Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time
v6, altijd goed
maar ben wel van mening dat een let een hoger fun gehalte heeft
maar ben wel van mening dat een let een hoger fun gehalte heeft
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time
Zie mijn onderschrift...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time
Al maanden met typoRedBill schreef:Zie mijn onderschrift...
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time
ja iid tot dat je blok klapt hahah is het fun gehalte wel overvizier schreef:v6, altijd goed
maar ben wel van mening dat een let een hoger fun gehalte heeft
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time
ja een c20let is net XTC , je moet er duur voor betalen en de pret is maar van korte duur, en als de fun uit gewerkt is ben je er goed ziek vanNick(GSI) schreef:ja iid tot dat je blok klapt hahah is het fun gehalte wel overvizier schreef:v6, altijd goed
maar ben wel van mening dat een let een hoger fun gehalte heeft
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time
whaha geweldige beschrijvingraymond schreef:ja een c20let is net XTC , je moet er duur voor betalen en de pret is maar van korte duur, en als de fun uit gewerkt is ben je er goed ziek vanNick(GSI) schreef:ja iid tot dat je blok klapt hahah is het fun gehalte wel overvizier schreef:v6, altijd goed
maar ben wel van mening dat een let een hoger fun gehalte heeft
maare let is verkocht
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time
dat is snel
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time
idd haha echt beter kan de v6 ook beter aanpakkenoenatje schreef:dat is snel
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time
aangezien dit mijn oude blok is geweest en daarvoor van royke-kadett, zal ik ook is even reageren..Rellie opt werk schreef:Schade is veroorzaakt door pingelen, heb de foto's laten zien aan een paar motor tuners die zeiden allemaal hetzelfde.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Klopvastheid
Is veroorzaakt door te hoge compressie, we denken zelf dat er in het verleden al vaker met de motor gerommeld is, zeker aangezien de staat van de orignele turbo die er bij zat waarvan de schoepen een dikke centimeter speling hadden. Turbo druk stond al laag afgesteld omdat de auto nog niet gechipt was, waarschijnlijk doordat de kop in het verleden veelvuldig gevlakt is in conbinatie met de standaard management en de grotere turbo. Daarom laat ik dus bijna nooit 16V koppen vlakken als het even niet nodig is, staat bovendien ook in de tis2000 vermeld. Al met al mooi kloten, maar ik kom er samen met nick wel weer uit
het lijkt me zeeeer sterk dat die turbo een cm speling had.. of hij moet in een kilometertje of 2000? van geen voelbare speling, naar 1 cm speling zijn gegaan . toen ik het blok kocht werd mij verteld dat er een busje in de kop zat(heb ik toen met de verkoop ook nog verteld volgens mij) dus je kan er dan wel vanuit gaan dat ie zowieso gevlakt is. ik heb de kop ook nog is na laten meten en verteld dat ze eventueel minimaal moesten vlakken omdat het een turbo motor was. dit is gedaan omdat ik gelijk na de inbouw een lekke koppaking had en dus niet wist of hij warm was geworden.toen is er ook gelijk een z20let pakking gemonteerd.
ik heb de motor (zonder de f28) een km. of 5000 in mijn kadett gehad dus ik weet verder natuurlijk ook niet alles van het blok, maar ik weet wel dat hij ERG NETJES liep en hij had zeker geen problemen met druk opbouwen . aan dat stelschroefje van de wastgate heb ik nooit gezeten maar hij haalde wel ongeveer zijn orginele druk.
maar goed, als je een c20let koopt die meer als 2 ton heeft gelopen, dan kan je wel verwachten dat hij niet als nieuw is. ook al liep hij naar mijn mening toch nog erg goed.
ik denk dat je als een zelfbenoemde ''opelspecialist'' die zich eigen in het rijtje van frank janssen en botter enz. plaatst een kop compleet reviseerd(of laat doen?) dan zowieso de kop na laat meten.. dat is volgens toch de basis van een revisie.. eerst meten, en dan kijken of het allemaal nog binnen de waarden is en DAN reviseren of kijken voor een andere kop
het is niet mijn bedoeling om hier mensen tegen het zere been te schoppen, maar ik vind het wel zonde dat door zoiets het blok in de puin is gelopen en dat alles weggaat en dat alles maar op de vorige eigenaren word geschoven? terwijl er naar mijn mening niet alleen daar de schuld te zoeken is .
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time
hey barry,
Motor liep ook gewoon goed, ook na alle aanpassingen, ik schuif ook helemaal niks op jou, onderblok was nog helemaal netjes toen ie uit elkaar lag.
ik denk gewoon dat de motor door met standaard ecu rijden en een grote turbo erop in elkaar is gelopen of hoe je t wilt noemen, de kop zag er niet op de max gevlakt uit ofzo.
het is jammer dat bijna iedereen gezeik heeft met de garret turbo's met standaard ecu!
Niemand heeft me er ook voor gewaarschuwd het kon allemaal maarja ik ben er helemaal klaar mee het is gebeurt.
Niels bedoelde de garret die laag is afgesteld. ik heb nooit met de standaard Turbo gereden.
Het was gewoon een goed blokje liep als een zonnetje. maar die standaard turbo was er niet echt goed aan toe dat moet ik wil zeggen
Motor liep ook gewoon goed, ook na alle aanpassingen, ik schuif ook helemaal niks op jou, onderblok was nog helemaal netjes toen ie uit elkaar lag.
ik denk gewoon dat de motor door met standaard ecu rijden en een grote turbo erop in elkaar is gelopen of hoe je t wilt noemen, de kop zag er niet op de max gevlakt uit ofzo.
het is jammer dat bijna iedereen gezeik heeft met de garret turbo's met standaard ecu!
Niemand heeft me er ook voor gewaarschuwd het kon allemaal maarja ik ben er helemaal klaar mee het is gebeurt.
Niels bedoelde de garret die laag is afgesteld. ik heb nooit met de standaard Turbo gereden.
Het was gewoon een goed blokje liep als een zonnetje. maar die standaard turbo was er niet echt goed aan toe dat moet ik wil zeggen
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 01 okt 2009 23:41
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time
Nou echt niet, ik heb het nu drie keer mee gemaakt en pingelen ziet er heel anders uit. dan had de zuiger gewoon weg gesmolten.Rellie opt werk schreef:Schade is veroorzaakt door pingelen, heb de foto's laten zien aan een paar motor tuners die zeiden allemaal hetzelfde.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Klopvastheid
Is veroorzaakt door te hoge compressie, we denken zelf dat er in het verleden al vaker met de motor gerommeld is, zeker aangezien de staat van de orignele turbo die er bij zat waarvan de schoepen een dikke centimeter speling hadden. Turbo druk stond al laag afgesteld omdat de auto nog niet gechipt was, waarschijnlijk doordat de kop in het verleden veelvuldig gevlakt is in conbinatie met de standaard management en de grotere turbo. Daarom laat ik dus bijna nooit 16V koppen vlakken als het even niet nodig is, staat bovendien ook in de tis2000 vermeld. Al met al mooi kloten, maar ik kom er samen met nick wel weer uit
En hadden er geen deuken door stukken hardmetaal van het turbinewiel in gezeten.
En de kop was ook niet teveel gevlakt heb ik zelf in het begin wel een keer gehad zuigers weg gesmolten de zuigers heb ik nog liggen en die zien er heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel anders uit.
Ik heb zo'n beetje alle soorten motorschade gezien en op gelost en hier is totaal geen twijfel over mogelijk.
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time
prs schreef:aangezien dit mijn oude blok is geweest en daarvoor van royke-kadett, zal ik ook is even reageren..Rellie opt werk schreef:Schade is veroorzaakt door pingelen, heb de foto's laten zien aan een paar motor tuners die zeiden allemaal hetzelfde.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Klopvastheid
Is veroorzaakt door te hoge compressie, we denken zelf dat er in het verleden al vaker met de motor gerommeld is, zeker aangezien de staat van de orignele turbo die er bij zat waarvan de schoepen een dikke centimeter speling hadden. Turbo druk stond al laag afgesteld omdat de auto nog niet gechipt was, waarschijnlijk doordat de kop in het verleden veelvuldig gevlakt is in conbinatie met de standaard management en de grotere turbo. Daarom laat ik dus bijna nooit 16V koppen vlakken als het even niet nodig is, staat bovendien ook in de tis2000 vermeld. Al met al mooi kloten, maar ik kom er samen met nick wel weer uit
het lijkt me zeeeer sterk dat die turbo een cm speling had.. of hij moet in een kilometertje of 2000? van geen voelbare speling, naar 1 cm speling zijn gegaan . toen ik het blok kocht werd mij verteld dat er een busje in de kop zat(heb ik toen met de verkoop ook nog verteld volgens mij) dus je kan er dan wel vanuit gaan dat ie zowieso gevlakt is. ik heb de kop ook nog is na laten meten en verteld dat ze eventueel minimaal moesten vlakken omdat het een turbo motor was. dit is gedaan omdat ik gelijk na de inbouw een lekke koppaking had en dus niet wist of hij warm was geworden.toen is er ook gelijk een z20let pakking gemonteerd.
ik heb de motor (zonder de f28) een km. of 5000 in mijn kadett gehad dus ik weet verder natuurlijk ook niet alles van het blok, maar ik weet wel dat hij ERG NETJES liep en hij had zeker geen problemen met druk opbouwen . aan dat stelschroefje van de wastgate heb ik nooit gezeten maar hij haalde wel ongeveer zijn orginele druk.
maar goed, als je een c20let koopt die meer als 2 ton heeft gelopen, dan kan je wel verwachten dat hij niet als nieuw is. ook al liep hij naar mijn mening toch nog erg goed.
ik denk dat je als een zelfbenoemde ''opelspecialist'' die zich eigen in het rijtje van frank janssen en botter enz. plaatst een kop compleet reviseerd(of laat doen?) dan zowieso de kop na laat meten.. dat is volgens toch de basis van een revisie.. eerst meten, en dan kijken of het allemaal nog binnen de waarden is en DAN reviseren of kijken voor een andere kop
het is niet mijn bedoeling om hier mensen tegen het zere been te schoppen, maar ik vind het wel zonde dat door zoiets het blok in de puin is gelopen en dat alles weggaat en dat alles maar op de vorige eigenaren word geschoven? terwijl er naar mijn mening niet alleen daar de schuld te zoeken is .
Nick heeft de turbo zelf gezien, heb hem hier nog liggen dus als je wilt zien hoeveel speling er op zat Ik schuif de schuld ook niet op de vorige eigenaren, ik zei dat het een combinatie was van meerdere factoren.
@andre
Je hebt meerdere soorten pingel schade, schade die jij noemt van een weg gesmolten zuiger is het extreemste geval.
Zo kan pingelschade er ook uitzien,
Hier nog een foto van een kop met pingel schade
Denk dat het ook het probleem bij fred is geweest, laat dus je chip goed controleren of de ontsteking wel goed is. Onder in toeren gaat het wel goed, maar zodra je hoger in toeren komt gaat die gewoon pingelen. Pingelen is ook duidelijk te horen, klinkt als een ratelende ketting/klepstoter. Heb hier ook hetzelfde probleem met een manta gehad, daar zit een vacuum vervroeger op. Doordat er hoge compressie zuigers geplaatst zijn trekt die motor veel meer vacuum in de inlaat waardoor de ontsteking te ver vervroegt werd waardoor de motor ging pingelen. Vacuum slang er af en het was over. Bij de LET gebeurd het in de ECU, heb je dus een standaard ECU met een dikke turbo en je trekt hem een keer door in toeren is er grote kans dat hij gaat pingelen. Ook heeft het er mee te maken welke brandstof je tank.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
- marklukassen
- forum-gebruiker
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 04 mar 2009 19:57
- Locatie: Gelderland / 's-Heerenberg
- Contacteer:
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time
Maar Nick, je bent met de turbo dus klaar?? Nooit meer of..??
''Me and my car may not look like much.. But we are pro at pretending to be ninja's!''
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time
waarschijnlijk nooit meer, hij gaat nu voor een v6marklukassen schreef:Maar Nick, je bent met de turbo dus klaar?? Nooit meer of..??
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time
Die schade is net het punt dat de zuiger/kop begint te smelten.
In extreme gevallen brandt je zo een gat in de zuiger.
En je ziet ook precies op het punt waar de verbrandingskamer het kleinst is en de hoogste temperatuur/compressie ontstaat.
In extreme gevallen brandt je zo een gat in de zuiger.
En je ziet ook precies op het punt waar de verbrandingskamer het kleinst is en de hoogste temperatuur/compressie ontstaat.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- jeffrey c20let
- forum-gebruiker
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 28 dec 2003 02:58
- Locatie: waddinxveen
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time
Al met al Als je voor safe wilt gaan is het dus ten alle tijden aan te raden om een uitgebreider ecu aan te schaffen (kms,dta enz) die met div singalen alarm slaat als er maar iets niet in orde is toch?
Nick dat je gewoon weer door gaat met wat leuks is ook als het nu vlink klote is
Suc 6 weer
Nick dat je gewoon weer door gaat met wat leuks is ook als het nu vlink klote is
Suc 6 weer
Gang is alles
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time
Ja idd moet toch wat he de gsi gaat iig niet weg wat er ook gebeurd. Dan maar een ander blok met ook redelijk wat koppel/pk's hehe Thxjeffrey c20let schreef:Al met al Als je voor safe wilt gaan is het dus ten alle tijden aan te raden om een uitgebreider ecu aan te schaffen (kms,dta enz) die met div singalen alarm slaat als er maar iets niet in orde is toch?
Nick dat je gewoon weer door gaat met wat leuks is ook als het nu vlink klote is
Suc 6 weer
- marklukassen
- forum-gebruiker
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 04 mar 2009 19:57
- Locatie: Gelderland / 's-Heerenberg
- Contacteer:
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time
raymond schreef:ja een c20let is net XTC , je moet er duur voor betalen en de pret is maar van korte duur, en als de fun uit gewerkt is ben je er goed ziek vanNick(GSI) schreef:ja iid tot dat je blok klapt hahah is het fun gehalte wel overvizier schreef:v6, altijd goed
maar ben wel van mening dat een let een hoger fun gehalte heeft
''Me and my car may not look like much.. But we are pro at pretending to be ninja's!''
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time
Ik heb heel de topic gevolgd en toch respect!
Het is erg vervelend omdat je een hoop geïnvesteerd en je krijgt er weinig leuks voor terug
Hoop dat het met je v6 beter afloopt!
Succes
Het is erg vervelend omdat je een hoop geïnvesteerd en je krijgt er weinig leuks voor terug
Hoop dat het met je v6 beter afloopt!
Succes
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time
Thx theo ja t is balen maarja de v6 is gewoon een stuk betrouwbaarder eerlijk is eerlijk toch. en een v6 is ook leuk hoor ritje met pascal ging ook bloed hard hahahTheo Gsi schreef:Ik heb heel de topic gevolgd en toch respect!
Het is erg vervelend omdat je een hoop geïnvesteerd en je krijgt er weinig leuks voor terug
Hoop dat het met je v6 beter afloopt!
Succes
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time
Ja is ook zeker, en ook kwa brandstof zal het wel wat zuiniger zijn omdat hij minder hard hoeft te werken door de 24 kleppen
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time
Maar je heb wel 2 cilinders meer waar peut in moetTheo Gsi schreef:Ja is ook zeker, en ook kwa brandstof zal het wel wat zuiniger zijn omdat hij minder hard hoeft te werken door de 24 kleppen
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time
toch word er door div. revicie bedrijven beweerd dat bij pingelen de turbo in 99% van de gevallen heel blijft.
en dat je dat in alle gevallen hoord aan komenm echt een rarre tik in de kop en niet voor 3 sec.
en dat je dat in alle gevallen hoord aan komenm echt een rarre tik in de kop en niet voor 3 sec.
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time
Hebben ze het dan over OEM turbo's of over aftermarket exemplaren?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠