Pagina 12 van 18

Geplaatst: 26 jun 2004 13:30
door sandro
nou het is al weer zover!!!!!! vanmiddag starten om weer een toertje te gaan maken blijft mijn olie lampje branden....

meteen mijn motor uit gezet aangezien ik dat akkefietje ook al eens met een kadet gehad had waarbij ik mijn motor naar de klote heb gedraaid ..

gauw naar de dealer maar die was eigenlijk al dicht maar zeiden dat ik moest kijken of ik geen sluiting had en of de olie druk sensor nog goed was kon met veel pijn en moeite een nieuwe meekrijgen..

deze erop gezet maar het probleem blijft waarschijnlijk geen olie druk want als ik de stekker eraf haal dan gaat het lampje wel uit??????????

iemand die weet wat ik kan doen anders bel ik de wegenwacht en dan moet hij maar naar huis gebracht worden....

sandro

Geplaatst: 27 jun 2004 11:34
door RobbieS
Ik neem aan dat er wel gewoon genoeg olie inzit.

Aangezien ie gereviseerd is zouden de kanalen nergens verstopt mogen zitten. Slangen van je oliekoeler niet bekneld?

Anders zou het kunnen zijn dat je oliepomp zijn beste tijd heeft gehad..
Zou het anders ook niet weten. Wel klote voor je, hopelijk valt het mee.

Geplaatst: 27 jun 2004 11:36
door Bart(astra)
idd.

even naar de dealer, oliedruk laten meten !

Bij twijfel -> pomp vervangen !

Geplaatst: 27 jun 2004 12:11
door bobosocka
Misschien zit die plunjer wel vast ofzo bij je oliedruk regelaar.

Geplaatst: 27 jun 2004 19:25
door sandro
en waar zit de olie drukregelaar???

morgen wordt hij thuis gebracht en dan gaan we kijken wat we kunnen doen...

maar het is wel klote !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sandro

ps krijg ik als klap op de vuurpijl een volkswagen polio als ruil wagen ,,,,,,,dan doet het alleen maar meer pijn

Geplaatst: 27 jun 2004 20:10
door Metal M GSI
pfffffffffff :? lekker allemaal weer zeg... V(barf)W Polio sjonge.... ook dat nog :cry:

Geplaatst: 27 jun 2004 22:04
door Rallyastra
Ik kreeg toen van de anwb een astra van 2003 mee met alle opties mocht hem 4 dagen houden, dat grapje heeft de anwb meer gekost als mij die sloop kadett toen :lol:

Geplaatst: 28 jun 2004 21:22
door bobosocka
Poe waar die regelaar zit. Die plunjer zit als het goed is vlakbij je filter. Er zit een soort van dopje in dat je met je pink moet kunnen bewegen/eruit halen. Als die een beetje vast zit...GEEN oliedruk. Mark Broekmans heeft het me een tijdje geleden helemaal uitgelgd omdat ik ook een oliedruk probleem had na motorombouw. Maar Laagvlieger kan het je vast wel vertellen.

Geplaatst: 28 jun 2004 21:33
door Laagvlieger
Zit op de pomp een bout met daaronder een veer en plunjer. dat is hem.
Weet er verder ook nix van want nooit problemen mee gehad.

Volgens mij zijn het ook alleen de Full Synth jongens met oliepompproblemen :lol:

Geplaatst: 28 jun 2004 22:22
door sandro
jammer laag ik rijd ehhh reed op half syntheet

sandro

Geplaatst: 28 jun 2004 22:29
door Laagvlieger
Oh VET! Wist ik nie.

Half syntheet is prima.
10W60 Roeleert.
:D

Geplaatst: 28 jun 2004 23:07
door RobbieS
10W60 half syntheet ?? dikke tjoek niet :D
Ik rijd ook nog half syntheet.

Geplaatst: 28 jun 2004 23:30
door sandro
vandaag een splinter uit een of ander klepje gehaald waarna hij weer olie druk had..

morgen alleen nog een karterbak pakkingen halen

en dan rijdt hij weer

sandro

Geplaatst: 28 jun 2004 23:41
door Sounddragon
:shock: Da's niet best Sandro :( ,
Nou maar hopen dat dat het enige splintertje was.
Weet eigenlijk niet of bij een Astra ook de oliestop in je carter magnetisch is, maar was die verder wel schoon ????

Niet zo netjes van de revisieboer :? was het niet te achterhalen of het een nieuwe of een oude splinter was ????? en hoe groot was tie ????

Geplaatst: 28 jun 2004 23:59
door Sin
ojeej dit klinkt niet fijn

Geplaatst: 29 jun 2004 07:22
door sandro
ik heb geen idee hoe groot dat ding was heb hem zelf nog niet gezien mischien vannavond ....

nou een niewe carterpan pakking erop en weer toeren

sandro

ps ik zal vanavond even nog wat foto's posten ......

Geplaatst: 29 jun 2004 16:45
door tuneman
sandro schreef:we hadden gisteren op een gegeven moment de storing eruit ...


mijn accu is de laatste tijd wel een paar keer helemaal leeg geweest zou hij slecht zijn???




sandro
als die echt helemaal maar dan ook helemaal leeg was dan is ie waarschijnlijk overleden dat vinden de cellen niet fijn.

laad de accu eens op en meet dan belast! dus effe wat er op aansluiten wat toch wel wat amperes trekt en dan de spanning meten die moet dan 12volt zijn, is die lager dan zijn er cellen slecht of overleden.
een optima zou voor jou geen overbodige luxe zijn die zijn gemaakt om helemaal leeg te trekken en dan weer te laden. zijn tractie accu's. zelfde als in een heftruck zeg maar.

toppie hoor dat je er nu mee kan rijden. 8)
het zal nu wel erg vreemd uit zien in je huis of nie :?: :lol: :wink:

Geplaatst: 29 jun 2004 17:08
door sandro
ja ik denk dat ik maar weer een ander project moet gaan starten want het is erg leeg in huis...

vanavond meer pics

sandro

Geplaatst: 29 jun 2004 18:38
door Laagvlieger
RobbieS schreef:10W60 half syntheet ?? dikke tjoek niet :D
Ik rijd ook nog half syntheet.
Nja, ik lees wel es op duitse forum's.
Daar stond mooi overzichtje.
5W30 -> Olielekkage en olieverbruik bij hoge toerentallen,
10W40 -> Prima bij standaardmotoren, bij hoge toerentallen ook verbruik.
10W60 (Castrol olie voor hoogtoerige motoren) -> Geen olieverbruik. Duitsers zijn er gek op :lol:

Heb het er zelf niet in hoor. 10W40 halfsyntheet voldoet mij prima.
Maar naar aanleiding dat zo'n hoop volk hier die waterige bende in hun blok gooien even een geheel tegengesteld verhaal vanuit Duitsland.
:D

Geplaatst: 29 jun 2004 20:17
door Metal M GSI
Beter dat t is opgelost!

Geplaatst: 30 jun 2004 00:10
door sandro
zo hij rijdt weer nou maar hopen dat hij ook blijft rijden !!!!???

hier weer een paar foto's

nieuwe gril er meteen op
Afbeelding

ook maar een open lucht filter gehaald
Afbeelding

en dan de anwb erbij ....................................klote zooi
Afbeelding

sandro

Geplaatst: 05 jul 2004 20:15
door sandro
zo en dan nu wat foto's van het vloeibare pakkings drama en de ombouw naar turbo teller ...


vloeibare pakking te veel ingekocht?????
Afbeelding

en nog een beetje???
Afbeelding

nieuwe tellers
Afbeelding

oude tellers
Afbeelding

nieuwe ingebouwd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Afbeelding

nieuwe ingebouwd en met verlichting..
Afbeelding

moet alleen de lampies vervangen achter de tellers want op de ene plaats is hij goed verlicht en op somige niet

sandro.....

Geplaatst: 05 jul 2004 21:28
door pluggie
km stand is ook plots 100.000 minder.

Geplaatst: 05 jul 2004 22:23
door sandro
ja daar kan ik ook weinig aan doen!!!

maar het blok is ook weer als nieuw dus...

sandro

Geplaatst: 05 jul 2004 22:54
door Rallyastra
Zet je teller ook even op 0 dan :lol: