De Astra van Erik---> 3.0 24v V6 Astra erbij ptsh!
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Zwarte achterplaat maakt hem gelijk een stuk dikker
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Ik zal nog even goeie foto's van het totaal plaatje maken.
Auto is weer uit de schuur namelijk! Meteen verse apk erop!
1 probleem nog: de koppeling slipt!
Zit een ander vliegwiel op (zonder chroom) en een sportkoppeling. Hij slipt als je flink gas geeft zegmaar.
Auto is weer uit de schuur namelijk! Meteen verse apk erop!
1 probleem nog: de koppeling slipt!
Zit een ander vliegwiel op (zonder chroom) en een sportkoppeling. Hij slipt als je flink gas geeft zegmaar.
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Had ik ook last van met licht vliegwiel van Mtech.
Na wat meet-werk kwam ik erachter dat deze minder diep is (of wel dikker) dan het standaard vliegwiel voor een C25XE. zo'n 3 mm. +/- of meer zelfs, weet niet meer precies.
Heb je 'm nog nagemeten tov je standaard vliegwiel ?
Hoe is het gevoel in je koppelingspedaal ?
Na wat meet-werk kwam ik erachter dat deze minder diep is (of wel dikker) dan het standaard vliegwiel voor een C25XE. zo'n 3 mm. +/- of meer zelfs, weet niet meer precies.
Heb je 'm nog nagemeten tov je standaard vliegwiel ?
Hoe is het gevoel in je koppelingspedaal ?
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Jerremy schreef:Had ik ook last van met licht vliegwiel van Mtech.
Na wat meet-werk kwam ik erachter dat deze minder diep is (of wel dikker) dan het standaard vliegwiel voor een C25XE. zo'n 3 mm. +/- of meer zelfs, weet niet meer precies.
Heb je 'm nog nagemeten tov je standaard vliegwiel ?
Hoe is het gevoel in je koppelingspedaal ?
Koppelingspedaal voelt normaal! Kunt er ook gewoon normaal mee rijden.
Vliegwiel heb ik niet opgemeten, maar drukgroep zit toch vast aan het vliegwiel, dus zou dan toch niet uit moeten maken.
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Ja wel, maar de stand van de diafragma veren moet wel zo zijn dat deze in gekoppelde positie genoeg druk levert zodat het niet gaat slippen volgens mij.
Te dik of te diep, kan er m.i. toe leiden dat de diafragma toch net over een bepaald kracht punt is, waardoor het geheel niet voldoende wordt aangedrukt.
Iig niet genoeg op het moment dat er veel kracht op komt..
Ik had toen zelf iig ook een ander gevoel in het pendaal.. Het punt wat je normaal voelt, waar je doorheen trapt, ontbrak bij mij.
Maargoed, de situatie / reden waarom het slipt kan in jouw geval nog steeds een andere zijn.
wel de boel goed ontvet toch neem ik aan..
Te dik of te diep, kan er m.i. toe leiden dat de diafragma toch net over een bepaald kracht punt is, waardoor het geheel niet voldoende wordt aangedrukt.
Iig niet genoeg op het moment dat er veel kracht op komt..
Ik had toen zelf iig ook een ander gevoel in het pendaal.. Het punt wat je normaal voelt, waar je doorheen trapt, ontbrak bij mij.
Maargoed, de situatie / reden waarom het slipt kan in jouw geval nog steeds een andere zijn.
wel de boel goed ontvet toch neem ik aan..
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
ik begin nu te denken dat het nog weleens aan het druklager kan liggen. deze is namelijk duidelijk breder als de oude. En als ik pedaal heel iets in trap slipt ie ook meteen. dus iemand nog ideeën hoe dit op te lossen. Ringetjes tussen de bak en het blok is een beetje beunhaas denk ik.
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Zijn er mensen die mijn verdenking van het druklager kunnen onderstrepen?
Probleem is dat ik het niet even kan testen alsware.
Slipt al wel minder, maar die kan niet de bedoeling zijn. Druklager was wel dikker, maar heb er nooit bij stil gestaan dat dat problemen zou geven
Probleem is dat ik het niet even kan testen alsware.
Slipt al wel minder, maar die kan niet de bedoeling zijn. Druklager was wel dikker, maar heb er nooit bij stil gestaan dat dat problemen zou geven
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
zou kunnen.
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
misschien een vettige voering vanwege een lekkende keerring?
maar dan moet de bak er zowiezo uit.
maar dan moet de bak er zowiezo uit.
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Keerring leek nog primaGSI Racer schreef:misschien een vettige voering vanwege een lekkende keerring?
maar dan moet de bak er zowiezo uit.
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
daar kun je vaak niet aan zien of hij lekt
olie word dun als hij warm word, dus gaat dan ook makkelijker erlangs.
het hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
maar kan wel
olie word dun als hij warm word, dus gaat dan ook makkelijker erlangs.
het hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
maar kan wel
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Dat klopt idd. maar vliegwiel is helemaal dicht, dan zou het dus eerst om het vliegwiel heen moeten en dan op de koppeling komen en aangezien ie het meteen vanaf het begin deed, verdenk ik de keerring niet, maar nog steeds het druklager.GSI Racer schreef:daar kun je vaak niet aan zien of hij lekt
olie word dun als hij warm word, dus gaat dan ook makkelijker erlangs.
het hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
maar kan wel
Koppeling zit als ware ook helemaal op het eind. en als ik hem heel iets aanraak gaat ie ook slippen, dus denk dat het probleem dus wel bij het druklager zit.
Maar er is niet echt een makkelijke manier om dat even te testen!
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
oude vliegwiel en onderblok rond de keerring was ook kurkdroog, dus lekkende keerring lijkt me onwaarschijnlijk. We gaan gewoon weer de bak eronder vandaan trekken en even kijken wat er aan de hand is.
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Sorry voor de slechte telefoonfoto's!
Met zwarte achterplaat:
Nieuwe koplampjes, op de foto zit de grill niet superfijn. (waarom heeft de vorige eigenaar nou niet een andere grill genomen :
Met zwarte achterplaat:
Nieuwe koplampjes, op de foto zit de grill niet superfijn. (waarom heeft de vorige eigenaar nou niet een andere grill genomen :
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Mooi hoor! Achterkant is een stuk dikker en de donkere koplampjes staan hem goed, ondanks dat ik geen fan ben van Angel-eyes.
Ik vind de pasvorm van Rieger zo-wie-zo niet heel geweldig.
Ik vind de pasvorm van Rieger zo-wie-zo niet heel geweldig.
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Vele malen beter!!
Kom je zondag ook effe spieken in muiden?
Kom je zondag ook effe spieken in muiden?
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Netjes hoor. Ik heb ook een rieger grill maar ik ga in de toekomst ook voor wat anders.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Ziet er goed uit zo !
Ben alleen niet zo'n fan van die wielen, maar voor de rest Top !
Ben alleen niet zo'n fan van die wielen, maar voor de rest Top !
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Erg netjes hoor! Ik vind net als een aantal anderen dat de Rieger gewoon niet goed past.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
waarom neem jij dan niet een grille die jij graag wil het is toch JOU autoTrompie schreef:waarom heeft de vorige eigenaar nou niet een andere grill genomen
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Denk omdat die kleur gewoon niet te spuiten is.
Wel grote verbetering kerel, die achterplaat
Wel grote verbetering kerel, die achterplaat
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Als ik alleen de grill wil spuiten, moet bijna de hele auto mee gespoten worden om kleurverschil te voorkomen! En als ik een andere grill neem, komt er ook een andere motorkap! Deze begint wat te roesten en hij is te kort!gsipiloot schreef:waarom neem jij dan niet een grille die jij graag wil het is toch JOU autoTrompie schreef:waarom heeft de vorige eigenaar nou niet een andere grill genomen
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
elke kleur is bij te spuiten moet je alleen wel een goede spuiter hebben oh en de nodige euro's want vakmanschap is over t algemeen duur
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
ziet er goed uit, geen fan van de rieger maar verders erg mooie astra
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
en voor de nodige euro's om het bij te laten spuiten, kun je ook een hele auto spuiten bijna. Deze kleur is gewoon niet te doen, je moet m keer op keer opnieuw spuiten, net zo lang totdat je de juiste invalhoek en hoeveelheid parelmoer hebt en dergelijke. Is gewoon niet haalbaar.gsipiloot schreef:elke kleur is bij te spuiten moet je alleen wel een goede spuiter hebben oh en de nodige euro's want vakmanschap is over t algemeen duur