Pagina 16 van 19

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 03 okt 2009 13:01
door jason
marklukassen schreef:Hey man stel je is even voor man :spam: :mrgreen: :mrgreen: :wink: j/k

whaaaaaahahaha
altijd dit gezeik.....
en geloof zeker dat botter zich niet meer hoeft voor te stellen
bij de meeste wel bekent

@nick kut man en succes met het afhandelen

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 03 okt 2009 15:05
door Laagvlieger
Het is alleen zaak om zoiets te kunnen bewijzen dat dat gebeurd is.
En daar zit een groot deel van het probleem.
Is het ook geen idee om er een expertise op los te laten?
Desnoods deel de kosten.
Maar dan heb je wel een stok om mee te slaan richting de fabrikant.
Want ik vind dat ze zich er maar makkelijk van afmaken.

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 03 okt 2009 18:29
door marklukassen
chucky66 schreef:vind je dat nog nodig????

zijn er maar weinig die hem niet kennen geloof ik.
jason schreef:
marklukassen schreef:Hey man stel je is even voor man :spam: :mrgreen: :mrgreen: :wink: j/k

whaaaaaahahaha
altijd dit gezeik.....
en geloof zeker dat botter zich niet meer hoeft voor te stellen
bij de meeste wel bekent

@nick kut man en succes met het afhandelen


omg.. het was een grapje... vandaar ook de 'j/k' (just kidding) achteraan in het klein..
Hey man stel je is even voor man :spam: :mrgreen: :mrgreen: :wink: j/k

hebben jullie nog niet gegeten ofzo.. gasten happen mien toe.... :roll: :roll:

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 03 okt 2009 19:36
door Nick(GSI)
Aangezien dit lang gaat duren voordat de C20let weer gaat draaien gaat het blok eruit :(

Er komt voor in de tussen tijd een normaal blok in, dat ik sowieso kan blijven rijden.

jullie zien de foto's vanzelf wel.

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 03 okt 2009 20:27
door gsipiloot
hey nick ik zie het nu pas omdat ik de laatstetijd nie echt online kan ivm het uit elkaar gaan van mij en mn vriendin

maar iig super kut voor je en al helamaal dat m-tech moeilijk doet over een product van hun wat niet goed is!

sterkte ermee!!!

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 04 okt 2009 10:53
door Nick(GSI)
thx jonge :)

Jij ook sterkte zijn vervelende dingen!

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 04 okt 2009 14:43
door Erwin_dude
Nick(GSI) schreef:Aangezien dit lang gaat duren voordat de C20let weer gaat draaien gaat het blok eruit :(

Er komt voor in de tussen tijd een normaal blok in, dat ik sowieso kan blijven rijden.

jullie zien de foto's vanzelf wel.

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 06 okt 2009 23:02
door Nick(GSI)
Heb een ander blok gekocht omdat ik toch wil rijden in de gsi 8) hij heeft lang genoeg stil gestaan. en het verhaal met de turbo duurt nog wel even!

Is een 3.0 v6 uit 98 met 236.000 km op de teller (valt mee voor een V6) afkomstig uit een saab.
En de bij behorende C25xe onderdelen uiteraard
-kabelboom
-ecu
-inlaat spruitstuk
-carterpan
-motorsteunen
-olie aanzuig buis

Niet te vergeten de adapter plaat voor de F28

hier lvast een picca :lol:
Afbeelding

Re: Nick z'n Project topic

Geplaatst: 06 okt 2009 23:03
door pascal1109
Nice...worden we toch nog verstandig :mrgreen:
Nee hoor, echt jammer van je turbo, dat ding was echt gruwelijk vet, maar dit wordt ook vet...let maar op :D

Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time

Geplaatst: 07 okt 2009 00:39
door Peter_89
Dus er komt nooit meer een C20LET in?

Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time

Geplaatst: 07 okt 2009 01:23
door Nick(GSI)
Peter_89 schreef:Dus er komt nooit meer een C20LET in?
Ligt eraan zit aardig wat schade in. reken maar op 3000/4000 euro
-onderblok
-zuigers
-turbo
-kop
-arbeidsloon

Er is nog geen officieel diagnose gedaan. Ziet er nu i.i.g niet best voor mij uit. dit is ook alles wat ik er over wil zeggen. als mensen meer willen weten voegen ze me maar toe op msn. ben er even klaar mee.

Ga dit blok ook zelf ombouwen/inbouwen om de kosten te drukken. gelukkig hoeft er niet veel aangepast te worden aan de gsi, is eigenlijk zo in hangen.
wil er begin volgende maand aan beginne. Morgen ga ik de let eruit halen.

Nog even kijken wat ik met de v6 doe, aan e.v.t onderhoud
sowieso:

-thermostaat
-olie+filter
-temp sensor
-bougies

de rest eerst maar even bekijken hoe het er mee staat
-koppakking
-distributie
-warmte wisselaar

Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time

Geplaatst: 07 okt 2009 07:31
door oenatje
gaaf man,

Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time

Geplaatst: 07 okt 2009 08:13
door Syl-Astra
Succes er mee Nick

Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time

Geplaatst: 07 okt 2009 08:56
door Haaye
Uhh wist niet dat die v6 ook in een Saab lag...

Succes met het project! :worship:

Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time

Geplaatst: 07 okt 2009 09:24
door pascal1109
haaye schreef:Uhh wist niet dat die v6 ook in een Saab lag...
In een Sintra, Omega B, Saab 9000, Saab 9-5, Cadillac Catera, Saturn L-serie, Saturn Vue.
Al dan niet met wat kleine modificaties.

Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time

Geplaatst: 07 okt 2009 09:47
door RedBill
Succes Nick!

Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time

Geplaatst: 07 okt 2009 09:56
door Rellie opt werk
Schade is veroorzaakt door pingelen, heb de foto's laten zien aan een paar motor tuners die zeiden allemaal hetzelfde.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Klopvastheid

Is veroorzaakt door te hoge compressie, we denken zelf dat er in het verleden al vaker met de motor gerommeld is, zeker aangezien de staat van de orignele turbo die er bij zat waarvan de schoepen een dikke centimeter speling hadden. Turbo druk stond al laag afgesteld omdat de auto nog niet gechipt was, waarschijnlijk doordat de kop in het verleden veelvuldig gevlakt is in conbinatie met de standaard management en de grotere turbo. Daarom laat ik dus bijna nooit 16V koppen vlakken als het even niet nodig is, staat bovendien ook in de tis2000 vermeld. Al met al mooi kloten, maar ik kom er samen met nick wel weer uit :wink:

Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time

Geplaatst: 07 okt 2009 10:18
door Haaye
OKe weer wat geleerd! 8)

Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time

Geplaatst: 07 okt 2009 14:34
door Laagvlieger
Had je de kop opgemeten Niels? Of diagnose laten stellen?
In TIS staat wel een minimum maat vermeld.
Maar mooi klote zo!!
En stiekum denk ik dat er als ie eenmaal met de V6 rijd geen eens een C20LET meer wil :mrgreen:

Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time

Geplaatst: 07 okt 2009 16:40
door Nick(GSI)
Thx jongens!

ja is aardig zuur allemaal dit, en idd Marcel denk het ook wel haha :lol:

wil eigenlijk in 1 klap alles doen aan de v6 maarja geld is een beetje op moet maar even wachten anders duurt het weer zolang voordat ik pas rijd.

Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time

Geplaatst: 07 okt 2009 17:06
door chucky66
Laagvlieger schreef:Had je de kop opgemeten Niels? Of diagnose laten stellen?
In TIS staat wel een minimum maat vermeld.
Maar mooi klote zo!!
En stiekum denk ik dat er als ie eenmaal met de V6 rijd geen eens een C20LET meer wil :mrgreen:


zou het niet anders om zijn :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time

Geplaatst: 07 okt 2009 17:10
door Raymond-oud
is dit geen idee dan :shutup:

Afbeelding

Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time

Geplaatst: 07 okt 2009 17:15
door Nick(GSI)
kan je denk beter een 2.8 v6 turbo halen en die inbouwen dit kost helemaal veel hehehe maar wel vet!

Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time

Geplaatst: 07 okt 2009 17:42
door Laagvlieger
Haha maar dan zit je weer met die kloteturbo's :mrgreen:

Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6 time

Geplaatst: 07 okt 2009 17:50
door pascal1109
Laagvlieger schreef:Haha maar dan zit je weer met die kloteturbo's :mrgreen:
Ook hier in Europa gaat het volgende gezegde op: "There's no substitute for cubic inches" :mrgreen: