Re: Algemeen filmpjes topic
Geplaatst: 07 mei 2013 16:39
Forum voor bezitters van en geïnteresseerden in de Opel Astra F GSi
http://astragsi.nl/forum/
helemaal waar,meer kan ik er niet meer van maken.Foxs schreef:Probleem is door dat sjengen verdrag alleen maar groter geworden toen ze alle grenzen in Europa open gezet hebben en al dat tuig zo naar binnen rijd, langszaam wordt dit land overgenomen en in Den Haag slapen ze lekker verder want die hebben er geen last van in hun villawijken
zo denk ik er ook over en (geertje wilders heeft t altijd al lopen verkondigen en niemand van de regering willen luisteren .Foxs schreef:Probleem is door dat sjengen verdrag alleen maar groter geworden toen ze alle grenzen in Europa open gezet hebben en al dat tuig zo naar binnen rijd, langszaam wordt dit land overgenomen en in Den Haag slapen ze lekker verder want die hebben er geen last van in hun villawijken
maar hij heeft er zelf ook nog nooit wat aan gedaan ....just_nll schreef:zo denk ik er ook over en (geertje wilders heeft t altijd al lopen verkondigen en niemand van de regering willen luisteren .Foxs schreef:Probleem is door dat sjengen verdrag alleen maar groter geworden toen ze alle grenzen in Europa open gezet hebben en al dat tuig zo naar binnen rijd, langszaam wordt dit land overgenomen en in Den Haag slapen ze lekker verder want die hebben er geen last van in hun villawijken
wat kan hij er aan doen dan als niemand naar hem luistert !? en tegen werktMikeopel schreef:maar hij heeft er zelf ook nog nooit wat aan gedaan ....just_nll schreef:zo denk ik er ook over en (geertje wilders heeft t altijd al lopen verkondigen en niemand van de regering willen luisteren .Foxs schreef:Probleem is door dat sjengen verdrag alleen maar groter geworden toen ze alle grenzen in Europa open gezet hebben en al dat tuig zo naar binnen rijd, langszaam wordt dit land overgenomen en in Den Haag slapen ze lekker verder want die hebben er geen last van in hun villawijken
en hij is slecht voor defensie.
Vincent_R schreef:Hoe gaaf is dit:
http://www.w00tw00t.nl/magazine/media/o ... _gti_meet/
+2 voor Opel
een astra met c20xe legt het ook gewoon af tegen een moderne diesel. een kadett is een stukje sneller als een astra namelijkoenatje schreef:idd. ik heb nog wel eens mensen horen roepen dat een c20xe het af zou leggen tegen de hedendaagse diesels, hier het bewijs
maikel hier heb ik een filmpje voor jou.GSI Racer schreef:Jammer van dat irritante muziekje.
had liever die XE's horen brullen!!
wel top karretje uiteraard!
Ik blijf erwel bij dat de c20Xe beter techniek is als wat opel tegenwoordig maakt, als je tegenwoordig een motorkap open trekt met die plastic brut erin en het woord ecotec ziet ben je direct alweer misselijk.Laagvlieger schreef:Precies wat Oenat zegt.
Een diesel heeft een veel kleinere bruikbare "bandbreedte". Hij trekt in een veel kleiner toerengebied dan een benzinemotor.
Hou je hem in dat gebied ben je sneller met de diesel. Puur door het enorme koppel.
Benzinemotor zoals de C20XE trekt grofweg tussen de 2000 en 7000 rpm waar de diesel tussen de 1500 en 3500 rpm trekt.
Daardoor zie in dat filmpje dat uiteindelijk de C20XE wint. Die blijft trekken.
Nu heeft een maat van me een door EDS getunede 8 kleps 1.9CDTi Astra-H.
En eerlijk gezegd denk ik dat die alle C20XE's wel de baas is. Heb er aantal keer mee gereden maar die trekt echt bijna over zijn volle toerengebied.
En zo uit het hoofd had dat ding 430 Nm koppel. Kijk das wel stukken meer dan die 195 Nm van de C20XE.
Dat is zeker zo,ze zegen ook wel ecodrek ertegen,die plastic is maar tuperware.renej schreef:Ik blijf erwel bij dat de c20Xe beter techniek is als wat opel tegenwoordig maakt, als je tegenwoordig een motorkap open trekt met die plastic brut erin en het woord ecotec ziet ben je direct alweer misselijk.Laagvlieger schreef:Precies wat Oenat zegt.
Een diesel heeft een veel kleinere bruikbare "bandbreedte". Hij trekt in een veel kleiner toerengebied dan een benzinemotor.
Hou je hem in dat gebied ben je sneller met de diesel. Puur door het enorme koppel.
Benzinemotor zoals de C20XE trekt grofweg tussen de 2000 en 7000 rpm waar de diesel tussen de 1500 en 3500 rpm trekt.
Daardoor zie in dat filmpje dat uiteindelijk de C20XE wint. Die blijft trekken.
Nu heeft een maat van me een door EDS getunede 8 kleps 1.9CDTi Astra-H.
En eerlijk gezegd denk ik dat die alle C20XE's wel de baas is. Heb er aantal keer mee gereden maar die trekt echt bijna over zijn volle toerengebied.
En zo uit het hoofd had dat ding 430 Nm koppel. Kijk das wel stukken meer dan die 195 Nm van de C20XE.
nu nog zoeken naar een filmpje van een calibra turbo tegen astra opc of iets dergelijks.
AmenLaagvlieger schreef:Ecotec is niets anders dan een term! C20XE heeft ook een periode onder de naam ECOTEC op de markt geweest.
Het verteld verders niets over de Techniek. Is puur marketing.
Verders komt daarbij dat we bij Opel kwa moderne blokken en betrouwbaarheid/duurzaamheid totaal niets te klagen hebben.
Kijk eens bij de buren ....VW....1.4 TSi, wat een trammelant daarmee geweest is. PSA, met die kleine motortjes met turbo...... Alles draait in de soep.
Bij Opel hebben we daar gelukkig geen last van!!! Toch een stukje betere engineering denk ik dan.
Verders geldt voor alles en iedereen dat de tijd van standaard sterk gebouwde blokken voorbij is. Inderdaad door plastic rommel en met zo min mogelijk materiaalkosten een blok bouwen.
Moet zo min mogelijk wegen (want de auto's zijn stukken zwaarder geworden) en kosten.
Vergeet ook niet dat deze situatie door onszelf komt he!!!
Wij kopen massaal van die Aziatische "goedkope" auto's.
Een nieuwe auto voor het geld van een gebruikte Opel/VW/Ford/whatever.....
Mensen vergeten echter dat dat prijsverschil niet uit de lucht komt vallen. Dat zit ergens in en vroeg of laat kom je er vanzelf achter.
Want op een of andere manier vinden we de goedkoopste aanbieder goed en de rest is TE DUUR..... We zeggen nooit van je bent te goedkoop.
Gevolg is dus dat de europese fabrikanten ook de auto's goedkoper moeten bouwen en aanbieden anders kunnen ze de tent sluiten.
Dus bij klachten over de hedendaagse plastic rommel eerst bij jezelf kijken en de bal niet direct bij de fabrikant leggen.......Ok. je hebt nog steeds een duitse auto? Dan kijk je maar bij de buurman met zijn Kia/Deawoo/Dacia/landwind...enz.
En vergeet die 0 -euro winst weggooi auto's ook niet zoals de Aygo/107/C1.
De weggooi auto term is letterlijk bij dat spul. Iets met de motor? Koppakking? Verbrandde klep? Dan gooi je die weg en komt er een compleet andere motor in. Bij een reparatie zijn ze in feite al economisch total loss.