Pagina 11 van 14

Geplaatst: 26 okt 2008 18:11
door Laagvlieger
Nou mijn maat dus niet weren met water...maar met een Aircocompressor.
Dat koelt als de bliksem. Het rijp kan der zo op komen. :lol:
Toevoer door de koeler is te klein voor gebruik met water.

Geplaatst: 26 okt 2008 18:14
door Bassion
owja idd had ik niet gelezen,

maar dat klinkt interessant, zal wel een heel geknutsel zijn?

Geplaatst: 26 okt 2008 21:19
door Laagvlieger
aircocompressor monteren, dat valt welmee. Wat custom leidingwerk komt er bij kijken.

Geplaatst: 26 okt 2008 21:24
door Bart(astra)
Alleen wel weer wat verlies doordat er weer een extra pomp moet worden aangedreven

Geplaatst: 26 okt 2008 21:30
door Laagvlieger
klopt.

Geplaatst: 29 okt 2008 15:35
door EKadett
ik zal gewoon een dikke veel te grote intercooler erop zetten, zodat je je hele voorbumper moet verwijderen en dan gaan rijden .. weet je zekr dat je koele lucht krijg ;)

Geplaatst: 29 okt 2008 17:13
door Bassion
dan doe je dat he :wink:

Re: Project gsi van Bas

Geplaatst: 01 nov 2008 18:12
door Bassion
kleinigheidje binnegehad

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de zogenoemde Tophat 3'' oftewel 76mm :shock:

Re: Project gsi van Bas

Geplaatst: 04 nov 2008 18:53
door GSi Twente
Ein kleines sauger.... :lol:

Re: Project gsi van Bas

Geplaatst: 04 nov 2008 19:42
door Laagvlieger
Mooi werk man!

Re: Project gsi van Bas

Geplaatst: 04 nov 2008 20:11
door RedBill
That SUCKS! :lol:

Re: Project gsi van Bas

Geplaatst: 04 nov 2008 21:00
door Bassion
alleen dan het inlaat traject zelf nog eens goed bekijken of daar wat mee gedaan kan worden.

langzaam wat spul verzamelen he :wink:

Re: Project gsi van Bas

Geplaatst: 04 nov 2008 21:29
door oenatje
ziet er goed uit

Re: Project gsi van Bas

Geplaatst: 05 nov 2008 00:17
door Trompie
IK ben echt heel benieuwd naar het eindresultaat en de prestaties ervan!
Ga zo door, je bent goed bezig! 8)

Re: Project gsi van Bas

Geplaatst: 07 nov 2008 21:23
door Bassion
nja verwacht er maar niet teveel van, word gewoon een leuk speel ding, niets extreems ofzo :)

weer wat kleine dingetjes binnen gehad, geen idee of ik het ga gebruiken.
Afbeelding

verder was ik benieuwd of iemand ervaring had of heeft met die amerikaanse turbo's want als je daar soms ziet hoe goedkoop ze zijn, 400 á 500 dollar, lijkt mij niet dat je dan ori turbo's hebt?

Re: Project gsi van Bas

Geplaatst: 07 nov 2008 22:03
door chucky66
ik heb straks nog wel een turbotje over :lol: :lol: :lol:

maar voor 400 / 500 $ koop je niks fatsoenlijks

Re: Project gsi van Bas

Geplaatst: 07 nov 2008 22:09
door Matt
Let wel op dat als de douane je pakje onderschept dat je invoerrechten krijgt heh!

Dat gaat over de nieuwprijs IN Nederland! Gaat ook nog is heel krom over je verzendkosten

Re: Project gsi van Bas

Geplaatst: 07 nov 2008 22:12
door Bassion
chucky66 schreef:ik heb straks nog wel een turbotje over :lol: :lol: :lol:

maar voor 400 / 500 $ koop je niks fatsoenlijks
ik heb er ook nog 2 liggen :wink:

maar dat dacht ik dus ook, lijkt me sterk dat het wat kan zijn.

Re: Project gsi van Bas

Geplaatst: 15 nov 2008 11:54
door Bassion
wat is nou eigenlijk het verschil tussen de latere en nieuwe c20let's of c20xe's? (kwa poelies etc)

want je ziet vaak in advertenties 'late model' zit er verschil in?

En nog iets, zal marcel mij wel iets over kunnen zeggen denk ik. er zijn ook zoveel verschillende soorten rad's is mijn rad nou anders omdat ik ook ori airco heb? en het front van mijn auto. dat is ook anders als de meeste andere wagens, zijn die andere wagens aangepast of komt het ook weer omdat mijn auto airco heeft? of omdat het een duitse auto is?

hier kun je misschien net zien dat er zeg maar een rondje in het front zit voor een fan en dat is bij andere weer niet? aangezien er nog een extra ic in komt en dan nog een rad en condensor voor de airco en nog 2 nieuwe fans word eht wel heel krap :wink:
Afbeelding

Re: Project gsi van Bas

Geplaatst: 15 nov 2008 12:20
door chucky66
weet dat de latere met multiriem zijn.

en airco geloof ik nog een poeli.

maar astratje staat er mooi bij!!!!!!

Re: Project gsi van Bas

Geplaatst: 15 nov 2008 13:35
door Blitzkrieg
De eerste xe'tjes hebben toch stalen rollen en de latere kunstof?

Of zeg ik nou iets heel raars :?:

Re: Project gsi van Bas

Geplaatst: 15 nov 2008 13:52
door RedBill
De latere XE's hebben vierkante vertanding op de tandriem, de eerdere ronde vertanding. De loop van de distributieriem is anders. De spanrollen zijn inderdaad van kunststof in plaats van metaal.

Verder inderdaad het multieriem verhaal op de latere, in plaats van 2 v-snaren op de vroege XE's. Dan natuurlijk nog de verschillen in de koppen, en als je een M2.8 hebt nog wat andere zaken verschillend t.o.v. de 2.5.

Re: Project gsi van Bas

Geplaatst: 15 nov 2008 14:01
door Bassion
oke dan, dus dan moet ik even uitzoeken hoe of wat. want ik heb alleen nokkenas tandwielen met vierkante vertanding, (c20let) dus zal ik het daar maar op aan gaan passen :wink:

is al een oud fototje hoor zo staat hij er niet meer bij, daar had ik nog ruimte, nu staat hij in een garage box tot aan het plafond toe volgeladen met spullen, ik ben nu bij mijn moeder begonnen met opslaan, dus ernstig ruimte gebrek, kan ook niet sleutelen, ben druk bezig met zoeken naar een ander plek, mja das moeilijk :cry:

Re: Project gsi van Bas

Geplaatst: 15 nov 2008 17:11
door Laagvlieger
Front en radiator zijn idd anders bij Airco modellen.

Re: Project gsi van Bas

Geplaatst: 15 nov 2008 17:58
door Bassion
duidelijk :wink:

thnx, dan komt er gewoon een nieuw ori rad in, zat eerst met een schuin oog te kijken naar de zogenaamde hogere rendement alu rad's mja die heb je dan weer niet in die maat die ik heb :wink: