Pagina 2 van 4

Geplaatst: 23 sep 2007 11:34
door Raymond-oud
gewoon even zoeken op het forum staat hier allemaal wel op
maar wat is het nut van die klok van de calibra :?:
wat wil je er mee :?:

Geplaatst: 23 sep 2007 13:16
door Bassion
nou ik wil er van die plasme tellerbladen in hebben. en om nou 2x daar geld aan uit te moeten geven vind ik ook een beetje sonde.

er komt over een tijdje namelijk een c20let blok in en dan is een klok van een cali wel handig natuurlijk. want nou gaat het maar tot de 220km/h

Geplaatst: 23 sep 2007 16:36
door Sounddragon
Bassion schreef:zo mannen. ik heb veel nagadacht en gepiekerd over het houden van het 'wrak'

het is zo, ik ben opel gek, ik kan nergens van af blijven of het nou nieuw is of 100 jaar oud. ik moet er aan knutselen. ik vind de astra gsi gewoon een super auto om te zien. zelfs zo origineel als die van mij is. als hij het goed doet en je rijd er mee, is het gewoon een genot.

mijn ouders zeggen ook al, hij blijft je achtervolgen, want er komen nu in 1x zoveel problemen bij. Dus die hebben zoiets van maak hem in orde zonder poespas, en verkoop hem snel. mja ik heb er vrij veel voor betaald (want hij zou gewoon goed zijn, standaard airco, motorisch perfect etc etc van iemand die bij de opel werkt) dus dat zou beteken dat ik gewoon zeker meer als 1000 er op zou verliezen dus dat is ook niks. nou wilde ik in de toekomst toch al vanalles aan die auto doen en hem helemaal opknappen naar mijn zin. maar dan ook wanneer het geld en tijd er voor is en wanneer ik het wilde, niet omdat de auto naar 3 weken zo gaar blijkt te zijn dat het nu allemaal in eens moet gebeuren. (3 geleden ook apk gekeurd door een blinde waarschijnlijk)

waar dit lange verhaal eigenlijk op neer komt, ik wil hem eigeblijk toch houden. en er een harde nette goede snelle GSi van te maken. er zijn er al zo weinig 'goede' dus ik hoop nog veel van jullie hulp gebruik mag maken om toch weer 1 GSi in leven te houden. Gister avond reed hij weer even super goed zonder storing, en dan rijd je er toch op je dooie gemak een 325 uit en dat voelt toch wel goed :wink:

dus het word toch een project, hoe lang het gaat duren ??? hoelijk niet te land. want wil ook graag eens naar meetings etc (ben bezig lid te worden van de club)

en om het een problemen topic te houden. hier nog een x de vraag. over het calibra klokje (veel interieur verlichting werkt niet, en er is een berg gekloot met de bedrading. dus dat wil ik gelijk met de uitlaat remmen blok allemaal goed maken en gelijk een calibra klok plaatsen) kan ik een calibra klok zo aansluiten op de originele punten en geeft hij dan ook de juiste snelheid aan? of moet ik voorlopig nog even met originele tellerbladen rijden en pas de cal klok er in hangen met het blok?

en nog 1 vraag. als ik toch 5 gats om ga bouwen met calibra poten etc. hoe zit het dan met de veren en dempers? kan ik die dan gewoon van de astra zelf gebruiken? en wat moet er zoal aangepast worden voor de calibra poten? of is dat gewoon kwestie van omwisselen?
Deze club bestáát en heeft als doel om het rijden in een GSi voor iedereen haalbaar en betaalbaar te houden, en dat doen we in de meeste gevallen via hulp online.. Vereiste is dan dus wél dat je luistert, en niet gaat zitten soebatten over wat het allemaal wel of niet kan zijn omdat dé oplossing in sommige gevallen gewoon geld kost :wink:

Als het écht niet zelf lukt op de een of andere manier is er ook altijd nog de optie van 'live' hulp van leden in je buurt (mits voorradig :P ) of dat je bij iemand langs rijdt die samen met je kijkt hoe of wat....

Dan is er nog optie 3 en 4, Laag kan via de tech (soms grattisjh voor kleine dingen) of voor knaken als het uitgebreider of langer verhaal wordt je auto checken, daar kan geen dealer tegenop 8)

Voor de wat grotere technische problemen of bij chronische gevallen van 2 linker tentakels kan je ook nog bij Niels terecht, die doet het goedkoper, sneller en beter als de dealert, nadeel is misschien dat je wat verder moet rijden als naar de lokale autoknutselboerderij :P , die in sommige gevallen gewoon weinig zin hebben om moeite te doen en daar ook nog eens veel geld voor rekenen...
[editje nog even]
Bij Niels kan je ook terecht voor plaatwerkreparatie e.d. evt in combi met Maartje, dus dorpels, schermen en andere ellende is allemaal op te lossen, alleen het spuiten hebben we nog niemand voor :lol: :wink:
[/edit]

Ik zeg: opties, mogelijkheden en redenen te over om dat ding gewoon te houden en hem weer goed te maken, da's altijd beter als hem verkopen en weer een nieuw low budget drama projekt te kopen... dit is de auto die je wilde... be a man, knap hem op, en beleef daarna veel plezier met je auto :wink:

Pleurt hier ook eerst nou eens even een lijssie neer van alles wat (je al weet) dat er aan je auto moet gebeuren, dan hebben we een overzichtje..

Dingen als verlichting van je dash enzo is vaak peanuts en een kwestie van vervangen van lampies, en die tellerbak moet je gewoon doen tijdens de motorswap, dan heb je alles bijelkaar en is alles gemaakt om met elkaar te funtioneren, dingen nu aanpassen en later weer terugbouwen is leuk als je geld en tijd teveel hebt :) ... begin gewoon met de dingen die NU moeten...

Geplaatst: 23 sep 2007 16:45
door Da Evil Michael
amen, maar wel de waarheid

Geplaatst: 23 sep 2007 18:12
door RedBill
Goede post van Sounddragon.
Bassion schreef:...kan ik een calibra klok zo aansluiten op de originele punten en geeft hij dan ook de juiste snelheid aan? of moet ik voorlopig nog even met originele tellerbladen rijden en pas de cal klok er in hangen met het blok?
Als je een andere tellerbak in je wagen wilt hangen moet je op het volgende letten.

Soorten tellerbakken
In de Astra GSi worden over het algemeen 4 soorten tellerbakken gebruikt, allemaal met toerenteller.

Kilometeraanduiding t/m 220 km/h
Standaard geleverd in de 2.0 8V en de 1.8 16V.
Mechanische aansluiting op de versnellingsbak

Kilometeraanduiding t/m 240 km/h
Standaard geleverd in de meeste 2.0 16V.
Mechanische aansluiting op de versnellingsbak

Kilometeraanduiding t/m 260 km/h
Geleverd in sommige 2.0 16V.
Elektronische aansluiting op de versnellingsbak

Kilometeraanduiding t/m 280 km/h
Niet geleverd in de Astra F. Alleen op de Calibra Turbo.
Mechanische aansluiting op de versnellingsbak

W-Waarde
Op de originele tellerbak staat een W-waarde aangegeven. Voor de F20, F18 of F16 versnellingsbakken is die waarde gelijk. W=1111.

De calibra turbo tellers (F28 versnellingsbak) hebben voor zover ik weet ook W=1111.

Past dit in mijn auto?
Alle tellerbakken met dezelfde vorm, met mechanische aansluiting en gelijke W waarde kunnen zonder verdere poespas direct worden aangesloten in een Astra die ook dezelfde W-waarde heeft en ook een mechanische aansluiting.

Geplaatst: 23 sep 2007 18:32
door Army Gsi
RedBill schreef:Goede post van Sounddragon.
Bassion schreef:...kan ik een calibra klok zo aansluiten op de originele punten en geeft hij dan ook de juiste snelheid aan? of moet ik voorlopig nog even met originele tellerbladen rijden en pas de cal klok er in hangen met het blok?
Als je een andere tellerbak in je wagen wilt hangen moet je op het volgende letten.

Soorten tellerbakken
In de Astra GSi worden over het algemeen 4 soorten tellerbakken gebruikt, allemaal met toerenteller.

Kilometeraanduiding t/m 220 km/h
Standaard geleverd in de 2.0 8V en de 1.8 16V.
Mechanische aansluiting op de versnellingsbak

Kilometeraanduiding t/m 240 km/h
Standaard geleverd in de meeste 2.0 16V.
Mechanische aansluiting op de versnellingsbak

Kilometeraanduiding t/m 260 km/h
Geleverd in sommige 2.0 16V.
Elektronische aansluiting op de versnellingsbak


Kilometeraanduiding t/m 280 km/h
Niet geleverd in de Astra F. Alleen op de Calibra Turbo.
Mechanische aansluiting op de versnellingsbak

W-Waarde
Op de originele tellerbak staat een W-waarde aangegeven. Voor de F20, F18 of F16 versnellingsbakken is die waarde gelijk. W=1111.



bij de Kilometeraanduiding t/m 260 km/h is het geen W=1111
maar K=16111

Geplaatst: 23 sep 2007 19:01
door Laagvlieger
en de electronische haalt de snelheid van het linker voorwiel, NIET van de bak!!!!

Geplaatst: 23 sep 2007 19:07
door Bassion
kijk bedankt allen tot dusver. ik ga eens een lijstje maken met wat er exact moet gebeuren (lees MOET) zodat het weer een GSi te noemen is.

het is echt niet te geloven wat ik een uurtje geleden mee maak. tis of de man hierboven er mee speelt en mij deze auto niet gunt.

ik sta voor de deur geparkeerd. beetje aan de auto klussen en me subs en versterker aan me nieuw headunit te knutselen. rijd er zo iemand tegen de andere voorkan van me auto aan :shock: dat betekent. dat ik nu mooi 2 kapotte koplampen heb, 2 zijschermen die vervangen moeten worden. de vorbumper compleet. en de grill helemaal :( gelukig hebben we schade opgenomen en is het nu even afwachten op de verz.

maar tis me tot nog toe niet egt gegungd.tot slot klappen ook nog me zekeringen er uit van de versteker want ik ahd hem toch net iets te hard staan :twisted: om me beetje te kunnen afreageren/onspannen

Geplaatst: 23 sep 2007 19:34
door Sounddragon
Hmmm, dat hóeft niet ongunstig te zijn 8) ; als je nou als de sodemieter even die delen die vervangen moeten worden 2e hands aanschaft, hou je centjes over van de verzekering, dan sponsort die lomperd dus vanaf nu mee om je auto weer goed te krijgen :twisted:

Laten taxeren door een GOED schadebedrijf, meteen even uitleggen wat je van plan bent: delen zelf aanleveren (meteen ander grilletje en donkere koplampies ofzo??) en evt zelf al delen demonteren (NU NOG NIET ! ! ! ! ) en evt na het spuiten weer zelf opbouwen en je houdt een leuk centje over, én je auto is meteen weer strak :wink:
Misschien kan het in een gunstig geval wel te fiksen zijn dat meteen met een paar knaken bijlappen de hele auto weer strak kan maken, ben je meteen van je grootste problemen af :)

Schade is niet altijd vervelend achteraf :wink:

Geplaatst: 23 sep 2007 20:26
door Bassion
dat hoop ik stiekem zo te kunnen regelen ja.

ben ook druk bezig met remmen bij elkaar te zoeken ik heb waarschijnlijk een setje calibra voorpoten. en ook heb ik voor achter een vectra naaf. maar kan ik dat zo moeteren of moet ik voor achter een complete vectra brug hebben om hem om te bouwen naar 5 gats?

en kan ik met mijn calibra voorpoten mijn astra veren en dempers behouden? of moet ik dan ook overstappen naar calibra delen?

Geplaatst: 26 sep 2007 21:10
door Bassion
3. en dan nog 1 vraag. zal ik voor het eind deel van mijn uitlaat 2x70mm pakken (dtm dubberlpijpje omhoog) of 2x90mm? ik heb een rieger achterbumper liggen alleen niet bij de hand om even op te meten wat uberhaupt zou passen.

4. wat voor diameter sportkat zou er onder een astra passen (dikte)? de dikste is 130mm als die al past kan ik uitkiezen wt ik wil.
kan iemand mij hier miss nog verder mee helpen?

:wink:

Geplaatst: 26 sep 2007 21:26
door GSi Twente
1. Calibra poten zijn hetzelfde, enkel alleen het patroon, veer en toplager v.d. astra gebruiken!

2. OPC remmen zijn 308mm groot.
Klauwen zijn nauwelijks te vinden!
Calibra heeft diverse maten, de turbo had 284 en 288mm groot.
Een GROOT verschil dus.

Je moet eens de kosten op een rij zetten, een remmensetup doe je in 1 keer.
OPC vs. Calibra remmerij verschilt nogal qua prijs.
Beperkingen van minimale inch maten e.d.

Geplaatst: 26 sep 2007 21:37
door Bassion
bedankt voor je reactie gsi twente.

de remsetup word ook in 1x aangepakt voor en achter. de velgen maat die er gebruikt bij gaat worden is 17''

in duitsland zijn er wel opc klauwen en schijven te vinden. alleen zit er idd een prijs verschil in de opc of calibra klauwen. dus vandaar dat ik even navraag of dit zou passen. want ik zal waarsschijnlijk als ik met opc schijven ga werken toch aan adapter moeten gaan gebruikruiken, of is dat niet nodig met opc klauwen?

Geplaatst: 26 sep 2007 21:44
door GSi Twente
OPC klauwen van welk type Astra?
Van Astra-G OPC hoef je niks geen adapter te gebruiken, dat is plug and play.

Geplaatst: 26 sep 2007 21:47
door Bassion
van een astra g. want van de astra h zijn de opc versie schijven 321mm. en dqat is nogal erg groot :wink:

Geplaatst: 26 sep 2007 21:47
door GSi Twente
OPC klauwen zijn haast niet te vinden.

Kun je beter de aandacht op een setje Girlings zetten:
http://cgi.ebay.de/Bremssaettel-Girling ... dZViewItem

Geplaatst: 26 sep 2007 21:56
door Bassion
ben ik idd ook naar aan het zoeken geweest etc. deze was ik nog niet tegen gekomen. heel erg bedankt. deze klauwen gaan zeker niet samen met de opc remschijven?

Geplaatst: 26 sep 2007 22:05
door GSi Twente
Lees de tekst dan even, staat het duidelijk beschreven. :wink:

Geplaatst: 26 sep 2007 22:07
door Bassion
mijn duits is niet zo goed. ik snapte wel dat het met 16'' lukte maar dat stuk waar 308 staat kan ik niet helemaal volgen :oops:

Geplaatst: 26 sep 2007 22:15
door GSi Twente
Girling = 298x28.

Daar staat dat OPC remmen maar de dikte van 25mm hebben.
Verwaarloosbaar dus.

Geplaatst: 27 sep 2007 22:29
door Bassion
3. en dan nog 1 vraag. zal ik voor het eind deel van mijn uitlaat 2x70mm pakken (dtm dubberlpijpje omhoog) of 2x90mm? ik heb een rieger achterbumper liggen alleen niet bij de hand om even op te meten wat uberhaupt zou passen.

4. wat voor diameter sportkat zou er onder een astra passen (dikte)? de dikste is 130mm als die al past kan ik uitkiezen wt ik wil.
Nog een vraagje er gelijk bij, mijn rechter deur suist heel erg. kan dit puur aan de rubbers liggen? of zou de deur krom zijn ofzo?

kan iemand mij hier miss nog verder mee helpen?

:wink:

Geplaatst: 28 sep 2007 08:33
door Baas J.
Heb ik ook.. passagierskant... geen idee waar t vandaan komt.

Geplaatst: 28 sep 2007 09:32
door Rellie opt werk
GSi Twente schreef:OPC klauwen van welk type Astra?
Van Astra-G OPC hoef je niks geen adapter te gebruiken, dat is plug and play.
Volgens mij passen die beugels van Astra G opc niet, dan moet je de beugels van een Vectra I500 pakken.

Geplaatst: 28 sep 2007 10:40
door GSi Twente
Nee, zijn hetzelfde, heeft Wolves al eens uitgezocht voor me.
Nummers komen overeen.

Geplaatst: 29 sep 2007 11:52
door Bassion
dat is dan wel weer mooi. maar je bent dus zelf ook al eens bezig geweest met deze klauwen en blokken?

en dan nog een vraag. die problemen altijd met die lfr. zijn ze daar nou nooit met een modificatie van gekomen vanuit opel zelf? want het lijkt mij dat er toen in die tijd dat de GSi er net was die problemen er ook al waren?