Pagina 14 van 32

Re: Mikeopel, Project--->>x20xev

Geplaatst: 22 jan 2012 11:12
door Mikeopel
gisteren uitlaat rubbers vervangen, nieuwe bout er in gedaan . dus de uitlaat is weer dicht.!

eergisteren verjaardag gehad van een maat. Mark was er ook aanwezig, hij probeerden mij ook een ombouw project met een saab blokje.
ik stel dat nog wel even uit.

Re: Mikeopel, Project--->>x20xev

Geplaatst: 22 jan 2012 19:49
door .:johan:.
lekker bezig geweest,

wel balen man.. zuur ritje dan in eens :( suc6

Re: Mikeopel, Project--->>x20xev

Geplaatst: 23 jan 2012 01:21
door Mikeopel
zeker. maar ach 5min werk en was weer goed dus het probleem was niet zo erg gelukkig.

Re: Mikeopel, Project--->>x20xev

Geplaatst: 31 jan 2012 23:25
door Mikeopel
X20XEV
Type: R4
Control: DOHC
Aantal kleppen: 16
Boring (mm): 86.0
Slag (mm): 86.0
Volume (cc): 1998
Vermogen (kW bij min-1): 100 / 5600
Koppel (Nm bij min-1): 185/4000 188/3200 (Astra, Vectra B MJ99), 188/3400 (Astra G, Vectra B uit MJ99)
Compressieverhouding: 10,8: 1
Motor management: Siemens Simtec 56,1, van MJ96 Siemens Simtec 56,5, Astra G Siemens Simtec 70
Octane eis: 95 / 98 / 91, kloppen geregeld
Control: Timing riem
Uitlaatsysteem: EGR, geregelde katalysator
Bijzonderheden: 14449586 of 31000001 van de motor geen balansassen (MJ98)
Toepassing: Astra F (F18WR/CR, AF20), Astra G (F18WR/CR, F23SR, AF20), Calibra (F18CR, F18 + CR, AF20), Omega B (R25, AR25), Vectra A (F18WR/CR, F18 + CR, AF20), Vectra B (F18WR/CR, F23SR, AF20)

het veschil tussen de 2 motoren.



C18XE
Type: R4
Control: DOHC
Aantal kleppen: 16
Boring (mm): 81.6
Slag (mm): 86.0
Volume (cc): 1799
Vermogen (kW bij min-1): 92 / 5600
Koppel (Nm bij min-1): 168 / 4800
Compressieverhouding: 10,8: 1
Motor management: Siemens Simtec 56,0
Octane eis: 95 / 98 / 91, kloppen geregeld
Control: Timing riem
Uitlaatsysteem: geregelde katalysator
speciale kenmerken:
Toepassing: Astra F (F16CR, F18WR/CR)


bedankt oenat

Re: Mikeopel, Project--->>x20xev

Geplaatst: 31 jan 2012 23:28
door TurboTim
Hang dat blok er nou is in man ! :lol:

Re: Mikeopel, Project--->>x20xev

Geplaatst: 31 jan 2012 23:32
door Mikeopel
jaja ik vraag het wel aan mark.
renee heeft het tedruk en daar baal ik wel van had hem het liefts er al in gehad!
maar komt goed.
no stress.

Re: Mikeopel, Project--->>x20xev

Geplaatst: 01 feb 2012 00:09
door TurboTim
was een geintje gozer, neem lekker je tijd en gelijk in 1 keer goed doen toch

Re: Mikeopel, Project--->>x20xev

Geplaatst: 01 feb 2012 08:47
door Mikeopel
weet ik Tim dat je het zo bedoelt, je hebt wel aan de eene kant gelijk!
en ik was niet boos hoor Tim :mrgreen:

Re: Mikeopel, Project--->>x20xev

Geplaatst: 01 feb 2012 10:31
door TurboTim
Mikeopel schreef:weet ik Tim dat je het zo bedoelt, je hebt wel aan de eene kant gelijk!
en ik was niet boos hoor Tim :mrgreen:
Pfieeeeuwwww Zag de apache's al boven me dak cirkelen :lol:

Re: Mikeopel, Project--->>x20xev

Geplaatst: 01 feb 2012 11:30
door Mikeopel
Foxs schreef:
Mikeopel schreef:weet ik Tim dat je het zo bedoelt, je hebt wel aan de eene kant gelijk!
en ik was niet boos hoor Tim :mrgreen:
Pfieeeeuwwww Zag de apache's al boven me dak cirkelen :lol:
zall wel mee vallen :mrgreen:
en als het wel zo was. was het zo gegaan:
:mrgreen: :mrgreen:

Re: Mikeopel, Project--->>x20xev

Geplaatst: 01 feb 2012 14:54
door TurboTim
Burn Burn hehehe :mrgreen:

Re: Mikeopel, Project--->>x20xev

Geplaatst: 01 feb 2012 16:16
door Mikeopel
hadden ze maar het goeie pad gekozen

Re: Mikeopel, Project--->>x20xev

Geplaatst: 01 feb 2012 18:10
door GSI Racer
is eens wat anders dan een doorsnee windbuks :mrgreen:

Re: Mikeopel, Project--->>x20xev

Geplaatst: 01 feb 2012 18:28
door Mikeopel
GSI Racer schreef:is eens wat anders dan een doorsnee windbuks :mrgreen:
dan heb je nog de barrett m107 :mrgreen:

als door gewinterde buks!

Afbeelding

Re: Mikeopel, Project--->>x20xev

Geplaatst: 01 feb 2012 18:39
door TurboTim
Krijg je die bij die audi 8)

Re: Mikeopel, Project--->>x20xev

Geplaatst: 01 feb 2012 19:47
door GSI Racer
Zo ja, dan doe er maar 2 :mrgreen:

Re: Mikeopel, Project--->>x20xev

Geplaatst: 01 feb 2012 22:11
door Mikeopel
denk het niet. de buks is even duur als een nieuw prijs van een gsi :mrgreen:

Re: Mikeopel, Project--->>x20xev

Geplaatst: 02 feb 2012 15:08
door astra-gsi-666
Foxs schreef:Krijg je die bij die audi 8)
nieuw alarm van audi,auto is zo niet mee te nemen en de dief krijgt geen tweede kans. :mrgreen:
danny

Re: Mikeopel, Project--->>x20xev

Geplaatst: 03 feb 2012 13:51
door astra-gsi-666
Mikeopel schreef:X20XEV
Type: R4
Control: DOHC
Aantal kleppen: 16
Boring (mm): 86.0
Slag (mm): 86.0
Volume (cc): 1998
Vermogen (kW bij min-1): 100 / 5600
Koppel (Nm bij min-1): 185/4000 188/3200 (Astra, Vectra B MJ99), 188/3400 (Astra G, Vectra B uit MJ99)
Compressieverhouding: 10,8: 1
Motor management: Siemens Simtec 56,1, van MJ96 Siemens Simtec 56,5, Astra G Siemens Simtec 70
Octane eis: 95 / 98 / 91, kloppen geregeld
Control: Timing riem
Uitlaatsysteem: EGR, geregelde katalysator
Bijzonderheden: 14449586 of 31000001 van de motor geen balansassen (MJ98)
Toepassing: Astra F (F18WR/CR, AF20), Astra G (F18WR/CR, F23SR, AF20), Calibra (F18CR, F18 + CR, AF20), Omega B (R25, AR25), Vectra A (F18WR/CR, F18 + CR, AF20), Vectra B (F18WR/CR, F23SR, AF20)

het veschil tussen de 2 motoren.



C18XE
Type: R4
Control: DOHC
Aantal kleppen: 16
Boring (mm): 81.6
Slag (mm): 86.0
Volume (cc): 1799
Vermogen (kW bij min-1): 92 / 5600
Koppel (Nm bij min-1): 168 / 4800
Compressieverhouding: 10,8: 1
Motor management: Siemens Simtec 56,0
Octane eis: 95 / 98 / 91, kloppen geregeld
Control: Timing riem
Uitlaatsysteem: geregelde katalysator
speciale kenmerken:
Toepassing: Astra F (F16CR, F18WR/CR)


bedankt oenat
egr klep is ook wel ergernis klep is al min een keer kapot geweest op mijn vectra b cdx,duur K*T ding

Re: Mikeopel, Project--->>x20xev

Geplaatst: 03 feb 2012 18:23
door GSI Racer
afdoppen die handel :wink:

gaat nog bij de oudere motoren

Re: Mikeopel, Project--->>x20xev

Geplaatst: 05 feb 2012 00:11
door astra-gsi-666
GSI Racer schreef:afdoppen die handel :wink:

gaat nog bij de oudere motoren
liever een C20XE in de vectra gelepeld ,wist niet of dat ging met de kabelboom.

Re: Mikeopel, Project--->>x20xev

Geplaatst: 05 feb 2012 00:22
door pluggie
Vectra lieverd.... Geeft niet.

Kan zo 1 op 1. Pomp e.d. en remmen meeneemen.

Vectra 2000 standaard geleverd. Ook met 4x4 overigens.

Die Audi R8 heb ik in 2002 ofzo nog gedaan voor Audi Geneve, was toen de ´Le Mans´.

Re: Mikeopel, Project--->>x20xev

Geplaatst: 05 feb 2012 00:29
door astra-gsi-666
pluggie schreef:Vectra lieverd.... Geeft niet.

Kan zo 1 op 1. Pomp e.d. en remmen meeneemen.

Vectra 2000 standaard geleverd. Ook met 4x4 overigens.

Die Audi R8 heb ik in 2001 ofzo nog gedaan voor Audi Geneve, was toen de ´Le Mans´.
is een vectra b modeljaar 99 ,is die niet anders dan vectra 2000 ?
danny

Re: Mikeopel, Project--->>x20xev

Geplaatst: 05 feb 2012 00:31
door pluggie
Vectra A heb ik het over.

Leverbaar als Vectra 2000, en veel als C20NE. Vectra 2000 was zeer bijzonder, ook als 4x4. Das pas extreem bijzonder.
Net als de full ops Cali Turbo 4x4 kostte toen 99.000 gulden.

Vectra B met C20XE is veel werk. Vectra A niet.

Re: Mikeopel, Project--->>x20xev

Geplaatst: 05 feb 2012 00:40
door astra-gsi-666
pluggie schreef:Vectra A heb ik het over.

Leverbaar als Vectra 2000, en veel als C20NE. Vectra 2000 was zeer bijzonder, ook als 4x4. Das pas extreem bijzonder.
Net als de full ops Cali Turbo 4x4 kostte toen 99.000 gulden.

Vectra B met C20XE is veel werk. Vectra A niet.
deze toen twee keer al kapot geweest en de C20XE heeft geen egr klep en dat ding is ook nog duur.
heb me toen groen en geel eraan ergert ,dan loopt hij voor geen meter en toen al twee keer kapot geweest.
danny