Pagina 2 van 2

Geplaatst: 12 dec 2007 23:44
door orang-pinda
Bartje, schreef: En de versnellingen zijn "langer"..
bij 120km in z´n 5 maakt de motor met een F20 ong 3200toeren,
bij een F16 is dat ong 3500toeren
Je hebt de F16 CR en de F16 WR.
Zo heeft een kennis van mij een a Corsa c20xe met een F16CR, in de 4 moet ie bij 170km schakelen naar zijn 5.
Met mijn ouwe Corsa c20xe met een F16WR, haalde ik dik 210km/u in de 4e versnelling. :wink:
En in de 5 maakte mijn Corsa met F16WR bij 120km/u 3000tp/m, dat was dus iets minder dan mijn Astra c20xe met F20.

De F16 WR vind ik in zo'n a Corsa echt ideaal, met sprinten ben je lekker snel weg en op de snelweg is het ook fijn rijden. :D

Geplaatst: 13 dec 2007 22:10
door adriaan
vizier schreef:
adriaan schreef:hey kerels er zijn ook 1.6 bigblocks gemaakt, en ja ze zijn er probeer ze maar te vinden!!!!! :lol:
ik heb er 1 bij niels liggen :P
jij een 1.6 big block ???
en waar mag die dan liggen ?

Geplaatst: 14 dec 2007 18:01
door QuerulouS
BASS GSI schreef:Die van DDV wat jij hebt gelezen
was een kadett GSI waarin ze een
16V in hadden gelegd compleet
getuned (trhottle bodies, DTA,...)
dus vandaar :wink:
dat bergijp ik, en daar zat in eerste instantie een F16 onder, die ze hebben vervangen met een F20 bak.

Maar kan ik op mijn c2.0ne ook een F20 bak onder gooien? (dit wil ik weten omdat mijn eigen bak een beetje gaar begint te worden, schakelt heel slecht (stroef))

als ik het goed heb begrepen zijn de voordelen:

bak is sterker,
lagere toeren tov de F16 bak als vergelijking de snelheid

wat zijn de nadelen om een F20 op een c20ne te monteren?

misschien: te zwaar --> c20ne heeft minder pk dus met een F20 bak heb je minder performance?


bedankt voor jullie reacties! maar wijk niet af van de topic. :D

Geplaatst: 14 dec 2007 23:26
door RedBill
Je acceleratie gaat naar beneden, en de ideale toerentallen (gebruik maken van het maximumkoppel bij gangbare snelheden) is minder afgestemd tussen motor en bak. Verder werkt het prima, ik heb zelf een F16 aan een C20XE hangen. Dat is vooral vervelend omdat door de iets kleinere overbrengverhouding ik nog meer last heb van slip dan je bij de standaard C20XE + F20 zonder TC al hebt, bij een beetje enthousiast gas, maar daar valt zeker mee te leven :lol: .