Pagina 12 van 16

Geplaatst: 23 jan 2007 23:35
door Mad Driver
ahh das helemaal geweldig :D
nou vandaag toch bij een garage gevraagd of ze me verder konden helpen en ja ze gaven mij een adres wat volgens hun gewoon de hele zooi op voorraad zou hebben.
Dus mij vader zal het morgen daar proberen en gelijk de wielen uitbalanceren.
Als ze het daar niet zullen hebben om welke reden dan ook dan zal ik op de geposte link terugvallen.

erg bedankt voor de info en de link jongens.

:D nu hopen dat pappie morgen alles kan regelen voor ik terug ben van stage :lol:

zal gelijk meer laten weten dan over de resultaten.

greetz

Geplaatst: 24 jan 2007 00:37
door pluggie
Volgens mij vind je vader je auto stiekem hardstikke leuk, en dat moet je zeker koesteren.

En je kiest niet echt de makkelijkste wagen, maar wel 1 waarvan er vrij weinig nog over zijn, en een C18XE weet ik nog wel van 5 jaar geleden met Eric en ik en Marcel, wij knallen met die auto's net nieuw voor ons, the C20XE pack off course, de droom, toen 14.000 gulden, C18XE is wat anders dan een X18XEVXVZXZ als die zou bestaan, en als eerste auto... Mag je zeker niet klagen, en zeker niet de steun die je pa je geeft !

Staar je niet gek om velgen, lampies, etc, geniet van de wagen, en heb er lol mee. Tis een niet veel meer voorkomende auto stiekem. Liefhebbers wagen. Dat is ook de charme.

Geplaatst: 24 jan 2007 15:59
door Mad Driver
:D idd ik ben mijn vader erg dankbaar dat hij dit alles voor mij gefixt heeft.
hij heeft er best veel tijd aan besteed.
:wink: vind zelf ook een supermooie auto rijd en voelt heerlijk aan.
En van die goeie zie je idd niet veel meer rondrije.
Nou tog best trots met mijn keuze :oops:

Duss vandaag heeft pappie de pasringen op laten zetten en de stuur trilt ook niet meer :D yeeessss.
ik super blij.
Dat is weer probleem minder

nou nog die LFR schoonmaken zodat hij stationair goed loopt.
Maar is raar want als de auto koud is loopt hij stationair goed 1000 rpm
maar als de motor warm word loop ie maar iets van 500/600rpm.

Zou dit aan iets anders kunnen liggen dan de LFR??

Nog iedereen heel erg bedankt voor alle hulp
ik ben heel erg goed geholpen dankzij jullie.

Nu nog een paar kleinigheidjes en ik kan er tegenaan.
En wil zeker meetings meemaken met jullie zodra de auto helemaal goed is praten we daar wel verder over.

greetz Mad driver

Geplaatst: 24 jan 2007 16:21
door JW
Heb je er een powerfilter op zitten?
Probeer anders de LMM schoon te maken

Geplaatst: 24 jan 2007 16:26
door David
JW schreef:Heb je er een powerfilter op zitten?
Probeer anders de LMM schoon te maken
LFR zal je bedoelen neem ik aan!? :wink:

Ik zou namelijk niet weten wat je aan je luchtmassameter zou moetten/kunnen schoonmaken .... daar gaat namelijk gewoon "schone" lucht doorheen :wink:

Geplaatst: 24 jan 2007 16:34
door JW
Sensoren etc... hielp bij mij toen ik inzakkende toeren had

Geplaatst: 24 jan 2007 16:48
door Mad Driver
nee heb er geen powerfilter opzitten!
:? maar kheb geen idee hoe lang de huidige filter er al opzit.
Zou best kunnen dat deze verstopt is ofzo
Wel raar dat stationair met koude blok wel gewoon goed loopt als de filter verstopt zou zijn.

we zullen alles in de buurt schoonmaken ook de sensoren en natuurlijk de LFR.

dat zal mieschien vanavond of morgen avond gebeuren.

laat snel weten of het geholpen heeft.

greetz

Geplaatst: 24 jan 2007 17:22
door Rallyastra
Dat is normaal, mijn auto loopt dat ook. Als je auto gaat uitvallen en in toeren gaat schommelen moet je dus die LFR schoonmaken, heb even fototje voor je gemaakt bij mijn auto

Afbeelding

Afbeelding

Ok volgende doen

Stap 1.

Eerst bij de dealer een nieuwe pakking ophalen, wil wel eens voorkomen als je LFR voor de eerste leer er af haald dat je pakking al zo out isdat hij stuk gaat, kost 2,50 bij de dealer.

Stap 2.

Luchtaanzuigbuis tussen je inlaat en Luchtmassameter demonteren.

Stap 3.

Stekker van de LFR losmaken, en de 2 inbusjes losdraaien.

Stap 4.

Je LFR goed schoonspuiten met caburateurreiniger of remmenreiniger tot er geen olie meer uit komt, dan de stekker weer op de LFR zetten NOG NIET TERUG SCHROEVEN en je auto paar keer op contact zetten zodat je je LFR hoort klikken. Weer goed uitspuiten en schudden tot er geen schoonmaakmiddel meer inzit.

Stap 5.

Alles weer terug bouwen.

Om te voorkomen dat hij weer vies word

Stap 6.

Carterontluchtings filtertje halen.

Stap 7.

Slang loshalen van je luchtinlaatslang, deze witte nippel LET OP! GOED AFDOPPEN hij mag geen valse lucht zuigen.

Stap 8.

Filtertje plaatsen op je carterontluchtings slang.

Geplaatst: 24 jan 2007 17:46
door Mad Driver
hmm zeer handig
:? snap dan niet waarom mij bij de dealer werd verteld dat ik de kleine gaatjes in de gasklephuis moest schoonmaken.

Nja goed zal de LFR binnenkoort maar doen.

Denk dat ik gelijk de gasklephuis zal loshalen om ook dat schoon te maken als we tog bezig zijn.

:wink: erg handige handleiding dankje wel.

greetz

Geplaatst: 24 jan 2007 17:51
door Rallyastra
De LFR komt uit op die kleine gaatjes :wink: alleen zit het hem niet in de gaatjes maar in de LFR, bovendien 9 van de 10 dealers praten poep als het over GSi's gaat hebben er geen kloten verstand van.

Geplaatst: 24 jan 2007 18:39
door Mad Driver
:D ah oke zo zit dat dus in elkaar
nja goed dan de LFR zal ik morgen avond wel proberen schoon te maken

laat snel weten of het gelukt is thx

greetz

Geplaatst: 24 jan 2007 20:11
door Mad Driver
Ik las op een andere topic dat als je de LFR en de gasklephuis hebt schoongemaakt en weer alles terug gemonteert hebt dat je dan de accu 15 min los moet gooien.

moet dit bij mij ook??

greetz

Geplaatst: 24 jan 2007 21:02
door Rallyastra
Nee zolang je geen stroring hebt gehad niet, als je door je LFR een storing gehad hebt wel even doen.

Geplaatst: 24 jan 2007 21:12
door Mad Driver
Nee sinds ik de auto heb is er nog geen gele lampje gaan branden tijdens het rijden.

dus zal het ook niet nodig zijn denkk.

thx voorde info

greetz

Geplaatst: 24 jan 2007 21:15
door Rallyastra
Maar schommelt je auto nou in toeren en valt hij uit ? of loopt hij als hij koud is alleen maar 1000 toeren en als hij warm is 5/600 ?

Geplaatst: 24 jan 2007 22:15
door Mad Driver
Met koude motor is het idd 1000rpm
met warm motor 500/600 toeren en valt niet uit

maar de auto trilt soms zo hevig dat het lijkt alsof die bijna gaat uitvallen
maar is me nog nooit voorgekomen dat ie uitviel.

greetz

Geplaatst: 24 jan 2007 23:05
door Laagvlieger
vroeger had je een choke.
Tegenwoordig gaat dat automatisch.
Daarom loopt ie met koud emotor harder.
is geen storing, is een producteigenschap.

Geplaatst: 24 jan 2007 23:12
door Mad Driver
Ja oke dat verklaart het dan

8) nja morgen word mijn lfr en gasklephuis schoongemaakt
hopelijk is het probleem dan verholpen.
ik post morgen of het probleem verholpen is of niet.

greetz

Geplaatst: 24 jan 2007 23:14
door Laagvlieger
Is geen probleem. Is geregeld door de computer.
Als je het oplost krijg je hem koud nooit van zijn leven meer gestart.

Geplaatst: 24 jan 2007 23:21
door Mad Driver
:? wil jij soms beweren dat het normaal is dat mijn auto stationair enorm trilt??

Geplaatst: 24 jan 2007 23:23
door Laagvlieger
neej dat ging even over dat verhoogd stationair.
Heb het even half gelezen. Sorry.

Das niet normaal en dat lijkt op LFR probleem ja.

Geplaatst: 24 jan 2007 23:25
door Mad Driver
:lol: oh haha gelukkig zeg
heb al afspraak gemaakt met een vriend dat we de lfr morgen gaan schoonmaken.

:wink: nja maak niet uit kan gebeuren (gebeurt mij ook vaak :lol: )

greetz

Geplaatst: 24 jan 2007 23:26
door Laagvlieger
trouwens idd de accu er even paar minuten afhalen.
Dan weer aansluiten.
Op contact zetten en 5 minuten op contact laten staan. Daarna starten.
Dan zijn de kenvelden gereset en heeft ie de LFR weer aangeleerd.

Geplaatst: 24 jan 2007 23:28
door Mad Driver
hmm hiervoor werd me verteld dat het niet nodig is als ik geen storingslampje aan heb gehad.

maar kan vast geen kwaad als ik het doe dus zal het wel doen.

thx

Geplaatst: 25 jan 2007 08:53
door Bartje,
Als je motor schommelt in toerental en evt uitvalt ligt het idd vaak aan je stappenmotor (LFR)..
Maar als ik het zo eens lees zeg je dat ie gewoon langzaam stationair loopt.. Is het dus ook zo dat als je dan even een beetje gas geeft dat ie daarna weer vrij snel terug valt naar de 5/600 toeren??
Het zou ook nog kunnen dat je toerentellerwijzer al een keertje is los geweest en verkeerd terug is gezet, maar aangezien je zegt dat de motor "enorm trilt" loopt ie echt te laag stationair..

Je zou eens kunnen kijken welke datum er op de computer van je motor staat, en even vergelijken met de datum op je kenteken.. als de computer nieuwer is dan de auto zou het zomaar kunnen zijn dat er een verkeerde computer in zit en dan kan die ook langzaam stationair gaan lopen.. overigens loopt de motor verder dan prima..

Ik heb evt nog 2 computers liggen die je zou kunnen uitproberen..

Gr. Bart