Pagina 15 van 91

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> drijfstanglage

Geplaatst: 23 apr 2011 18:15
door GSI Racer
Ik heb met iemand van het Opel forum gemailt.
hij is gespecialiseerd in het tunen van C20XE's.
hebben zelf een Astra LET met 403pk :lol:

hij zei dat ik op +/_210pk uit moet komen met de plannen die ik nu heb.
komen wel nog iets scherpere nokken op dan!

dat zijn nog eens leuke vooruitzichten :shiny:

Nu nog wachten tot de revisiemonteur is komen kijken naar het blok en of het garantie word, de ja of de nee...

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> drijfstanglage

Geplaatst: 23 apr 2011 18:19
door thommy
Owow

Das vervelend 210pk :mrgreen:

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> drijfstanglage

Geplaatst: 23 apr 2011 18:54
door GSI Racer
echt wel :mrgreen:

en dan te bedenken dat ik ook nog TB's op de planning heb staan in de toekomst.... :shutup:

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> drijfstanglage

Geplaatst: 23 apr 2011 19:45
door pascal1109
Kan je beter een 3.0 V6 erin hangen :mrgreen:

Maar dat is meer gewicht. Dit wordt ook enorm gaaf. Ben benieuwd!

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> drijfstanglage

Geplaatst: 27 apr 2011 18:32
door GSI Racer
Vandaag is de revisiemonteur komen kijken.

de kosten gaan gedeeltelijk vergoed worden (waar ik blij genoeg mee ben!)
Volgens de monteur heeft er vuil tussen het lager gezeten.

de lagers van de overige 3 cilinders waren ook niet al te fris meer.... :shock:
dat na 10.000km :roll:

Het hele zaakje kan dus uitgebouwd gaan worden.
Dan breng ik het kale onderblok weer naar hun.
Zij monteren me dan de andere zuigers, drijfstangen en een andere krukas.
De rest ga ik zelf weer netjes opbouwen :wink:

Nu nog even een zaterdag plannen om het blok eruit te krijgen :mrgreen:

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> kleine update

Geplaatst: 27 apr 2011 19:17
door Bart(astra)
Balen, maar gelukkig wordt het gedeeltelijk vergoed

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> kleine update

Geplaatst: 27 apr 2011 21:53
door Erwin_dude
en wat wordt nu precies vergoed? lagers? of montage kosten of?

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> kleine update

Geplaatst: 27 apr 2011 22:14
door pascal1109
Deels is altijd beter dan niets vergoeden!

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> drijfstanglage

Geplaatst: 27 apr 2011 23:37
door Astrid_fahrer
GSI Racer schreef:en dan te bedenken dat ik ook nog TB's op de planning heb staan in de toekomst.... :shutup:
Het zal wel niet in je budget liggen maar ik dacht ik probeer met je mee te denken :mrgreen:

http://link.marktplaats.nl/444315909

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> kleine update

Geplaatst: 30 apr 2011 16:42
door GSI Racer
wat er vergoed gaat worden zijn de montage kosten, dus het complete draaiende gedeelte opnieuw schoonmaken en opbouwen. + nieuwe pakkingen en keerringen.

lagers worden niet vergoed omdat er nu race lagers in komen, dus dat is een beetje dubbel op dan als ik die ook nog eens vergoed zou krijgen.
krukas kan ik voor een paar euro's kopen van Peter.

@Astrid Fahrer,
leuk aanbod die TB's, maar dat laat mijn budget nu niet toe :mrgreen:
wat niet is kan nog komen zeggen ze wel eens....

verder niks meer gedaan aan de Astra.
Ben druk bezig om geld bij elkaar te beunen :lol:
volgende week zal een begin gemaakt worden denk ik.

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> kleine update

Geplaatst: 30 apr 2011 16:53
door pascal1109
GSI Racer schreef: lagers worden niet vergoed omdat er nu race lagers in komen, dus dat is een beetje dubbel op dan als ik die ook nog eens vergoed zou krijgen.
Vergoeding hoeft toch niet per se in onderdelen?
Had mijn broertje ook. Polo G40 gekocht, dag later blok in de soep. Hadden die grapjassen de kop niet eens goed vast gemaakt :shock:

Garantie gelukkig. Alleen duurde het een beetje lang bij hun. Dus heeftie gewoon die auto opgehaald incl. geld voor de stuk gelopen onderdelen. Kreeg dan bijv. wel geld voor maar 1 originele zuiger, maar die zijn duur. Voor dat geld + heel weinig bijleggen, wat hippere zuigers en dergelijke gehaald.
Ding loopt best hard nu.

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> kleine update

Geplaatst: 01 mei 2011 19:55
door Da Evil Michael
heey pascal,

waar heeft je broertje die g40 gekocht dan¿¿¿ een maat van mij had er 2 staan.

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> kleine update

Geplaatst: 01 mei 2011 20:28
door pascal1109
Hier in de buurt, bij een autobedrijf. Daarom was er garantie.

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> kleine update

Geplaatst: 05 mei 2011 21:51
door gsipiloot
(blijft een vw he :mrgreen:) maar dikke plannen voor je gsi ben benieuwd of je je geplande pk's ook gaat halen zou vet zijn! :D

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> kleine update

Geplaatst: 07 mei 2011 19:20
door GSI Racer
Zo, weer even een updatje met wat minder goed nieuws.

Gister avond begonnen met het blok + bak eruit te halen.
Lag er op 2 uurtjes uit, dus rap gegaan.

Motor + bak van elkaar gescheiden.
Motor aan de bok gehangen.

Vandaag verder gegaan en het blok geheel uit elkaar geschroefd.
Wat ik tegen kwam ben ik minder blij mee.

Door het hele motorblok zaten lager resten.
Dat wil dus het volgende zeggen: Zuigers beschadigd, cilinders beschadigd, kop beschadigd.
Nu zit ik dus met een probleem.
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar denk dat ik het blok in onderdelen ga verkopen.
Om alles weer goed te (laten) maken gaat me weer een hoop centen kosten.

Wat me verder op viel was: olie in het koelvloeistof reservoir, dus het bekende scheurtje in de kop.
En een koppakking die koelvloeistof naar de cilinder lekte, zuigerrand was namelijk helemaal schoon :shock:
dat verklaart meteen het slechte lopen als hij koud was.......

Ik denk dat ik de Astra nu even laat staan voor wat hij is en dan doorsparen voor een LET :wink:
een LET zal ook veel pieken gaan kosten, maar als ik nu een andere C20XE ga aanschaffen en deze fris wil maken zal me ook weer veel gaan kosten.

Wel even balen maargoed, dat veranderd er toch niks aan.

Verder heb ik de airco er nog uit gesloopt (leidingen, condensor met filter/droger en pomp)

Komende week wil ik even langs het revisiebedrijf gaan en kijken wat die beste man te vertellen heeft.

De C20XE zal in onderdelen verkocht worden zoals het er nu naar uit ziet.
zijn nog genoeg delen die gebruikt kunnen worden, troep ga ik uiteraard niet verkopen :wink:

dit was voorlopig even de laatste update over mijn Astra :x
Heb hem voor de aardigheid nog maar even gepoetst, dankzij die kut vogels. En de velgen even goed schoon gemaakt.
daar gaat mijn lekkere toer-zomer weer :?

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20XE R.I.P 07

Geplaatst: 07 mei 2011 19:44
door oenatje
ah dat is fucked,


succes met de zoektocht naar een goede let

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20XE R.I.P 07

Geplaatst: 07 mei 2011 20:03
door pascal1109
Sow! Daar wordt je zeker niet vrolijk van nee :(

Wat ga je nog bij het revisiebedrijf vragen dan?

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20XE R.I.P 07

Geplaatst: 07 mei 2011 20:53
door Bart(astra)
Das weer een tegenvaller dan.

Maar of een c20let nou een betrouwbare oplossing is voor circuitrijden, betwijfel ik..

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20XE R.I.P 07

Geplaatst: 08 mei 2011 00:44
door GSI Racer
@Pascal, ik wil gaan vragen hoe het nu verder gaat met de garantie.

@Bart, Hoe bedoel je betrouwbaar?
Op zich zijn het wel sterke/degelijke motoren als je het goed aanpakt, niet dan?
Heb nog weinig ervaring met de LET's moet ik wel eerlijk zeggen.

Het is ook niet zo dat ik de hele dag op zo'n circuit lig te blazen he!!

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20XE R.I.P 07

Geplaatst: 08 mei 2011 02:19
door pluggie
LET is behoorlijk ruk op circuit. Magoed.
Dat is ook waarom WTCC mannen zo'n moeite hebben met Turbo's, ipv 2.0's.

Volgens mij wil je op een circuit gewoon zowat de meest standaard C20XE, lekker hoog op zijn poten, en keiharde vering.
Mega remmen, weinig gewicht, en zonder dakbekleding, dakraam, en ramen.
Dattum.

Revisie is duur, maar een LET wil je niet op een circuit.

Magoed jij en ik zeker nie zijn geen schumacher. En je wil een korte bak.

Magoed dan ga ik alleen even uit van Schumacher zijn eisen.

KHeb er eigenlijk nooit iets openlijks over gezegt. Toen mijn astra werd afgeladen heb ik midden in de nacht Lancia Delta
Integrale 16V EVO 2 gereden.
In een EVO 1 casco. Totale coke freak, je moest de EVO 1 hebben met EVO2 blok, want dat was snelste.

En opgefokt met schakelaars. Dus echt de 25k/50k euro droom, totaal tot op schroefje uit mekaar geweest.

'nee ik ga daar niet met je in meerijden, jij hebt gezopen'
'Kost mij geld hoor, want dan mag je rijden in hoogste stand'

Stomme potmeter schakelaar.

'Nee doe ik niet'

Heb daar ook foto's van. Jongen zat zwaar aan de coke en drank.
Mijne werd afgeladen, en daar stondtie.

'Rij dan met me mee'. NEE !

Nee, ik rij nooit met iemand zo iemand mee, mijne is net total loss.

Uiteindelijk zei die het zo vaak, okay, dan rij ik, maar ik durf het niet.

Ik heb het gereden. Dooooooooooh, wat gaat dat echt ongenadig hard. Is oncontroleerbaar. Echt.
Tot 2000 toeren reed dat als een 1.6, heel lief en normaal, en dat kun je niet vergelijken met een LET in een Astra.

Mijn god man, wat eng. Ongenadige klap 300pk op 900 kilo. En plots, en dat is dan een echte, een 4x4.
Dat gaat zooooo fokking hard, niet normaal. Dat gaat zooo hard. Dat gaaat zooo hard.
Dat ging zo ongenadig hard. Dat gaat zoooooooooooooooo hard. Echt niet normaal.

Dikke dubbele fans, je hele voorkant is fans, alles fluit, BOV als je schakelt, TSSS, BWAAAAAAAAAAAAA, en onder de 2000 niks.
Maar tis zo'n plotse Surge.

Dus mijn auto eind sept kwam net terug van de dieplader en uur later rij ik dat.
Oh en 3 rondjes rondweg zat de hele tank erdoorheen. Kerel was ketslazeres, 'tank maar met mijn pas'.

Bizarre is wel:
Je staat middenin de nacht met je Lancia Delta Integrale bij de pomp, allemaal sjonnies, er was echt niemand die opmerkte 'wow'.

Gaat zo oncontoleerbaar hard man.

Sta je bij tankstation, staan die dubbele fans te loeien, met geluid van 2 nillfiks middenin de nacht. Toch meegemaakt.

Ik zou zoiets niet in mijn astra willen. Omdat ik nie zou kunnen.
Godsamme nondedju, wat gaat dat hard in zoiets.
Maar snapte ook meteen waarom schumacher geen turbo wil.
Je gaspedaal heeft alleen te maken met techniek, niet met je auto. Je krijgt onverwacht een ongenadige klap.

Tis wel heel leuk. Leukste wat er is zelfs.

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20XE R.I.P 07

Geplaatst: 08 mei 2011 03:23
door pluggie
Magoed sterkte kerel, wat Bart zegt, Let is nou niet circuit most steady.

Je gaat hem wel maken gast, in een of andere manier.

Zo ben je wel !!!!

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20XE R.I.P 07

Geplaatst: 08 mei 2011 09:26
door The Undertaker
Klote man!

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20XE R.I.P 07

Geplaatst: 08 mei 2011 09:41
door Matt
Zonde. Hopelijk komt alles weer helemaal goed.

Heb nog wel een mooie witte voor je :lol:

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20XE R.I.P 07

Geplaatst: 08 mei 2011 09:50
door Bart(astra)
GSI Racer schreef:@Pascal, ik wil gaan vragen hoe het nu verder gaat met de garantie.

@Bart, Hoe bedoel je betrouwbaar?
Op zich zijn het wel sterke/degelijke motoren als je het goed aanpakt, niet dan?
Heb nog weinig ervaring met de LET's moet ik wel eerlijk zeggen.

Het is ook niet zo dat ik de hele dag op zo'n circuit lig te blazen he!!

Heb je de verhalen van Andre Botter wel eens allemaal gelezen/gehoord

Let is een bodemloze put, als je er mee gaat racen ed.
(of je moet het zaakje helemaal standaard laten, wat niet gebeurd)

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20XE R.I.P 07

Geplaatst: 08 mei 2011 10:00
door Mikeopel
dat is heel vervelend man. en heel veel sterkte met het zoeken ( en sparen) voor een c20let