Pagina 14 van 91
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> drijfstanglage
Geplaatst: 11 apr 2011 20:08
door Erwin_dude
gewoon meuk, zullen wel wat sterker zijn maar niet wat je verwacht
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> drijfstanglage
Geplaatst: 12 apr 2011 08:04
door Haaye
Hee klote man! Hoop dat het meevalt!
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> drijfstanglage
Geplaatst: 12 apr 2011 09:37
door GSI Racer
@Erwin,
Welke bedoel je met meuk?
Die XEV lagers of die versterkte van M-Tech?
De Astra staat nog steeds thuis, misschien vanavond afslepen naar het werk.
Een vriend van me vreedse al het erste omdat je hem stationair ook al een beetje hoort.....
We wachten af........
Wat ik wel nog ga doen is langs gaan bij het revisiebedrijf.
hun hebben me het draaiend gedeelte toen in elkaar gezet, dus dat KAN mijn geluk zijn.
Van de ene kant zullen ze wel zeggen: je hebt hem door de toeren gejaagd, blok heeft meer vermogen dan origneel, te weinig olie gehad enz enz enz.
Maar van de andere kant hebben ze geen bewijs
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> drijfstanglage
Geplaatst: 12 apr 2011 12:45
door Peter_89
Had je er te weinig olie op dan?? En zulke dingen niet op internet zetten... Revisie bedrijf is niet gek.. die loeren ook wel op forum`s enzo
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> drijfstanglage
Geplaatst: 12 apr 2011 12:51
door GSI Racer
ik heb zaterdag nog olie bijgevuld toevallig.
half litertje.
dus olie was max.
het is wel de 4e cilinder volgens mij die eruit ligt.
Ik vond zowiezo dat hij niet liep zoals normaal.
normaal kwam hij rap op toeren, dat was zondag toch anders.
Ja niet op internet zetten, heb je wel gelijk in ja, maar ik wil wel jullie hulp
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> drijfstanglage
Geplaatst: 12 apr 2011 17:05
door Haaye
Waarom niet op internet? Jij hebt niks verkeerds gedaan.. Een revisiebedrijf snapt toch ook wel dat je met een GSi niet altijd netjes bij de 2500 schakelt.
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> drijfstanglage
Geplaatst: 12 apr 2011 17:06
door The Undertaker
Haaye schreef:Waarom niet op internet? Jij hebt niks verkeerds gedaan.. Een revisiebedrijf snapt toch ook wel dat je met een GSi niet altijd netjes bij de 2500 schakelt.
En daar komt bij dat die motor toeren wil maken!
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> drijfstanglage
Geplaatst: 12 apr 2011 17:07
door GSI Racer
weet ik wel, maar bij 7500 toeren ligt pas de begrenzer nu.
normaal bij 7000.
die 500 toeren kunnen best veel zijn....
maar dan nog indd.
Hij had het echt wel lager uit moeten houden.
zo zwaar getuned is hij nu ook weer niet.
En als ik andere mensen zie: Die rijden dag in dag uit de hele dag op de Nordschleife, zonder problemen.
dus voor die paar keer wat ik dat doe mag dat geen kwaad kunnen
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> drijfstanglage
Geplaatst: 12 apr 2011 17:09
door The Undertaker
Die lagers moeten makkelijk 8000tpm aan kunnen lijkt mij, een motor begrens je ook niet net onder zijn maximum aantal toeren
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> drijfstanglage
Geplaatst: 12 apr 2011 17:34
door GSI Racer
dat is waar, maar het schijnt zowiezo een zwakker punt te zijn bij een XE he?!?!
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> drijfstanglage
Geplaatst: 12 apr 2011 17:35
door The Undertaker
GSI Racer schreef:dat is waar, maar het schijnt zowiezo een zwakker punt te zijn bij een XE he?!?!
Informeer anders eens bij Hennie Boomkamp, hij levert ze van Vmax.
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> drijfstanglage
Geplaatst: 12 apr 2011 17:42
door GSI Racer
ik wilde deze al bestellen op Ebay.
Goed merk. En geschikt voor meer vermogen
http://cgi.ebay.de/Racing-GLYCO-PLEUELL ... 415811a676
ik heb er een beetje haast mee, moet 2 mei op examen in Nieuwegein dus dan moet hij klaar zijn.
heb ook nog het een en ander aan reparaties opstaan dus het moet er allemaal een beetje tussendoor
ARP bouten heb ik bij M-Tech besteld
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> drijfstanglage
Geplaatst: 12 apr 2011 18:57
door Peter_89
Haaye schreef:Waarom niet op internet? Jij hebt niks verkeerds gedaan.. Een revisiebedrijf snapt toch ook wel dat je met een GSi niet altijd netjes bij de 2500 schakelt.
Doelde erop dattie niet genoeg olie er op had. Nu blijkt dat hij zaterdag nog had bij gevuld. Maar als dat niet het geval was.. Snap je?
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> drijfstanglage
Geplaatst: 12 apr 2011 19:24
door Haaye
Ja oke, maar hij zegt dat ie een half liter heeft bijgevuld. Dus heeft er niet te weinig in gezeten. Dus niks aan de hand.
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> drijfstanglage
Geplaatst: 12 apr 2011 19:55
door GSI Racer
daar heb je indd. gelijk in, Peter.
Ik ga morgen eens even contact op nemen.
Wij brengen daar zelf ook vaker werk heen vanuit onze garage, dus we hebben er vaak contact mee.
Misschien gaat het meevallen
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> drijfstanglage
Geplaatst: 13 apr 2011 20:05
door GSI Racer
Vandaag de ARP bouten binnen gekregen.
Gisteren besteld, vandaag al binnen. Goeie service van M-Tech
De auto staat voor de afwisseling nog steeds dood op de oprit
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> drijfstanglage
Geplaatst: 17 apr 2011 09:16
door GSI Racer
Gisteren de schade eens bekeken.
Lager van de 4e cilinder helemaal kapot gelopen.
wonder boven wonder is er nauwelijks schade aan de krukas.
alleen hele lichte krasjes, die er met een beetje geluk nog uit te polijsten zijn.
Komende week laat ik het revisiebedrijf er even heen kijken.
hun kunnen wel bevestigen of de krukas er toch uit moet of niet.
het spant dus een beetje erom
Als de krukas eruit moet kan ik beter het completen blok weer uitbouwen......
Foto van de lagers zal ik straks even plaatsen.
Nu lekker naar Race Wars in Zolder
(zonder Astra)
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> drijfstanglage
Geplaatst: 18 apr 2011 10:46
door Trompie
Hmm, wel klote allemaal zeg!
Hopelijk valt het nog mee!
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> drijfstanglage
Geplaatst: 18 apr 2011 19:42
door GSI Racer
Vandaag even bij het revisiebedrijf geweest.
Even aan een medewerker het probleem voor gelegd.
Hij zei het volgende:
Ook al is de krukas minimaal beschadigd, je kunt het niet eruit polijsten (dus krukas uitbouwen)
Omdat het lager mee gedraait heeft zal ook de drijfstang beschadigd zijn, dus hier moet ook een nieuwe in.
Dus dan moet de kop er ook nog eens af.
Nu zit ik aan het volgende te denken. Stel het blok moet eruit:
Dan denk ik dat ik een tijd ga sparen en de Astra dus maar even laat staan
Ik wil dan eigenlijk hoge compressie zuigers monteren, H-profiel drijfstangen, een andere 2e hands krukas (deze zijn goedkoper dan opspuiten en slijpen enz.)
En meteen een buisje in de kop laten persen.
Dus met andere woorden. weer meer pk's.
Maargoed, stel de krukas hoeft er niet uit, dan maak ik hem gewoon zo snel mogelijk.
ja ik weet het, ik blijf aan de gang
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> drijfstanglage
Geplaatst: 18 apr 2011 21:04
door Erwin_dude
turbo of v6 kopen
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> drijfstanglage
Geplaatst: 18 apr 2011 21:07
door Bart(astra)
balen zeg
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> drijfstanglage
Geplaatst: 18 apr 2011 21:21
door The Undertaker
Inderdaad balen maar wel mooie plannen
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> drijfstanglage
Geplaatst: 18 apr 2011 21:58
door Sander 16V
GSI Racer schreef:Vandaag even bij het revisiebedrijf geweest.
Even aan een medewerker het probleem voor gelegd.
Hij zei het volgende:
Ook al is de krukas minimaal beschadigd, je kunt het niet eruit polijsten (dus krukas uitbouwen)
Omdat het lager mee gedraait heeft zal ook de drijfstang beschadigd zijn, dus hier moet ook een nieuwe in.
Dus dan moet de kop er ook nog eens af.
Nu zit ik aan het volgende te denken. Stel het blok moet eruit:
Dan denk ik dat ik een tijd ga sparen en de Astra dus maar even laat staan
Ik wil dan eigenlijk hoge compressie zuigers monteren, H-profiel drijfstangen, een andere 2e hands krukas (deze zijn goedkoper dan opspuiten en slijpen enz.)
En meteen een buisje in de kop laten persen.
Dus met andere woorden. weer meer pk's.
Maargoed, stel de krukas hoeft er niet uit, dan maak ik hem gewoon zo snel mogelijk.
ja ik weet het, ik blijf aan de gang
en je krukas gewoon naar eerste overmaat laten slijpen is dat geen optie? Dat is toch niet zo duur???
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> drijfstanglage
Geplaatst: 19 apr 2011 12:57
door Peter_89
Andere krukas heb ik eventueel nog wel liggen
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> drijfstanglage
Geplaatst: 19 apr 2011 13:35
door GSI Racer
krukas naar overmaat slijpen schijnt ook niet zo geweldig te zijn (en kost veel geld trouwens)
voor dat geld heb je ook een goeie 2e hands
@Peter je hebt pb
@Erwin,
Turbo is op dit moment geen optie voor me.
De aanschaf kost al een hoop geld, je hebt een andere bak nodig.
en dan de motor nog eens fris maken, kost ook de nodige centen.
Als mijn motor weer klaar is met de plannen die er nog op komen zal ik ook rond de 200pk zitten