Pagina 2 van 4

Geplaatst: 08 aug 2007 20:00
door Bart(astra)
Theo Gsi schreef:ja in golf wel

corrado niet die zijn 2.9 en dan rijden er nog met 3.0 3.1 en 1 3.2
....en dan rijden er ook astra's met turbo's en v6jes !! :wink:

Geplaatst: 08 aug 2007 20:02
door Mad Driver
hallo ook ik ken je niet maar welkom terug in ieder geval!

Geplaatst: 08 aug 2007 21:05
door 2.nullutje
Mad Driver schreef:hallo ook ik ken je niet maar welkom terug in ieder geval!
welkom terug? :lol:

Geplaatst: 08 aug 2007 21:46
door Paintballer
Welkommmmm 8)

Geplaatst: 08 aug 2007 21:47
door Mad Driver
welkom terug?
Ze is toch weggeweest? :roll:

Geplaatst: 08 aug 2007 23:27
door gsipiloot
Theo Gsi schreef:hahahahhahahhaahha

ja dan komt die roffel vrij dat die 24 klepper gaan vlammen en die 3L gevult wordt en die 6 cilinders gaan werken
correct me if i'am wrong: maar een vr6 is maar een 12klepper volgens mij

enne t scheelt elkaar niet veel maar een vr6 is gewoon net ietsie sneller mag ook wel voor een 2.8ltr 6cilinder toch al knap dat een 2ltr 4 cilinder t nagenoeg bijhoud

maarre yvonne nogmaals welkom :D :D

Geplaatst: 08 aug 2007 23:40
door Sounddragon
Wat Laag bedoelt, is idd dattie wel belachelijk veel cilinderinhoud nodig heeft om een GSi te kloppen :twisted:

Welkom terug Ivonne, ik hang hier ook al een tijdje, maar jij was eerder :lol:

Ik zou Laag wel eens op drachten tegen een VR6 willen zien :P

Geplaatst: 09 aug 2007 11:57
door 2.nullutje
Mad Driver schreef:
welkom terug?
Ze is toch weggeweest? :roll:
mijn fout, ik interpreteerde het anders :oops: :lol:

Geplaatst: 09 aug 2007 19:00
door ivonne
Haaaai, bedankt voor het welkom :D
Voor de duidelijkheid: het is Ivonne, maar Von mag gewoon :D

Ik heb idd toen mijn GSi ingeleverd voor een VR6, en ik welke sneller is moeilijk te bepalen. Een GSi heeft zijn snelheid al op lage toeren en een VR6 eigenlijk pas bij 4000/5000. Denk de eerste 10sec een GSi het aardig bijhoud, maar uiteindelijk zal een VR6 sneller zijn. Ze wegen nagenoeg hetzelfde denk ik.
VR6 heeft idd maar 12 kleppen en 174 pk standaard, de mijne was gechipt tot 200.

Grappig om te horen dat ie weg te stoffen staat haha. Had er zelf nog niet aangedacht om hem bij de RDW op te zoeken :D
En laagvlieger alleen de koppakking was lek, gefixed en toen verkocht.

Ik rijd tegenwoordig een 0000 A3. Dieseltje. We hebben alweer 3 jaar verkering.

Geplaatst: 09 aug 2007 19:16
door ivonne
Voor de liefhebbers:

This is me:
Afbeelding

Dit was mijn VR6:
Afbeelding

En dit mijn 0000
Afbeelding

Geplaatst: 09 aug 2007 20:07
door chucky66
hahaha leuk a3 heb ik ook wat mee :oops:

sorry maar ik ga eff een paar bommetje leggen


ik heb div keren tegen vr 6 sjes gereden van gasten hier uit de buurt
heb altijd gewonnen het was maar net maar wel altijd gewonnen
vr 6 is GEEN 24V
er is geen vr6 2,9 das van een corrado geen golf.
en moet wel lache dat iemand met een astra 150 pk een vr6 met 200pk zoek rijd .........hou toch op {ik rij ook een ferrari zoek als hij geen gas geeft}

en wat ik hierboven schreef over vr6 zoek rijden dat was dus nog wel met standaard motor

Geplaatst: 09 aug 2007 20:18
door bobosocka
Alle 3 de wagens waren/zijn leuke wagens.
Als mijn Astra ooit weg gaat komt er ook een A3 voor in de plaats.

@ Fred
Jij rijd nu nog geeneens een standaard C20XE zoek :lol:

Geplaatst: 09 aug 2007 21:31
door ivonne
Eehhm... Golf heeft een 2.9 synchro.

Geplaatst: 09 aug 2007 21:56
door Diem
ivonne schreef:Eehhm... Golf heeft een 2.9 synchro.
Zeker ja
Volkswagen Golf 2.9 VR6 Syncro
aantal cilinders 6, in lijn
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 2861 cm3
boring x slag 82,0 x 90,3 mm
compressieverh. 10,0:1
max. vermogen 140 kW (190 pk)
max. koppel 245 Nm
topsnelheid 224 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,5 s

en dit blok ligt ook in een Corrado

Volkswagen Corrado VR6
topsnelheid 235 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,9 s
en de automaat versie
Volkswagen Corrado VR6 Automaat
topsnelheid 232 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,9 s

Dus de Corrado vr6 is te snel voor een standaard GSi 16v

Geplaatst: 09 aug 2007 22:24
door oenatje
zo zie je maar weer chucky. opel rijders hebben geen verstand van volkswagens :lol:

Geplaatst: 09 aug 2007 23:40
door Sounddragon
Aantal cilinders: 6 in lijn ?????????????????????

Voudtje zeker ???? :roll: :lol:

Geplaatst: 10 aug 2007 09:33
door ivonne
Ja schatje, 6 in lijn.
Hebben Opel rijders dan echt alleen maar verstand van Opel?

Geplaatst: 10 aug 2007 09:41
door ivonne
Ok even eens en voor altijd:

De cilinderinhoud kan 2.8 of 2.9 liter zijn, telkens met 2 kleppen per cilinder.

De 2.8-liter uitvoering levert standaard 174 pk, en is ook gebruikt in de Volkswagen Passat, de Volkswagen Vento en de longvolume Sharan/Galaxy/Alhambra. Ook heeft Mercedes Benz dit blok toegepast in de VITO.

De 2.9 liter versie heeft 190 pk en werd zowel in de Corrado (voormalige Coupé van Volkswagen), als in de latere Volkswagen Golf type III gebruikt. In deze laatste werd het blok gekoppeld aan een Syncro-aandrijving (4x4) met viscosekoppeling. De Golf Syncro is geïntroduceerd in 1994.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf_VR6

Een VR-motor is een combinatie tussen een V-motor en een lijnmotor met een kleinere blokhoek dan de gebruikelijke V-motoren, die tussen de 60° en 90° ligt.
De 2.8 liter metende VR6 had 2 kleppen per cilinder wat het totaal aantal kleppen op 12 brengt. Doordat de motor één cilinderkop heeft en er dus geen ruimte tussen de cilinders zit op lucht aan te voeren zoals bij een V-motor, moest de luchtinlaat van één kant van de motor komen, wat resulteerde in een asymmetrische motor, net als een lijnmotor. De luchtuitlaat komt dus ook van één kant. De motor werd in 1991 geïntroduceerd in de Golf III. de V staat voor een "V-motor" en de R komt van het Duitse "Reihenmotor" wat betekend "lijnmotor"

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen ... e_VR-motor

Geplaatst: 10 aug 2007 10:12
door Laagvlieger
Kijk, ze weet waar ze het over heeft :worship:
Lul je niet onder de tafel.

Trouwens die A3 heb je nu oook al een hele poos.
Staat ook zat km's op ondertussen ofniet?

Geplaatst: 10 aug 2007 10:15
door suaver
:lol:

Les 1 en hiervoor een leuke my little pony... :lol:

Geplaatst: 10 aug 2007 10:16
door ivonne
Nobody fools this blonde chick Marcel :P

Bijna 3 ton alweer. En nog steeds als een zonnetje :)

Geplaatst: 10 aug 2007 10:17
door Laagvlieger
Houden zo!!!!

Dus die blijft nog wel even!!! 8)

Geplaatst: 10 aug 2007 10:33
door bobosocka
Volgens mij wil ze hem er stiekem uit doen en kijkt ze in onze verkooptopics of er geen leuke Astra bij staat met minder km's :wink:

Geplaatst: 10 aug 2007 10:36
door ivonne
Ik koop geen astra meer.
Heb er nog wel 1 te koop trouwens... Een Astra G coupe 2.2 16v

En Adrie blijft tot ze overlijdt. Of als er iemand komt die er genoeg geld voor betaald :D

Geplaatst: 10 aug 2007 13:02
door 2.nullutje
Adrie?? :lol: