Pagina 19 van 19
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Geplaatst: 10 okt 2009 19:52
door Nick(GSI)
Theo Gsi schreef:Hij was nu toch ook al goed gekeurd? moet toch niet zo moeilijk zijn met de v6 erin?
Geen probleem
originele opel motorsteunen worden gebruikt no problemo
misschine het uitlaat geluid met de 76mm maar daar vind ik wel wat op
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Geplaatst: 10 okt 2009 19:53
door Theo Gsi
Hij staat voort als turbo vermogen op het kenteken
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Geplaatst: 10 okt 2009 19:54
door Nick(GSI)
Theo Gsi schreef:Hij staat voort als turbo vermogen op het kenteken
ja strax als v6 vermogen
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Geplaatst: 10 okt 2009 19:54
door Theo Gsi
is dat niet teveel voor een v6? kijk turbo moet je zo groot mogelijk houden en open maar denk dat het anders wordt met een v6?
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Geplaatst: 10 okt 2009 19:55
door Theo Gsi
Nick(GSI) schreef:Theo Gsi schreef:Hij staat voort als turbo vermogen op het kenteken
ja strax als v6 vermogen
Ja hij bedoelde eigenlijk dat hij nog op c20xe op kenteken stond denk ik
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Geplaatst: 10 okt 2009 19:59
door Raymond-oud
Theo Gsi schreef:is dat niet teveel voor een v6? kijk turbo moet je zo groot mogelijk houden en open maar denk dat het anders wordt met een v6?
waarom denk je dat theo.. leg dat eens uit want dat snap ik even niet
wat denk je dat vizier en marcel er onder hebben zitten dan
en ik ook maar alleen spruitstukken niet
bij is het nu zo dat ik minder geluid heb met de zelfde uitlaat als wat ik had bij de c20xe
meeste geluid komt bij een v6 weg bij lucht in laat
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Geplaatst: 10 okt 2009 20:02
door Theo Gsi
Ik bedoel dat je met een turbo veel flow moet hebben dus zo weinig mogelijk dempers voor een goede flow.
Is dat niet anders met een v6? is het dan niet te open de uitlaat?1
Dat bedoel ik
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Geplaatst: 10 okt 2009 20:20
door Laagvlieger
Een uitlaat is nooit TE open.
Kijk maar eens naar Dragracers met de Keith Black V8-en erop.....Uitlaat???
Wat is dat. Gewoon 8 gebogen pijpjes die omhoog wijzen....Dempers? Waarom?
Hoe lager de tegendruk, hoe beter de spoeling.
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Geplaatst: 10 okt 2009 20:22
door Theo Gsi
Ik dacht dat je eigenlijk bij een ongeblaze motor altijd tegendruk van de uitlaat moest hebben
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Geplaatst: 10 okt 2009 20:24
door Laagvlieger
neej hoor. Waarom...
Maar je kan er wel baat bij hebben als je de drukpulsen gebruikt zoals bij ene spaghettispruitstuk om de spoeling te verbeteren.
Het is niet altijd slecht dus.
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Geplaatst: 10 okt 2009 20:25
door Theo Gsi
Nou dat heb ik ooit gelezen, maar dat is dus niet waar hahah
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Geplaatst: 10 okt 2009 21:00
door Cheungy
Hallo mensen,
Over Pingelen gesproken is hier een extreme versie van pingelen
Dit zijn oude foto's van me saab 9000 2.3 Td04 rond 300pk en 500NM
Pingelen is KUT!! dus zorg altijd dat je ecu goed gechipt is!!
hier was het verhaal saab zo gekocht met grotere turbo maar geen brandstof of ecu aangepast door vorig eigenaar... dit is wel gebeurd op tot snelheid van 260km/h
Gr Cheungy
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Geplaatst: 10 okt 2009 21:34
door oenatje
holy shit, ziet er nasty uit.
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Geplaatst: 11 okt 2009 19:27
door chris1508
die tegendruk heb je volgens mij nodig zodat bij het sluiten van de kleppen er geen uitlaat gas opnieuw verbrand moet worden?
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Geplaatst: 11 okt 2009 20:53
door Laagvlieger
Neej tegendruk zorgt ervoor dat de cilinders de druk minder goed kwijt kunnen. En dus bestaat de kans dat niet alles uit de cilinder wordt gedrukt. Beetje tegendruk is helemaal niet erg. De druk is zo en zo hoger dan de buitenluchtdruk vlak tot BDP.
Dus geen tegendruk is mooi. Vacuüm in de uitlaat is nog beter!
EN dat is juist wat een spaghettispruitstuk doet.
Die creëert een vacuüm met de drukpulsen van de andere cilinders! En zodoende zuigt ie de cilinders leeg als het ware.
Wat dus een betere spoeling oplevert.
En dus een hoger rendement/meer vermogen/koppel.
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Geplaatst: 12 okt 2009 00:01
door Jerremy
Maar de standaard spruitstukken van een V6 zullen toch niet 'slecht' zijn denk.
Mag aannemen dat daar toch wel aan gerekend is door de motorconstructeurs en ingineurs die destijds het geheel ontworpen en gerealiseerd hebben.
Het punt is alleen wel dat alle V6-en in kwestie die oorspronkelijk in RWD auto's geleverd zijn, een volledig gescheiden uitlaat pijp hebben tot aan de achterdemper(s) per cilinderbank naar mijn weten.
Bij de de dwars geplaatste motoren komen ze uiteindelijk uit op op 1 pijp voor de kat. Dus dan zal idd spaghettie's wezenlijk verschil uitmaken in dat geval.. Hoewel, je hebt natuurlijk ook de i30 gehad in de Vectra B, Vectra C met 3.2 V6, ken alleen die exacte uitlaat specificaties niet.
Tja, het omkeuren is vandaag de dag een 'lachertje' ten opzichte van een halfjaar geleden.
Zowel hetgeen er getest/gekeurd wordt, als mede de kosten.
Bij het verkrijgen van het kenteken voor mijn Astra leek het maar een bijzaak te zijn dat er een V6 ingebouwd was, geen geluidsmeting, niks.
Gewoon een apk leek het wel.
Naja, het zal wel. Ben benieuwd hoelang dat zo blijft.
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Geplaatst: 12 okt 2009 10:28
door Trompie
Laagvlieger schreef:Neej tegendruk zorgt ervoor dat de cilinders de druk minder goed kwijt kunnen. En dus bestaat de kans dat niet alles uit de cilinder wordt gedrukt. Beetje tegendruk is helemaal niet erg. De druk is zo en zo hoger dan de buitenluchtdruk vlak tot BDP.
Dus geen tegendruk is mooi. Vacuüm in de uitlaat is nog beter!
EN dat is juist wat een spaghettispruitstuk doet.
Die creëert een vacuüm met de drukpulsen van de andere cilinders! En zodoende zuigt ie de cilinders leeg als het ware.
Wat dus een betere spoeling oplevert.
En dus een hoger rendement/meer vermogen/koppel.
Ik zat al te denken, want heb nu een scheur in het uitlaatspruitstuk waar 2 buizen 1 worden. En ik merk aanzienlijk dat ik minder vermogen heb!
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Geplaatst: 13 okt 2009 10:31
door Rellie opt werk
Tegendruk zorgt voor koppel onderin, hoe opener je uitlaat is hoemeer pk's je bovenin krijgt.
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Geplaatst: 13 okt 2009 13:54
door Jerremy
Rellie opt werk schreef:Tegendruk zorgt voor koppel onderin, hoe opener je uitlaat is hoemeer pk's je bovenin krijgt.
En hoe opener de uitlaat is hoemeer pk's je bovin krijgt, en minder koppel onderin ?
Of werkt dat niet zo.
Maar wat denk jij trouwens, de standaard spruitstukken (v.e. C25XE) dat moet opzich toch wel kunnen/gaan op bijv. een X30XE.
al dan niet evt. met een groep A (of iig grotere diameter) na de voorpijp..
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Geplaatst: 13 okt 2009 19:24
door Nick(GSI)
@jeremy
tuurlijk kan dat alleen je haalt er meer uit met de spaghetti spruitstukken
Zo vandaag het blok eruit gehaald was nog een aardig klussie in m'n eentje.
En toen was er weer ruimte in z'n buik
voor de V6
blok +alle onderdelen bij elkaar gezet, klaar om opgehaald te worden.
eind deze maand de v6 klaarmaken voor inbouw en even fris in de lak zetten.
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Geplaatst: 01 nov 2009 13:42
door Bart(astra)
Mooi dat de keuze nu op een v6 is gevallen !!
Blijft jammer van de turbo natuurlijk, maar onderhand eens lekker gaan rijden, zou ook mijn keuze zijn !
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Geplaatst: 22 nov 2009 16:46
door Raymond-oud
beetje stil in dit topic
hoest er nu mee ?
lup da ding al
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Geplaatst: 07 dec 2009 22:52
door pluggie