Pagina 2 van 29
Geplaatst: 29 nov 2007 22:46
door pascal1109
Toch wel dezelfde verlaging trouwens als wat er nu onder zit hoop ik?
Geplaatst: 29 nov 2007 22:54
door Rellie opt werk
Jep alleen dan nieuw, want deze veren zijn rijp voor de sloop
Geplaatst: 29 nov 2007 23:25
door Blue Vectra
mooi project
tis jou wel toevertrouwd niels
Geplaatst: 30 nov 2007 15:14
door Mad Driver
hey niels als jij dus je zinnen opzet...kunje binnen de nacht iemand van zn blok ontdoen!!
vetjes
Geplaatst: 30 nov 2007 17:49
door Rellie opt werk
Pas jij maar op, in de middag pauze kun je je blok al kwijt zijn. Als ik lomp doe heb ik hem dr in een half uur uit
Geplaatst: 30 nov 2007 17:53
door Diem
Rellie opt werk schreef:Pas jij maar op, in de middag pauze kun je je blok al kwijt zijn. Als ik lomp doe heb ik hem dr in een half uur uit
Half uurtje ga je niet redden
Geplaatst: 30 nov 2007 18:20
door Rellie opt werk
Vandaag weer bende pakkingen binnen gekregen, jammer dat dr 1 mist dus kan de niks afmaken omdat het een onderliggende pakking is
Kwam er achter dat er keer verkeerde bouten in het subframe gedraaid waren, achterste bout die ook door de draagarm gaat zat links grof schroefdraad in en rechts fijn
natuurlijk helemaal gaar gedraaid. Alles opnieuw opgetrapt, nu alleen even een bout zoeken met grof schroefdraad.
Gelukkig voor Pluggie zijn auto wel onderdelen binnen gekregen, dus die maak ik vanavond eerst af.
Geplaatst: 02 dec 2007 16:00
door pascal1109
Rellie opt werk schreef:Kwam er achter dat er keer verkeerde bouten in het subframe gedraaid waren, achterste bout die ook door de draagarm gaat zat links grof schroefdraad in en rechts fijn
natuurlijk helemaal gaar gedraaid. Alles opnieuw opgetrapt, nu alleen even een bout zoeken met grof schroefdraad.
Jij toch niet? Dus zat al zo, met welke werkzaamheden zou je die er uit- en vervolgens dus blijkbaar weer fout erin draaien?
Geplaatst: 02 dec 2007 19:12
door Rallyastra
Met het vervangen van de draagarm rubbers. Je hebt namelijk een verticaal en een horizontaal draagarm rubber de horizontale zit met een bout vast met grof schroefdraad. Waarschijnlijk zijn die bouten keer verwisseld. Verschil is trouwens duidelijk te zien. Ene bout heeft een centerpunt en de ander een sleuf.
Geplaatst: 02 dec 2007 22:43
door Rallyastra
Nieuw besteld gister
- Distributie
- Waterpomp
- Koppeling
- Vliegwiel
- Remblokken
- Draagarmrubber
- Koelslangen
- Kleppendeksel pakkingen
- Thermostaat
- Multieriem
- Carterpan
Al binnen gekomen
- Div. pakkingen
- V6 afdekkap
- 2 delige aandrijfas
- Tussenlager steun V6 aandrijfas
- Adapterplaat F28 montage
- 2.5 v6 onderdelen zoals kabelboom, computer en uitlaat
Hopelijk volgende komen deze week nog een paar essentiele missende onderdelen, zodat ik de motor weer opnieuw kan opbouwen.
Afgelopen week nieuwe keeringen in de motor gezet, oliepomp pakking binnen gekregen. Hopelijk deze week alles afbouwen. Als de motor er in zit moet er oo knog een special chip in komen dus dan passen we hem gelijk zo aan dat die gelijk rond de 240 pk heeft
Geplaatst: 02 dec 2007 23:11
door Laagvlieger
jah en nog een uitlaatje. 240 pk vind je anders niet terug
En ik spreek uit ervaring whahahah.
Geplaatst: 02 dec 2007 23:49
door Rallyastra
Haha idd, maar die komt wel keer na de keuring
Geplaatst: 05 dec 2007 10:12
door Rellie opt werk
Gister de motor zo ver mogelijk weer opgebouwd, tis nu nog wachten op een aantal onderdelen zoals het carter en een onderdeel van het inlaatspruitstuk.
Nieuwe thermostaat er op
Achterplaat er weer op
Nokkenassen dr weer in met nieuwe keeringen
Nieuwe sensoren om later problemen te voorkomen
Gedeelte van de inlaat gemonteerd
Geplaatst: 05 dec 2007 11:13
door pascal1109
Ziet er erg goed uit
Alleen jammer dat sommige onderdelen lang op zich laten wachten
Geplaatst: 05 dec 2007 12:21
door Rellie opt werk
Jep, maar goed kan allemaal wel sneller alleen dan komt er allemaal weer oud spul op. Nu is alles nieuw, kost maar een paar euro meer maar je bent wel verzekerd van de eerste 60.000 km geen onderhoudskosten aan de motor. Dus uiteindelijk verdient de hele motor ombouw zich snel weer terug.
Geplaatst: 05 dec 2007 12:30
door pascal1109
Helemaal mooi
Dan is het idd een stuk verstandiger om het zo te doen
Dan hoop ik dat de resterende onderdelen ook gauw jouw garage weten te vinden
Geplaatst: 05 dec 2007 16:20
door opelforum
mischien is een idee : om een voorraad voor 2 motoren aan te leggen dan
werkt wel zo lekker als je het voorhanden hebt
Geplaatst: 05 dec 2007 16:51
door Rellie opt werk
Ja dat gaat ook nog wel gebeuren, alleen nu nog niet aangezien elk blokkie zo ongeveer 2500 euro kost ready to go.
Geplaatst: 05 dec 2007 16:53
door Theo Gsi
Je moet rekening houden met : Hoe vaak heb je het nodig, levertijd van de spullen en de kosten. Hij is een eigen bedrijf en voor 5000 € aan materiale is veel geld en als dat niet meteen terug verdient is dat gewoon niet de moeite waard.
Geplaatst: 05 dec 2007 19:37
door GSi Twente
En toevallig is Niels niet van gisteren...
Geplaatst: 06 dec 2007 08:26
door opelforum
ik bedoel meer aan pakkingen enzo
en ja voorraad is duur ,en verdiend niks terug als het op de plank blijft liggen
Geplaatst: 07 dec 2007 12:03
door Rellie opt werk
Pakkingen zijn nog niet zo heel erg het probleem, grotere probleem zijn de 2.5 onderdelen.
Geplaatst: 07 dec 2007 18:08
door Rellie opt werk
Vandaag een riempje dr op gegooid en een nieuwe waterpomp
Geplaatst: 07 dec 2007 18:17
door pascal1109
En een map, is die voor extra pk's
Geplaatst: 07 dec 2007 18:19
door Rellie opt werk
Nee das een beschrijving van 18 pagina's hoe je een V6 riem dr op moet leggen