Pagina 2 van 3

Geplaatst: 09 jan 2008 13:39
door 2.nullutje
Matt schreef:Bij ons 40 euro :shock:

Zijn toch een stelletje debielen:
http://www.youtube.com/watch?v=iBx6IjYrN1I

WHAHHAHAHAHAHA :lol: :lol: :lol:

he matt, hoeveel heb je gekregen voor dat figureren :lol:

Geplaatst: 09 jan 2008 13:49
door Mit
Army Gsi schreef:@ mit ( ONTTOPIC :P )


heb je open lucht filter erop hangen???? zoja dan kan het daar door komen dat ie s'ochtends niet goed blijft draaien ;) teveel koude lucht, misschien wel beetje Condens in het filter... ( of zeg ik nu iets stoms gewaardeerde old skool agc members :lol: :oops: )

voor de stappenmotor kan je het beste de auto opkrikken bij een C20XE ( of op een brug natuurlijk ) en dan vanaf de onderkant kan je zo bij de LFR. zit onder je inlaatlaatspruitstuk
2 slangentjes eraf:
1tje die naar de SFI loopt
1tje die naar de ....... loopt ( waar die heen loopt weet ik zo even niet )
en je moet 1 stekkertje eraf halen.
Nee, heb netjes een standaard luchtfilter bakkie erin liggen ;)
Maar zodra ik het gas intrap en wegrij is het ook weg.

Geplaatst: 09 jan 2008 19:42
door Matt
2.nullutje schreef:
Matt schreef:Bij ons 40 euro :shock:

Zijn toch een stelletje debielen:
http://www.youtube.com/watch?v=iBx6IjYrN1I

WHAHHAHAHAHAHA :lol: :lol: :lol:

he matt, hoeveel heb je gekregen voor dat figureren :lol:
Veel te weinig blijkbaar :shock: :lol:

Geplaatst: 09 jan 2008 23:04
door Laagvlieger
JW schreef:Als we het toch over keuren hebben.

Kan jij dit op afspraak doen Marcel? Ik ben zelf namelijk te bang dat ze de auto te hard de brug bijvoorbeeld af rijden en op die manier de hele voorbumper los trekken.

De auto is verlaagd, en sommige mensen weten daar niet mee om te gaan.
Dat kan op afspraak ja.
Probleem is niet de verlaging. Probleem is je lip.
Erafrijden zal niet snel gebeuren, maar een beschadiging erop heb je zo.
Van de remmentestbank en de brug.

Mijn Astra is ook verlaagd en daarmee kom ikook gewoon op de brug. Alleen ik raak hem wel met de bodemplaat. Voorbumper heb ik de rubberen lip, die geeft wel mee. Polyester lip niet helaas. Ik kan mijn best doen om hem niet te beschadigen, maar garanties krijg je niet. Wie mooi wil zijn...... :wink:
We hebben Koni 4 kolommers van 5 jaar oud nu en een rollenremtestbank (waar de auto dus met de wielen iets inzakt).
Dus zie maar wat je doet. We zijn in elk geval de goedkoopste.

tel nr van de zaak: 038-3314555 en mocht je afspraak willen maken even zeggen dat marcel hem dan moet keuren.

Geplaatst: 10 jan 2008 00:24
door pluggie
2 plankies onder de 2 oprijplanken van de 4 kolommer doet wonderen als de 2e knik klote is.
Komt helemaal goed.

2 kolommer even 1 man per kant cm optillen zodat de 'schaar' deronderkan per wielkast. Da's offtopic.

Geplaatst: 10 jan 2008 08:58
door JW
Laagvlieger schreef:
JW schreef:Als we het toch over keuren hebben.

Kan jij dit op afspraak doen Marcel? Ik ben zelf namelijk te bang dat ze de auto te hard de brug bijvoorbeeld af rijden en op die manier de hele voorbumper los trekken.

De auto is verlaagd, en sommige mensen weten daar niet mee om te gaan.
Dat kan op afspraak ja.
Probleem is niet de verlaging. Probleem is je lip.
Erafrijden zal niet snel gebeuren, maar een beschadiging erop heb je zo.
Van de remmentestbank en de brug.

Mijn Astra is ook verlaagd en daarmee kom ikook gewoon op de brug. Alleen ik raak hem wel met de bodemplaat. Voorbumper heb ik de rubberen lip, die geeft wel mee. Polyester lip niet helaas. Ik kan mijn best doen om hem niet te beschadigen, maar garanties krijg je niet. Wie mooi wil zijn...... :wink:
We hebben Koni 4 kolommers van 5 jaar oud nu en een rollenremtestbank (waar de auto dus met de wielen iets inzakt).
Dus zie maar wat je doet. We zijn in elk geval de goedkoopste.

tel nr van de zaak: 038-3314555 en mocht je afspraak willen maken even zeggen dat marcel hem dan moet keuren.
Prima, ik haal de lip er wel af en moet nog een aantal reparaties uitvoeren.
Ik neem aan dat ik er op kan wachten? Tis een klein uurtje rijden namelijk.

Geplaatst: 10 jan 2008 18:25
door Laagvlieger
als je dat afspreekt kan dat wel.

@plug: 2 kolommer mag niet voor de apk :wink:

Geplaatst: 10 jan 2008 18:31
door RedBill
Laagvlieger schreef:als je dat afspreekt kan dat wel.

@plug: 2 kolommer mag niet voor de apk :wink:
Ook niet die hydraulische cilinders die de grond uit komen met steunplaten, zoals ze in Apeldoorn bij de Dealer hebben Laag?

Geplaatst: 10 jan 2008 20:34
door Bart(astra)
RedBill schreef:
Laagvlieger schreef:als je dat afspreekt kan dat wel.

@plug: 2 kolommer mag niet voor de apk :wink:
Ook niet die hydraulische cilinders die de grond uit komen met steunplaten, zoals ze in Apeldoorn bij de Dealer hebben Laag?
Nee !

Auto moet op zijn wielen staan

Geplaatst: 10 jan 2008 22:08
door Laagvlieger
Alleen 4 kolommers eigenlijk.

Auto moet zoals bart zegt op zijn wielen staan en je moet overal bij kunnen komen. Bij stempel of schaarbruggen is dat niet het geval.

:wink:

En Apeldoorn is idd fout met die bruggen.
Maar ze hebben 1 gewone 4 kolomsbrug. Dus bij een steekproef moet ie daar op.

Geplaatst: 11 jan 2008 09:50
door Kilat
mn astra is gister ook goedgekeurd
ben helemaal blij :D

Geplaatst: 11 jan 2008 12:53
door GSi Twente
APK kost mij een doos gebak of kratje Grolsch.

Das ook mooi goedkoop.

Geplaatst: 11 jan 2008 13:59
door RedBill
GSi Twente schreef:APK kost mij een doos gebak of kratje Grolsch.

Das ook mooi goedkoop.
Ik dacht dat omkoping illegaal was? :lol:

Geplaatst: 11 jan 2008 14:00
door JW
Ik heb even een lijstje gemaakt met wat er moet gebeuren (lampjes, oliefilter blabla)

En dan bel ik even voor een afspraak

Geplaatst: 11 jan 2008 17:48
door Blitzkrieg
Hmm kadett vandaag afgekeurd :roll:

304 CO waarde te hoog (het is een SEH dus geen lamba en kat) B6 op kenteken bewijs
802 lampje remvloeistof, het rode uitroep teken lampje op de check control brand.. Doorverbinden van sensor op remvloeistof reservoir?
306 accu los :oops:
701 stuurkogel hoes RV, even nieuwe erop

Maar het meest vage vind ik deze 2
602 Schokbreker LV en RV vlgs monteur zit er speling op de "stang" en bus van de schokbreker? (koni geel) Monteur had het over een missend busje aan beide zijde ofzo.

In principe kleine puntjes alleen die laatse zit ik wel mee

Maar heb Gerrit gsi net gesproken over de tel die had hier wel een oplossing voor :D

Geplaatst: 17 jan 2008 22:48
door Marko
Blitzkrieg schreef:Hmm kadett vandaag afgekeurd :roll:

304 CO waarde te hoog (het is een SEH dus geen lamba en kat) B6 op kenteken bewijs
802 lampje remvloeistof, het rode uitroep teken lampje op de check control brand.. Doorverbinden van sensor op remvloeistof reservoir?
306 accu los :oops:
701 stuurkogel hoes RV, even nieuwe erop

Maar het meest vage vind ik deze 2
602 Schokbreker LV en RV vlgs monteur zit er speling op de "stang" en bus van de schokbreker? (koni geel) Monteur had het over een missend busje aan beide zijde ofzo.

In principe kleine puntjes alleen die laatse zit ik wel mee

Maar heb Gerrit gsi net gesproken over de tel die had hier wel een oplossing voor :D
Hmm die 802 lampje remvloeistof is volgens mij geen afkeur. Had ik ook met me kadett gsi, en is nooit wat over gezegd. Moeilijke APK keurmeester? Ik heb nog wel een beter adresje voor je, man is niet zo moeilijk..

Geplaatst: 17 jan 2008 22:56
door Laagvlieger
Das lampje van de check control voor de remlichten. Is idd geen afkeur.

Makkelijke adresjes doen we niet aan.
APK is een serieus iets.

Geplaatst: 17 jan 2008 23:00
door Marko
Laagvlieger schreef:Das lampje van de check control voor de remlichten. Is idd geen afkeur.

Makkelijke adresjes doen we niet aan.
APK is een serieus iets.
Zolang je de APK eisen hanteert is er niks aan de hand. Niet zeiken over een check-control lampje bijv.....

Geplaatst: 17 jan 2008 23:07
door GSi Twente
Afbeelding

Geplaatst: 21 jan 2008 09:24
door Mit
De stappenmotor is zaterdag vervangen.

Op het eerste gezicht leek het erop dat hij nu stationair goed draait, maar helaas wil hij nog af en toe blijven schommelen. Het schommelen is echter wel veeeeeeeeeeeeeeeel minder dat voorheen. Toen schoot hij steeds van de 500 naar de 1100 toeren. Nu is dit misschien tussen de 700 en de 1000. Scheelt enorm qua geluid iig :P

De zoektocht is dus nog niet afgelopen helaas :(

Geplaatst: 21 jan 2008 11:57
door Baas J.
ik ga nooit voor apk naar de dealer
altijd hoge kosten

Ik was de laatste keer 33e bij de Opel kwijt.... Goedkoper had ik t nog niet meegemaakt.. :S

Geplaatst: 23 jan 2008 10:32
door Mit
Hoe kan je het stationair toerental iets omhoogschroeven?
Hij zit nu ongeveer op de 700, maar ik wil deze wat omhoog schroeven naar de 900.

Is dit mogelijk en how to do ?

Geplaatst: 23 jan 2008 12:00
door JW
dacht dat je dit met een schroefje kon doen maar het was niet aan te raden zeiden ze

Geplaatst: 23 jan 2008 12:02
door Mit
toerental is nu iig te laag naar mijn idee.

rond de 900 klinkt het allemaal goed, maar zodra hij normaal stationair op de 700 staat begint alles te trillen wat los en vast zit. En daarna begint hij ook soms te schommelen.

Geplaatst: 23 jan 2008 12:21
door JW
Heb hetzelfde probleem... nog niet achter wat het is... die van mij schommelt ook vaak op en neer...
Gasklephuis en Stappenmotor schoonmaken help ong 1-2 maanden voor mij