Pagina 2 van 3
Geplaatst: 30 mei 2007 17:07
door suaver
ik neem aan dat je spanningen meet...
Als dat zo is zou je theoretisch een sluiting moeten hebben.
spanningspotentiaal over een schakelaar "open" zou je een spanning moeten meten. als die gesloten is ( misschien in dit geval een sluiting) meet je geen spanning...
Haal maar es wat de zekering los en meet dan nog es. ken je zien of er dan wel spanning op staat...
Succes
Geplaatst: 30 mei 2007 19:07
door 2.nullutje
ik heb elke zekering losgehaald en vervolgens één van de twee polen van iedere zekerinhouder gemeten. Ik meet dus alleen bij die van de elektr. ramen geen spanning (bij mij dus zekering 15).
Geplaatst: 30 mei 2007 19:41
door suaver
nou dan moet het daarvoor ergens zijn... tja ik heb geen schemas waar die naar toegaan...
maar zitten er achterop die zekeringenplaat geen zekeringen meer?? alleen maar relais.. kan me herinneren dat daar ook iets zat???
Geplaatst: 30 mei 2007 21:59
door 2.nullutje
Vanavond, samen met Matt, vollop bezig geweest met uitsluiten van bepaalde dingen. Probleem niet verholpen. Wel een idee.
Ik denk dat heel misschien de startonderbreker het probleem kan veroorzaken. Vandeweek ga ik deze maar even afkoppelen van het systeem.
Zodra ik de code op de startonderbreker intoets, hoor je normaal gesproken een "TIK" (net zoals jullie je auto op contact zetten) en horen normaal gesproken de lampjes van ABS, OLIE etc.... te gaan branden. die tik hoor ik dus wel, maar lampjes enzo gaan niet branden.
Het is normaal gesproken ook altijd zo geweest, wanneer ik de richtingaanwijzer aanzet voordat ik de code heb ikgetoetst, dat die het niet doet, na code invoeren wel. Nu toets ik de code in en hoor de "TIK", maar daarna doet de richtingaanwijzer het nog steeds niet.
Ik denk dus dat het probleem ergens in de startonderbreker zit. Vandeweek maar even proberen.
Geplaatst: 30 mei 2007 22:06
door 2.nullutje
Matt in het bakkie:
GEK!! word ik:
Geplaatst: 30 mei 2007 22:08
door Army Gsi
wow rich...je auto lijkt wel een sloop wagen nu zo aan de binnen kant...
Geplaatst: 30 mei 2007 22:10
door suaver
oh heb ik dus ook gehad alleen soms met hoofdstroom.... dit heb ik verholpen door drie draden te overbruggen. daarna moet ik display enzo weer vrijgeven (met zon magneetje).. die bestaan bij mij ook uit 6 draden denk dat het stuur gedeelte is maar daar ben ik nog niet uit die te overbruggen. denk dan dat het bij jou hetzelfde .. succes ermee van de week..
Geplaatst: 30 mei 2007 22:11
door 2.nullutje
Army Gsi schreef:wow rich...je auto lijkt wel een sloop wagen nu zo aan de binnen kant...
tja uhh... is jouw kamer nooit een rommeltje!!!!
zo is het bij mij nu al bijna een jaar ofzo!!
Geplaatst: 30 mei 2007 22:21
door Army Gsi
2.nullutje schreef:
tja uhh... is jouw kamer nooit een rommeltje!!!!
neej, eigenlijk is mijn kamer altijd netjes, omdat ik nooit thuis ben
:P
Geplaatst: 30 mei 2007 22:52
door Matt
Nou, sta ook weer goed op de foto!
Wat een puinzooi zeg. Echt niet normaal en echt al helemaal een vaag probleem!
Zoals op de foto te zien is m'n sleepoogkapje kwijtgeraakt door die rotdrempels in Den haag! Heb em wel teruggevonden maar helaas kapot
Geplaatst: 31 mei 2007 00:07
door Melbo
Matt schreef:Zoals op de foto te zien is m'n sleepoogkapje kwijtgeraakt door die rotdrempels in Den haag! Heb em wel teruggevonden maar helaas kapot
Moet je maar niet zo hard rijden met die nieuwe SFI-vervanger van je...
Geplaatst: 31 mei 2007 02:22
door Roy 2.0 16v
kloppen je fotos niet of was je gsi vroeger rood?
succes met zoeken, ik was allang gek geworden van alles uitzoeken,doormeten, afvragen
Geplaatst: 31 mei 2007 08:52
door Diem
Matt schreef:Nou, sta ook weer goed op de foto!
Wat een puinzooi zeg. Echt niet normaal en echt al helemaal een vaag probleem!
Zoals op de foto te zien is m'n sleepoogkapje kwijtgeraakt door die rotdrempels in Den haag! Heb em wel teruggevonden maar helaas kapot
Sleepoogkapje krijg je van mij
Geplaatst: 31 mei 2007 09:01
door Matt
@Diem, helemaal geweldig! Ik hoor je wel vandaag.
@Melbo, als jij die drempels daar ziet sta jij te shaken! Niet normaal meer daarzo
Geplaatst: 31 mei 2007 09:02
door Diem
Matt schreef:@Diem, helemaal geweldig! Ik hoor je wel vandaag.
@Melbo, als jij die drempels daar ziet sta jij te shaken! Niet normaal meer daarzo
Ik ga eerst pitten
Geplaatst: 31 mei 2007 09:10
door oenatje
Melbo schreef:Matt schreef:Zoals op de foto te zien is m'n sleepoogkapje kwijtgeraakt door die rotdrempels in Den haag! Heb em wel teruggevonden maar helaas kapot
Moet je maar niet zo hard rijden met die nieuwe SFI-vervanger van je...
hahahaha
Geplaatst: 31 mei 2007 09:48
door RedBill
Roy 2.0 16v schreef:kloppen je fotos niet of was je gsi vroeger rood?
Auto was vroeger rood. Zo te zien zijn de deuren te vroeg weer dicht gedaan of is de auto daar niet goed ontvet. De deurrubbers hebben een deel van de lak er weer afgetrokken. Kloten zeg!
Geplaatst: 31 mei 2007 10:04
door 2.nullutje
RedBill schreef:Roy 2.0 16v schreef:kloppen je fotos niet of was je gsi vroeger rood?
Auto was vroeger rood. Zo te zien zijn de deuren te vroeg weer dicht gedaan of is de auto daar niet goed ontvet. De deurrubbers hebben een deel van de lak er weer afgetrokken. Kloten zeg!
jep, dat is idd iets wat wat minder is, maar ik ga binnekort op die rand van dat speciale zwarte tape plakken waar de rubber tegenaan valt, en dan eerst nog even weer netjes zwart laten lakken.
het was eerst trouwens nog niet zo erg, maar ik dacht eens, ik doe wat vaseline op de rubbers en in de bakkende zon is dat geen goed idee!
Geplaatst: 31 mei 2007 12:03
door 2.nullutje
Geplaatst: 31 mei 2007 12:08
door Roy 2.0 16v
kleine mazzel dat je bij je eigen huissie aan je auto aan het beunen was toen alles misging...
ALLEMAAL even MEEDENKEN MET 2.NULLETJE !
hopelijk kan je snel weer rijden
Geplaatst: 31 mei 2007 12:13
door 2.nullutje
dankje
Geplaatst: 01 jun 2007 13:33
door 2.nullutje
JAAAHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik heb het probleem gevonden. Het was dus toch één van de twee REUZE zekeringen achterop de zekeringenkast!
Halve dash moeten slopen, maar heb het gevonden!!!
what a relief!!!!!!!
Geplaatst: 01 jun 2007 13:46
door Roy 2.0 16v
heerlijk gevoel he, eindelijk gevonden!! en nog simpel ook
jij met al je zoekwerk en moeite , voortaan toch maar beter naar mij luisteren
k zei een paar dagen geleden al dat je die dikke groene zekeringen moest checken
Geplaatst: 01 jun 2007 13:54
door 2.nullutje
ja, en bij een grijze zekeringenbox zitten ze gewoon wel op de voorkant bij de rest
??
beetje een vreemde verdeling van opel
maar ik ben zeker blij, net of ik 10000000 euro heb gewonnen ofzo
iedereen bedankt voor het meedenken!!
Geplaatst: 01 jun 2007 14:01
door Roy 2.0 16v
volgende keer toch maar de accu even los bij aparte klusjes om dit soort acties te voorkomen. reset je ook meteen je ecu. dan maar even 10 min radio opnieuw instellen.
maarja jij kan weer verder met je deuren of waar je ook mee bezig was