Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time
Geplaatst: 07 okt 2009 22:16
v6, altijd goed
maar ben wel van mening dat een let een hoger fun gehalte heeft
maar ben wel van mening dat een let een hoger fun gehalte heeft
Forum voor bezitters van en geïnteresseerden in de Opel Astra F GSi
http://astragsi.nl/forum/
Al maanden met typoRedBill schreef:Zie mijn onderschrift...
ja iid tot dat je blok klapt hahah is het fun gehalte wel overvizier schreef:v6, altijd goed
maar ben wel van mening dat een let een hoger fun gehalte heeft
ja een c20let is net XTC , je moet er duur voor betalen en de pret is maar van korte duur, en als de fun uit gewerkt is ben je er goed ziek vanNick(GSI) schreef:ja iid tot dat je blok klapt hahah is het fun gehalte wel overvizier schreef:v6, altijd goed
maar ben wel van mening dat een let een hoger fun gehalte heeft
whaha geweldige beschrijvingraymond schreef:ja een c20let is net XTC , je moet er duur voor betalen en de pret is maar van korte duur, en als de fun uit gewerkt is ben je er goed ziek vanNick(GSI) schreef:ja iid tot dat je blok klapt hahah is het fun gehalte wel overvizier schreef:v6, altijd goed
maar ben wel van mening dat een let een hoger fun gehalte heeft
idd haha echt beter kan de v6 ook beter aanpakkenoenatje schreef:dat is snel
aangezien dit mijn oude blok is geweest en daarvoor van royke-kadett, zal ik ook is even reageren..Rellie opt werk schreef:Schade is veroorzaakt door pingelen, heb de foto's laten zien aan een paar motor tuners die zeiden allemaal hetzelfde.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Klopvastheid
Is veroorzaakt door te hoge compressie, we denken zelf dat er in het verleden al vaker met de motor gerommeld is, zeker aangezien de staat van de orignele turbo die er bij zat waarvan de schoepen een dikke centimeter speling hadden. Turbo druk stond al laag afgesteld omdat de auto nog niet gechipt was, waarschijnlijk doordat de kop in het verleden veelvuldig gevlakt is in conbinatie met de standaard management en de grotere turbo. Daarom laat ik dus bijna nooit 16V koppen vlakken als het even niet nodig is, staat bovendien ook in de tis2000 vermeld. Al met al mooi kloten, maar ik kom er samen met nick wel weer uit
Nou echt niet, ik heb het nu drie keer mee gemaakt en pingelen ziet er heel anders uit. dan had de zuiger gewoon weg gesmolten.Rellie opt werk schreef:Schade is veroorzaakt door pingelen, heb de foto's laten zien aan een paar motor tuners die zeiden allemaal hetzelfde.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Klopvastheid
Is veroorzaakt door te hoge compressie, we denken zelf dat er in het verleden al vaker met de motor gerommeld is, zeker aangezien de staat van de orignele turbo die er bij zat waarvan de schoepen een dikke centimeter speling hadden. Turbo druk stond al laag afgesteld omdat de auto nog niet gechipt was, waarschijnlijk doordat de kop in het verleden veelvuldig gevlakt is in conbinatie met de standaard management en de grotere turbo. Daarom laat ik dus bijna nooit 16V koppen vlakken als het even niet nodig is, staat bovendien ook in de tis2000 vermeld. Al met al mooi kloten, maar ik kom er samen met nick wel weer uit
prs schreef:aangezien dit mijn oude blok is geweest en daarvoor van royke-kadett, zal ik ook is even reageren..Rellie opt werk schreef:Schade is veroorzaakt door pingelen, heb de foto's laten zien aan een paar motor tuners die zeiden allemaal hetzelfde.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Klopvastheid
Is veroorzaakt door te hoge compressie, we denken zelf dat er in het verleden al vaker met de motor gerommeld is, zeker aangezien de staat van de orignele turbo die er bij zat waarvan de schoepen een dikke centimeter speling hadden. Turbo druk stond al laag afgesteld omdat de auto nog niet gechipt was, waarschijnlijk doordat de kop in het verleden veelvuldig gevlakt is in conbinatie met de standaard management en de grotere turbo. Daarom laat ik dus bijna nooit 16V koppen vlakken als het even niet nodig is, staat bovendien ook in de tis2000 vermeld. Al met al mooi kloten, maar ik kom er samen met nick wel weer uit
het lijkt me zeeeer sterk dat die turbo een cm speling had.. of hij moet in een kilometertje of 2000? van geen voelbare speling, naar 1 cm speling zijn gegaan . toen ik het blok kocht werd mij verteld dat er een busje in de kop zat(heb ik toen met de verkoop ook nog verteld volgens mij) dus je kan er dan wel vanuit gaan dat ie zowieso gevlakt is. ik heb de kop ook nog is na laten meten en verteld dat ze eventueel minimaal moesten vlakken omdat het een turbo motor was. dit is gedaan omdat ik gelijk na de inbouw een lekke koppaking had en dus niet wist of hij warm was geworden.toen is er ook gelijk een z20let pakking gemonteerd.
ik heb de motor (zonder de f28) een km. of 5000 in mijn kadett gehad dus ik weet verder natuurlijk ook niet alles van het blok, maar ik weet wel dat hij ERG NETJES liep en hij had zeker geen problemen met druk opbouwen . aan dat stelschroefje van de wastgate heb ik nooit gezeten maar hij haalde wel ongeveer zijn orginele druk.
maar goed, als je een c20let koopt die meer als 2 ton heeft gelopen, dan kan je wel verwachten dat hij niet als nieuw is. ook al liep hij naar mijn mening toch nog erg goed.
ik denk dat je als een zelfbenoemde ''opelspecialist'' die zich eigen in het rijtje van frank janssen en botter enz. plaatst een kop compleet reviseerd(of laat doen?) dan zowieso de kop na laat meten.. dat is volgens toch de basis van een revisie.. eerst meten, en dan kijken of het allemaal nog binnen de waarden is en DAN reviseren of kijken voor een andere kop
het is niet mijn bedoeling om hier mensen tegen het zere been te schoppen, maar ik vind het wel zonde dat door zoiets het blok in de puin is gelopen en dat alles weggaat en dat alles maar op de vorige eigenaren word geschoven? terwijl er naar mijn mening niet alleen daar de schuld te zoeken is .
waarschijnlijk nooit meer, hij gaat nu voor een v6marklukassen schreef:Maar Nick, je bent met de turbo dus klaar?? Nooit meer of..??
Ja idd moet toch wat he de gsi gaat iig niet weg wat er ook gebeurd. Dan maar een ander blok met ook redelijk wat koppel/pk's hehe Thxjeffrey c20let schreef:Al met al Als je voor safe wilt gaan is het dus ten alle tijden aan te raden om een uitgebreider ecu aan te schaffen (kms,dta enz) die met div singalen alarm slaat als er maar iets niet in orde is toch?
Nick dat je gewoon weer door gaat met wat leuks is ook als het nu vlink klote is
Suc 6 weer
raymond schreef:ja een c20let is net XTC , je moet er duur voor betalen en de pret is maar van korte duur, en als de fun uit gewerkt is ben je er goed ziek vanNick(GSI) schreef:ja iid tot dat je blok klapt hahah is het fun gehalte wel overvizier schreef:v6, altijd goed
maar ben wel van mening dat een let een hoger fun gehalte heeft
Thx theo ja t is balen maarja de v6 is gewoon een stuk betrouwbaarder eerlijk is eerlijk toch. en een v6 is ook leuk hoor ritje met pascal ging ook bloed hard hahahTheo Gsi schreef:Ik heb heel de topic gevolgd en toch respect!
Het is erg vervelend omdat je een hoop geïnvesteerd en je krijgt er weinig leuks voor terug
Hoop dat het met je v6 beter afloopt!
Succes
Maar je heb wel 2 cilinders meer waar peut in moetTheo Gsi schreef:Ja is ook zeker, en ook kwa brandstof zal het wel wat zuiniger zijn omdat hij minder hard hoeft te werken door de 24 kleppen