Pagina 2 van 3

Geplaatst: 17 aug 2007 17:30
door Mad Driver
:roll: is wel duur naar mijn mening

Geplaatst: 17 aug 2007 17:31
door chucky66
ik zege er maar weinig over ...
ben bij 3 verschillende chip tuners geweest in het verleden

cip tuning is leuk maar verwacht er niet te veel van alleen bij TURBO en diesel motoren is de winst hoog

maar 10 pk is echt de limmit wat iedereen ook zegt.
en bij een tuner die zelf een bank heeft kan de boel net zo foppen als hij wil
als hij beweerd vooraf dat je 25 pk er bij krijgt zal je dat ook op je uitdraai zien.....
maar ik en veel van ons weten wel beter ....ik bedoel wat je dus moet doen om 25 /30 pk er bij te krijgen en wat DAT kost.
en als een motor gechipt is en veel gladder loopt dan geeft het al snel het gevoel dat hij sneller is maar das niet echt zo
alleen voelt het zo.

en iedereen die beweerd dat hij er 30 pk bij heeft wil ik wel eens op een ECHTE bank zien b.v. bij rica tuning in wateringen

nou heb ik toch stiekem toch veel gezegt bedankt joh!!!!!!!!!

Geplaatst: 17 aug 2007 17:33
door Mad Driver
heb ik toch goed begrepen...chip verandert je auto niet in een ferarie.
nja goed je krijgt er in ieder geval geen 30pk bij...meer 5 ofzo.
ma goed als je gechipt hebt laat het ons weten e we zijn beniuwd!! :P

Geplaatst: 17 aug 2007 20:18
door Dennis B.
Mad Driver schreef::roll: is wel duur naar mijn mening
Tja wat is duur.

Geplaatst: 17 aug 2007 20:54
door chucky66
en een licht vliegwiel scheelt wel veel hoor kosten ongeveer €1000,-
maar dan praat je over een LICHT vliegwiel

Geplaatst: 17 aug 2007 22:40
door GrinX

Geplaatst: 17 aug 2007 23:45
door Mad Driver
:lol: jup ik had dus ook eentje gezien van 300....zou liever dat doen dan een chippie eerlijk gezegd.
Maar dat zal per mening verschillen?

Geplaatst: 18 aug 2007 08:32
door chucky66
GrinX schreef:http://www.dsop.net/products/schwungrad.php


1000 euro??????????????? :D :o
6 en 5,5, kilo vind ik niet echt licht :wink: :wink: :wink:

ik zeg toch ik heb het over een echt een licht vlieg wiel niet zo'n afgedraaid ding :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 18 aug 2007 12:09
door Mad Driver
Maar met een Te licht vliegwil kun je niet meer normal rijden tog?
Moet natuurlijk wel een alledaagse auto blijven!
Heb begrepen dat dat niet lukt met een te lichte vliegwil!

Geplaatst: 18 aug 2007 12:24
door GrinX
chucky66 schreef:
GrinX schreef:http://www.dsop.net/products/schwungrad.php


1000 euro??????????????? :D :o
6 en 5,5, kilo vind ik niet echt licht :wink: :wink: :wink:

ik zeg toch ik heb het over een echt een licht vlieg wiel niet zo'n afgedraaid ding :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Stop jij die dan maar in je auto ;)
Veel lichter dan 5,5KG moet je gewoon niet gaan, het vliegwiel is ook een balansdeel voor je motor.
En als je krukas niet meer in balans is, dan is de vraag niet of hij kapot gaat, maar wanneer hij kapot gaat..

Geplaatst: 18 aug 2007 14:45
door Laagvlieger
NIET mee eens.
Krukas is al in balans door de contragewichten.
Check maar eens automaten en 2 massa vliegwielen.
O fkijk es bij V8en en auto's met nog meer cilinders. Die hebben amper een vliegwiel.
Vliegwiel is er puur voor om hem goed door stationair heen te trekken en de auto prettiger te maken met rijden/optrekken.
Je moet het gewicht zo zien te krijgen dattie nog net mooi stationair loopt (hoewel dat bij Fred toch niet meer uitmaakt).

Geplaatst: 18 aug 2007 15:00
door chucky66
lekker Alu. vliegwieltje hummmmm hummmm :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
en wat boeit stationair :lol: :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 18 aug 2007 15:19
door Laagvlieger
Alu rulez.
:wink:

Geplaatst: 18 aug 2007 17:37
door GrinX
Laagvlieger schreef:NIET mee eens.
blalbla
Ik ook niet helemaal mee eens :lol:
Denk eens aan de zuigerkanteling onder de 2000 toeren.
Legios mensen die niet weten dat een benzine motor welke zwaar wordt belast / op zijn donder krijgt bij lage toeren veel voor zijn kiezen krijgt.
Mede door het vliegwiel wordt de motor iets tammer in de lage toeren en heeft op die manier een balancerende functie.
Tevens heb je als je een lichter vliegwiel monteert een grotere motorrem, als je op je motor afremt zul je veel sneller stilstaan omdat er minder gewicht is welke je motor op gang houd.
Wordt je vliegwiel te licht (< 4KG), dan krijgt de motor problemen om door het BDP heen te komen (doordat deze veel minder gewicht aan te zetten heeft), en dus bij het gasgeven totaal stil valt / uitvalt.

Kortom lichter heeft zo zijn voordelen, maar ook zijn nadelen.
Ik denk dan ook dat het verstandig is om goed na te denken voordat je met dergelijke operaties gaat beginnen.
Een lichter vliegwiel geeft geen pk winst, maar geeft minder pk verlies, doordat hij lichter is zal de motor rapper door de toeren lopen. echter pk's zul je er nagenoeg niet mee winnen.

Geplaatst: 18 aug 2007 18:30
door Laagvlieger
Ok, lage toeren wat jij zegt klopt wel. Voor jan met de pet.
Kijk ik weet wat er onder de kap gebeurd. Jan met de pet nie. Gelukkig rijd jan met de pet nie met mijn auto maar doe ik dat zelf. Dus j ehebt gelijk voro een fabrieksauto die nieuw verkocht wordt en door de grootste autoleek van de wereld gekocht kan worden.

Motorrem. Yupz klopt helemaal. Scheelt remblokken :wink:
Maar ook weer hier. Niet van toepassing. Je weet het, je houd er rekening mee. Komt die jan met de pet weer om de hoek kijken met zijn Astra F 1.4i :wink:

Dan nog even op het <4 Kg verhaal.
Een gewicht van een vliegwiel is geen standaard voor.
Wordt door de constructeurs bepaald voor een bepaald type motor.
Heef te maken met aantal cilinders, slag, soort motor, emissie-eissen en toepassing van de motor.
2,5 Kg op een C20XE enz is best mogelijk. Niet door BDP heenkomen valt wel mee bij deze motoren.

Krukaspk's win je er niet mee idd.
Je hebt alleen winst bij accelereren kwa pk's op de wielen. Dan heb je wel meer.

Geplaatst: 18 aug 2007 18:50
door GrinX
Laagvlieger schreef:Ok, Krukaspk. :lol:
Het probleem met dit soort verhalen is dat er te snel met kreten wordt gegooid voordat men uberhaubt weet wat het positieve maar ook negatieve effect ervan is.
Vandaar mijn uitleg.

Ik heb 2,5 KG nog niet gezien op een C20XE, dus daar moet ik je het antwoord schuldig op blijven.
De motor zal iig geen 900 toeren stationair lopen in dat geval ;)

Het ligt er gewoon aan wat je wil gaan doen met de motor.
Ik denk 99,8% wat hier op het forum rondneust, echt geen extreem licht vliegwiel zal gaan monteren, aangezien het niet blijft bij alleen even monteren en vrolijk door de stad kunnen rijden.
Degene die dit gebruiken zijn voornamelijk toch wel op de circuits / in de rally te vinden.

Geplaatst: 18 aug 2007 19:31
door Laagvlieger
Klopt, en met 2.5 kg draai je ook geen 900 rpm meer neej.

Daarom. Vliegwiel aanpassen aan de wensen.
Is iets persoonlijks.

Geplaatst: 18 aug 2007 20:01
door Sounddragon
Om hier meteen even een vraag aan vast te knopen: hoeveel weegt het standaard vliegwiel van een C20XE/ C20NE ????

Dan hebben we even een vergelijking met die dingen die daar worden aangeboden van 5.5 kg..

Geplaatst: 18 aug 2007 21:51
door Laagvlieger
C20XE M2.5 heeft 5,5 kilo dacht ik.
C20XE M2.8 (komwiel), was die geen 7 ofzo???

Niels weet dat wel..... even wachten op hem.

Geplaatst: 18 aug 2007 22:14
door Bart(astra)
even offtopic

Wij hadden van de week de tweede auto dit jaar met een gebroken krukas !

Zafira met x18xe1
En de eeste was een omega met x30xe

bij beide leek het alsof ze met de weinig olie hadden gereden en daarna snel bijgevuld. Breken mooi op de krukwang

Geplaatst: 18 aug 2007 23:19
door Laagvlieger
ja dat zijn schades.
Enne X30XE over dus..... :thumbsup:

Raar! wij hebben er nog noit een gehad met gebroken krukas.
Hoe zagen de cilinderwanden eruit dan? Klemsporen?

Geplaatst: 19 aug 2007 08:27
door chucky66
GrinX schreef:
Laagvlieger schreef:Ok, Krukaspk. :lol:


Ik heb 2,5 KG nog niet gezien op een C20XE, dus daar moet ik je het antwoord schuldig op blijven.
De motor zal iig geen 900 toeren stationair lopen in dat geval ;)



bladieblabla
.
ik heb wel ongeveer 2,5 kilo wielen gezien
en het stationair toeren tal kan je net zo hoog laten lopen als je wil
de mijne draait op moment ook 1400 rpm.
maar als je hem horrd lopen denk je ook dat hij 900 loopt

Geplaatst: 19 aug 2007 22:41
door gsipiloot
Laagvlieger schreef:C20XE M2.5 heeft 5,5 kilo dacht ik.
C20XE M2.8 (komwiel), was die geen 7 ofzo???

Niels weet dat wel..... even wachten op hem.
zit daar zoveel verschil in dan eentje met dis ofniet?

als je de blokken langs elkaar ziet zeg je ja da zijn allebei c20xe

maar t zijn heel verschillende motors ofnie?
en welke is dan beter de m2.5 of de m2.8

Geplaatst: 19 aug 2007 23:11
door Laagvlieger
Zijn dezelfde motoren.
Alleen de M2.8 is een doorontwikkeling.
- Onderblok is sterker,
- Hydraulische klepstoters van de C30NE
- Geruislozere en verbeterde distributieloop,
- Multiriem aandrijving voro de aggragraten,
- Verdelerloze ontsteking (DIS),
- Klopsensor met cilidnerherkenning,
- Zwaarder vliegwiel voor lagere uitstoot,
- Gaskleppositiesensor, geen schakelaar meer, maar echt een sensor.
- en vast nog wel meer.

Geplaatst: 20 aug 2007 00:09
door Mad Driver
soo daar zit nogal wat verschil in zeg.
Ik weet dat de c18xe een ander blok is ...maar zijn al die voordelen ook op de ecotjes toegepast?