Re: Zomaar wat Astra F foto's
Geplaatst: 09 sep 2010 12:43
tja daar is alles leuker (en duurder)Peter_89 schreef:Turkenbak
wat auto's betreft... asfalt waar je u tege zegt
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Forum voor bezitters van en geïnteresseerden in de Opel Astra F GSi
http://astragsi.nl/forum/
tja daar is alles leuker (en duurder)Peter_89 schreef:Turkenbak
dat ben ik helemaal met je eensThe Undertaker schreef:Blijft een prachtige auto
Mag zeker wel en zou dat ook zeker doen. Blauwe platen zijn zo veel mooier dan de gele (vind ik persoonlijk)Bart(astra) schreef:nice
mogen daar geen blauwe platen op ?
Nee helaas.. Hij is van 1978, en tot dec 1977 mag je blauwe platen voeren. Ik denk wel dat ik ze gewoon laat maken, staat een stuk mooier. Denk dat je niet snel aangehouden zal worden vanwege de platen.Bart(astra) schreef:nice
mogen daar geen blauwe platen op ?
Ik dacht dat het later was, Bij een Kadett C zal je inderdaad niet snel worden aangehouden voor de kentekenplaten.Omwisseling naar oorspronkelijk of historisch kenteken
Het is in sommige gevallen mogelijk om het huidige kenteken van uw voertuig om te wisselen naar een oorspronkelijk of een historisch kenteken.
Personenauto
Omwisselen naar een historisch kenteken (niet eerder uitgegeven) kan alleen als:
* uw personenauto is ingevoerd en bij de toenmalige invoer een actueel kenteken (met gele kentekenplaat) is afgegeven. De auto moet in het buitenland dan wel een kenteken van vóór 1 januari 1978 hebben gehad. Na afhandeling van de aanvraag ontvangt u een kentekenbewijs met een historisch kentekennummer.
Die regel is in het geval van de kadett niet van toepassing. Het gaat in deze regel namelijk over een ingevoerde auto uit bijvoorbeeld 1965, die nu een #-XXX-## kenteken zou krijgen, waarvoor je een oud kenteken kunt aanvragen (bijvoorbeeld ##-XX-##).The Undertaker schreef:Van de RDW:Ik dacht dat het later was, Bij een Kadett C zal je inderdaad niet snel worden aangehouden voor de kentekenplaten.Omwisseling naar oorspronkelijk of historisch kenteken
Het is in sommige gevallen mogelijk om het huidige kenteken van uw voertuig om te wisselen naar een oorspronkelijk of een historisch kenteken.
Personenauto
Omwisselen naar een historisch kenteken (niet eerder uitgegeven) kan alleen als:
* uw personenauto is ingevoerd en bij de toenmalige invoer een actueel kenteken (met gele kentekenplaat) is afgegeven. De auto moet in het buitenland dan wel een kenteken van vóór 1 januari 1978 hebben gehad. Na afhandeling van de aanvraag ontvangt u een kentekenbewijs met een historisch kentekennummer.
Kenteken klopt wel.Donkerblauwe kentekenplaat
De donkerblauwe kentekenplaat is bestemd voor historische voertuigen (personenauto's, bedrijfsauto's en motoren) met een "datum eerste toelating" in Nederland van vóór 1 januari 1978 en waarvan het kentekennummer bestaat uit 2 groepen van 2 cijfers en 1 groep van 2 letters.
Invoer historische voertuigen
Oldtimers krijgen (na invoer) automatisch een historisch kenteken als het voertuig een datum 1e toelating heeft van vóór 1 januari 1973. Met het historische kenteken mag het voertuig donkerblauwe (historische) kentekenplaten voeren. Dit geldt niet voor brom- en snorfietsen.
Personenauto’s en motorfietsen met een datum eerste toelating tussen 31 december 1972 en 1 januari 1978 krijgen bij invoer ook automatisch een historisch kentekennummer. De datum "eerste toelating" is bepalend en niet de fabricagedatum of het bouwjaar. Met dit kenteken mogen de donkerblauwe kentekenplaten worden gevoerd.
Deze regel is idd wel van toepassing...The Undertaker schreef:RDW:Kenteken klopt wel.Donkerblauwe kentekenplaat
De donkerblauwe kentekenplaat is bestemd voor historische voertuigen (personenauto's, bedrijfsauto's en motoren) met een "datum eerste toelating" in Nederland van vóór 1 januari 1978 en waarvan het kentekennummer bestaat uit 2 groepen van 2 cijfers en 1 groep van 2 letters.
Invoer historische voertuigen
Oldtimers krijgen (na invoer) automatisch een historisch kenteken als het voertuig een datum 1e toelating heeft van vóór 1 januari 1973. Met het historische kenteken mag het voertuig donkerblauwe (historische) kentekenplaten voeren. Dit geldt niet voor brom- en snorfietsen.
Personenauto’s en motorfietsen met een datum eerste toelating tussen 31 december 1972 en 1 januari 1978 krijgen bij invoer ook automatisch een historisch kentekennummer. De datum "eerste toelating" is bepalend en niet de fabricagedatum of het bouwjaar. Met dit kenteken mogen de donkerblauwe kentekenplaten worden gevoerd.