Pagina 12 van 20

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 05 mei 2011 22:08
door AstraVinnie
Idd zijn v6 lage toeren motoren, de c20let is op basis van de xe gebouwd en dat waren hoge toeren motoren,

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 05 mei 2011 22:10
door Bart(astra)
Bij een v6 krijg je die kick al van 1000tpm tot de toerenbegrenzer ! :mrgreen:

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 05 mei 2011 22:26
door pascal1109
Op lage toeren heeft een V6 wel power, maar dat valt allemaal reuze mee hoeveel dat is hoor. Is natuurlijk duidelijk meer dan wat er standaard in de GSi ligt, maar om nou te zeggen dat een V6 veel power heeft op laten we zeggen 2000 - 2500 toeren. Nee.

Verschil zit hem in opbouw van die power.
Bij de turbo is die power er "ineens", bij een v6 wordt dat over een heel breed toerengebied uitgesmeerd. Mijn eerste koppeling begon pas te slippen ergens tussen de 5000 - 5500 toeren.

V6 heeft die kick wel hoor, moet je gewoon op 4500 toeren ofzo even gas los of niet versnellen en dan weer vol intrappen. Als dat geen kick is, weet ik het ook niet meer :P
Is gewoon anders, verschillende karakters idd.
gsipiloot schreef: denk je nog steeds dat jou oude v6 sneller was/is als een let? :mrgreen: :wink: (btw mijne is phase 3.5 ipv phase 2)
Ja. Een normale let wel. 100% zeker weten!
Bijv. die van Matt en nu ook die van Thommy, beide fase 2. Nou die dingen zijn echt minimaal sneller dan mijn v6 was. Dat scheelt echt heel weinig.

Maar goed, ik sta nog altijd ervoor open dat je me het tegendeel bewijst hoor. Kom ik gezellig naast je zitten om even te ervaren hoe of wat ;)



Oja. Houd ook even in gedachte dat ik al een geruime tijd een Corsa 1.2 8v compleet aan het aftrappen ben. Dat is het tegenovergestelde van power :mrgreen:
Verder mijn "normale" auto is even tijdelijk een hyundai met 1.6 16v, maar dat is ook niet echt snel. Gewone GSi C20XE vind ik ook al beestachtig snel nu :P

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 05 mei 2011 22:56
door prs
pascal1109 schreef:Op lage toeren heeft een V6 wel power, maar dat valt allemaal reuze mee hoeveel dat is hoor. Is natuurlijk duidelijk meer dan wat er standaard in de GSi ligt, maar om nou te zeggen dat een V6 veel power heeft op laten we zeggen 2000 - 2500 toeren. Nee.

Verschil zit hem in opbouw van die power.
Bij de turbo is die power er "ineens", bij een v6 wordt dat over een heel breed toerengebied uitgesmeerd. Mijn eerste koppeling begon pas te slippen ergens tussen de 5000 - 5500 toeren.

V6 heeft die kick wel hoor, moet je gewoon op 4500 toeren ofzo even gas los of niet versnellen en dan weer vol intrappen. Als dat geen kick is, weet ik het ook niet meer :P
Is gewoon anders, verschillende karakters idd.
gsipiloot schreef: denk je nog steeds dat jou oude v6 sneller was/is als een let? :mrgreen: :wink: (btw mijne is phase 3.5 ipv phase 2)
Ja. Een normale let wel. 100% zeker weten!
Bijv. die van Matt en nu ook die van Thommy, beide fase 2. Nou die dingen zijn echt minimaal sneller dan mijn v6 was. Dat scheelt echt heel weinig.

Maar goed, ik sta nog altijd ervoor open dat je me het tegendeel bewijst hoor. Kom ik gezellig naast je zitten om even te ervaren hoe of wat ;)



Oja. Houd ook even in gedachte dat ik al een geruime tijd een Corsa 1.2 8v compleet aan het aftrappen ben. Dat is het tegenovergestelde van power :mrgreen:
Verder mijn "normale" auto is even tijdelijk een hyundai met 1.6 16v, maar dat is ook niet echt snel. Gewone GSi C20XE vind ik ook al beestachtig snel nu :P

maar die van matt liep/loopt ook niet goed hé, die van tommy weet ik natuurlijk niet. ik weet niet hoe het nu is bij matt, maar zijn turbo druk viel weg tot voor kort weg waardoor hij bij 4000rpm ongeveer 0,5 bar turbodruk draaide. dat houd in dat je ongeveer als een normale c20let rijdt. ik weet niet of dat dat nu inmiddels al wat beter is? want dat scheelt wel enorm :wink:

maare, ik wil wel is weten wat een astra 3.0 op de 400mtr doet?

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 05 mei 2011 23:11
door oenatje
die van matt is weer helemaal goed, heb er in mogen rijden 8)

godnondeju :lol:

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 06 mei 2011 08:21
door pascal1109
Die van Thommy blijft netjes op druk nu. Vacuum-probleempje was netjes opgelost door het schema van jou, prs.

Punt is, het ontloopt mekaar gewoon niet veel. Iedereen die turbo rijdt vind dat beter en iedereen die v6 rijdt, vind v6 weer beter.
Turbo is "makkelijker" meer pk uit te trekken, maar licht aangepakte v6 gewoon een nette concurrent voor een turbo t/m fase 2 (dus ook licht aangepakt).

En v6 op de 400m? Tja...ik kan je daar niet meer bij helpen helaas.
Misschien in de toekomst wel weer :mrgreen:

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 06 mei 2011 10:17
door Erwin_dude
maare, ik wil wel is weten wat een astra 3.0 op de 400mtr doet?
die van mij ging met 2 man in 5,9 sec naar 100 toe...

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 06 mei 2011 10:35
door oenatje
Erwin_dude schreef:
maare, ik wil wel is weten wat een astra 3.0 op de 400mtr doet?
die van mij ging met 2 man in 5,9 sec naar 100 toe...
en de 2,5?

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 06 mei 2011 11:57
door Erwin_dude
oenatje schreef:
Erwin_dude schreef:
maare, ik wil wel is weten wat een astra 3.0 op de 400mtr doet?
die van mij ging met 2 man in 5,9 sec naar 100 toe...
en de 2,5?
heb nooit een 2,5 liter goed gehad... moeilijk te zeggen.. zou je even reactie van ray of syl motte afwachte..

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 06 mei 2011 12:25
door Trompie
Erwin_dude schreef:
maare, ik wil wel is weten wat een astra 3.0 op de 400mtr doet?
die van mij ging met 2 man in 5,9 sec naar 100 toe...
En hoe is dat gemeten dan?

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 06 mei 2011 12:40
door Peter_89
stopwatch??

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 06 mei 2011 14:12
door Erwin_dude
Meetlat

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 06 mei 2011 14:27
door Trompie
Erwin_dude schreef:Meetlat
Was serieus bedoeld turfsteker! dacht misschien met zo'n apparaatje.

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 06 mei 2011 14:32
door Erwin_dude
Trompie schreef:
Erwin_dude schreef:Meetlat
Was serieus bedoeld turfsteker! dacht misschien met zo'n apparaatje.
ooh haha boer harms..

nee gewoon met stopwach idd

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 06 mei 2011 14:33
door oenatje
op de teller gekeken of op de gps?

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 06 mei 2011 14:38
door pascal1109
Rond de 5,9 vind ik neit gek in ieder geval. Wat het precies is weet ik niet, maar dat is wel haalbaar in ieder geval.

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 06 mei 2011 14:52
door Erwin_dude
oenatje schreef:op de teller gekeken of op de gps?
teller

nou dan ist 6.1 sec

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 06 mei 2011 15:51
door thommy
Die van mij rijdt opzich goed .!!
heeft af en toe nog wat kuren zoals slangen van de intercooler erafgooien etc :mrgreen:
Ik ga der eerst even 250 km mee rijden en dan terug de brug op,of alls nog ok is!

ik rij op dit moment met een standaard xe uitlaat die in diameter bijna een 1 cm kleiner is, vanaf de downpipe dan eej
daar knijpt hij wel op , binnenkort de group a eronder dan zal het een stuk beter gaan
ik zal niet zeggen dat ik sneller ben als matt op dit moment maar zeker niet trager :shutup:

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 06 mei 2011 22:51
door pascal1109
thommy schreef:ik zal niet zeggen dat ik sneller ben als matt op dit moment maar zeker niet trager :shutup:
Sorry Thommy, als ik eerlijk moet zijn, dan ben jij (nog?) wel wat trager heb ik vandaag vastgesteld.

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 07 mei 2011 12:20
door thommy
pascal1109 schreef:
thommy schreef:ik zal niet zeggen dat ik sneller ben als matt op dit moment maar zeker niet trager :shutup:
Sorry Thommy, als ik eerlijk moet zijn, dan ben jij (nog?) wel wat trager heb ik vandaag vastgesteld.
Joh.... :mrgreen:

Dat weet ik ook wel, zat op een reactie van matt te wachten :lol:

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 07 mei 2011 12:27
door pascal1109
Die heb je nu via mij gehad ;)
Je hebt wel een mooie uitspraak gemist van hem :mrgreen:

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 07 mei 2011 12:31
door thommy
pascal1109 schreef:Die heb je nu via mij gehad ;)
Je hebt wel een mooie uitspraak gemist van hem :mrgreen:
Wat dan??

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 07 mei 2011 21:34
door gsipiloot
ik ben geen automonteur daarom heb ik mijn motor ook LATEN bouwen en ik weet dat ie phase 3,5 is maar wat er bij mij anders is als bij jou zou ik niet weten maar hou er rekening mee dat mijn motor compleet nieuw is he

t enige orginele is de krukas geloof ik maar die is ook opnieuw gebalanceerd of afgedraaid of wat ze er dan ook mee doen. en k rij nog met de orginele turbo

mijn motor heeft nu ongeveer 5000km gelopen k denk dat dat ook veel scheelt een perfect onderhouden nieuwe motor of een motor die al 180k gelopen heeft en nu een ander chippie heeft

@pascal
zodra we elkaar weer eens treffen mag je van mij gewoon instappen en doen we een rondje
maar geen gevloek of nondeju's in de auto he :mrgreen: (grapje)

@thommy sorry voor t offtopic gezwam maar mooi project loopt lekker he zon let :mrgreen:
t mooiste is dat je nu ook vele nieuwere auto's je achterkant kunt laten zien dat verwachten ze nooit van zon astra'tje :mrgreen:

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 08 mei 2011 05:53
door pascal1109
gsipiloot schreef: zodra we elkaar weer eens treffen mag je van mij gewoon instappen en doen we een rondje
maar geen gevloek of nondeju's in de auto he :mrgreen: (grapje)
Ok ik ga mijn best doen dan :mrgreen:

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 08 mei 2011 09:25
door The Undertaker
pascal1109 schreef:
gsipiloot schreef: zodra we elkaar weer eens treffen mag je van mij gewoon instappen en doen we een rondje
maar geen gevloek of nondeju's in de auto he :mrgreen: (grapje)
Ok ik ga mijn best doen dan :mrgreen:
We nemen we deze wel mee voor de zekerheid :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding