Pagina 2 van 2
Geplaatst: 09 jun 2007 09:03
door GSi Twente
De OPC zal wel snel wezen, en ookal is het een Opel, vind het teveel zo'n Jappebak lijken...
Geplaatst: 09 jun 2007 10:55
door Melbo
Sow, ik wil die wielen wel onder mijn Astra hebben eigenlijk!!
Niels hoeveel kost zo'n 5-gaats ombouw??
Geplaatst: 10 jun 2007 22:52
door RedBill
Ik moet zeggen dat ik dit een nutteloze toevoeging vind. Een gedowntunede versie verdiend het GSi Embleem niet. Dat had je met de Corsa C GSi ook al. MOtorisch amper meer gepeperd dan z'n broertjes, alleen optisch een heel klein beetje sportiever.
Geplaatst: 11 jun 2007 09:14
door Laagvlieger
Corsa-C GSi valt wel mee hoor.
Grootste motor in een Corsa-C is de 1.4 16v met 90 pk.
De GSi is een 1.8 16v met 125 pk.
En ik moet zeggen. Ze rijden best goed en zijn best rap.
fds
Geplaatst: 11 jun 2007 09:29
door Delax80
Opel Corsa 1.4-16V GSi B 3 H5 2003 2005 18.760
Opel Corsa 1.4-16V GSi B 3 S5 2003 2005 19.460
Opel Corsa 1.8-16V Enjoy B 3 H5 2003 2005 16.655
Opel Corsa 1.8-16V Maxx B 3 H5 2004 2005 17.295
Opel Corsa 1.8-16V Full Rhythm B 3 H5 2005 2005 17.450
Opel Corsa 1.8-16V Silverline B 3 H5 2005 2006 16.705
Opel Corsa 1.8-16V Sport B 3 H5 2003 2005 18.195
Opel Corsa 1.8-16V Cosmo B 3 H5 2003 2005 17.455
Opel Corsa 1.8-16V GSi B 3 H5 2003 2005 20.465
volgens autoweek heb je zelfs van de 1.4 een GSI uitvoering. en is de 1.8 enjoy net zo snel als de 1.8 gsi.
heb het hier wel over het type vanaf 2003. bij die van 2000 tot 2003 is de GSI idd echt aparte uitvoering.
Geplaatst: 11 jun 2007 10:23
door pluggie
GSi was altijd de absolute top.
Helemaal de tijden voor de Astra F, Manta, Ascona, Kadett 16V, dat was absolute top.
En ook internationaal en op bv rally gebied telde Opel mee.
Van groep A tot van alles en van DTM (Cali's die echt geen Cali's meer waren) tot BTCC.
Toen ging Opel bezuinigen. De GSi's waren ook geen echte GSi's meer.
Trokken zich terug uit veel competities.
Roestimago kwam er nog overheen, en Opel werd een 'flut' merk.
Met name in Duitsland was het 'imago' flink gedaalt.
Toen werd men weer slim en ging OPCs maken.
Een nieuwe naam om niet geassocieerd te worden met de 'mindere GSi's' en tklinkt 'hip'.
OPCs werden weer gemaakt, de Speedster (maar 7000 gemaakt) als wel imagobooster, zelfs van Meriva's bouwt met OPCs: imagebooster.
En de GSi zoals hierboven neergezet, is meer de oudere GT. Op zich jammer van de inflatie van 'GSi'.
Geplaatst: 11 jun 2007 19:32
door Laagvlieger
@marnix. Die lijst klopt niet.
GSi was alleen als 1.8 16v. EN de 1.8 16v was automatisch een GSi.
Geplaatst: 11 jun 2007 20:53
door Bossa'
De Sport is ook als 1.8 16v geleverd,college heeft er 1 te koop staan ...hij heeft de Corsa OPC besteld.