Pagina 16 van 28

Geplaatst: 09 sep 2006 21:02
door Rallyastra
Ging lekker vandaag 8)

Geplaatst: 09 sep 2006 21:18
door Harm
woow!!!

ziet er goed uit!!!!

ga zo door.......... :thumbsup:

Geplaatst: 10 sep 2006 00:07
door Laagvlieger
druklager is niet aangepast. Alleen de druklagerhouder.

Geplaatst: 10 sep 2006 02:16
door Rallyastra
Nee ik ga er pattent op aanvragen :lol: maar ik ga nog een bus draaien, exact hetzelfde als de houder maar dan 2,5 cm langer die monteer ik op de oude houder. Zo kan je altijd een nieuw druklager er op zetten als die versleten is en hoeft hij dus niet altijd aangepast te worden. Over de priesas hebben we al zitten denken, maar zoals het er naar uit ziet past hij goed, dus maak je niet druk :wink: En even een prisas verlengen doe je niet zomaar.

Geplaatst: 10 sep 2006 04:15
door Rallyastra
Nog even een bus getekend

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 10 sep 2006 11:26
door Laagvlieger
Mooi! 8)

Geplaatst: 10 sep 2006 22:17
door chucky66
heb vandaag gehoord dat het om keuren van een auto van 4 naar 6 cilinder niet bij de rdw meer nodig is
:!: :!: :!: :!: :!:

Geplaatst: 10 sep 2006 22:19
door Laagvlieger
dat kan. APK hoeft er ook niet meer na gekeken te worden.
Neemt niet weg dat ie TOCH moet ivm de vermogenstoename.

maare wat of wie is je bron dan?

Geplaatst: 11 sep 2006 00:59
door Rallyastra
Een van zn internet warrior vriendjes natuurlijk :lol:

Geplaatst: 11 sep 2006 12:39
door chucky66
bij rob hadden ze bij de opel dealer een steekproef
en toen kwam het ter spraken
de persoon van de rdw heeft het zelf daar verteld
geen om keuring nodig dus niet alleen voor apk maar gewoon niet meer nodig

Geplaatst: 11 sep 2006 12:44
door Rallyastra
Ja het is weer eens zo vaag in Nederland, een zegt mag wel ander zegt mag niet. Marcel moet toch zowiezo heen omdat hij boven de 40% vermogens toename zit. Bij de rally reden we ook allemaal met 1.4 chassis rond en dan vertelden we de verzekering gewoon dat er een andere motor in lag endat was 9 van de 10 keer geen probleem. Je zou hem niet kunnen keuren en het alleen aageven bij de verzekering maar goed zou toch niet het risico willen lopen dat er iets mis gaat.

Geplaatst: 11 sep 2006 16:26
door GSi Twente
Beter teveel doen, als te weinig.
Dan weet je altijd dat je goed zit. :wink:

Geplaatst: 11 sep 2006 18:49
door Melbo
Staat ook wel pimp op je kentekenpapieren natuurlijk "X30XE"(?)... 8)

Geplaatst: 11 sep 2006 20:00
door Laagvlieger
yupz en maakt hem meer waard.

Geplaatst: 11 sep 2006 20:21
door Sounddragon
Ook dat, maar dan weet je wel ZEKER dat je achteraf bij een ongeval ofzo, geen gezeur krijgt :wink:

Geplaatst: 11 sep 2006 21:12
door Bart(astra)
Sounddragon schreef:Ook dat, maar dan weet je wel ZEKER dat je achteraf bij een ongeval ofzo, geen gezeur krijgt :wink:
Dat weet je nooit zeker, maar meer kan je zelf niet doen.

Ongevallen geven bijna altijd gezeik !

Geplaatst: 11 sep 2006 21:16
door Sounddragon
Jah, wrijf het er nog maar even in :?


:wink:

Geplaatst: 11 sep 2006 22:43
door Rallyastra
Station rijders he :lol:

Geplaatst: 12 sep 2006 07:33
door The Undertaker
Hmm, over de herkeuring. Ik kreeg deze mail op een vraag over een herkeuring, dateert van 04-09-2006:
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Wanneer er een motor met een andere motorcode in een voertuig wordt geplaatst dan moet het kentekenbewijs worden gewijzigd. Dit geldt zowel wanneer de brandstofsoort ongewijzigd blijft als dat de brandstofsoort wel wordt gewijzigd.

U moet het voertuig hiervoor laten keuren bij een keuringsstation van de RDW. Na goedkeuring worden het kentekenbewijs en het kentekenregister aangepast.
Tijdens de keuring wordt nagegaan of het voertuig met de gemonteeerde motor overeenkomt met een andere bestaande typegoedkeuring. Eventueel wordt u gevraagd dit aan te tonen door het overleggen van een verklaring van de fabrikant van het voertuig of zijn in Nederland gemachtigde importeur.

Wanneer er een typegoedkeuring bestaat dan past de RDW het kentekenbewijs aan. Is dit niet het geval dan wordt u doorgestuurd naar het Test Centrum in Lelystad (TCL)voor een geluidstest en wanneer het vermogen met meer dan 40 % is toegenomen tevens een weggedragtest .Totale kosten voor uw voertuig bedragen circa 1000,--euro.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Technische Helpdesk.

Technische helpdesk telefoonnummer: 0900 0739 (0,10 euro p/m).

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW
Ik neem aan dat als het niet nodig is het vermeld zou zijn... :?

Geplaatst: 12 sep 2006 12:56
door Rallyastra
Wie haalt wat door elkaar ? :roll:

Geplaatst: 12 sep 2006 13:20
door Rallyastra
Lees nou de post eens een stukje naar boven

"Wanneer er een motor met een andere motorcode in een voertuig wordt geplaatst dan moet het kentekenbewijs worden gewijzigd. Dit geldt zowel wanneer de brandstofsoort ongewijzigd blijft als dat de brandstofsoort wel wordt gewijzigd."

Welk gedeelte van dit stuk snappen mensen nou niet ? altijs maar met excusen dit en dat zo is het klaar doe lekker wat je zelf wil maar ga geen ideote dingen verzinnen om ergens onderuit te komen. Als je in princiepe al van een C16NE naar een NZ gaat weet ik het waterver moet je officeel al keuren omdat je motor code geweizigd is punt zo is het regels zijn duidelijk genoeg. Verder staat er duidelijk dat er dan gekeken word of er al een type goedkeuring is dus je zou eraltijd heen moeten of er nou al een goedkeuring voor is ofniet.