Pagina 2 van 3
Geplaatst: 27 jun 2007 14:43
door Romano
ACHTERLICHTEN ZIJN BINNEN!!!!!!!!!!!!
Geplaatst: 27 jun 2007 21:28
door Kakashi
Ok temp sensor gevonden.
Iemand enig idee wat voor waardes ik moet meten??
Marcel misschien?
Anders koop ik vrijdag gewoon zo'n sensor. Weet ik zeker dat die goed is.
Geplaatst: 27 jun 2007 22:55
door Laagvlieger
geen idee. staat wel een waarde voor maar di eweet ik niet uit mijn hoofd. Ik Hang gewoon de computer eraan dat zegt mij meer
Geplaatst: 28 jun 2007 13:31
door Kakashi
Ik heb net een tempsensor gekocht.
even mn motor af laten koelen.
Nog tips waar ikvoor uit moet kijken?
Geplaatst: 28 jun 2007 14:09
door David
Kakashi schreef:Nog tips waar ikvoor uit moet kijken?
Ja ... heet water ...
Geplaatst: 28 jun 2007 22:47
door Kakashi
Jah. Gevoeld!
Hijs vervangen. Nou maar even kijken of dat het euvel was.
Maar ik betwijfel het.
Geplaatst: 03 jul 2007 08:07
door Romano
hellooww,,,,
Me auto is dus gefixt:D
Hij is gewoon ineens ernstig zuinig..:>
rij er nu 3 dagen mee rijbereik staat nog steeds het zelfde:D
echt beter....
thermostaat was dus kapot..waardoor me motor koud bleef volgens me computer.. kreeg dus extra benzine..
Rijd nu stukken beter
Ajuuu
Geplaatst: 03 jul 2007 08:30
door Kakashi
Als je thermostaat stuk is word je temp dan nog aan gegeven op je dash?
Geplaatst: 03 jul 2007 09:24
door pluggie
Ja, die is dan dus altijd LAAG omdat de thermostaat altijd open staat.
Geplaatst: 03 jul 2007 09:36
door Marty
Of kapot en altijd Dicht staat.. dan staat hij altijd cq vrij snel HOOG
Geplaatst: 03 jul 2007 10:23
door pluggie
Marty schreef:Of kapot en altijd Dicht staat.. dan staat hij altijd cq vrij snel HOOG
Maar volgens mij zuip je dan niet zoveel.... Correct me if wrong.
Geplaatst: 03 jul 2007 10:42
door Marty
nee klopt. Maar was een toevoeging op "temp is altijd LAAG bij een kapot thermostaat" Kan dus ook "altijd" HOOG zijn bij een kapot thermo. Maar dat geeft andere problemen...
Geplaatst: 03 jul 2007 13:36
door Kakashi
Vreemd. Ik heb die andere temp sensor er in. Maar ik merk nauwelijks verschil.
En mn temp komt meestal na zo'n 5 km naar de 90 toe.
Dus dat moet wel goed zijn. Waarom zuipt ie dan zoveel??
De bc geeft 13,5 l/100km aan.
Heeft altijd op 10 gestaan. En in de zomervakantie vorig jaar zelfs even op 7, maar dat was naar tjechie toe zo'n 900 km snelweg.
Geplaatst: 03 jul 2007 14:45
door pluggie
Temp sensor is wat anders dan de thermostaat.
Geplaatst: 03 jul 2007 21:47
door Romano
wat bij mij het probleem was....
ik kwam bij een dealer en hij vroeg hoelang heb je nu net met je auto gereden... dus ik zei een minuut of 15....me motor was nog net niet bij het eerste streepje....
dus ik vertelde over het verbruik..dus die jongen zei gelijk ik denk dat het je thermostaat is dus ik heb het laten repareren.. en me auto is nu dus zuinig... computer daxht dus dat me motor koud is en pompt dus lekker veel benzine en ik maar dokke...
ben er f*cking blij mee!!!!!!!
ajuu
Geplaatst: 03 jul 2007 23:49
door Mad Driver
leuk opgelost
Geplaatst: 04 jul 2007 13:44
door Kakashi
Gister heb ik even 180 over de a44 geblazen. En de tempmeter op mn dash kwam net niet voorbij het eerste streepje.
Maar toen ik mn auto thuis stilzette en mn motor nog even 5 minuutje liet draaien liep het metertje wel naar de 90.
Kan het toch aan de thermostaat liggen??
Geplaatst: 04 jul 2007 13:50
door Marty
Als hij niet helemaal goed functioneerd, en niet volledig open/dicht kan dan zou je motor niet goed warm kunnen worden.
nhg
Geplaatst: 04 jul 2007 13:59
door Delax80
Romano schreef:wat bij mij het probleem was....
ik kwam bij een dealer en hij vroeg hoelang heb je nu net met je auto gereden... dus ik zei een minuut of 15....me motor was nog net niet bij het eerste streepje....
dus ik vertelde over het verbruik..dus die jongen zei gelijk ik denk dat het je thermostaat is dus ik heb het laten repareren.. en me auto is nu dus zuinig... computer daxht dus dat me motor koud is en pompt dus lekker veel benzine en ik maar dokke...
ben er f*cking blij mee!!!!!!!
ajuu
mooizo.....hoog verbruik is zwaar lelijk.
Geplaatst: 04 jul 2007 15:00
door GSi Twente
Je hebt de volgende dingen:
- thermostaat (regelt het puur op de vloeistof).
- temp.sensor (is een sensor voor een waarde naar de computer).
- temp. voeler (is enkel voor je temp.display op je dashboard).
Beste is alles te vervangen.
Bekijk ook goed de bekabeling voor de temp.SENSOR.
Te herkennen aan de stekker.
De voeler heeft enkel een schuifer waaraan een blauw draad zit.
Geplaatst: 04 jul 2007 21:48
door Bart(astra)
GSi Twente schreef:Je hebt de volgende dingen:
- thermostaat (regelt het puur op de vloeistof).
- temp.sensor (is een sensor voor een waarde naar de computer).
- temp. voeler (is enkel voor je temp.display op je dashboard).
Beste is alles te vervangen.
Bekijk ook goed de bekabeling voor de temp.SENSOR.
Te herkennen aan de stekker.
De voeler heeft enkel een schuifer waaraan een blauw draad zit.
En dan heb je er nog 1 (of 2 met airco) in je radiateur !
Geplaatst: 05 jul 2007 08:00
door Kakashi
Ik ga vanmiddag een nieuwe thermostaat halen.
Kijken of dat wat uitmaakt.
Geplaatst: 28 jul 2007 00:33
door c18xe
Romano schreef:hellooww,,,,
Me auto is dus gefixt:D
Hij is gewoon ineens ernstig zuinig..:>
rij er nu 3 dagen mee rijbereik staat nog steeds het zelfde:D
echt beter....
thermostaat was dus kapot..waardoor me motor koud bleef volgens me computer.. kreeg dus extra benzine..
Rijd nu stukken beter
Ajuuu
whaha dat krijg ik niet voor elkaar hoor ik zie hem gwn letterlijk dalijk vooral als ik um plankgas intrap dan telt ie gwn per seconden af maar als ik dan weer netjes zuinig rij in hoge versnelling komt ie wel weer bij maar volgens mij is mijne ook niet egt zuinig kheb in 1 dag rijden kwart tank weg gereden nou waren het wel allemaal kleine stukjes en was ik niet egt beschaafd bezig met optrekken
tja je ben jong net je rijbewijs en je wilt wat leuks en snels he haha morgen maar koppelings set vernieuwen en druk lager dan zal die weer een stuk stiller,soepeler en vlotter sgakelen
Geplaatst: 28 jul 2007 01:37
door pluggie
Komt omdat als hij op 200 staat, ja dan kun je wel even voorruit.
kHeb het echt vaak hoor. Gister met me ex die echt goede vriendin is nu (het kan wel, ja je kan nog 78 km.
Dus ik 'ik moet even tanken'
Maar dan rij je normaal, niet Plug style, en dan na 20 km in de stad kan je plots 79 km.
Of nog 214 km kunnen na sjonnie modus, naar Utrecht rijden snelweg, 100 km rijden, dan daar aankomen en nog 228 km kunnen. Pfffrt.
ZEER ZUINIG DIE GSI'S.
Magoed, dat is wel leuke van die BC ook, je kunt van 39.9/100 BWAAAAAAAAAAAAAAAAP
tot 5.2/100 ofzo op je BC toveren (80 in zijn 5 wind mee) toveren.
Geplaatst: 28 jul 2007 03:41
door Raymond-oud
hahaha syl doet ook veel langer met een tank bezine als ik
rara hoe komt dat nou ??