Foxs schreef:Probleem is door dat sjengen verdrag alleen maar groter geworden toen ze alle grenzen in Europa open gezet hebben en al dat tuig zo naar binnen rijd, langszaam wordt dit land overgenomen en in Den Haag slapen ze lekker verder want die hebben er geen last van in hun villawijken
helemaal waar,meer kan ik er niet meer van maken.
danny gsi 666
Foxs schreef:Probleem is door dat sjengen verdrag alleen maar groter geworden toen ze alle grenzen in Europa open gezet hebben en al dat tuig zo naar binnen rijd, langszaam wordt dit land overgenomen en in Den Haag slapen ze lekker verder want die hebben er geen last van in hun villawijken
zo denk ik er ook over en (geertje wilders heeft t altijd al lopen verkondigen en niemand van de regering willen luisteren .
WestCoastPromo Team BonrathPromo Team Shell Helix Promo Team IrmscherPromo Team Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5) Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
Foxs schreef:Probleem is door dat sjengen verdrag alleen maar groter geworden toen ze alle grenzen in Europa open gezet hebben en al dat tuig zo naar binnen rijd, langszaam wordt dit land overgenomen en in Den Haag slapen ze lekker verder want die hebben er geen last van in hun villawijken
zo denk ik er ook over en (geertje wilders heeft t altijd al lopen verkondigen en niemand van de regering willen luisteren .
maar hij heeft er zelf ook nog nooit wat aan gedaan ....
en hij is slecht voor defensie.
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter C18XE/X20XEVGSI C20neGSI KIA golf 1600 rat KIA
Foxs schreef:Probleem is door dat sjengen verdrag alleen maar groter geworden toen ze alle grenzen in Europa open gezet hebben en al dat tuig zo naar binnen rijd, langszaam wordt dit land overgenomen en in Den Haag slapen ze lekker verder want die hebben er geen last van in hun villawijken
zo denk ik er ook over en (geertje wilders heeft t altijd al lopen verkondigen en niemand van de regering willen luisteren .
maar hij heeft er zelf ook nog nooit wat aan gedaan ....
en hij is slecht voor defensie.
wat kan hij er aan doen dan als niemand naar hem luistert !? en tegen werkt
WestCoastPromo Team BonrathPromo Team Shell Helix Promo Team IrmscherPromo Team Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5) Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
WestCoastPromo Team BonrathPromo Team Shell Helix Promo Team IrmscherPromo Team Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5) Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
niet eens. ik heb het ook niet over een astra. waar lees je dat dan? maar oke kadett is 100 kilo lichter dan een astra, zoveel zal het dus niet uitmaken, komt het aan op de bestuurder. die lambal in het filmpje zit ook niet op te letten.
mijn broer heeft een door abt gechipte bora 160 pk. legt het af, op een recht stuk dan. diesel is in het voordeel op erg bochtige wegen, maar op een recht stuk is een diesel niks waard.
Precies wat Oenat zegt.
Een diesel heeft een veel kleinere bruikbare "bandbreedte". Hij trekt in een veel kleiner toerengebied dan een benzinemotor.
Hou je hem in dat gebied ben je sneller met de diesel. Puur door het enorme koppel.
Benzinemotor zoals de C20XE trekt grofweg tussen de 2000 en 7000 rpm waar de diesel tussen de 1500 en 3500 rpm trekt.
Daardoor zie in dat filmpje dat uiteindelijk de C20XE wint. Die blijft trekken.
Nu heeft een maat van me een door EDS getunede 8 kleps 1.9CDTi Astra-H.
En eerlijk gezegd denk ik dat die alle C20XE's wel de baas is. Heb er aantal keer mee gereden maar die trekt echt bijna over zijn volle toerengebied.
En zo uit het hoofd had dat ding 430 Nm koppel. Kijk das wel stukken meer dan die 195 Nm van de C20XE.
Zal de uitdraai van de EDS bank eens opzoeken. Maar ding trekt als een idioot. En zeker als je bedenkt dat het begon als de standaard 100 pk instap 1.9 diesel en nu bijna 188 pk heeft.
Laagvlieger schreef:Precies wat Oenat zegt.
Een diesel heeft een veel kleinere bruikbare "bandbreedte". Hij trekt in een veel kleiner toerengebied dan een benzinemotor.
Hou je hem in dat gebied ben je sneller met de diesel. Puur door het enorme koppel.
Benzinemotor zoals de C20XE trekt grofweg tussen de 2000 en 7000 rpm waar de diesel tussen de 1500 en 3500 rpm trekt.
Daardoor zie in dat filmpje dat uiteindelijk de C20XE wint. Die blijft trekken.
Nu heeft een maat van me een door EDS getunede 8 kleps 1.9CDTi Astra-H.
En eerlijk gezegd denk ik dat die alle C20XE's wel de baas is. Heb er aantal keer mee gereden maar die trekt echt bijna over zijn volle toerengebied.
En zo uit het hoofd had dat ding 430 Nm koppel. Kijk das wel stukken meer dan die 195 Nm van de C20XE.
Ik blijf erwel bij dat de c20Xe beter techniek is als wat opel tegenwoordig maakt, als je tegenwoordig een motorkap open trekt met die plastic brut erin en het woord ecotec ziet ben je direct alweer misselijk.
nu nog zoeken naar een filmpje van een calibra turbo tegen astra opc of iets dergelijks.
Dieseltuning is wel hip tegenwoordig vvt tuning zit bij mij bijna in de achertuin en die tuned veel vw tdi motoren die heeft het er druk mee.
Laagvlieger schreef:Precies wat Oenat zegt.
Een diesel heeft een veel kleinere bruikbare "bandbreedte". Hij trekt in een veel kleiner toerengebied dan een benzinemotor.
Hou je hem in dat gebied ben je sneller met de diesel. Puur door het enorme koppel.
Benzinemotor zoals de C20XE trekt grofweg tussen de 2000 en 7000 rpm waar de diesel tussen de 1500 en 3500 rpm trekt.
Daardoor zie in dat filmpje dat uiteindelijk de C20XE wint. Die blijft trekken.
Nu heeft een maat van me een door EDS getunede 8 kleps 1.9CDTi Astra-H.
En eerlijk gezegd denk ik dat die alle C20XE's wel de baas is. Heb er aantal keer mee gereden maar die trekt echt bijna over zijn volle toerengebied.
En zo uit het hoofd had dat ding 430 Nm koppel. Kijk das wel stukken meer dan die 195 Nm van de C20XE.
Ik blijf erwel bij dat de c20Xe beter techniek is als wat opel tegenwoordig maakt, als je tegenwoordig een motorkap open trekt met die plastic brut erin en het woord ecotec ziet ben je direct alweer misselijk.
nu nog zoeken naar een filmpje van een calibra turbo tegen astra opc of iets dergelijks.
Dat is zeker zo,ze zegen ook wel ecodrek ertegen,die plastic is maar tuperware.
danny gsi 666
Ecotec is niets anders dan een term! C20XE heeft ook een periode onder de naam ECOTEC op de markt geweest.
Het verteld verders niets over de Techniek. Is puur marketing.
Verders komt daarbij dat we bij Opel kwa moderne blokken en betrouwbaarheid/duurzaamheid totaal niets te klagen hebben.
Kijk eens bij de buren ....VW....1.4 TSi, wat een trammelant daarmee geweest is. PSA, met die kleine motortjes met turbo...... Alles draait in de soep.
Bij Opel hebben we daar gelukkig geen last van!!! Toch een stukje betere engineering denk ik dan.
Verders geldt voor alles en iedereen dat de tijd van standaard sterk gebouwde blokken voorbij is. Inderdaad door plastic rommel en met zo min mogelijk materiaalkosten een blok bouwen.
Moet zo min mogelijk wegen (want de auto's zijn stukken zwaarder geworden) en kosten.
Vergeet ook niet dat deze situatie door onszelf komt he!!!
Wij kopen massaal van die Aziatische "goedkope" auto's.
Een nieuwe auto voor het geld van een gebruikte Opel/VW/Ford/whatever.....
Mensen vergeten echter dat dat prijsverschil niet uit de lucht komt vallen. Dat zit ergens in en vroeg of laat kom je er vanzelf achter.
Want op een of andere manier vinden we de goedkoopste aanbieder goed en de rest is TE DUUR..... We zeggen nooit van je bent te goedkoop.
Gevolg is dus dat de europese fabrikanten ook de auto's goedkoper moeten bouwen en aanbieden anders kunnen ze de tent sluiten.
Dus bij klachten over de hedendaagse plastic rommel eerst bij jezelf kijken en de bal niet direct bij de fabrikant leggen.......Ok. je hebt nog steeds een duitse auto? Dan kijk je maar bij de buurman met zijn Kia/Deawoo/Dacia/landwind...enz.
En vergeet die 0 -euro winst weggooi auto's ook niet zoals de Aygo/107/C1.
De weggooi auto term is letterlijk bij dat spul. Iets met de motor? Koppakking? Verbrandde klep? Dan gooi je die weg en komt er een compleet andere motor in. Bij een reparatie zijn ze in feite al economisch total loss.
Laagvlieger schreef:Ecotec is niets anders dan een term! C20XE heeft ook een periode onder de naam ECOTEC op de markt geweest.
Het verteld verders niets over de Techniek. Is puur marketing.
Verders komt daarbij dat we bij Opel kwa moderne blokken en betrouwbaarheid/duurzaamheid totaal niets te klagen hebben.
Kijk eens bij de buren ....VW....1.4 TSi, wat een trammelant daarmee geweest is. PSA, met die kleine motortjes met turbo...... Alles draait in de soep.
Bij Opel hebben we daar gelukkig geen last van!!! Toch een stukje betere engineering denk ik dan.
Verders geldt voor alles en iedereen dat de tijd van standaard sterk gebouwde blokken voorbij is. Inderdaad door plastic rommel en met zo min mogelijk materiaalkosten een blok bouwen.
Moet zo min mogelijk wegen (want de auto's zijn stukken zwaarder geworden) en kosten.
Vergeet ook niet dat deze situatie door onszelf komt he!!!
Wij kopen massaal van die Aziatische "goedkope" auto's.
Een nieuwe auto voor het geld van een gebruikte Opel/VW/Ford/whatever.....
Mensen vergeten echter dat dat prijsverschil niet uit de lucht komt vallen. Dat zit ergens in en vroeg of laat kom je er vanzelf achter.
Want op een of andere manier vinden we de goedkoopste aanbieder goed en de rest is TE DUUR..... We zeggen nooit van je bent te goedkoop.
Gevolg is dus dat de europese fabrikanten ook de auto's goedkoper moeten bouwen en aanbieden anders kunnen ze de tent sluiten.
Dus bij klachten over de hedendaagse plastic rommel eerst bij jezelf kijken en de bal niet direct bij de fabrikant leggen.......Ok. je hebt nog steeds een duitse auto? Dan kijk je maar bij de buurman met zijn Kia/Deawoo/Dacia/landwind...enz.
En vergeet die 0 -euro winst weggooi auto's ook niet zoals de Aygo/107/C1.
De weggooi auto term is letterlijk bij dat spul. Iets met de motor? Koppakking? Verbrandde klep? Dan gooi je die weg en komt er een compleet andere motor in. Bij een reparatie zijn ze in feite al economisch total loss.
Amen
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *