erin en er van uitgaan dat hij zo optimaal loopt..
daarom dat een wideband lambda zo belangerijk is :)

@thommy, probeer botter eens. ik heb frank janssen er ook wel is over gesproken, maar zover ik weet brengt hij ze voortaan gewoon naar gema in duitsland. je kan eventueel ook nog op zoek gaan naar een versnellingsbak revisie specialist in de buurt.

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 11 jun 2012 18:53
door GSI Racer
thommy schreef:
GSI Racer schreef:probleem met die standaard chips is dat het het gewoon net niet is.
niet elke motor is hetzelfde, op een bank afstellen is dus optimaal.

ik dacht ook dat het geweldig was met die phase 3 chip wat ik had, maar dat was achteraf gewoon weggegooit geld als ik vergelijk hoe hij nu loopt :wink:
rij jij nu ook met phase 2 dan ?
Nee, ik reed met phase 3 chip.
maar had lang niet het vermogen dat die moest leveren :wink:

310pk wat ze opgeven is zowiezo nauwelijks te halen met een standaard turbo

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 11 jun 2012 20:59
door astra-gsi-666
GSI Racer schreef:
thommy schreef:
GSI Racer schreef:probleem met die standaard chips is dat het het gewoon net niet is.
niet elke motor is hetzelfde, op een bank afstellen is dus optimaal.

ik dacht ook dat het geweldig was met die phase 3 chip wat ik had, maar dat was achteraf gewoon weggegooit geld als ik vergelijk hoe hij nu loopt :wink:
rij jij nu ook met phase 2 dan ?
Nee, ik reed met phase 3 chip.
maar had lang niet het vermogen dat die moest leveren :wink:

310pk wat ze opgeven is zowiezo nauwelijks te halen met een standaard turbo
is het max vermogen dat je eruit kunt hallen.en die chip is op een perfect lopende
motor afgesteld en niet op jou motor maikel,nu wel.
danny gsi 666

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 11 jun 2012 21:38
door GSI Racer
bij Klasen zeiden ze dat je met een perfecte turbo max 300pk kunt halen :wink:

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 11 jun 2012 21:42
door astra-gsi-666
GSI Racer schreef:bij Klasen zeiden ze dat je met een perfecte turbo max 300pk kunt halen :wink:
ik dacht dat eds 310 pk eruit kon krijgen.heb eens gebeldt met
eds.maar een persoonlijke chip is veel beter,zo als bij jou.
danny gsi 666